بین المللکسب و کار جدید

راهنمای جامع برای دریافت ویزای C11 کانادا: مسیری برای کارآفرینان

ویزای C۱۱ کانادا یا برنامۀ کارآفرینی و خوداشتغالیِ منفعت عمده که با ورک‌پرمیت C۱۱ نیز شناخته شده است، یکی از انواع است که به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا در کانادا فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و کاری انجام دهند و اقامت دائم کانادا بگیرند. متقاضیان ویزای کارآفرینی C11 کانادا ملزم هستند که کسب و کاری را برای ساکنان دائمی کانادا راه اندازی کنند که برای کانادا منفعت عمده اقتصادی یا اجتماعی به همراه داشته باشد.

ویزای C۱۱ کانادا چیست؟

Entrepreneurs or self-employed individuals seeking only temporary residence – [R205(a) – C11] – International Mobility Program از زیر مجموعه است که به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل غیر کانادایی این امکان را می‌دهد که به مدت ۲ سال در کانادا به عنوان افراد خود اشتغال با راه‌اندازی کسب و کار سود‌آور به فعالیت‌های تجاری بپردازند. اگر کارآفرین و سرمایه گذار هستید و می‌خواهید فعالیت‌های اقتصادی خود را علاوه بر ایران در کانادا نیز توسعه دهید و نیز در سریعترین زمان اقامت دائم کانادا را بدست آورید این روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ورک پرمیتC۱۱ کانادا این است که تا چندین بار می‌توان آن را تمدید کرد و شرایط را برای اخذ اقامت دائم کانادا فراهم نمود. چه کسانی می‌توانند ویزای C۱۱ کانادا بگیرند و شرایط آن چیست؟ به طور کلی افراد زیر واجد شرایط اخذ ویزای C۱۱ کانادا هستند. افراد خود اشتغال (Self – employed) افرادی که در حال حاضر در کشور خود کسب و کار فعال دارند و مایل هستند در کشور کانادا بیزنسی را راه‌اندازی کنند. کارآفرینان (ٍ entrepreneur ) کارآفرینانی که تمایل دارند یک کسب و کار یا فرانچایز در کشور کانادا خریداری کنند. کارآفرینانی که از طریق برنامه کارآفرینی استانی کانادا انتخاب شده‌اند .

با توجه به تجربه ما، این برنامه برای افراد زیر بسیار عالی است و سریع‌تر ویزا می‌شوند، افرادی که قصد ندارند زمان قابل توجهی را در کانادا بگذرانند ولی می‌خواهند به طور موقت برای راه‌اندازی یک کسب و کار به کانادا بیایند، کسانی که قصد ایجاد کسب و کار در مناطق دور افتاده کانادا را دارند، کسانی که خدمات یا محصولی منحصر به فرد ارائه می‌دهند که احتمالاً به نفع کانادایی‌ها خواهد بود. کسب و کار‌هایی که با آن می‌توان ویزا C۱۱ گرفت؟ مجوز کار C۱۱ ممکن است برای مشاغل فصلی و غیرفصلی صادر شود. در زیر دسته‌بندی این بیزینس‌ها را معرفی کردیم. مشاغل فصلی واجد شرایط برای مجوز کار C۱۱

  • شرکت‌های باربری و حمل و نقل وسایل
  • برخی از شرکت‌های خدماتی مناسب فصل
  • خرده فروشان کالا‌های کریسمس و هالووین
  • مربیان خصوصی

صنایع تجاری غیر فصلی واجد شرایط برای مجوز کار C۱۱

  • آی تی
  • هوافضا
  • جنگلداری
  • خودرو
  • گردشگری
  • معدن
  • علوم زیستی
  • تولید مواد غذایی و آشامیدنی
  • رباتیک و اتوماسیون صنعتی
  • بیوشیمیایی و شیمیایی
  • خدمات مالی

ویزای c11 کانادا سریعترین روش برای اخذ اقامت دائم برنامه‌های سرمایه گذاری ویزای C11 کانادا سریعترین روش اخذ اقامت دائم کانادا برای برنامه‌های سرمایه گذاری است. زمان پردازش این ویزا معمولاً بین 6 تا 12 ماه است، در حالی که زمان پردازش سایر برنامه‌های سرمایه گذاری در کانادا می تواند تا 2 سال یا بیشتر طول بکشد. اگر کارآفرین یا خود اشتغال هستید می توانید از این طریق وارد کانادا شوید، کسب و کار خود را راه اندازی کنید و اقامت دائم بگیرید.

