اجتماعیکسب و کار جدید

شرایط و مدارک لازم برای ویزای کانادا

کانادا به عنوان یک کشور توریستی شناخته می شود و کشوری زیبا با طبیعتی زیبا برای گردشگری و سفر با شگفتی های طبیعی مختلف، آثار تاریخی و فرهنگ های متنوع است.

برخی از متقاضیان دریافت ویزای توریستی کانادا را آسان می دانند، اگرچه بسیاری از درخواست ها به دلیل فرم ها و مدارک ناکافی، ناقص یا نادرست رد می شوند.

در ادامه این مقاله به بررسی شرایط و مدارک لازم برای ویزای کانادا می پردازیم.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که به عنوان ویزای موقت نیز شناخته می شود، توسط کشور کانادا برای کسانی صادر می شود که می خواهند از فرودگاه های این کشور برای دیدار با دوستان و خانواده خود برای مقاصد گردشگری یا سفر به مقاصد دیگر استفاده کنند. سه نوع ویزای توریستی وجود دارد.

ویزای یکبار ورود

ویزای یکبار ورود به خارجی ها فقط یک بار اجازه ورود به کانادا را می دهد و پس از 6 ماه دارنده ویزا باید کانادا را ترک کند. اگر دارنده ویزا در کمتر از شش ماه از کانادا خارج شود، نمی تواند با همان ویزا به کانادا برگردد و ویزا از بین می رود.

ویزای چند بار ورود

دارندگان ویزای چندگانه می توانند در هر زمانی که ویزا معتبر هستند وارد و از کانادا خارج شوند. دارندگان ویزای چندگانه می توانند در هر زمان به کانادا سفر کنند تا زمانی که ویزا 6 ماه اعتبار داشته باشد. تا زمانی که پاسپورت آنها 5 سال در ایران اعتبار داشته باشد، می توانند تا 10 سال به کانادا رفت و آمد کنند. البته مدت اعتبار به صلاحدید صادر کننده ویزا می باشد.

بیشتر بدانید: صفر تا صد تحصیل در مجارستان

سوپر ویزا

سوپر ویزای کانادا یک ویزای چند بار ورود است که به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های واجد شرایط اجازه می‌دهد تا حداکثر دو سال بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، از خانواده خود در کانادا دیدن کنند. دارندگان این ویزا می توانند چندین بار در یک دوره 10 ساله وارد کانادا شوند. تفاوت اصلی با ویزای مولتیپل این است که سوپر ویزا به فرد اجازه می دهد حداکثر 2 سال بدون وقفه در کانادا بماند. ویزای چندبار ورود به فرد اجازه می دهد تا حداکثر شش ماه در  هر زمان اقامت داشته باشد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای یکبار ورود کانادا

یکی از شرایط لازم برای دریافت سوپر ویزای کانادا، دعوتنامه رسمی از فرزندان و نوه های متقاضی مقیم کانادا و مدارکی است که نشان دهد فرد توانایی مالی برای اقامت در کانادا را دارد.

شرایط و مدارک لازم برای ویزای کانادا

  • شرایط اخذ ویزای کانادا برای متقاضی به شرح زیر است:
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • سلامت جسمی و روانی
  • بدون سابقه کیفری
  • داشتن پول کافی برای کل اقامت خود در کانادا
  • تهیه مدارک لازم برای ویزای کانادا و برنامه سفر و بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک شخصی، مدارک کاری و اسناد خانوادگی
  • اسناد دارایی های مالی را ارائه دهید که ضمانت بازگشت به کشور شما را دارد.

نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا

قبل از درخواست ویزای توریستی کانادا، به اطلاعات دقیق در مورد مدارک  لازم برای ویزای کانادا نیاز دارید.

توصیه می شود قبل از درخواست، تمام شرایط لازم را به دقت بررسی کنید.

زیرا وجود نواقص در مدارک ارسالی و همچنین استفاده از پول و زمان، شانس دریافت ویزا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و گاهی عدم پرکردن کافی مدارک لازم برای ویزای کانادا باعث عدم رسیدگی به درخواست می شود.

 پیشنهاد می شود از مشاوره یا خدمات شرکت های مسافرتی و گردشگری معروف استفاده کنید.

نحوه درخواست ویزای توریستی کانادا

شما می توانید درخواست خود را به یکی از دو روش ارسال کنید:

درخواست آنلاین برای ویزای توریستی کانادا

برای درخواست آنلاین، به یک اسکنر یا دوربین برای تهیه کپی الکترونیکی و ارسال اسناد و پرداخت با کارت اعتباری معتبر نیاز دارید.

دریافت ویزای کانادا به صورت کاغذی

برای درخواست روی کاغذ ابتدا باید تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه مدارک و پرداخت به هر یک از دفاتر VAC ارسال کنید.

مدارک ویزای توریستی کانادا را دانلود کنید

برای ثبت درخواست خود در وب سایت سفارت کانادا به آدرس www.canada.ca، یک حساب کاربری ایجاد کنید و مدارک درخواست ویزا خود را آپلود کنید و هزینه را بپردازید.

در صورت دریافت ویزا باید پاسپورت خود را به همراه آن به یکی از دفاتر VOC ارسال کنید تا در کمتر از یک هفته ویزا به پاسپورت ضمیمه شود. برای ورود و سفر به کانادا، ممکن است لازم باشد مدارکی را که همراه با درخواست ویزای خود ارسال کرده اید به همراه داشته باشید و هنگام ورود به کانادا به مرزبان ارائه دهید.