علمی و پزشکی

راهکاری ساده برای پیشگیری از ابتلا به کووید در مدارس

اینترنشنال نیوز / خراسان رضوی: استراتژی واکسیناسیون ، که برای محافظت از گروه های سنی خاص آغاز شد ، برای محافظت از همه به سرعت در حال گسترش است ، همچنان کلید جلوگیری از مرگ بیماران مبتلا به Quid-19 است و خطر تولید واکسن های بزرگسالان همچنان افزایش می یابد. در گروههای خاصی که واکسینه نشده اند کاهش می یابد.

کودکان در حال حاضر در گروه ایمن سازی نیستند ؛ نگرانی های پس از واکسیناسیون به دلیل میوکاردیت (التهاب عضله قلب) ممکن است درک شود و تجزیه و تحلیل خطر برای عوارض کووید. همیشه در میان جمعیت جوان خوش خیم. با افزایش فعلی ویروس ها و فصلی بودن ویروس ، می توان انتظار افزایش شدید موارد را در پاییز امسال هنگام بازگشت به مدرسه داشت.

بنابراین برای اطمینان از بازگشت سالم به کلاس به چه اقداماتی ، چه جدید و چه قدیمی نیاز داریم؟

یک رویکرد متعادل هنگام بررسی حمایت از کودک در مدارس کلیدی است. محاسبه خطرات عفونت ویروسی ، محافظت از دانش آموزان در مدت زمان کوتاه و طولانی از طریق واکسیناسیون موردی. اگر Delta ، Gamma ، Lambda یا سایر سویه ها واقعاً در حال کاهش هستند ، آیا می توانیم عفونت را کنترل کنیم؟ آیا این اقدامات برای رفع ترس والدین ، ​​معلمان ، م institutionsسسات و جوامع کافی خواهد بود؟ استراتژی اضافی باید در نظر گرفته شود.

یکی از راهکارهای کمتر شناخته شده برای کنترل بهتر انتقال SARS-CoV-2 در مدارس ، استفاده از دهان شویه یا دهانشویه رقیق است. مانند محافظت ماسک دو طرفه ، درمان با رقیق کننده های ایمن و موثر می تواند با کاهش انتشار و جلوگیری از عفونت ، از دانش آموزان محافظت کند.

اگر کودک بدون علامت نیست ، این روش درمانی پیش دبستانی و پس از مدرسه ممکن است بتواند مقدار یا کیفیت ویروس فعال وارد شده به قطرات عفونی / آئروسل را کاهش دهد و عفونت را کاهش دهد. از طرف دیگر ، اگر کودک سالم است اما در معرض ویروس است ، این روش درمانی می تواند پیشگیرانه باشد یا حداقل عفونت را کاهش دهد. این ایده ها چیز جدیدی نیستند ، اما در طول سال گذشته ، علم ضد عفونی کننده های خوراکی و تأثیر آنها بر پویایی انتقال ویروس پیشرفت های چشمگیری داشته است.

غرغره عملی هزاران ساله است که به رومیان باستان ، مصری ها و چینی ها باز می گردد و در آسیا فرهنگ غرغره با پیشرفت های غنی آن توسعه یافته است. در آغاز هزاره فعلی ، گروهی از پزشکان ژاپنی به نام Great Core Researchs شروع به بررسی تأثیر سوفل بر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و بیماری های مشابه آنفلوانزا کردند. آنچه محققان دیگر یافته اند قابل توجه است. یک سری آزمایشات کنترل شده تصادفی تایید می کند که شستشو با آب ، چای سبز و ید پوویدون (PVI) در واقع می تواند بروز این بیماری ها را کاهش دهد.

جالب اینجاست که شستشو می تواند پروتئازهای گلو را که برای عفونت ویروسی حیاتی هستند ، کاهش دهد و کلر موجود در آب لوله کشی آنقدر زیاد است که ویروس ها را غیرفعال می کند. از دهان شویه ها می توان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، برای درمان بیوفیلم های سخت و درمان استفاده کرد. در یک مطالعه بزرگ در آپونیا ، ژاپن ، کودکان دبیرستانی یاماگاتا که به مدت سه ماه متوالی PVI رقیق را در زمستان شستشو می دادند ، عدم وجود سرماخوردگی و آنفولانزا را کمتر گزارش کردند.

میزان اطلاعات علمی ارائه شده در طی همه گیری کوید -19 فوق العاده بود. غرغره قطعاً مفید بوده است ، زیرا دانشمندان و پزشکان به شدت در جستجوی راههایی برای تقویت مکانیسم کنترل عفونت هستند و گزارشهای بیشمار in-vitro اثرات مواد فعال شکایت از SARS-Coo-2 را برجسته می کنند. تفاوت در این است که این مطالعات در آزمایشات بالینی کوچکتر انجام می شود.

از بین تمام داروهای فعال مورد مطالعه ، شاید بهترین داده ها مربوط به PVI رقیق باشد ، که عقیم سازی آن با سالها اطلاعات در مورد توانایی ضد عفونی بافت های انسانی و از بین بردن اپیدمی ها تأیید شده است. این ماده بی خطر در لیست داروهای سازمان بهداشت جهانی است که هیچ نقشی در مقاومت ضد میکروبی ندارند اما واقعیت این است که استفاده از آن برای تغییر جمعیت سالم و حمایتی میکروبیوم شناخته شده نیست. آزمایشات بالینی مستقل تنظیم فعال Covid-19 نشان داده است که تجویز PVI رقیق RNA ویروسی ، بار ویروسی عفونی ، ویروس فعال در مایع دهان و قطرات تنفسی را کاهش می دهد ، پاکسازی ویروس را تسریع می کند و از عفونت محافظت می کند.

از ابتدای اپیدمی ، ایده شستشوی دهان با ضد عفونی کننده های ایمن و موثر در نظر گرفته شد که فاقد داده های جانبی است. شواهد نشان می دهد که ضد عفونی کننده های خوراکی رقیق ممکن است راهی ایمن برای کاهش انتقال ویروس باشد.

آزمایشات بالینی مبتنی بر غرغره در مقیاس نسبتاً کم ، آنها را در برابر انتقادات نسبت به عملکرد ضعیف و عدم قدرت آسیب پذیر می کند. اگرچه آزمایش های کنترل شده تصادفی در مقیاس بزرگ در این زمینه وجود ندارد ، اما سایر انواع و شواهد هنوز هم می توانند جمع آوری شوند ، به خصوص هنگامی که شما هزاران سال تجربه استفاده برای استفاده بالینی در طی یک اپیدمی را دارید.

این روش ارزان و ایمن برای پیشگیری از بیماری ، مانند شستشو یا شستشوی دهان ، مطابق با اصل احتیاط است. تعادلی بین انجام کاری و انجام هیچ کاری ایجاد کنید تا نشان دهد که ما هنوز در حال فکر ، تکامل ، فکر هستیم که در همان الگوی واکنش قرار نگیریم که در نهایت منجر به تعطیلی مدارس شد.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید