اجتماعیکسب و کار جدید

انواع بازی‌های آموزشی برای کودکان

پژوهش های روانشناسی و تربیتی نشان می دهد آغــاز رشــد خلاقیــت و آفرینندگی در کودکان ســن آمادگی و پیش دبســتانی اســت. بازی یکی از اعمال روزمره کودک و کوششــی است که به همه وجود او بســتگی دارد. بازی بهترین شکل فعالیت طبیعی هر کودک محسوب می شود و مناسب ترین راه برای بروز و رشــد استعداد او به شــمار می رود. جهت خرید جلیقه پلیس بچه گانه و دریافت لیست قیمت لباس پلیس بچه گانه با ما تماس بگیرید.

آموزش درس با بازی | انواع بازی های آموزشی برای کودکان | بازی آموزشی کلاس اول

در جریان بازی پلیسی نیروهای ذهنی و جســمی کودک، یعنی دقت، تخیل، نظــم و ترتیب، چالاکی و… رشــد می یابند و علاوه بر این، بازی راه کســب تجارب اجتماعی کودک اســت.کودک از راه بازی می تواند به اســتعدادها، توانایی ها، خواســته ها، ضعف ها و نکات مثبت و منفی خود پی ببرد و بنابراین با شــناخت ویژگی های خود ســاخت شــخصیتش را تحکیم بخشــد. بازی های مختلفی وجــود دارد که کودک بــا درگیرشــدن در همه آنها فرصت یادگیری در زندگی روزمره را می یابد. محققان حداقل شش نوع مختلف از بازی را شناسایی کرده اند:

بازی های انفرادی یا مســتقل:

هنگامی اســت که کودک به تنهایی بازی می کند، او در باز ی های انفرادی تمرکــز را یاد می گیرد. او با خــودش فکر می کند و با ایده های خلاقانه آشــنا شــده و به تنظیم احساسات خود میپردازد. همــه این موارد، اهمیت زیادی برای یادگیری کــودک دارد. بازی مســتقل و انفرادی برای کودک امری مهم و طبیعی است.

موازی بازی یا بازی موازی:

شامل بازی در کنار یک کودک دیگر است اما نه واقعا با بچه های دیگر. در ایننوع بازی وقتی شما خوب نگاه کنید، متوجه می شوید با آنکه کــودکان در حــال بازی با اســباب بازی های خود هســتند، هیچ گونه تعامل رسمی بین آنها وجود ندارد. این نوع بازی اغلب در کودکان ۱-۳سال بسیار رایج اســت. بازی موازی به کــودکان مقررات بازی با همســالان، مشــاهده و مهارت اندوزی را می آموزد وراهی برای استقلال کودکان نیز هست.

 بازی گروهی یا مشارکتی:

یک نوع سازمان یافته تر از بازی است. در این بازی کودک به عنوان بخشی از یک گروه بزرگ تر است و در یک بازی جمعی ایفای نقش می کند. هدف از این بازی انجام یک پروژه در طول یکبازی است. در این بازی، برخی از کودکان نقش رهبر و برخی در نقش پیرو هستند.برای مثال می توان به انواع بازی های پلیسی اشاره کرد که برای انجام آن نیاز به داشتن ست لباس ارتشی بچه گانه است.

بازی های مهارتی یا تســلطی:

این بازی زمانی رخ می دهد که کودک شــروع به یادگیــری چیز جدیدیمی کند. در این نوع بازی، کودک با اســتفاده از آزمون و خطا بارها و بارها به تکرار مهارت های مشابه اقداممی کند تا به تســلط در آن مهارت دســت یابد؛ مانند پرتاب یک توپ، دوچرخه سواری، شنا و… .

 بازی هــای حســی ـ حرکتی:

بازی های حســی- حرکتــی پلیسی زمانی رخ می دهد که کودکان از پنج حواسخــود و مهارت هــای حرکتی اســتفاده می کنند. این بازی هــا مســتلزم به کارگیری عضــلات و هماهنگیحواس و عضلات است. مانند تلفن بازی، بازی با شن و ماسه، گل بازی، آب بازی یا بازی با خاک رس و یا بازی های دزد و پلیس که با در اختیار داشتن یک لباس پلیس قابل انجام است.

بازی هــای پرانــرژی و جســتوخیزکردن:

این نوع بازی ها معمولا همراه با فعالیت های شــدید و پرانرژی اســت. این نوع بازی معمولا قوانین خاصی نــدارد و معمولا همراه با فعالیت جســمانی زیاد و سرعت بالاســت؛ مانند کشــتی گرفتن و دویدن. این بازی ها اغلب با حضور یک هم بازی انجام می شود، مانند کشتی با پدر.

در فرایند رشد و تربیت کودکان بازی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. با استفاده از انواع شما می‌توانید مهارت‌ها و موازین اخلاقی را در بستری دوستانه به بچه‌ها آموزش دهید و باعث رشد و تقویت استعدادهای آن‌ها شوید. از بازی‌هایی است که تاثیر زیادی در پرورش مهارت و خلاقیت کودکان داشته و کودک را با چالش‌های ذهنی جدیدی مواجه می‌کند. نی نی بازار مجموعه متنوعی را جهت برای شما فراهم کرده است که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

خرید بازی پلیسی برای کودکان انتخابی هوشمندانه از سوی پدرها و مادرها است. انتخابی که علاوه بر تقویت ذهن و عقل کودک او را از بازی‌های کامپیوتری نیز دور می‌کند. علاوه بر آن این بازی‌ها می‌تواند روابط کودک و والدین را صمیمی‌تر کرده و فرصتی را برای تعامل شما با کودکانتان فراهم کند. البته اسباب بازی پلیسی تنها برای بازی با کودکان در خانه مناسب نیست. مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها نیز می‌توانند از این بازی‌ها برای آموزش مهارت‌های مختلف به کودکان استفاده کنند.

خرید لباس پلیس بچه گانه می‌تواند برای نوجوانان و بزرگ‌سالان نیز مناسب باشد. متناسب با این گروه‌های سنی دشوارتر بوده و چالش‌های ذهنی بیشتری برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. اما حل این چالش‌ها می‌تواند باعث برای همه رده‌های سنی جذاب باشد. حتی افراد مسن می‌توانند با انجام بازی‌های فکری ذهن خود را تقویت کرده و از تحلیل رفتن آن در اثر افزایش سن جلوگیری کنند.

خوشبختانه دارای انواع مختلفی هستند و شما می‌توانید متناسب با سلیقه و سن افراد مختلف مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. بازی‌های معمایی می‌تواند برای هر گروه سنی مناسب باشد. در این بازی‌ها متناسب با سن فرد معماهایی طراحی می‌شود که با استفاده از سرنخ‌های موجود در بازی باید آن‌ها را حل کرده و به جواب برسد. بازی‌های آموزشی همان بازی‌هایی هستند که می‌توانند برای مربیان مهدکودک‌ها و معلمان مدارس مناسب باشند. با استفاده از این بازی‌ها می‌توان مهارت‌های درسی و فرهنگی کودکان را تقویت کرد و لحظاتی لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای آن‌ها ایجاد کرد.

برخی از انواع اسباب بازی فکری حافظه شما را درگیر می‌کنند. به‌عنوان‌مثال شما باید رنگ مهره‌های پشت یک دیوار را حدس بزنید و در این فرایند باید نتیجه حدس‌های قبلی خود را به یاد داشته باشید. این بازی‌ها به جلوگیری از بروز بیماری‌هایی نظیر آلزایمر کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که خواندن درس‌های حفظی برای دانش‌آموزانی که با این درس‌ها مشکل دارند راحت‌تر شود. بازی‌های تست هوش از جذاب‌ترین انواع بازی فکری هستند. این بازی‌ها هوش شما را به چالش می‌کشند و باعث تقویت آن می‌شوند. انجام بازی‌های تست هوش با کودکان می‌تواند در کشف استعدادهای آن‌ها و تقویت مهارت‌های ذهنی بسیار موثر باشد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که والدین با آن درگیر هستند این است که از چه سنی برای پسر یا دختر خود بازی فکری بخرند. بسیاری از روانشناسان بر این باورند که کودکان از 3 سالگی می‌توانند بازی‌های فکری را انجام دهند. البته برخی بازی‌های ساده‌تر نظیر توپ‌های پازلی، تشخیص اشیا و… می‌تواند برای گروه‌های سنی پایین‌تر نیز مناسب باشد.

به‌جز رده سنی در زمان خرید بازی فکری، باید به سرگرم‌کننده بودن آن نیز توجه کنید. بازی فکری نباید به‌گونه‌ای باشد که کودک از انجام آن خسته شده یا اذیت شود. بنابراین بهتر است در زمان خرید از کودک خود نظرخواهی کنید. علاوه بر این خرید اسباب بازی های فکری گروهی می‌تواند باعث تقویت مهارت‌های اجتماعی کودک شود. بازی‌هایی که در آن‌ها کودک مشارکت فعال داشته و آن‌ها را به کمک دیگر کودکان هم سن و سال خود انجام می‌دهد.

