استان ها

توسعه گردشگری هرمزگان با ظرفیت‌ های شیلاتی امکان پذیر است

مسعود بارانی روز شنبه در دیدار با محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان افزود: صنعت گردشگری به ویژه با محوریت تورهای گردشگری تخصصی، صنعت مکمل فعالیت های ماهیگیری است که می تواند به عنوان محور و مکمل برای توسعه ظرفیت ها و قابلیت های ماهیگیری استفاده می شود.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای تفاهم نامه بین شیلات و میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری در بندر صیادی خور آذینی سیریک گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، برگزاری تورهای گردشگری و تخصصی می تواند یکی از سریع ترین ها باشد. و مقرون به صرفه ترین وسیله برای سرمایه گذاری.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان نیز از ورود فعالیت های صیادی به عرصه گردشگری استقبال کرد و گفت: ماهیگیری محور طلایی برای توسعه استان است. محمد محسنی همچنین بر تسریع در اجرای تفاهم نامه اداره کل شیلات هرمزگان و میراث فرهنگی در توسعه گردشگری در بندر صیادی خور آذینی سیریک تاکید کرد.

وی با اشاره به تعاملات خوبی که بین دو اداره کل شیلات هرمزگان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ایجاد شده است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فعالیت های صیادی و گردشگری خوبی در استان باشیم. استان هرمزگان با برداشت سالانه بیش از ۳۱۵ هزار تن انواع آبزیان، بیش از ۳۵ هزار صیاد و ۲۲ بندر صیادی رتبه نخست صیادی و صیادی را در کشور دارد.

منبع: https://tourist-mag.ir/2178/