دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر ایران به نقل از شفاف گفت: “خبر خوب این است که برای افرادی که به دلیل آلرژی دچار تورم چشم می شوند ، درمان های مختلفی وجود دارد ، اما همه آنها نیازی به درمان در خانه ندارند.”

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف می توانند باعث التهاب ملتحمه آلرژیک از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک شوند. هنگامی که چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث می شود بدن ماده ای به نام هیستامین آزاد شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه ، پوشش چشم و داخل پلک متورم می شوند.

اگر ورم ملتحمه آلرژیک دارید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم متورم است دشوار است ، پاسخ همیشه یکسان نیست. در مواقعی که شخص از التهاب ملتحمه آلرژیک رنج می برد ، کره کره چشم متورم می شود. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید. در موارد دیگر ، تورم پلک و همچنین باید درمان شود ، اما این لزوما به معنای نیاز فوری به چشم پزشک نیست.

ورم ملتحمه آلرژیک با سایر بیماری های مربوط به آلرژی از جمله اگزما (بثورات پوستی آلرژیک) ، آسم ، رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) همراه است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند وضعیت فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم را بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر تورم ، سایر علائم التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– دارد می سوزد

– خارش

– چشمان اشک آور

احساس ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم ها

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردردهای سینوسی را نیز تجربه کنید که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

اغلب بهترین روش برای درمان علائم آلرژی پرهیز از هر چیزی است که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید که دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود در خارج از خانه با او ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوان خانگی او را کاهش دهد. در مورد ورم ملتحمه نیز همین طور است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر به طور مکرر به ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید ، پلک های شما متورم است ، چشم هایتان آب دار است ، هیچ اطلاعاتی در مورد آلرژن عامل ایجاد کننده بیماری ندارید ، توصیه می شود به متخصص آلرژی مراجعه کنید. پزشک می تواند آنچه شما به آن حساسیت دارید را تشخیص دهد ، بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر متخصص آلرژی تشخیص دهد که گرده گیاه احتمالاً علت علائم شما است ، ممکن است توصیه کند در ساعات خاصی از روز که گرده گیاه در بالاترین حد است در خانه بمانید. با ایجاد تغییراتی در برنامه روزانه ، بدون استفاده از دارو علائم شما کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که ابتدا آنتی هیستامین مصرف کنید ، اگرچه ممکن است به التهاب ملتحمه آلرژیک کمک نکند. علائم چشم بسیار دشوارتر درمان می شوند. بنابراین ، پزشک شما ممکن است از قطره های چشم بدون نسخه و نسخه های بدون نسخه استفاده کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را پیشنهاد کند که به تدریج تحمل بدن شما را در برابر مواد حساسیت زا افزایش می دهد. اما احتمالاً ضروری نخواهد بود. با از بین رفتن ماده حساسیت زا علائم آلرژی چشم کاملاً برطرف می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه علائم شما با از بین بردن علت بهبود می یابد ، اما در صورت بروز هرگونه علائم ناراحت کننده ، از مراجعه به پزشک دریغ نکنید. اگر کره چشم شما به جای پلک متورم است ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر درد در جوش یا درد شدیدی در اطراف چشم دارید ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند مشکلات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

خروج از نسخه موبایل