علمی و پزشکیکسب و کار جدید

آیا بیمه هزینه عمل جراحی ابدومینوپلاستی را پوشش می‌دهد؟

عوامل موثر بر قیمت ابدومینوپلاستی

به طور کلی چندین فاکتور موثر در هزینه ی کلی عمل ابدومینوپلاستی وجود دارد. از نوع تکنیک و جراحی گرفته تا هزینه های بعد از انجام عمل همه عوامل تعیین کننده هستند. برای مثال یکی از عوامل مهم، تکنیک خاص جراحی و دامنه عمل است. در ادامه به فاکتور ها و عوامل موثر بر هزینه ی جراحی ابدومینوپلاستی می پردازیم.

نوع جراحی ایدومینوپلاستی مهم است

همانطور که پیش تر اشاره شد، ابدومینوپلاستی انواع متفاوتی دارد و و از کامل تا جزئی و انواع دیگر هزینه های متفاوتی را در پی خواهد داشت. همچنین بسته به هر فرد نیز نوع عمل متفاوت خواهد بود. برای مثال در یک فرد نیاز به تخلیه ی چربی یا جدا کردن پوست بیشتر است که خود این مورد جراحی را سنگین تر و سخت تر خواهد کرد.

هزینه دستمزد جراح پلاستیک

هزینه ی یک جراح پلاستیک بسته به مهارت، تجربه و شناخت او در زمینه عمل جراحی شکم ممکن است متفاوت باشد. انتخاب یک جراح با تجربه احتمالا مهمترین تصمیمی است که در فرآیند درمان خود می گیرید. یک جراح ماهر می تواند سلامت و پیشروی شما در مسیر بهبودی را تضمین کند.

در جابجایی مجدد بافت شکم، جزئیات جراحی ریزی وجود دارد که باعث می شود ظاهر شکم طبیعی و متناسب جلوه کند و تنها یک جراح با سال ها تجربه در انجام موفقیت آمیز این امر می تواند به شما کمک کند. یک پزشک با تجربه و مسلط به روند درمان، آسیب به ناحیه ی تحت عمل را به حداقل می رساند که این خود بهبودی سریع تر و التهاب و ناراحتی کم تر بعد از عمل را به همراه دارد.

بنابراین همواره توصیه می  شود كه بهترین جراحان را برای عمل های خود انتخاب كنید و در تصمیم گیری، هزینه ی جراح را تنها به عنوان یك عامل ثانویه در نظر بگیرید و نه عامل محدود کننده چرا که در نهایت سلامتی شما از همه چیز مهم تر خواهد بود.

ما در کلینیک خانه سفید از مجرب ترین جراحان پلاستیک ایران بهره مند هستیم و شما با خیالی راحت می توانید کلینیک خانه سفید را به عنوان میزبان حرفه ای جراحی زیبایی خود انتخاب کنید.

اتاق عمل و هزینه های بیهوشی

جراحی ابدومینوپلاستی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. هزینه ای که توسط متخصص بیهوشی دریافت می شود با توجه به مهارت و تجربه او متفاوت خواهد بود. هزینه اتاق عمل نیز بسته به فناوری و تجهیزات، مهارت و تخصص کارکنان و خدمات شخصی ارائه شده در یک مرکز جراحی متفاوت است.

مناطقی از شکم که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، از فرد به فرد متفاوت خواهد بود، که می تواند کل هزینه های عمل را تحت تاثیر قرار دهد. دامنه عمل نیز ممکن است به ناحیه ی میانی شکم محدود شود و یا ممکن است نواحی بیشتری از بالا و پایین ناف را شامل شود.

علاوه بر این، در برخی از بیماران ممکن است از روشی که نیاز به دستکاری مستقیم بافت های زیرین دارد، استفاده شود که این ریسک عمل را بالاتر می برد اما افراد دیگر ممکن است تنها به لیپوساکشن نیاز داشته باشند.

معمولا مهم ترین موردی که در یک جراحی به آن توجه می شود اطمینان از بیمارستان، کلینیک یا مرکز جراحی مورد نظر و پزشک جراح است. تشخیص و انتخاب مرکز استاندارد با کادر درمانی حرفه ای بسیار مهم است.

اتمام عوارض ابدومینوپلاستی و درمان آن جراحی ای زمان بر و نیازمند مراقبت های بعد از عمل است. بنابراین بسیار مهم است که خود را به دست کسانی بسپارید که از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشند. ابدومینوپلاستی جراحی ساده و ارزانی نیست و در صورتیکه در انتخاب مرکز جراحی اشتباه کنید و یا به سراغ کلینیک های غیرتخصصی و غیر استاندارد بروید عوارض خطرناک و گاها جبران ناپذیری خواهد داشت.

هزینه های جانبی

هنگام برآورد هزینه های جراحی ابدومینوپلاستی، باید هزینه های جانبی مانند آزمایش های پزشکی، داروهای تجویز شده، لوازم جانبی جراحی و ویزیت های بعد از عمل و مراجعه به مطب پزشک جراح را نیز در نظر گرفت. این ملاحظات مالی به ظاهر جزئی ممکن است در نهایت مبلغ قابل توجهی شده و بهتر است از ابتدا ارزیابی شوند.

موقعیت جغرافیایی

همانطور که هزینه های زندگی معمولا از یک مکان به مکان دیگر متغیر است، هزینه های جراحی زیبایی نیز از بیمارستان گرفته تا هزینه های جانبی معمولا در هر شهر متفاوت است. همچنین ممکن است هزینه سفر و اقامت هم داشته باشید. هرچند ما در کلینیک خانه سفید هزینه اقامت شما را کم کرده و در نزدیک ترین محل به کلینیک اقامتگاهی مجهز و راحت برای شما فراهم کرده ایم.

برآورد نسبی هزینه های بالا رقمی در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان را مشخص می کند.

برای تعدیل هزینه های جراحی چه کنیم ؟

از آن جایی که انجام جراحی های متعدد هزینه و ریسک بیشتری دارند، بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های کلی تصمیم می گیرند که هم زمان چندین عمل زیبایی را انجام دهند.

جراحی ابدومینوپلاستینی نیز می تواند با موافقت پزشک به همراه لیپوساکشن یا عمل های لیفت انجام شود. ترکیب این روش ها می تواند به دلیل کاهش جراحی های متعدد، کاهش تعداد بیهوشی ها و دوره ی نقاهت بعد از هر عمل، هزینه های کلی را کم کند.

البته در بعضی موارد نیز اگر انجام ابدومینوپلاستی تنها هدف زیبایی نداشته باشد و به طور مثال درمانی برای بیماری های دیگر باشد، ممکن است مقداری از هزینه های عمل توسط بیمه پرداخت شود.

در این مورد، اخیرا رایج شده است که بهترین دکتر ابدومینوپلاستی این عمل را  به همرا لیپوساکشن انجام می گیرد و دلایل زیر در در توجیه درستی این روش بیان می شوند:

نتایج جامع تر

با ترکیب لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی، فرد نتایج بهتری از عمل خواهد گرفت. این دو روش بسیار مکمل هم هستند اگرچه هرکدام هدف متفاوتی دارند. همانطور که اشاره شد، در جراحی ابدومینوپلاستی عضله زیرین شکم محکم شده و سپس پوست و بافت اضافی آن خارج می شود. همراه با آن می توان از لیپوساکشن برای محکم کردن بافت بدن و تراش اندام ها استفاده کرد.

دوره ی نقاهت کوتاه تر

تحت عمل جراحی ابدومینوپلاستی معمولا نیاز به دو هفته مرخصی و فعالیت حداقلی است. تقریبا باید یک ماه از فعالیت شدید پرهیز کرد. در عمل لیپوساکشن نیز تقریبا پنج تا هفت روز زمان بهبودی طول می کشد. بنابراین ترکیب این روش ها باعث بهبودی کلی سریع تر خواهد شد. برای بسیاری از افرادی که شیوه ی زندگی فعالی دارند کاهش زمان دوری از کار های روزمره و بازگشت سریع تر به فعالیت های روزانه بسیار مفید است.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که دو عمل جداگانه را پشت سر می گذارند، مجبور هستند حدودا شش ماه در هر مرحله صبر کنند و بین عمل های خود فاصله بیاندازند. به عبارت دیگر، اگر بیمار ابتدا تحت عمل جراحی ابدومینوپلاستی قرار گرفت و پس از آن تصمیم به انجام لیپوساکشن گرفت، باید حداقل شش ماه صبر کند تا خطر عوارض مرتبط با هر جراحی کاهش یابد.

مقرون به صرفه تر

بسیاری از جراحان پلاستیک معمولا روش ها را با هم ترکیب می كنند و این مورد برای فرد تحت عمل بسیار مقرون به صرفه تر است. چرا که در صورت انجام عمل جداگانه هزینه های مرتبط با آن مانند هزینه جراح و هزینه بیهوشی تنها یک بار و در روش ترکیبی پرداخت می شود. ترکیب لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی یک انتخاب مناسب است و اگر تصمیم دارید این کار را انجام دهید، حتما با یک جراح پلاستیک معتبر مشورت کرده و به یک مرکز مورد اطمینان مراجعه کنید.

سرمایه گذاری برای بدن و افزایش اعتماد به نفس

به یاد داشته باشید که هرچند ابدومینوپلاستی از جراحی های زیبایی می باشد، اما واقعیت این است که شما با انجام این عمل نه تنها به تناسب اندام و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتر دست پیدا می کنید، بلکه به بهبود سلامت بدنتان نیز کمک می کنید. چرا که بعد از ابدومینوپلاستی متوجه می شوید که حرکت و ورزش برای شما راحت تر شده و توانایی شما در انجام کارهای روزانه افزایش یافته است.

ابدومینوپلاستی می تواند با تقویت عضلات، کمر درد را کاهش دهد. از بین بردن پوست اضافی و تقویت عضلات شکمی نیز می تواند ورزش کردن را آسان تر کند. از بین بردن پوست اضافی نه تنها باعث می شود ورزش از نظر جسمی لذت بخش تر باشد، بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد. غالبا وقتی افراد تحت عمل جراحی ابدومینوپلاستی قرار می گیرند، انگیزه بیشتری برای رعایت یک رژیم غذایی مشخص و ورزش پیدا می کنند.

عوامل موثر بر قیمت جراحی ابدومینوپلاستی از منظری دیگر

همانطور که در مطلب فوق اشاره کردیم هزینه این عمل می‌تواند متاثر از عوامل مختلفی باشد. در واقع نخستین چیزی که افراد پس از مراجعه به پزشک مطرح می‌کنند هزینه این نوع عمل می‌باشد. با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع برخی از مهمترین عواملی را که می‌توانند در تعیین هزینه نهایی ابدومینوپلاستی نقش اساسی داشته باشند را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

  • پیشرفته یا محدود بودن نوع عمل ابدومینوپلاستی
  • هزینه دستمزد جراح و تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت و درمان
  • انجام عمل در بیمارستان یا کلینیک تخصصی
  • هزینه‌های جانبی انجام عمل ابدومینوپلاستی

در ادامه این مطلب هر یک از این موارد را به طور اجمالی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیشرفته یا محدود بودن نوع عمل ابدومینوپلاستی

پیشرفته بودن عمل و زمان بر بودن آن یکی از مواردی است که در تعیین هزینه لاغری شکم با ابدومینوپلاستی نقش دارد. بدین معنی که ممکن است بیمار از چربی کمتری برخوردار بوده و همچنین ناحیه‌ای که باید عمل روی آن انجام گیرد محدود باشد. در این صورت طبیعی است که هزینه کمتری نیز از این نظر برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

پزشک پس از معاینات اولیه و اطمینان از سلامت و کیفیت پوست نواحی مورد نظر برای انجام عمل تامی تاک در همان جلسه نخست، فرد را از پیشرفته بودن یا محدود بودن عمل مطلع می‌سازد بنابراین وی می‌تواند به راحتی از هزینه‌های این نوع عمل نیز اطلاع پیدا کند. به طور کلی قیمت ابدومینوپلاستی جزئی یا محدود به ناحیه خاصی از بدن از قبیل هزینه ابدومینوپلاستی شکم که چندان وقت‌گیر نیست در مقایسه با هزینه برداشتن چربی بدن با ابدومینوپلاستی که زمان بیشتر و گستره بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد پایین‌تر است.

دستمزد جراح و تعرفههای مصوب وزارت بهداشت و درمان

یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت این عمل موثر است هزینه دستمزد جراح است که در واقع ممکن است در مقایسه با دستمزد جراحان دیگر در عمل‌های مشابه چندان محسوس نباشد. بدین معنی که معمولا دستمزدها به غیر از مواردی که در عمل‌های جراحی ترکیبی و حساس اخذ شده و بالاتر است ولی غالبا برای عمل‌هایی که جزئی بوده و به اصطلاح از زمره عمل‌های سرپایی شناخته می‌شوند نزدیک به هم هستند. این دستمزدها کاملا قانونی و منطبق با دستورالعمل‌ها و مصوبه‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می‌باشد. طبیعی است هر سال دستمزدها و تعرفه‌هایی که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود چند درصدی افزایش داشته باشند.

بنابراین طبیعی است که هزینه عمل تامی تاک در سال جاری با سال آینده تفاوت‌هایی از این نظر داشته باشد. به طور کلی هزینه دستمزد جراحان پلاستیک و کانتورینگ در مقایسه با کشورهایی از قبیل کشورهای اروپایی پایین‌تر است بنابراین از این نظر انجام عمل ابدومینوپلاستی در کشور ما بسیار منصفانه می‌باشد.

انجام عمل در بیمارستان یا کلینیک تخصصی

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هزینه برداشتن چربی شکم با عمل ابدومینوپلاستی محل مورد نظر شما برای انجام این عمل است. این قضیه نیز در واقع به طور مستقیم به محل استقرار جراح شما بستگی دارد. ممکن است جراح شما ترجیح دهد این عمل را در بیمارستان یا کلینیک خصوصی انجام دهد که هزینه‌های این دو مرکز نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

به عبارت دیگر اگر قرار باشد شما این عمل را در کلینیک تخصصی یا بیمارستان انجام دهید به دلیل نوع مراقبت‌ها و امکاناتی که در این دو مرکز درمانی وجود دارند طبیعتا هزینه‌های عمل نیز متفاوت خواهند بود. از طرفی دور بودن یا نزدیک بودن شهر یا مرکز درمانی نیز می‌تواند در کاهش یا افزایش هزینه‌های عمل موثر باشد.

در واقع اگر شما ساکن تهران هستید بالطبع هزینه‌های ایاب و ذهاب کمتری را در مقایسه با کسی که از سایر شهرهای کشور بدین منظور راهی تهران می‌شود پرداخت خواهید کرد. به عبارت دیگر بعد مسافت و نوع محل نیز در این زمینه تاثیر مستقیم دارد. این نکته زمانی بیشتر اهمیت پیدا خواهد کرد که فرد ترجیح دهد در مدت زمان کمتری و بدون حضور طولانی مدت در اتوبوس یا خودرو زودتر در منزل حضور پیدا کند.

هزینههای جانبی انجام عمل ابدومینوپلاستی

شاید لازم باشد شما پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی به تشخیص پزشک یک شب را در بیمارستان سپری کنید و تحت مراقبت باشید. همچنین در حین انجام عمل هزینه‌هایی از قبیل داروهای بیهوشی و مسکن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به عنوان بخشی از هزینه‌هایی که می‌توانند تعریف معینی از هزینه جراحی ابدومینوپلاستی ارائه دهند به شمار می‌روند. داروهایی که پس از عمل نیز برای بیمار تجویز می‌شود یا آزمایشات معینی که بدین منظور باید انجام شوند بخشی از هزینه‌هایی هستند که شما برای انجام این عمل باید در نظر داشته باشید.

همچنین هزینه‌های لباس و سایر مواردی که بیمار لازم است در حین عمل از آن برخوردار باشد یا پس از انجام عمل باید از آن‌ها استفاده شود از قبیل انواع گن که باید بدین منظور مورد استفاده قرار گیرد به عنوان هزینه‌های جانبی برشمرده می‌شوند. بنابراین لازم است شما با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح در این زمینه این نوع هزینه‌ها را نیز به سایر مبالغی که باید بدین منظور پرداخت کنید از قبیل هزینه ابدومینوپلاستی کل بدن و یا شکم اضافه کنید تا بتوانید برآورد دقیقی از هزینه‌هایی داشته باشید که باید بدین منظور اختصاص دهید.

هزینه انواع روشهای ابدومینوپلاستی

به طور کلی همانطور که با توجه به مواردی که در مطالب فوق به آن‌ها اشاره کردیم با توجه به گسترده بودن یا نبودن عمل ابدومینوپلاستی هزینه‌های آن نیز متفاوت است. این هزینه‌ها در کشور ما با توجه به برخورداری از جراحان برجسته از قبیل دکتر شیرنگی در این حوزه بسیار مناسب بوده و از هر نظر می‌تواند مشوق خوبی برای انجام عمل تامی تاک به خصوص برای کاندیداهای مورد نظر باشد.

 به عنوان مثال هزینه ابدومینوپلاستی شکم که در آن جراح مدت زمانی در حدود 2 تا 5 ساعت را به این کار اختصاص می‌دهد در کشور امریکا از 3000 تا 8500 دلار متغیر است. در حالی که هزینه این عمل در کشور هر چند با توجه به تغییرات نرخ و دستمزد در کشور به درستی قابل برآورد نیست ولی در نهایت حدود 22 تا 35 میلیون تومان برای فرد تمام می‌شود.

از طرفی هزینه ابدومینوپلاستی کل بدن که طبیعتا مستلزم حضور فرد برای مدت زمان بیشتری روی تخت اتاق عمل است با هزینه ابدومینوپلاستی شکم که محدودتر است بیشتر است. در واقع هزینه عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند با توجه نوع عمل نیز از هزینه کمتر یا بیشتری برخوردار باشد. مهمترین روش‌های جراحی ابدومینوپلاستی که دارای هزینه‌هایی متفاوت نسبت به همدیگر هستند را می‌توان به صورت زیر ذکر کرد:

  • ابدومینوپلاستی معکوس
  • ابدومینوپلاستی گسترده
  • ابدومینوپلاستی جزئی یا محدود
  • ابدومینوپلاستی فلور دلیس

ابدومینوپلاستی کامل

در ابدومینوپلاستی کامل افرادی که دارای چربی‌های مقاوم و همچنین پوست شل و آویزان باشند یا بانوانی که سابقه بارداری مکرر دارند و با افتادگی پوست و شل شدن عضلات در این ناحیه مواجه هستند از زمره کاندیداهای این روش به شمار می‌روند. گروه دیگری از افرادی که می‌توانند از این طریق به تناسب اندام و رفع چربی‌های اضافی ناحیه شکم و سایر نواحی دیگر اقدام کنند عبارتند از سالمندانی که به دلیل کهولت سن دچار چنین عوارضی شده‌اند.

در ابدومینوپلاستی کامل جراح از یک سوی استخوان لگن تا سمت دیگر آن برشی را ایجاد نموده و همزمان اطراف ناف فرد را نیز برش دیگری می‌زند. پس از جداسازی پوست از جداره شکمی فرد همچنین عمل هموار سازی عضلات در شکم و موزون‌سازی آن‌ها نیز صورت می‌گیرد.

در این حین پوست و چربی زائد نیز بیرون آورده شده و ناف در موضع جدید خود قرار می‌گیرد. لیفت پوست شکم و نزدیک کردن لبه‌های آن و در نهایت بخیه زدن در این موضع مراحلی است که در جریان ابدومینوپلاستی کامل انجام می‌شود و طبیعی است که از هزینه‌های بیشتری نیز به دلیل وسعت این نوع عمل برخوردار باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت به دلیل محدود نبودن این نوع عمل به یک ناحیه قیمت عمل ابدومینوپلاستی کامل به طور کامل بیشتر از سایر روش‌های جراحی ابدومینوپلاستی است.