استان ها

خدمات دولت سیزدهم در فرودگاه‌های فارس

اینترنشنال نیوز/فارس مدیرکل فرودگاه‌های فارس به تشریح خدمات دولت سیزدهم در ۸ فرودگاه استان پرداخت.

فخرالدین کشاورز امروز، ۱۳ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در خصوص گزارش عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت: در استان فارس ۸ فرودگاه داریم. فرودگاه‌های لارستان، شهید دستغیب و لامرد عملیاتی هستند و فرودگاه دستغیب و لارستان بین‌المللی هستند.

وی از ترمینال جدید پروازهای بین‌المللی فرودگاه شیراز سخن گفت و افزود: این پروژه در ۶ سال اخیر مسکوت مانده بود و اکنون در حال رفع موانع حقوقی و فنی است.

کشاورز ادامه داد: پروژه نصب رادار تنگ ریز، با هدف ارتقای ایمنی پروازها و افزایش پوشش راداری جنوب و جنوب غرب کشور با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه شیراز دستور کار قرار دارد. این رادار تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری را پوشش می‌دهد و اولین رادار MODE S و PSR با نصب تمام ایرانی است.

وی از پروژه توسعه فرودگاه داراب سخن گفت و افزود: در این پروژه خط کشی باند، تعریض تاکسی وی، دیوار پیرامونی، اجرای اپرون جدید، تطویل باند و تعریض استریب با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد. همچنین پروژه احداث فرودگاه آباده با بهسازی ۲.۵ کیلومتر باند و روی باند، بهسازی استریب همچنین اجرای زه‌کشی هدایت آب‌ها و اجرای دیوار پیرامونی فرودگاه با اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومان در دست احداث است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به پروژه زهکشی فرودگاه شیراز نیز گفت: اجرای زه‌کشی و هدایت آب‌های تحت‌الارضی به طول ۳۰ کیلومتر، لایروبی و اصلاح زه‌کشی‌های هدایت سطحی سطوح پروازی به طول ۴۰ کیلومتر و اجرای لوله‌رانی زیر تاکسی‌وی‌های ارتباطی به تعداد ۲۱ مورد اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در خصوص پروژه زه‌کشی فرودگاه شیراز در دستور کار است.

وی بیان کرد: پروژه نصب، با هدف نوسازی زیرساخت‌های ناوبری هوایی و ارائه سرویس ایمن در مسیرهای هوایی و طرح‌های ورودی خروجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز طراحی شده است که اعتبار ۴۱ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

کشاورز با اشاره به دریافت اولین گواهینامه فرودگاهی و تدوین نظام‌نامه‌ها گفت: ۳۰ دستورالعمل نظام‌نامه‌ای فرودگاهی و طرح‌های اضطراری، همچنین بررسی آنالیز و تحلیل ۳۰۰ چک لیست، بررسی ۸۰ یافته  و ارائه برنامه برای ۸۰ اقدام اصلاحی در خصوص یافته‌ها، همچنین تدوین هزار و ۲۰۰ برگ مستند از مفاد این نظامنامه است.

وی تصریح کرد: زیباسازی محیط، بهسازی ترمینال‌ها، به‌سازی پارتیشن‌ها، اماکن، سطوح پروازی و معابر فرودگاهی همچنین تقویت و به روزرسانی سامانه نظارت تصویری فرودگاه و اجرای راه‌بندی‌های امنیتی به منظور افزایش ضریب امنیت با اعتبار ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که به‌سازی، تعمیر و نگهداری ابنیه صورت بگیرد.

کشاورز افزود: ارتقای خدمات تسهیلات ترمینالی، خرید و نصب تجهیزات روشنایی سطوح پروازی فرودگاه شهید دستغیب شیراز همچنین پروژه تعویض و نوسازی کابل فشار متوسط تغذیه برق روشنایی باند، خرید و استقرار برد مراقبت سیار که از توایدات داخلی است از دیگر برنامه‌های فرودگاه است که اعتبارات لازم برای آن‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته در خصوص واردات هواپیما گفت: بر اساس قوانین تحریم، هواپیمای زیر ۱۵ سال ساخت را نمی‌توانیم وارد کشور کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در پایان با اشاره به اهمیت تردد در درون استان گفت: امیدواریم بتوانیم یک شبکه پروازی درون استانی را رونق دهیم.

انتهای پیام