برای آن‌که مطمئن شوید بازی فکری به رشد و تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی کودک شما کمک کرده و منجر به پرورش استعدادها و خلاقیت او خواهد شد، باید آن را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. در فروشگاه ما انواع بازی ‌های فکری کودکان متناسب با گروه‌های سنی مختلف عرضه می‌شود.

تمام فروشگاه ما ضمانت کیفیت دارند و از بین بهترین برندهای تولید وسایل نوزاد و کودک انتخاب شده‌اند. بنابراین با خیال راحت اقدام به از فروشگاه نی نی بازار کنید زیرا درصورت وجود هرگونه مشکلی می‌توانید وجه خود را پس بگیرید. ارسال سفارش‌های تهران انواع در همان روز انجام می‌شود. سفارش‌های دیگر شهرستان‌ها نیز در همان روز تحویل پست شده و در اسرع وقت به دست شما خواهد رسید.

کودکان علاقه ی زیادی به بازی کردن دارند و این کار را دوست دارند. اما انتخاب بازی مناسب با رده سنی کودک برای والدین بسیار سخت است. بازی هایی که شما انتخاب می کنید باعث رشد ذهنیت و افکار کودک در می شود به همین دلیل باید والدین بازی هایی را انتخاب کنند که باعث رشد صحیح ، و فرزند خود شود.

کودکان در رده سنی 7 الی 10 سال در دوران رقابت کردن و انتقاد جویی هستند و کودکان در این سن سال اغلب رقابتی هستند و دوست دارند در مقایسه با کودکان کوچکتر یا هم سن بهترین عملکرد را داشته باشند و از دیگران انتقاد کنند. و کودکان در این سن دوست دارند  با یک گروه بزرگ تر و یا گاهی تنها با دوست صمیمی خود بازی کند و در بازی با آن ها رقابت کند.

در ای مقاله به معرفی بازی های مناسب با رده سنی 7 تا 10 سال خواهیم پرداخت اما قبل از معرفی بازی ها، به معرفی خصوصیات کودکان 7 تا 10 ساله خواهیم پرداخت.

خصوصیات کودکان 7 تا 10 ساله

شما در حال حاضر با کودکی سر و کار دارید که روز به روز در حال رشد است، از زمانی که نوزاد بود و نیاز به کمک داشت تا زمانی که یک کودک تر بر اساس ویژگی های شخصیتی خود تبدیل شود. اما باید بدانید که آنها هنوز به کمک نیاز دارند تا در آینده مستقل در بار بیایند و شخصیت و فرهنگ بالایی داشته باشند.از نظر شناختی ، او می تواند انتقادی فکر کند و افکار و ایده های خود را به اشتراک بگذارد و کنجکاو باشد و نحوه عملکرد اجسام مختلف را بیاموزد، بنابراین شما هنوز با سوالات زیادی از او روبرو خواهید شد.

کودکان در این رده ی سنی دوست دارند در بین تصمیم گیری های خانواده حضور داشته باشند و از برنامه ریزی کار ها لذت می برند. و با تلاش کوشش و سخت کوشی در مدرسه، می خواهند به جایگاهی بالا دست پیدا کنند.

توانایی های کودکان 7 تا 10 ساله

کودکان در این سن و سال به دلیل رفتن به مدارس دوست دارند با همسالان خود در ارتباط باشند و دوست های جدیدی را پیدا کنند و با پیدا کردن دوستان جدید برای خود شبکه ی حمایتی ایجاد کنند

همچنین کودکان در این سن می توانند در تصمیم گیری ها ی خانوادگی شرکت کنند و نظرات خودتان را بگویند. در ای سن کودکان دوست دارند داستان های تخیلی و نقاشی سریالی درست کنند و آن ها را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

کودکان رده سنی 7 تا 10 سال این توانایی را دارند که در کار های خانه به شما کمک کنند و در این سن از کمک کردن به شمت در کار های خانه لذت می برند. همچنین در این می توانند یک ورزش را به صورت حرفه ای آغاز کنند.

انواع بازی های مناسب برای رده سنی 7 تا 10 سال

کودکان در این سن می توانند به راحتی انواع بازی های فکری و ورزشی را انجام دهند از انواع بازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کلام آخر

کودکان 7 تا 10 ساله در سن حساس خود قرار گرفته اند رده ای که در آن شخصیت کودک تشکیل می یابد و والدین با انتخاب بازی های مناسب نقش مهمی در تربیت شخصیت کودک دارد. شما می توانید انواع بازی ها برای ساله از خریداری کنید.