عمومیکسب و کار جدید

16 تکنیک مهم برای چاپ کارت ویزیت

امروزه با وجود تکنولوژی و گرایش افراد به سمت شبکه‌های اجتماعی هنوز هم کارت ویزیت یکی از راه‌های مهم و موثر در تبلیغات و جذب مشتری است. اگر کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، هرچند کوچک ولی کارت ویزیت مناسبی برای خود ندارید یک فرصت کلیدی در بازاریابی را از دست داده اید.

انواع کارت ویزیت لمینت | انواع کارت ویزیت و قیمت | چاپ کارت ویزیت ارزان

کارت ویزیت‌ها  برحسب خدماتی که ارائه می‌دهید، کاربرد و کیفیت یکسانی ندارند. افراد با داشتن یک کارت ویزیت حرفه‌ای می‌تواند اطلاعاتی در مورد شغل خود به کاربران ارائه دهند و از این رو به جذب مشتری کنند.

تکنیک‌های مهم درباره چاپ کارت ویزیت

یکی از مزیت‌های داشتن کارت ویزیت یادآوری شما به مشتریان است. باید دقت کنید که این کارت به صورت حرفه ای و عالی طراحی شده باشد.

مهمترین نکاتی که باید در چاپ کارت ویزیت رعایت شود به شرح زیر است:

  1. طراحی ساده و به یادماندنی کارت

طراحی کارت ویزیت نباید طوری باشد که چشم بیننده را بزند و مخاطب به محض گرفتن کارت اصلاً به آن نگاه نکند. کارت ویزیت حرفه‌ای باید یک طراحی ساده داشته باشد، به طوری که طرح آن در ذهن مخاطب نقش ببندد و مشتری بیشتری برای شما جذب کند.

  1. استفاده درست از رنگ‌ها

استفاده درست از رنگ متناسب با لگو و نام تجاری‌تان می‌تواند بسیار چشمگیر باشد، و احساس خوبی را هنگام دیدن کارت ویزیت به مشتری انتقال دهد.

انواع کارت ویزیت لمینت | انواع کارت ویزیت و قیمت | چاپ کارت ویزیت ارزان

  1. نوع تایپ

استفاده بیش از حد از فونت‌های مختلف باعث عدم تمرکز می‌شوند و بهتر است در طراحی کارت ویزیت از دو یا سه فونت استفاده کرد، به طوری که یکسری از این فونت‌ها خوانا باشند و اطلاعات دقیقی را به مشتری برساند و فونت‌ها دیگر به صورت تزیینی طراحی شود.

  1. نوع شروع مکالمه

استفاده از یک محتوای بسیار قوی در کارت ویزیت می‌تواند در نگاه اول بسیار جلب توجه کند.

انواع کارت ویزیت لمینت | انواع کارت ویزیت و قیمت | چاپ کارت ویزیت ارزان

  1. داشتن یک لوگوی جذاب

اضافه کردن لوگو در پیش زمینه کارت می تواند طراحی  منحصر به فردی برای کارت ویزیت شما داشته باشد.

  1. انتخاب کاغذ چاپ با کیفیت

نوع کاغذی که برای کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید بسیار اهمیت دارد و نشان دهنده سطح خدمات ارائه شده توسط شما به مشتریان است.

  1. برجسته کردن تعدادی از کلمات

شما می توانید با برجسته کردن کلمات کارت ویزیت خود ظاهر سه بعدی به وجود آورید. این روش جذابیت کارت را چند برابر می کند، و در نتیجه باعث توجه بیشتر مشتری می شود.

  1. داشتن خلاقیت

با داشتن خلاقیت و طراحی فوق‌العاده و خاص می‌توانید کارت ویزیت جذاب طراحی کنید، که بیشترین توجه مخاطب را به خود جلب کند.

  1. استفاده از برش

بعد از طراحی کارت نواحی اضافی روی آن به وجود می‌آید، که ‌می‌توان با استفاده از برش این نواحی را حذف کرد و جذابیت کارت ویزیت خود را چند برابر کنید.

  1. از حاشیه استفاده نکنید

به دلیل خطای زیاد دستگاه‌های برش در چاپخانه‌ها اگر از حاشیه استفاده نکنید هر چقدر هم خطای این دستگاه بیشتر باشد، باز هم طرح شما زیبا و جذاب است. اما اگر از حاشیه استفاده کنید در هنگام برش امکان خراب شدن کار زیاد است.

  1. پرهیز از اطلاعات اضافی

در طراحی کارت ویزیت فقط از اطلاعات مهم (نام، عنوان، نام کسب و کار، تلفن، ایمیل، وب سایت و یا نمایش شبکه اجتماعی) استفاده کنید. اگر از اطلاعات بیش از حد روی کارت خود استفاده کنید، باعث می‌شود مخاطب توجه کمتری به این کارت ویزیت داشته باشد.

  1. داشتن علاقه و اشتیاق نسبت به کسب و کار

روی برند خود بیشترین تمرکز را داشته باشید تا از این طریق مخاطب کسب و کار شما را بهتر و سریعتر بشناسد.

  1. فراخوانی مخاطب

زمانی که شما یک کارت جذاب طراحی می‌کنید و مخاطب را جذب می کنید، بهترین فرصت است که شما مخاطب را تشویق کنید که با شما تماس بگیرند. در این روش با استفاده از نوع پیام رسانی که انتخاب می‌کنید شانس بیشتری در جذب مشتری دارید.

  1. کارت ویزیت باید با برند شما سازگار باشد

با استفاده از کارت ویزیت علاوه بر جذب مشتری نام تجاری خود را گسترش می دهید و با این کار بین برند خود و مشتریان تعامل ایجاد می‌کنید.

  1. با مخاطب خود حرف بزنید

می‌توانید به جای استفاده از لگوی شخصی عنوانی را در کارت ویزیت اضافه کنید، و به طور مستقیم با استفاده از فونت های بزرگ با مخاطب خود صحبت کنید. در این روش نوع چیدمان کلمات بسیار مهم است و حتماً باید نام خود را در قسمت جلوی آن اضافه کنید.

  1. داشتن شعار برای کارت ویزیت خود

با استفاده از یک شعار جذاب و زیبا روی کارت ویزیت می توانید نام تجاری خود را در ذهن مخاطب جای دهید. در این روش شما به مخاطبان اجازه می‌دهد که شما را بشناسد و این امکان را برای مخاطب ایجاد می‌کنید که بداند دوست دارد با شما همکاری کند یا خیر.

در طراحی کارت قواعد مهمی که جذابیت کارت را چند برابر می‌کند، رعایت کنید. این قواعد شامل:

  • به اندازه ۵ میلیمتر از هر لبه کارت خالی باشد.
  • از رزولوشن مناسب استفاده کنید.
  • متناسب با سایز کارت طرحتان کاملا خوانا باشد.

شما با داشتن کارت ویزیت می توان تصویری از خود و کسب و کارتان را به مخاطب ارائه دهید، و آنها را به سمت فعالیت خودتان ترغیب کنید. از آنجایی که کارت ویزیت توسط خود شما و اطرافیانتان به دست مخاطب می رسد، از این رو می تواند روی شناخت اولیه که نتیجه برخورد شما و مخاطب است حساب کنید.

اگر شما به دنبال پیشرفت و ارتقاء سطح کسب و کارتان هستید حتما باید طراحی کارت ویزیت را جدی بگیرید، بنابراین قبل از سفارش باید این سوال ها را از خود بپرسید:

  • کارت ویزیت چه کاربردی دارد؟
  • کارت ویزیت را به چه کسی باید سفارش دهید؟

 شما را با تکنیک‌های مهم چاپ کارت ویزیت آشنا کردیم تا بتوانید با آگاهی کامل یک کارت ویزیت حرفه ای طراحی کنید و سطح کسب و کار خود را ارتقا دهید.

چاپ کارت ویزیت در همچاپ

در صورت نیاز به چاپ کارت ویزیت می توانید به سایت چاپ انلاین همچاپ مراجعه کنید .

منبع : مرکز چاپ و بسته بندی همچاپ