علمی و پزشکی

رژیم غذایی ناسالم، رانندگی خطرناک را افزایش می‌دهد

اینترنشنال نیوز / خراسان رضوی: مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی ناسالم می تواند خطر خستگی و رانندگی خطرناک را برای رانندگان کامیون افزایش دهد ، که اغلب عامل اصلی در برخورد با سایر وسایل نقلیه است.

یوركلت می گوید ، هر ساله حدود 1.35 میلیون نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و رانندگان حرفه ای به دلیل زمانی كه پشت فرمان می گذرانند ، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

“تعدادی از عوامل شناخته شده در این زمینه وجود دارد ، از جمله جنسیت ، سن ، تجربه ، مهارت رانندگی و نگرش ، اما سبک زندگی نیز می تواند عامل دیگری باشد ، به ویژه اینکه رانندگی در مسافت طولانی اغلب منجر به کمبود خواب ، عادات غذایی بد می شود. و فعالیتها. “بدن محدود است.

تحقیقات اندکی در مورد تأثیرات احتمالی الگوی غذایی بر رفتار رانندگان حرفه ای کامیون انجام شده است.محققان سعی کرده اند با مطالعه الگوی غذایی و خستگی 389 راننده مرد کامیون در سوژو این شکاف را برطرف کنند. آیا چین بر رفتار رانندگی تأثیر دارد؟

بیشتر رانندگان بین 31 تا 60 سال ، با 6 تا 10 سال سابقه رانندگی ، 50،000 تا 100،000 کیلومتر در سال جاده را طی می کردند.

از هر راننده خواسته شد گزارش دهد كه در 12 ماه گذشته 25 بار در پرسشنامه بسامد غذا 25 غذا خورده است.

آنها پرسشنامه خستگی چند بعدی را که خستگی جسمی و روانی را در مقیاس 5 نمره ارزیابی می کند ، و همچنین دو پرسشنامه اساسی در مورد رفتار رانندگی و نگرش نسبت به سایر رانندگان جاده را تکمیل کردند.

تخم مرغ های رژیمی به غذاهای اصلی (مصرف زیاد کربوهیدرات ، غلات کامل ، لبنیات و تخم مرغ) ، پروتئین های حیوانی (ماهی و مرغ) و پیش غذا (غذاهای سرخ شده ، دسرها و نوشیدنی های قندی) تقسیم شدند.

رژیم های غذایی غنی از سبزیجات و غذاهای اصلی به شدت با رفتار ایمن رانندگی ارتباط داشتند. رژیم های غذایی پروتئینی حیوانات به شدت با میزان خطای بالاتر ، غلظت کمتر و میان وعده ها با رفتار ایمن اتومبیل همراه بودند.

نتایج نشان می دهد که خستگی ممکن است بعد از رژیم غذایی بر رفتار رژیم غذایی تأثیر بگذارد ، بنابراین رژیم های غذایی غنی از سبزیجات و غذاهای اصلی با خستگی کمتری همراه هستند و رژیم های غذایی حاوی پروتئین حیوانی و تنقلات ، از جمله میان وعده ها ، بیشتر با خستگی همراه هستند:

این مطالعه یک مطالعه مشاهده ای است ، بنابراین نمی تواند علت را تعیین کند ، بلکه فقط رابطه را تعیین می کند. این مطالعه عمدتا بر اساس گزارشات شرکت کنندگان بود و محققان هیچ اطلاعاتی درباره عوامل احتمالی مانند سیگار کشیدن ، فعالیت بدنی ، رژیم شیفت و استرس کاری جمع آوری نکردند.

آنها گفتند: “خوردن مقدار زیادی میان وعده ناسالم اغلب با وعده های غذایی نامنظم ، با متابولیسم مختل همراه است و می تواند منجر به مشکلات زیادی شود که به هوشیاری و تمرکز نیاز دارند.”

محققان نتیجه می گیرند: “نتایج این مطالعه ارتباط بین الگوی رفتار اسب اسب رژیم های کامیون حرفه ای را تأیید می کند. رانندگی (اشتباهات ، اشتباهات و تخلفات) را می توان از طریق رژیم غذایی ناسالم ، خوردن تخم مرغ ناسالم که دارای مقادیر زیادی است ، پیش بینی کرد. چربی ها و قندها

نتایج در مجله Occupational & Environment Medicine منتشر شده است.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید