منابع ارزی آزادشده؛ پشتوانه مالی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود همان طور که دولت توانست با رایزنی منابع ارزی بلوکه‌شده را آزاد کند، تمام تلاش خود را به کار گیرد تا این منابع ارزی به صورت نقدی به عنوان پشتوانه پولی و ارزی کشور به بانک مرکزی بازگردد.

اصغر سلیمی در گفت وگو با اینترنشنال نیوز، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران و ضرورت اثرگذاری این منابع بر معیشت مردم، بیان کرد: این منابع ارزی از حقوق طبیعی ملت ایران بود و ما از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم تشکر می کنیم که توانستند بخشی از این منابع ارزی بلوکه شده را آزاد کنند، اما اینکه این منابع مالی به صورت نقدی وارد کشور شود و یا اینکه در یک کشور ثالث برای خرید مایحتاج مصرفی ذخیره شود جای سوال دارد.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم همان طوری که دولت توانست با رایزنی این منابع ارزی را آزاد کند، تمام تلاش خود را به کار گیرد تا این منابع ارزی به عنوان پشتوانه پولی و ارزی کشور به بانک مرکزی بازگردد و ما بتوانیم از این منابع در حوزه زیرساختی کشور و بهبود وضعیت معیشت مردم استفاده کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ان شاءالله دولت سیزدهم بتواند این منابع ارزی را در مسیر درست خود به کار گرفته و آثار آن در سفره مردم دیده شود. این منابع ارزی از حقوق مردم ایران بوده با دیپلماسی فعال احیا شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل