علمی و پزشکیکسب و کار جدید

مزایای استفاده از عینک بلوکات در طولانی مدت

در دنیایی که به‌طور فزاینده‌ای در محیط‌های کار مجازی به هم متصل می‌شوند، گفتگوهای خانوادگی، ورزش و تحصیل در خانه، صحبت از نور آبی و اثرات بالقوه مضر آن بر سلامت کلی ما مطرح می‌شود. اما باید به چه نکاتی توجه کنیم و چه کنیم؟آیا چشمان شما پس از خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر در طول روز خسته و دردناک شده است؟

آیا بعد از گذراندن روز در زیر نور خورشید دچار سردرد می شوید؟ اگر چنین است، ممکن است اثرات نور آبی بیش از حد را احساس کنید. نور آبی بیش از حد می تواند چشمان شما را خسته، بی تمرکز کند و منجر به علائم بسیار بیشتری شود. نور آبی می تواند برای چشمان شما بسیار بد باشد و گاهی اجتناب از آن غیرممکن است. خوشبختانه، عینک بلوکات می توانند نور آبی را مسدود کنند و می توانند با عواقب منفی آن مقابله کنند.

بهترین عینک بلوکات | تشخیص عینک بلوکات اصل | خرید عینک بلوکات

نور آبی چیست؟

نور آبی بخشی از طیف نور مرئی است که چشم انسان می تواند ببیند. به زبان ساده، نوری است که می بینیم کوتاه ترین طول موج و بیشترین انرژی را دارد.

منابع نور آبی

نور آبی تقریباً یک سوم کل نوری را که می بینیم تشکیل می دهد. منابع نور آبی عبارتند از:

  1. نور خورشید
  2. مانیتورهای کامپیوتر
  3. صفحه نمایش گوشی های هوشمند
  4. تلویزیون های صفحه تخت
  5. لامپ های ال ای دی
  6. چراغ فلورسنت
  7. لامپ های فلورسنت فشرده (CFL).
  8. صفحه نمایش تبلت

نور خورشید منبع اصلی نور آبی طبیعی است و دستگاه های دیجیتال تنها کسری از نور ساطع شده از خورشید را ساطع می کنند. اما متأسفانه، با توجه به میزان زمانی که مردم صرف استفاده از دستگاه‌های دیجیتال می‌کنند و میزان نزدیکی ما به آن‌ها، خطر نور آبی از دستگاه‌های دیجیتال می‌تواند بسیار مضرتر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنیم.

نور آبی چگونه بر سلامت ما تأثیر می گذارد؟

قرار گرفتن در معرض نور آبی می تواند به طرق مختلف بر ما تأثیر بگذارد. بیماران فشار و درد در اطراف چشم، سردرد و خستگی را تجربه کرده‌اند که می‌تواند منجر به وضعیت نامناسب بدن شود – به‌ویژه در بین گیمرها، کاربران لپ‌تاپ و کاربران پرکار تلفن. یکی دیگر از عوارض جانبی مضر نور آبی، پتانسیل ایجاد اختلال در ریتم شبانه روزی ما – الگوی خواب/بیداری – است که اساساً باعث خواب با کیفیت پایین می شود که درها را به روی پیامدهای سلامتی بیشتر باز می کند.

نور آبی چگونه بر چشم تأثیر می گذارد؟

تقریباً تمام نور آبی مرئی از قرنیه و عدسی عبور می کند و به شبکیه می رسد. در مقادیر زیاد، نور آبی می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش دهد و از راه های دیگر به سلامت شما آسیب برساند. برخی از راه هایی که نور آبی می تواند بر شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • می تواند الگوهای خواب شما را مختل کند
  • می تواند منجر به خستگی چشم شود
  • می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا را افزایش دهد
  • می تواند باعث سردرد شود
  • می تواند باعث درد چشم شود
  • می تواند باعث خشکی چشم شود

عینک بلوکات چیست؟

عینک بلوکات عینک هایی هستند که به طور خاص برای مسدود کردن یا فیلتر کردن نور آبی ساخته شده اند. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد تأثیر عینک بلوکات انجام نشده است، برخی از مطالعات نشان می دهد که عینک بلوکات ممکن است:

بهبود عملکرد بصری

بهبود کیفیت خواب

رفع خستگی چشم

حفظ سلامت ماکولا

عینک بلوکات ممکن است برای همه کارایی نداشته باشند، اما ممکن است به کاهش آسیب احتمالی چشم در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی کمک کنند.

چه زمانی باید از عینک بلوکات استفاده کرد؟

نور آبی در اطراف ما وجود دارد، پس چگونه می دانید که چه زمانی باید عینک بلوکات خود را بزنید؟ توصیه می کنیم در موارد زیر از عینک مسدود کننده نور آبی استفاده کنید:

  1. شما از هر دستگاه دیجیتالی برای مدت طولانی استفاده می کنید
  2. زمانی را در فضای باز زیر نور خورشید می گذرانید و عینک آفتابی ندارید
  3. شما در معرض لامپ‌های ال‌ای‌دی قرار می‌گیرید، چه در خانه یا خارج از خانه

بازار عینک ایران https://bazareynakiran.ir/ ارائه دهنده بهترین عینک های بلوکات و آفتابی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت . شماره تماس برای مشاوره خرید عینک بلوکات 09116769085 .

نکات مهم درباره کاهش مضرات نور آبی

علاوه بر استفاده از عینک نور آبی، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم مرتبط با نور آبی بیش از حد انجام دهید. این شامل:

قانون 20-20-20 را تمرین کنید: هر 20 دقیقه از دستگاه های دیجیتال فاصله بگیرید و به مدت 20 ثانیه به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید. این به چشمان شما فاصله ای از صفحه نمایش می دهد و به آنها کمک می کند تا آرام شوند.

از قطره های چشمی استفاده کنید: اگر خشکی چشم ناشی از نور آبی را تجربه می کنید، قطره های چشمی می توانند چشمان شما را در طول روز روان نگه دارند.

از تماشای بیش از حد نمایشگر و نور خورشید اجتناب کنید: بهترین راه برای کاهش قرار گرفتن در معرض نور آبی این است که مدت زمانی را که صرف تماشای دستگاه ها یا زیر نور خورشید می کنید، محدود کنید.

از صفحه نمایش فاصله بگیرید: برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور آبی، به اندازه یک بازو از صفحه نمایش خود بنشینید.

استفاده از فیلترهای صفحه: می‌توانید فیلترهای صفحه نمایش خاصی را نصب یا فعال کنید که نور آبی را در دستگاه‌های دیجیتالی خاص کاهش می‌دهند.

روشنایی خود را تنظیم کنید: اگر لامپ های LED در خانه خود دارید و نمی توانید آنها را تغییر دهید، منابع نور اضافی را که از لامپ های LED استفاده نمی کنند اضافه کنید.

از عینک آفتابی استفاده کنید: اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانید، چشمان شما در معرض مقادیر زیادی نور آبی قرار می گیرد. برای محافظت از چشمان خود از عینک آفتابی استفاده کنید.

مراقبت از بینایی و سلامت چشم یکی از اجزای مهم سلامت کلی شما است. یک قرار ملاقات با متخصص مراقبت از چشم خود رزرو کنید تا مشخص شود که آیا عینک نور آبی برای شما درمان مناسب است یا خیر.