عمومیکسب و کار جدید

معایب پکیج بوتان مدل بیتا

عناوین این خبر پنهان کردن عناوین

با پکیج بی تا آشنا شوید!

پکیج بی تا در آذر ماه سال 1397 توسط شرکت توسعه قطعات الیکا که از زیر مجموعه های گروه صنعتی بوتان می باشد به بازار تاسیسات کشور عرضه گردید. این پکیج برای پاسخگویی به نیاز اقتصادی بازار با قیمت بسیار رقابتی و فوق العاده عرضه شد. پکیج دیواری بی تا در سه مدل Bita 22 Open , Bita 22 Sealed , Bita 24 Selead در فاز اول بعد از انجام تست های پایلوت موفق و بررسی های سختگیرانه در آزمایشگاه های طول عمر تحویل مشتریان محترم شده است.

پکیج بی تا با قطعات معتبر و با دوام ایرانی درکارخانه بوتان تولید و مونتاژ شده و وظیفه توزیع وخدمات پس از فروش این محصول به مدت 10سال نیز به عهده شرکت صنعتی بوتان می باشد. در این مقاله از تهران سرویس کاران به نقد و بررسی پکیج بی تا می پردازیم:

امکانات فنی و الکترونیکی پکیج بی تا:

  • مجهز به محفظه احتراق بسته (فن دار)
  • پمپ سیرکولاتور سه سرعته با کنترل‌های خودکار پیشگیرانه
  • شیر سه طرفه خودکار
  • دارای دو مبدل حرارتی گرمایش و آب گرم مصرفی، دارای فن آوری توربولاتور و کمترین میزان رسوب پذیری
  • مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه زن خودکار
  • سیستم آیونایز حفاظت از شعله
  • سیستم ایمنی تخلیه گازهای ناشی از احتراق
  • سیستم عیب‌یاب الکترونیکی
  • سیستم ضد یخ زدگی
  • سیستم ضد گریپاژ پمپ و شیر سه ‌طرفه
  • سیستم ایمنی کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایش
  • سیستم ایمنی محدودکننده حداکثر دمای آب مدار گرمایش
  • سیستم کنترل میکروپروسسوری عملکرد دستگاه
  • سیستم احتراق آهسته قابل تنظیم
  • سیستم ضد نوسان دمای آب گرم مصرفی
  • سیستم بای‌پس خودکار
  • سیستم تنظیم خودکار جریان گاز
  • سیستم هواگیری خودکار
  • قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی
  • راندمان بالا، برابر با 90 %

قابلیت اطمینان بالا پکیج بی تا:

  • انجام آزمایش های طول عمر بر روی قطعات
  • انجام آزمایش های طول عمر بر روی محصول نهایی
  • تولید و تست بر اساس قوانین سخت گیرانه
  • انتخاب دقیق اجزاء از بهترین تامین کنندگان آسیایی

پنل پکیج بی تا:

  • نمایشگر فشار آب مدار گرمایش
  • دسته انتخاب وضعیت (وضعیت تابستانی / وضعیت زمستانی / تنظیم دمای مدار گرمایش)
  • دسته تنظیم مدارآبگرم مصرفی
  • LED نشانگر وضعیت عملکرد پکیج دیواری

پمپ پکیج بی تا:

پمپ پکیج بی تا در شرکت تولید پمپ موتوژن تبریز تولید می شود که یکی از خوشنام ترین و با کیفیت ترین پمپ های تولیدی در ایران می باشد. پمپ این پکیج از نوع 15/50 دقیقا مشابه پکیج بوتان می باشدکه دارای هد 5 متر نیز می باشد.

ست هیدرولیک پکیج بی تا:

ست هیدرولیک پکیج بی تا مانند دیگر پکیج های بوتان و پکیج های اروپایی از جنس پلیمر بسیار مقاوم می باشد که درکنار مقاومت بالا ، خاصیت عدمرسوبگیری آن می تواندطولعمراین ست رابسیار بالا ببرد به صورتی که تا بحال تعداد بسیارجزئی ومعدودی از آن نیاز به تعمیر داشته است.

شیر گاز و مشعل پکیج بی تا:

شیر گار پکیج بی تا از معروفترین و بهترین تامین کننده چینی به نام بویلر زون تهیه شده که در کنار عملکرد بسیار دقیق خود توانسته شرایطی را فراهم آوردکه این پکیج دیواری در سایز 22KW به رده انرژی C و در سایز 24KW به رده انرژی Bدست یابد. یعنی راندمان پکیج بی تا در حدود 90 در صد می باشد. مانند پکیج دیواری بوتان، این پکیج نیز از سیستم مشعل بسیار پیشرفته و دقیق تولید داخل استفاده می کنند که تجربه استفاده از آن درپکیج های بوتان تضمینی بر عملکرد مطلوب آن می باشد.

سیستم فن پکیج بی تا:

سیستم فن پکیج بی تا دقیقا ساختاری مشابه پکیج پارما و پرلا بوتان دارد با این تفاوت که بر خلاف پکیج بوتان از پرشر و فن تولید ایران استفاده شده است ، اما این به معنای کارکرد نا مطلوب آن نمی باشد.این فن در دارای صدای بسیار کمدر حدود 35 دسی بل می باشد که درکنار کم صدا بودن آن توانسته با استفاده از پرشر پیشرفته و دقیق ایمنی بالایی را برای مصرف کننده به ارمغان بیاورد.

بطور کلی در پکیج بی تا که از زیر مجموعه های پکیج بوتان به حساب می آید درست است که از قطعات داخلی استفاده شده است اما با دقت نظر که شرکت بوتان و گروه R&D شرکت برای تولید این محصول داشته است کیفیت بسیار بالایی را دارد واین کیفیت در کنار خدمات همیشگی و منظم بوتان که همیشه حامی مصرف کنندگان محترم بوده است می تواند آسایش خاطر مشتریان این گروه از محصولات بوتان را تامین نماید.

پکیج بی تا در سطح وطبقه اقتصادی محصولات شرکت قرار دارد که تمام تلاش برای ایجاد قیمت مناسب برای بهره مندی تمام مشتریان از کیفیت خوب و قابل می باشد. پکیجبی تا دارای 24 ماه ضمانت و 10 سال تضمین قطعات می باشدکه این ضمانت توسط شرکت بوتان و گروه خدمات بوتان انجام می گیرد.

رفع معایب پکیج بوتان

فع معایب پکیج بوتان یک کار تخصصی بوده و باید به دست تعمیرکاران حرفه ای سپرده شود. پکیج بوتان از قدیمی ترین و شناخته شده ترین پکیج ها در بازار بوده که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تهران سرویس کاران با تسلطی که بر روی این پکیج دارند می توانند مشکل شما را در سریع ترین زمان ممکن از بین ببرند. در نتیجه در هنگام بروز مشکل برای پکیج خود تنها کافیست با این مرکز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در زمینه معایب پکیج بوتان

✔ چرا شعله پکیج بوتان خاموش می شود؟

این مشکل ممکن است به دلایلی همچون وجود مشکل در شیر گاز رخ دهد که باید این قطعه تعویض گردد. از دیگر دلایل بروز این ایراد در پکیج بوتان می تواند خرابی پرشر سویٔیچ باشد که با تعویض آن مشکل برطرف می شود.

✔ پمپ کار می کند ولی همچنان فن متوقف است، علت چیست؟

برای رفع این ایراد ابتدا فن را بررسی کرده تا شی ای در پره های آن گیر نکرده باشد. در غیر این صوت فن و اتصالات آن را بررسی کرده و در صورت مشاهده ایراد آن را تعویض نمایید.

✔ چرا پمپ پکیج بوتان غیر فعال شده است؟

در هنگام مواجه شدن با این ایراد ابتدا برق ساختمان و برق ورودی دستگاه را بررسی کرده و در صورت عدم مشاهده مشکل،‌ احتمالا پمپ نیم سوز شده و باید پیش از سوختن آن را تعویض نمایید.

✔ چرا آب داخل مدار پکیج به میزان دلخواه گرم نیست؟

از جمله مشکلاتی که می تواند باعث بروز این مشکل شود، نرسیدن گاز کافی به دستگاه می باشد که علت آن خرابی شیر گاز می باشد و باید تعویض گردد. از دیگر دلایل این اتفاق رسوب گیری مبدل ها بوده که باید با اسید شستشو داده شود.

✔ فن کار می کند ولی جرقه زن از کار افتاده، علت را بررسی کنید؟

خرابی پرشر سویٔیچ هوا از رایج ترین دلیل این مشکل می باشد. از دیگر دلایل این ایراد مشکل در الکترود بوده که با تعویض آن مشکل برطرف می شود. در صورت از بین نرفتن این مشکل، بهتر است با یک متخصص مشکل را در میان بگذارید.

✔ جرقه زن کار کرده ولی شعله ای تشکیل نمی شود، علت را بررسی کنید؟

از اصلی ترین عامل عدم تشکیل شعله نرسیدن گاز به مشعل می باشد و برای رفع آن باید از باز بودن شیر ورودی دستگاه و شیر ساختمان مطمیٔن شوید. وجود هوا در لوله ها از دیگر دلایل بروز این مشکل می باشد و باید هواگیری شود.

✔ دستگاه پی در پی خاموش و روشن می شود؟

کافی نبودن آب در مدار گرمایش یکی از دلایل بروز این مشکل می باشد. در غیر این صورت مشکل جدی تر بوده و باید برای رفع آن از یک متخصص کمک بگیرید.

✔ چرا رادیاتور پکیج بوتان سرد است؟

هوا داشتن رادیاتور از اصلی ترین دلیل این مشکل می باشد و با هواگیری رایاتور این ایراد رفع می شود. در صورتی که با هواگیری نیز مشکل برطرف نشد، می تواند به علت نرسیدن گاز مورد نیاز به پکیج باشد.

✔ دلیل انفجاری روشن شدن پکیج بوتان چیست؟

دلایل زیادی می تواند باعث این مشکل شود که یکی از این دلایل عدم تنظیم صحیح فشار گاز و نرسیدن به موقع آن به دستگاه باشد. ولی  توصیه می گردد در هنگام بروز این ایراد از یک متخصص کمک بگیرید.

✔ سیستم کار کرده ولی رادیاتور گرم نمی شود؟

پایین بودن ظرفیت حرارتی یکی از دلایل بروز این مشکل در پکیج می باشد. کم بودن شعله ها نیز از دیگر دلایل این مشکل بوده که به علت فشار گاز می باشد و باید فشار گاز را افزایش داد.

✔ چگونه پکیج بوتان را ریست کنیم؟

دکمه ریست محل مشخصی نداشته و پس از پیدا کردن آن دکمه را فشار داده و نگه داشته تا چراغ سبز بالای دکمه خاموش شود و سپس دستگاه راه اندازی می گردد.

رفع عیب پکیج دیواری بوتان

عیب یابی پکیج بوتان کار سختی نبوده ولی توصیه می شود عیب یابی دستگاه را به دست افراد حرفه ای سپرده تا بتوانند عیب پکیج را به درستی رفع کنند. در صورتی که برای رفع عیب پکیح دیواری خود به دنبال متخصص هستید کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با این مرکز تماس حاص نمایید.

معایب پکیج بوتان مدل پارما

اگر در کارکرد پمپ، فن، مشعل و هیدرولیک ست پکیج شما مشکلی بوجود آمد احتمالا به دلیل خرابی و یا نقص در پکیج شما می باشد که برای فهمیدن و عیب یابی مشکل بهترین روش سپردن شناسایی مشکل به دست تکنسین های حرفه ای می باشد. دیجی امدا درسان از بهترین تکنسین ها برای رفع عیب یابی پکیج بوتان مدل پارما استفاده می کنند.

معایب پکیج بوتان اپتیما

 این مدل به دلیل نداشتن ال ای دی کد خطا پکیج بوتان به صورت چراغ روشن رنگی نمایش داده می شود، در صورتی که مشعل دستگاه روشن می ماند و خاموش نمی شود چراغ رنگ سبز به صورت ثابت روشن است یا اگر چراغ سبز چشمک زن باشد به دلیل خرابی پرشر و فن می باشد و یا چراغ زرد به معنی قطع شدن ان تی سی مصرفی می باشد در هر صورت بروز هر مشکل در دستگاه خودتان را به تکنسین های خبره ما بسپارید.

معایب پکیج بوتان مدل پرلا

در صورتی هرگونه خرابی و یا نقصی در مواردی نظیر: خرابی در پمپ سیرکولاتور سه سرعته، نقص درمشعل اتمسفریک با سیستم جرقه زن خودکار، ایراد در سیستم ایمنی تخلیه گازهای ناشی از احتراق، نقص درسیستم هواگیری خودکار، سیستم ضد یخ زدگی، سیستم تنظیم خودکار جریان گاز حتما با نمایندگی تعمیر پکیج بوتان تماس بگیرید.

معایب پکیج بوتان مدل بیتا

در صورت بروز نقص و مشکل در پکیج بوتان حتما بررسی و سرویس تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید مواردی که دتگاه در آ« دچار مشکل می شود شامل:

✔ نقص در فن دستگاه

✔ خرابی پمپ سیرکولاتور سه سرعته

✔ خرابی و ایراد در شیر سه طرفه خودکار

✔ خرابی مشعل اتمسفریک

✔ خرابی و نقص در سیستم ضد یخ زدگی

✔ خرابی سیستم هواگیری خودکار

معایب پکیج بوتان ورونا

✔ نقص در فن دستگاه

✔ خرابی و مشکل در سیستم تنظیم خودکار جریان گاز

✔ خرابی پمپ سیرکولاتور سه سرعته

✔ نقص در سیستم کنترل میکروپروسسوری عملکرد

✔ خرابی و ایراد در شیر سه طرفه خودکار

✔ خرابی مشعل اتمسفریک

✔ خرابی و نقص در سیستم ضد یخ زدگی

✔ خرابی سیستم هواگیری خودکار

بررسی مشکلات پکیج بیتا و روش حل آن ها

پکیج ها از جمله جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمان هستند که امروزه در بیشتر منازل و واحد های تجاری استفاده می شوند. در میان برندهای بسیاری که در کشور موجود هستند، برند بوتان از جمله بهترین برندهای تولید کننده وسایل گرمایشی در کشور است که بازار قابل توجهی را به خود احتصاص داده است.

اینکه کدام مدل پکیج بوتان بهتر است، موضوعی است که در ان نیاز به راهنمایی خواهید داشت که توصیه می کنیم مقاله مربوط را حتما مطالعه نمایید. ما در مقالات متعددی که در تهران سرویس کاران منتشر کرده ایم، به بررسی تمام مدل های پکیج های بوتان به صورت جداگانه پرداخته ایم که این مقاله در مورد مشکلات پکیج بیتا است.

این مشکلات ممکن است به صورت خاموش شدن پکیج، اینکه چگونه پکیج را در حالت های تابستانه و زمستانه قرار دهیم و… است که در مورد آن ها به تفکیک صحبت کرده ایم. ابتدا اطلاعاتی کلی در مورد مشخصات و امکانات فنی پکیج بوتان مدل بیتا در اختیار شما قرار داده ایم و سپس به بررسی مشکلات پکیج بیتا می پردازیم.

مشکلات پکیج بیتا

در این بخش میخواهیم به مشکلات مختلف پکیج بیتا که بیشتر برای مردم ممکن است سوال باشد، اشاره کنیم در مورد آن ها توضیح دهیم. سوالاتی مانند اینکه علت خاموش شدن پکیج بیتا چیست؟ هواگیری پکیج بیتا به چه صورت است؟ دکمه ریست این پکیج کجاست؟ نحوه تغییر حالت های زمستانه و تابستانه پکیج بیتا چگونه است؟ و… که در ادامه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات پکیج ها راه حل های مشابهی دارد و نحوه حل کردن آن ها در اکثر مدلهای پکیج ممکن است مشابه باشد. ولی اگر با مشکلی در پکیج خود مواجه شدید که حتما نیاز به سرویسکار برای حل آن داشتید، حتما با نمایندگی تعمیر پکیج بوتان مدل بیتا تماس حاصل نمایید.

علت خاموش شدن پکیج بیتا

از جمله مشکلات پکیج بیتا که در پکیج های دیگر نیز حتما با آن مواجه شده اید، مشکل خاموش شدن پکیج است. در این بخش به 8 دلیلی که می تواند سبب خاموش شدن پکیج شما گردد اشاره خواهیم کرد.

  • عدم وجود آب کافی در مدار گرمایش
  • هوا گرفتن پکیج و مدار گرمایش
  • انسداد و گرفتگی مدار گرمایش
  • خرابی پمپ پکیج
  • جوش آوردن پکیج
  • کم بودن فشار گاز در پکیج
  • عدم تخلیه دودکش
  • خرابی الکترود یون پکیج

دکمه ریست پکیج بیتا کجاست؟

در مدل های مختلف پکیج بوتان، نحوه ریست کردن پکیج متفاوت است که در زیر ریست کردن مدل بیتا را خواهیم گفت. برای ریست پکیج بیتا که برای بسیاری از مشتریان یکی از مشکلات پکیج بیتا به حساب می آید، با توجه به شکل، ولوم دوم از سمت راست باید در وضعیت وسط که حالت استندبای است قرار گیرد و به این صورت پکیج شما در حالت راه اندازی مجدد قرار می گیرد.

وضعیت تابستانی پکیج بیتا

برای حل این مشکل از مشکلات پکیج بیتا باید مانند شکل زیر عمل کنید:

برای قرار دادن پکیج بوتان مدل بیتا در حالت تابستانه، ولوم دوم از سمت راست را در وضعیت پایین قرار دهید (مانند قسمت راست در شکل). برای قرار دادن پکیجتان در حالت زمستانه باید مانند قسمت چپ در شکل بالا، همین ولوم را در حالت بالا که وضعیت زمستانه است قرار دهید.

چراغ سبز چشمک زن پکیج بیتا

چراغ سبز چشمک زن در پکیج بوتان مدل بیتا به 2 صورت خود را نشان می دهد که این مشکل از مشکلات پکیج بیتا نشان دهنده موارد زیر است.

چراغ سبز جشمک زن در 2 حالت است:

چشمک های چراغ سبز با فاصله 1 تا 5 ثانیه باشد، نشانگر آماده بکار بودن دستگاه است.

اگر چشمک های چراغ سبز با فاصله نیم ثانیه باشد، نشانگر مشکلات زیر است:

  • حالت انتظار
  • مشکل مربوط به پرشر دود مجموعه فن دستگاه است
  • گیرپاژ پمپ
  • کلید حداقل فشار آب دچار مشکل شده است.
  • NTC ها قفل شده اند
  • کلید فشار چگالیده دچار مشکل شده است.

منابع مورد استفاده:

https://tehranservicekaran.com/iranradiator/

https://tehranservicekaran.com/butane/