کاربرد دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای یک سبک جدید در معماری و دکوراسیون می باشد، دیوار ها قسمت مهمی در ساختمانها می باشند که اغلب با رنگ یا کاغذ دیواری اقدام به تمیز جلوه دادن آن می کنند اما این سبک علاوه بر اینکه قدیمی شده است نیاز به تمدید نیز دارد. دیوارهایی که نقاشی شده اند پس از مدتی سیاه می شوند و نیاز به رنگ امیزی مجدد دارند همچنین اگر از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها استفاده شود بعد از مدتی دچار کثیفی و پارگی می شوند و نیاز به تعویض و یا تعمیر خواهند داشت. دیوارپوش شیشه ای سبک جدیدی در دیوارپوش ها ایجاد کرده است این دیوارپوش ضد زنگ و ضد خش می باشد و دارای تنوع رنگی بسیار بالایی می باشند.

دیوارپوش

دیوارپوش شیشه‌ای ، نوعی جدید از دیوارپوش‌ها است که کاربردهای فراوانی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای محیط‌های پرتردد و مرطوب باشد. این دیوارپوش‌ها از شیشه‌های رنگی تشکیل شده‌اند که به راحتی قابل شستشو هستند. علاوه بر این، با استفاده از لایه پروپیلن در پشت شیشه، این دیوارپوش‌ها در برابر رطوبت نیز مقاوم شده‌اند؛ بنابراین می‌توان از آن‌ها در استخرها و سایر مناطق مرطوب نیز بهره برد.

دیوارپوش

شیشه‌های رنگی که برای ساخت این دیوارپوش‌ها استفاده می‌شوند، در سه نوع کریستال، سوپرکلیر و فلوت تولید می‌گردند. شیشه‌های کریستال دارای کیفیت و قیمت بسیار بالایی هستند و از بهترین نوع شیشه به شمار می‌روند. در مقابل، شیشه‌های سوپرکلیر کیفیتی کمتر از کریستال داشته اما قیمت مطلوب‌تری نیز دارند. اما شیشه‌های فلوت کیفیت پایینی داشته و هنگام استفاده به رنگ سبز دیده می‌شوند که استفاده از این نوع شیشه برای دیوارپوش‌ها توصیه نمی‌گردد.

در مجموع، دیوارپوش‌های شیشه‌ای رنگی با توجه به قابلیت آسان برای تمیز کردن و مقاومت در برابر رطوبت، گزینه مناسبی برای محیط‌های پرتردد و مرطوب مانند استخرها محسوب می‌شوند و در انواع با کیفیت متفاوتی از شیشه کریستال گرفته تا سوپرکلیر عرضه می‌گردند.

دیوارپوش

از دیوارپوش شیشه ای در چه اماکنی میتوان استفاده کرد؟

دیوارپوش های شیشه ای را میتوان در ادارات ، منازل مسکونی ، سرویس های بهداشتی ، حمام و آشپزخانه ، مهدهای کودک و مراکز درمانی استفاده کرد.

دیوارپوش شیشه ای اداری

دیوارپوش های شیشه ای اداری یک گزینه جذاب و مدرن برای دکوراسیون داخلی محیط های اداری و تجاری هستند. این دیوارپوش ها علاوه بر زیبایی و جلوه ای که در ظاهر ایجاد می کنند ، از دیوارها در برابر آسیب های احتمالی، رطوبت و گرما نیز محافظت می کنند. نگهداری از آنها بسیار ساده است و دوام بالایی دارند، به گونه ای که سال ها می توانند بدون اینکه نیازی به تعمیر و یا تعویض داشته باشند باقی بمانند.

یکی از مزیت های بزرگ دیوارپوش های شیشه ای این است که به انعکاس نور طبیعی در طول روز کمک کرده و باعث روشنایی بیشتر محیط می شوند. این امر علاوه بر زیبایی، در صرفه جویی انرژی نیز موثر است. این دیوارپوش ها در انواع رنگ ها، طرح ها و برش های مختلف موجود هستند تا بتوان آنها را با سلیقه های گوناگون در طراحی دکوراسیون فضاهای مدرن و کلاسیک به کار برد. حتی امکان چاپ هر گونه تصویر دیجیتالی از جمله آرم، نقش ها، عکس ها و آثار هنری با کیفیت بالا روی این شیشه ها نیز وجود دارد.

دیوارپوش های شیشه ای را می توان  به صورت کف تا سقف یا پانل های آزاد طراحی و نصب کرد. همچنین بسته به نوع دیوارپوش، امکان سوراخکاری و ایجاد جاسازی برای نصب کلید، پریز و سایر اتصالات نیز وجود دارد، هرچند که بهتر است این عناصر افزوده در حداقل ممکن باشند تا از زیبایی یکدست دیوارپوش کاسته نشود. در نهایت دیوارپوش های شیشه ای به راحتی با مواد دیگری مانند چوب، فولاد و سنگ هماهنگ می شوند و طیف گسترده ای از دکوراسیون دیواری را شکل می دهند.

دیوارپوش شیشه ای آشپزخانه

فضای آشپزخانه نسبت به فضاهای دیگر به واسطه ی کارایی که دارد بیشتر در معرض کثیفی قرار دارد به همین دلیل اغلب کاربران به دنبال راحت تر شدن تمیزی این قسمت می باشند. دیوارپوش ها جایگزین بسیار مناسبی برای سرامیک ها هستند .شیشه به دلیل سطح صاف و یکدستی که دارد خیلی راحت تمیز می شود همچنین در اثر قرار گرفتن در معرض گرما و حرارت دچار آسیب نمی شوند.بنابراین میتوانند گزینه ی مناسبی برای چنین فضاهایی باشند

تنوع زیادی از دیوارپوش ها برای فضای بین کابینت های آشپزخانه وجود دارد، اما بیشتر از دیوارپوش های رنگی مات استفاده می شود. استفاده از این دیوارپوش ها روی دیوارهای بین کابینت ها، به آشپزخانه ظاهری زیبا و مدرن می بخشد

دیوارپوش شیشه ای حمام

حمام جزو اماکنی است که در معرض رطوبت قرار دارد بنابرین باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از نفوذ اب به دیوار انجام داد.

سرویس بهداشتی و حمام از جمله مکان هایی هستند که می توان در آنها از دیوارپوش های شیشه ای بهره برد. در این فضاها، دیوارکوب های شیشه ای رنگی مانند سفید، خاکستری، سرمه ای و آبی کاربرد دارند. یکی از مزیت های استفاده از این نوع دیوارپوش ها در حمام، جلوگیری از نفوذ آب به دیوار است. بنابراین دیوارپوش های شیشه ای علاوه بر زیبایی، کارکرد عملی و مقاومت در برابر رطوبت را نیز در حمام ها دارند

مزایای دیوارپوش شیشه ای.

دیوارپوش های شیشه ای دارای مزایای متعددی هستند که باعث استفاده گسترده از آنها در بین همگان شده است. از جمله مهمترین مزایای این نوع دیوارپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، نصب آسان به دلیل وزن کم، شستشوی راحت، تنوع رنگ بندی، مقاومت در برابر ضربه، خط و خش، انعکاس خوب نور به داخل خانه و امکان ایجاد انواع طرح های متنوع روی دیوارپوش. این ویژگی های مثبت دیوارپوش های شیشه ای باعث شده تا از آنها در انواع فضاها از جمله آشپزخانه، حمام و دیگر بخش های منزل استفاده گردد

نصب دیوارپوش شیشه ای

برای نصب دیوارپوش شیشه ای باید مراحب زیر طی شود :

حتما قبل از نصب باید دیوار مربوطه یکدست و تمیز شود سپس اقدام به اندازه گیری و سپس نصب نمود

  1. استفاده از تراز لیزری برای اطمینان از تراز بودن دیوارپوش ها ضروری است.
  2. زیرسازی باید به شکل اصولی و تمیز انجام شود تا پایه مناسبی برای نصب فراهم گردد.
  3. برای چسباندن باید از چسب های مخصوص مانند سیلیکون و پلی اورتان استفاده کرد.
  4. باید از شیشه های ایمن سکوریت و لمینت استفاده شود.
  5. محاسبه هزینه نصب بر اساس متر مربع انجام می گیرد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد دیوارپوش شیشه ای و کاربرد آن صحبت کردیم.دیوارپوش های شیشه ای جایگزین بسیار مناسبی برای نقاشی دیوار و کاغذ دیواری می باشند .چرا که خش برنمی دارند ، زنگ نمی زنند ، پوسیده نمی شوند و از همه مهمتر قدیمی نمی شوند.تنها با یک دستمال تمیز می شوند و نصب راحتی دارند.

تنوع رنگی دیوارپوش ها بسیار زیاد است و میتوان رنگ مناسب با هر مکان را انتخا نمود از جمله اماکنی که از دیوارپوش ها استفاده می شود میتوان به شرکت های دارویی ، صنایع غذایی ، سرویس های بهداشتی و دفاتر اداری اشاره کرد.شرکت درتیس یکی از شرک تهای تولید کننده انواع دیوارپوش های رنگی می باشد که در کارنامه ی خود نمونه های موفقی همچون نصب دیوارپوش برای شرکت دارویی برکت را دارد.برای ثبت سفارش و یا درخواست مشاوره از همکاران ما با شماره های 34 30 11 44 021 و 562 572 1 0912 در ارتباط باشید

منبع : https://doortis.ir/glass-wallcovering/