اقتصادی

چالش‌های حمل‌ونقل در دریای خزر

مدیرکل دفتر توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت درباره چالش های حوزه حمل و نقل دریایی در دریای خزر گفت. مهم ترین مشکل این است که اولا ما خط دریایی منظم نداریم، ثانیا. ما دریای خزر نداریم.

به گزارش اینترنشنال نیوز، احسان جماری درباره چالش های حوزه حمل و نقل دریایی در دریای خزر گفت. حوضه دریا اختیار نداریم برنامه «بدون خط» صداوسیما با احسان جماری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت درباره مسائل حمل و نقل و بیمه فعالان تجارت خارجی گفت و گو کرد.

وی در گفتگوی رادیویی با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی داریم، گفت: این چهار بند را در قالب چهار پروژه زیرساختی در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول در حل مشکلات حمل و نقل در حوزه دریایی است. جمهوری اسلامی ایران با حدود 30 درصد گردش مالی در رتبه دوم قرار دارد. در واقع 99 درصد حمل و نقل بار از طریق دریای خزر توسط این دو کشور کنترل می شود و سه کشور دیگر یک درصد از این تجارت را به اشتراک می گذارند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های موجود در دریای خزر را حفظ و افزایش دهیم، گفت: بنابراین در سال 1398 حدود 35 درصد سهم داشتیم و سال گذشته به 39 درصد رسید. این توانایی صادرکنندگان در صادرات کالا منجر به تمرکز ویژه بر حمل و نقل دریایی می شود.

وی در مورد عدم وجود خطوط دریایی منظم نیز گفت. وی افزود: صادرکننده به ویژه در زمینه کالاهای فاسدشدنی مانند مواد غذایی در قبال خریداران خارجی تعهداتی دارد که کالا را به موقع به بازار هدف تحویل دهد بنابراین انتظار دارد شرکت کشتیرانی اعلام کند. کشتی به موقع.» حرکت کنید به موقع به کشتی می رسید اما به دلیل نبود خطوط منظم گاهی ممکن است کشتی به تعهدات خود عمل نکند.

انتهای پیام:

دیدگاهتان را بنویسید