علمی و پزشکی

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

اینترنشنال نیوز / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که سزارین نمی تواند امن ترین روش برای زایمان زنان پیوندی باشد. میزان سزارین در حال افزایش است و این امر به ویژه در مورد زنان باردار پرخطر که پیوند عضو انجام داده اند صادق است.

به گزارش مدیکر اکسپرس ، در حالی که سزارین 31 درصد از کل زایمان های ایالات متحده را تشکیل می دهد ، میزان سزارین برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنانی که پیوند کبد انجام داده اند 61.44 درصد است. علیرغم شیوع بالای سزارین ، تحقیقات جدید نشان می دهد که سزارین معمولی نمی تواند ایمن ترین روش برای زایمان یک زن پیوندی باشد.

تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، ایالات متحده نشان داده است که زنان باردار با پیوند کلیه یا کبد می توانند پیوند یا درد زایمان (زایمان طبیعی) را بدون هیچ گونه خطری تحمل کنند.

در این مطالعه زنان باردار از 1865 تا 1865 طی پنج دهه مورد بررسی قرار گرفتند. در گروه مورد مطالعه ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 زن پیوند کبد دریافت کردند. 73 of از آنها در نتیجه آزمایشات درد زایمان به زایمان طبیعی منجر شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که زنانی که دارای زایمان طبیعی هستند نتایج بهتری را برای نوزاد خود به دست آورده اند. بدون به خطر انداختن سلامت آنها ، عوامل خطر زایمان سزارین پس از زایمان ، به ویژه برای دریافت کنندگان پیوند کلیه ، قابل توجه بود. احتمال شکستگی جفت آنها 13 برابر بیشتر و احتمال ابتلا به دیابت قبل از بارداری 5 برابر بیشتر بود.

دکتر یلدا افشار ، محقق برجسته زنان و زایمان در دانشگاه کالیفرنیا ، دانشکده پزشکی دیوید گفن برکلی ، گفت: این عادت نباید تکرار شود ، زیرا درد زایمان برای دریافت کنندگان پیوند باردار بی خطر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوزادان تازه متولد شده در آزمایش درد زایمان بهتر عمل می کنند. مرگ و میر نوزادان ، که خطر آسیب جدی یا مرگ را در نوزادان به همراه دارد ، تنها در 10-6٪ بیماران مبتلا به بیماری کلیوی و کبدی رخ داده است ، در حالی که در مورد آزمایش درد زایمان ، 20٪ سزارین انجام شده است. نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند بیش از دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تنفسی کوتاه مدت و طولانی مدت هستند که برخی از آنها نیاز به تهویه مکانیکی دارند.

دکتر Ofelia Yin ، ساکن ارشد گروه زنان و زایمان ، می گوید: “یکی از شگفت انگیزترین یافته ها این بود که حتی اگر آزمایش درد زایمان با سزارین به پایان برسد ، این نوزادان تازه متولد شده پس از جراحی بودند.” دانشکده پزشکی اولین محقق در زمینه تحقیقات. آنها متولد می شوند ، بهتر کار می کنند. این بدان معناست که زنانی که تحت پیوند قرار می گیرند باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم مراقبت های بهداشتی خود ، سعی کنند به طور طبیعی زایمان کنند.

لازم به ذکر است که آزمایش درد پس از زایمان یک روش مدیریت زایمان منظم است که منجر به میزان بالای زایمان طبیعی می شود.

یافته ها در JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید