عمومیکسب و کار جدید

چگونه تایمر کولر گازی گری را خاموش کنیم؟

شرکت گری یکی از پیشروترین کمپانی های سازنده سیستم تهویه مطبوع خانگی و تجاری در کشور چین می باشد که با بکارگیری متخصصان مجرب و تکنولوژی روز دنیا تبدیل به یک برند شناخته شده در بازار جهانی عرصه انواع سیستم تهویه مطبوع مانند کولر گازی شده است. خط تولید پیشرفته این برند مجهز به ماشین آلات پیشرفته و 530 مرکز آزمایشگاهی برای تست و کنترل کیفی محصولات می باشد.

اسپلیت های این برند در انواع سرمایش و سرمایش/ گرمایش و همچنین در ظرفیت و مدل نصب متنوع تولید می شوند که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار داد. شما کاربران گرامی می توانید برای مطالعه مشخصات فنی مدل مورد نظرتان و همچنین انتخاب و خرید کولر گازی گری با گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش به وبسایت ما مراجعه نمایید.

موقعیت نصب و مدل های کولر گازی گری

همانطور که بالاتر اشاره شد، از لحاظ موقعیت نصب کولر گازی گری در انواع دیواری، ایستاده و پرتابل تولید می شوند که در مدل های دیواری و ایستاده دستگاه دارای دو یونیت خارجی (کندانسور) و یونیت داخلی (اپراتور) هستند که در یونیت خارجی کمپرسور، فن و رادیاتور خنک کننده مبرد قرار داشته و به دلیل صدای کارکرد کمپرسور و فن، در بیرون از ساختمان نصب می گردد. یونیت داخلی که واحد تبخیر نیز نامیده می شود، لوله های مسی کویل و فیلتر ها در آن تعبیه شده اند. با تبخیر مایع خنک مبرد که در لوله های کویل یونیت داخلی می چرخد، فضای اتاق خنک شده و مبرد تبدیل به گاز می گردد.

گاز مبرد با کمپرسور مکش شده و بعد از متراکم شدن و کاهش دما دومرتبه به مایع مبرد تبدیل می شود و به یونیت داخلی فرستاده می شود. لازم به توضیح است که برای گردش هوا در اطراف یونیت خارجی و تخلیه گرمای کمپرسور، کندانسور نباید در انبوه شاخ و برگ درختان نصب شده و همچنین نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد. همچنین یونیت خارجی باید روی یک دیوار سفت و محکم نصب گردیده و لازم است از نصب آن در پشت دیوار اتاق خواب (بخاطر ایجاد آلودگی صوتی) پرهیز کنید.

کولر گازی پرتابل گری تک یونیت بوده و فضای کمی اشغال می کند و به همین دلیل به راحتی نصب شده و ظاهر لوکس و شیکی دارد. این مدل در فضاهایی که با محدودیت نصب مواجه هستند و در آپارتمان ها، دفاتر کار و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. مدل پرتابل گری همچنین دارای مزایایی مانند قفل کودک، تایمر، تنظیم حالت خواب، راه اندازی خودکار، حالت پنکه، سه سرعته و چرخ های چرخان است و به راحتی جابجا می شود. بدیهی است که قیمت کولر گازی گری به مدل نصب، سایز و ظرفیت دستگاه بستگی دارد.

عوامل موثر در قیمت کولر گازی گری

عوامل موثر در قیمت سیستم های تهویه مطبوعی مانند داکت اسپلیت و اسپلیت به عواملی مانند کیفیت و نوع کمپرسور و نوع گاز مبرد بستگی دارد. کولر گازی گری در انواع معمولی و اینورتر دار تولید می شود که در مدل های اینورتر دار، بورد اینورتر روی موتور کمپرسور نصب شده و دور موتور را تنظیم می کند. در نتیجه در مواقعی که دمای اتاق به درجه تنظیم شده رسید، سرعت دور موتور کاهش یافته و از استهلاک آن جلوگیری می کند. همچنین در بعضی از مدل ها از کمپرسور قوی T3 برای مناطق خشک و گرمسیری استفاده می شود که بدیهی است این عوامل روی قیمت کولر گازی گری تاثیر بسزایی می گذارد.

لازم به ذکر است که کیت اینورتر تا 60 درصد مصرف برق را کاهش داده و باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود. علاوه بر کمپرسور، ظرفیت دستگاه و مدل نصب در قیمت موثرند که کولر گازی های برند گری از لحاظ نصب در مدل‌های دیواری، ایستاده و پرتابل و در ظرفیت‌ از 12000 تا 66000 بی تی یو بر ساعت تولید شده و به بازار عرضه می گردند.

بدیهی است که ظرفیت حرارتی دستگاه بر اساس متراژ ساختمان تعیین می گردد. تکنولوژی هایی مانند تنظیم در حالت خواب و حالت توربو از دیگر عوامل موثر قیمت اسپلیت گری بشمار می روند که در حالت توربو دستگاه به سرعت دمای اتاق را به درجه دلخواه رسانده و دمای اتاق را یکنواخت نگه می دارد. سیستم های تهویه مطبوع این برند از زیبایی ظاهری برخوردار بوده و با انواع دکوراسیون هارمونی دارند. با توجه به تنوع سایز و ظرفیت این اسپلیت ها در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، سالن ها و رستوران های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

How to turn off the air conditioner timer

کمپرسور های مورد استفاده در کولر گازی اسپلیت گری

کمپرسور های استفاده شده در کولر گازی اسپلیت گری از تنوع بالایی برخوردارند و شامل انواع روتاری، اسکرال، پیستونی (رفت و برگشتی) و تروپیکال می باشند. در نوع روتاری گاز مبرد توسط حرکت سیلندر متراکم شده و از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود. گاز بر اثر چرخش 360 درجه تیغه ها و برخورد با پره ها به مایع مبرد تبدیل می شود و با فشار به سمت لوله های خروجی منتقل می شود. بطور کلی نوع روتاری مناسب استفاده مناطق معتدل طراحی شده و ساختار متراکم و فشرده ای دارد و از بازدهی سرمایشی بالایی برخوردار است.

در کمپرسور های اسکرال گاز در فضای بین پره های دستگاه که بصورت مارپیچ قرار گرفته اند فشرده شده و بشدت متراکم می شود. نوع اسکرال نیز از راندمان و عملکرد مطلوبی برخوردار بوده و مناسب مناطق آب و هوایی حاره ای (گرمسیری و شرجی) است و از طول عمر بالایی برخوردار می باشد. کمپرسور پیستونی یا رفت و برگشتی مناسب استفاده در مناطق گرم و خشک و در دماهای بالای 60 تا 70 درجه می باشد. اسپلیت های مجهز به کمپرسور پیستونی قدرت خنک کنندگی بالایی دارند.

ما با همکاری اساتید به نام کولر گازی  آموزش کامل کار با ریموت کنترل کولر گازی گری GREE را تهیه و تنظیم کرده  است و در این مقاله به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.ذکر این نکته ضروری است که ریموت کنترل کولرهای گازی ممکن است در مدل های مختلف، از نظر شکل ظاهری تفاوت های ناچیزی داشته باشند، اما دکمه های تعبیه شده بر روی آن‌ها، قابلیت های مشترکی را در کولر گازی فعال می‌نماید.

مطالبی که در ادامه آورده شده است، بخش مختصری از مقاله‌ی است که در آن به طور مفصل به آموزش تمامی بخش‌های این ریموت کنترل پرداخته شده است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص ریموت کنترل گری دارید، نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

مقدمه : در ریموت کنترل کولر گازی تعدادی دکمه وجود دارد که همیشه کار با این دکمه ها برای کاربران آسان نبوده و همیشه افراد را سر در گم می کند.

معرفی دکمه ها

1) دکمه ON/OFF : این دکمه وظیفه راه اندازی و خاموش کردن دستگاه را در هر حالتی دارد.

2) دکمه  MODE: بدون شک مهمترین دکمه در کولر گازی دکمه MODE می باشد. با این دکمه شما می توانید کولر را در حالت های مختلف تنظیم کنید. ( سرد ، گرم ، اتو، فن ،رطوبت گیر ) .

COOl  : این دکمه که به شکل یک گوله برف است مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن شما می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببرید.

توصیه می شود از این گزینه در هر شرایطی استفاده نشود شاید بتوان مورد استفاده صحیح این گزینه را در اتاق سرور توضیح داد.

DRY  :این حالت کولر شمارا در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد. این گزینه بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی که داری شرجی هواست مورداستفاده قرار می‌گیرد.

3) دکمه های Temperture: با استفاده از این دو دکمه ( + / – ) شما می توایند دما محیط و یا تایمر را تنظیم کنید ، در واقع این دو کلید پر کاربردترین دکمه ها در ریموت کنترل هستند و حکم ولوم تنظیم را دارا هستند و کاربرد دیگری ندارند.

5)دکمه  SWING:با فشردن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی گری (GREE) را به بالا و پایین هدایت می‌کند. با این کار باعث می‌گردد تا جریان هوای خنک و یا در فصول سرد سال، جریان هوای گرم، به طور یکنواخت در تمامی فضای محیط پخش شود.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند، اما با این تفاوت که پنکه چپ به راست بود، و حالت SWING در جهت بالا و پایین می‌باشد)

6)دکمه  timer off/on: این کلید ها برای روشن و خاموش نمودن تایمر دستگاه استفاده می شود .شما میتوانید با این دکمه ها تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کلید ها رو تنظیم خواهید کرد .

7) دکمه  LIGHT: با این دکمه می توانید چراغ های روی پنل را خاموش و روشن کرد.

8) دکمه  SLEEP:  این دکمه میتوانید ساعت خاموشی دستگاه را تنظیم کنید .تا در هنگام خواب دمای مطلوبی بهرمند شویم.

9) دکمه TURBO: این دکمه در کولر گازی گری ،افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی را به همراه خواهد داشت.. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند. وجود این قابلیت، باعث فعالیت حداکثری کمپرسور می‌گردد و در نتیجه فضای محیط در سریع‌ترین زمان ممکن خنک می‌گردد. معمولاً مدت فعالیت کولر در چنین حالتی، بستگی به میزان دمایی دارد که برای آن تنظیم نموده‌اید.

با فشردن این دکمه، دستگاه شروع به تولید باد معمولی می‌کند و در واقع تبدیل به یک دستگاه خشک‌کن می‌شود. شاید بشود آن را به یک سشوار با باد گرم ملایم یا یک خشک‌کن دست تشبیه کرد.

(جالب اینجاست که اکثر سایت های ایرانی، از توضیحات در خصوص این دکمه عاجز مانده‌اند و در توضیحات این دکمه نوشته‌اند: این دکمه به معنی دمیدن می‌باشد و هنوز اطلاعات کاملی راجع به آن کشف نشده. طوری نوشته‌اند هنوز کشف نشده که انگار این ریموت از کره ای دیگر آمده و یا اینکه قرار است اتم را بشکافند. واقعاً ای کاش مقداری برای مخاطبان خود ارزش قائل باشیم. یاد بگیریم اگر در خصوص چیزی اطلاعاتی نداریم اظهار نظر نکنیم.)

11) دکمه CLOCK: از این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می‌شود. شما با استفاده آن می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.  علاوه بر اینکه با تنظیم کردن ساعت، می‌توانید از طریق کولر گازی در جریان ساعت قرار بگیرید، برای تنظیم کولر گازی بر روی یک ساعت مشخص برای اینکه اتوماتیک خاموش یا روشن شود، نیاز است که ساعت تنظیم باشد.