طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری

قارچ گانودرما لوسیدوم یک قارچ شرقی با سابقه طولانی در ارتقای سلامت و طول عمر در چین، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی است. این قارچ بزرگ و تیره ظاهری براق و بافت چوبی دارد و مانند اکثر اعضای خانواده قارچ ها طبیعتی سرد و مرطوب دارد. کلمه لاتین lucidus به معنای “درخشنده” یا “درخشنده” به ظاهر لاکی و براق سطح اسفنج اشاره دارد. در زبان چینی، نام علمی آن نشان دهنده ترکیبی از قدرت های معنوی و جوهر جاودانگی است و به عنوان “گیاه قدرت معنوی” در نظر گرفته می شود که نماد موفقیت، سعادت، قدرت الهی و طول عمر است. گانودرما در بین قارچ های این گونه منحصر به فرد است

قارچ گانودرما برای لاغری و تقویت سیستم ایمنی

مطالعات نشان می دهد که قارچ گانودرما می تواند روی ژنوم گلبول های سفید خون (لنفوسیت ها) که سربازان خط دفاعی سیستم ایمنی هستند، تاثیر بگذارد و قادر است مسیرهای التهابی در گلبول های سفید را تغییر دهد. تحقیقات روی بیماران سرطانی نشان داده است که مولکول های خاصی در این قارچ می توانند فعالیت نوعی گلبول سفید خون به نام سلول های کشنده طبیعی را افزایش دهند. سلول های کشنده طبیعی با عفونت ها و سرطان در بدن مبارزه می کنند و باعث مرگ سلول های سرطانی می شوند.

مطالعه دیگری نشان داد که گانودرما همچنین می تواند تعداد گلبول های سفید خون را در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ افزایش دهد. اگرچه بیشتر فواید قارچ گانودرما برای سیستم ایمنی در افراد بیمار دیده شده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که این قارچ می تواند به افراد سالم نیز کمک کند. با این حال، مطالعات دیگر در بزرگسالان سالم هیچ بهبودی در عملکرد ایمنی یا التهاب پس از 4 هفته مصرف عصاره گانودرما نشان نداد.

رابطه بین قارچ گانودرما و کاهش وزن

رابطه مرموز قارچ گانودرما و کاهش وزن در سال های اخیر بیشتر مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است. محققان تایوانی مشاهده کرده اند که قارچ گانودرما لوسیدوم که به عنوان قارچ Lingzhi نیز شناخته می شود، دارای باکتری های روده ای است که می تواند به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند. این مطالعه نشان می دهد که عصاره گانودرما لوسیدوم میسلیوم می تواند ترکیب میکروبیوتای روده را تنظیم کرده و باعث کاهش وزن شود.

قارچ گانودرما چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ دانشمندان ادعا می کنند که مکانیسم همبستگی قارچ گانودرما برای کاهش وزن این است که گانودرما مقاومت بدن در برابر افزایش وزن را بهبود می بخشد و با افزایش لوسیدوم در باکتری های روده به کاهش وزن کمک می کند.باکتری های گرم منفی روده که نیمی از باکتری های روده را تشکیل می دهند، پس از مصرف این قارچ (توسط فرد چاق) رشد و افزایش می یابد.

با رشد و تقویت میکروبیوتای روده، سموم از روده دیگر وارد خون نمی شوند و نمی توانند در روند چاقی نقش داشته باشند. علاوه بر این، گانودرما لوسیدوم باعث رشد باکتری های تولید کننده اسید چرب زنجیره کوتاه ضد التهابی (SCFA) در بدن می شود. این اسیدهای چرب یکپارچگی سد روده را حفظ کرده و تنوع میکروبیوتای روده را افزایش می دهند. به این ترتیب گانودرما به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند و با تنظیم نسبت چربی به وزن و حمایت از رشد باکتری های ضد التهابی منجر به کاهش وزن می شود.

نحوه استفاده از قارچ گانودرما

گانودرما برای غذا استفاده نمی شود و فقط برای مصارف دارویی استفاده می شود. این قارچ به عنوان محصولات تجاری مختلف در اشکال مختلف پودر، مکمل های غذایی، عصاره، چای و حتی قهوه گانودرما به فروش می رسد. این محصولات از قسمت های مختلف قارچ از جمله میسلیوم، هاگ و میوه های قارچ تولید می شوند. کاربردهای خاص و مزایای سلامتی آن شامل کنترل سطح قند خون، تعدیل سیستم ایمنی، محافظت از کبد، باکتریوستاز و غیره است.

اگرچه بسیاری از شهرت سلامتی گانودرما عمدتاً بر اساس گزارش‌های مصرف‌کننده سنتی و همچنین حمایت قوی از طب سنتی چینی است، گزارش‌های آزمایشگاهی اخیر نیز از برخی از این ادعاهای قدیمی در مورد فواید سلامتی گانودرما پشتیبانی علمی می‌کنند. لازم به ذکر است طی مطالعات آزمایشگاهی مشخص شد که قارچ گانودرما لوسیدوم دارای بیش از 400 ماده مغذی مختلف از جمله: استرول های گیاهی، پلی ساکارید، بتا گلوکان، تری ترپن ها، فسفر، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین است.

ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E برای سلامتی بسیار مفید و ضروری هستند.اما دوز گانودرما بر خلاف برخی غذاها یا مکمل ها، بسته به نحوه مصرف افراد متفاوت است. بیشترین دوز زمانی مشاهده می شود که فرد قارچ را به تنهایی مصرف کند. در این موارد بسته به اندازه قارچ مقدار مصرف آن از 25 تا 100 گرم متغیر است اما معمولاً از عصاره قارچ خشک استفاده می شود. در این موارد دوز مصرفی تقریباً 10 برابر کمتر از مصرف خود قارچ است. البته لازم به ذکر است که قارچ گانودرما به دلیل داشتن دیواره چوبی قابل مصرف خوراکی نیست. برای مثال می توان 50 گرم قارچ گانودرما را با 5 گرم عصاره قارچ مقایسه کرد.

دوزهای تجویز شده عصاره گانودرما معمولاً بین 1.5 تا 9 گرم در روز متغیر است. دوز توصیه شده گانودرما به عوامل زیر بستگی دارد: سن، جنس، نوع مشکل یا بیماری، شکل قارچ، سلامت عمومی بدن، اما معمولاً یکی از دوزهای زیر برای مصرف روزانه تجویز می شود: به 9 گرم قارچ خشک خام، 1 تا 1.5 گرم پودر گانودرما، 1 میلی لیتر محلول گانودرما (تنتور) البته باز هم توصیه می شود قبل از مصرف گانودرما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، اما معمولا بهترین راه برای مصرف این قارچ است.

به شکل چای و دم کرده هر روز صبح با معده خالی.اگرچه در طب چینی از پودر قارچ خشک در سوپ و قهوه نیز استفاده می شود، اما اگر طعم تلخ آن برای فرد غیرقابل تحمل باشد، استفاده از شیرین کننده های طبیعی مانند شیرین بیان در چای گانودرما توصیه می شود.

سخن آخر

در این مقاله رابطه بین قهوه گانودرما و لاغری را بررسی کردیم اگر شما همی به دنبال این روش از لاغری هستید حتما اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید. خرید قهوه گانودرما دکتر بیز قیمت ارزان یعنی ارزان لاغری را به دست آوردن.

خروج از نسخه موبایل