در صورتی که متقاضی یک دعوت‌نامه از کانادا داشته باشد میزان تمکن مالی برای او پایین‌تر خواهد آمد. همچنین شرایط شغلی متقاضی نیز در تعیین تمکن مالی تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال افرادی که شغل‌های پردرآمد دارند بهتر است تمکن مالی بالاتری ارائه دهند تا احتمال اخذ ویزا را برای خود بیشتر کنند. اگر قصد دارید به عنوان یک نیروی کار ماهر به کانادا بروید باید تمکن مالی شما حداقل ۱۲۷۰۰ دلار کانادا باشد. البته این مبلغ تنها برای یک نفر است و در صورتی که همراه با خانواده خود قصد رفتن به کانادا را داشته باشید به ازای هر نفر این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

چرا باید تاییدیه رزرو هتل و برنامه سفر را ارائه کنیم؟

از طریق ارائه رزرواسیون هتل و شرح برنامه سفر این اطمینان را به اداره مهاجرت کانادا می‌دهید که برای مدت مشخصی در این کشور اقامت داشته و هدفتان از سفر را شفاف‌سازی خواهید کرد. ضمن این که ارائه تاییدیه رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما نیز بسیار موثر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که در صورت داشتن دعوت‌نامه از کانادا نیازی به ارائه این موارد نخواهد بود. به عنوان مثال برای یک خانواده دو نفره ۱۵۷۰۰ دلار و برای یک خانواده سه نفره ۱۹۴۰۰ دلار تمکن مالی مورد نیاز است.

اگر قصد ورود به کانادا و بازدید از این سرزمین زیبا و یا دیدار عزیزانتان را دارید، باید برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. این ویزا، یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کانادا است و شامل سه نوع سینگل، مولتیپل و سوپر ویزا می‌شود که مراحل دریافت همگی آن‌ها کم‌وبیش مشابه هستند. همچنین دقت کنید شما با دریافت این نوع ویزا، مجاز به کار کردن یا تحصیل نخواهید بود. در ادامه به شما انواع ویزای توریستی را توضیح می‌دهیم و می‌گوییم برای دریافت آن لازم است چه اقداماتی را انجام دهید. همچنین دلایلی را که ممکن است باعث رد شدن شما شود به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

افرادی که قصد دارند برای یک سفر توریستی وارد کشور کانادا شوند باید ثابت کنند که پول کافی را برای خرج کردن در این کشور دارند. به طور کلی حداقل تمکن مالی لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا ۸ الی ۱۰ هزار دلار کانادا است. این عدد بر مبنای هزینه‌های سفر به کانادا تخمین زده شده است. اما میزان تمکن مالی برای گرفتن ویزای توریستی کانادا تا حد زیادی بستگی به شرایط متقاضی خواهد داشت. مشاوره اخذ ویزای کانادا۰۲۱-۷۵۲۳۷یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه داشتن شرکت در کانادا است.

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟

برای اخذ ویزای توریستی بهتر است ابتدا با یک مؤسسه معتبر و با تجربه مشورت کرده و شرایط خود را ارزیابی کنید. با اینکه داشتن وکیل یا مشاوره برای دریافت ویزا ضروری نیست اما دریافت مشاوره از یک مؤسسه مهاجرتی مطمئن از اتلاف وقت و هزینه شما جلوگیری کرده و احتمال ثبت ریجکتی در پرونده را کاهش می‌دهد. مدارک شما باید طبق دستور‌العمل سفارت، ترجمه و تأیید شده و برای سفارت ارسال شود. پس از تأیید اولیه مدارک توسط سفارت، برای شما زمان مصاحبه و انگشت‌نگاری (بیومتریک)‌ تعیین خواهد شد که نتیجه آن نهایتاً طی سه ماه اعلام شده و سپس باید برای پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.