اجتماعیکسب و کار جدید

تجهیز خانه بازی کودکان در فضای باز

کودکان به جنب و جوش و تکاپو نیاز دارند و چه بهتر که محیط بازی آنها را در فضای باز تجهیز کنیم. امروزه بسیاری از خانه بازی های کودک اقدام به تجهیز فضای باز خانه بازی برای کودکان نموده اند. بسیاری از پدران و مادران امروزی، خاطرات فراموش نشدنی و لذت بخشی از کنار خانواده بودن و بازی در دل طبیعت در ذهن خود دارند و نباید اجازه داد که خاطرات این چنینی بی معنی و ناپدید شوند. دوران کودکی، دوران تخیل و رویاپردازی است و باید به کودکان فرصت دهیم و در حد امکان بهترین فضا را برای بازی و خاطره سازی در اختیارشان بگذاریم. تجهیز فضای باز و حیاط خانه بازی کودکن کار چندان پیچیده ای نیست و با استفاده از چند عدد کفپوش گرانولی و خرید تجهیزات مهدکودکی و وسایل خانه بازی کودک مانند تاب و سرسره پلاستیکی به راحتی امکان پذیر است.

تجهیزات مهد کودک دست دوم | تولیدی وسایل بازی مهدکودک | فروش اقساطی وسایل خانه بازی

در این مطلب قصد داریم تا به خانه های بازی به معنی واقعی کلمه بپردازیم(منظور محیط یا فضایی برای بازی کردن بچه ها نیست، بلکه خانه هایی که در طرح ها و رنگهای متنوع و با متریال گوناگون ساخته میشوند تا کودک خانه ای فانتزی وجذاب برای رویاپردازی و خاطره سازی داشته باشند). امکانات درون این خانه ها نیز میتواند کاملا بر اساس سلیقه و علاقه کودک شما باشد. البته بدیهی است که گروه های سنی مختلف سلایق و انتخاب های متفاوتی داشته باشند.

در بعضی موارد حتی برای بازی کودکان امکانات و تجهیزات ویژه ای به این سازه های کوچک و فانتزی اضافه شود؛ به عنوان مثال،سرسره و تاب در صورت درخواست مشتریان به این سازه ها اضافه شوند.پنجره ها ، پرده ها ، آویزهای تزیینی و  زنگ از جمله جزییاتی هستند که اگر به عنوان پدر و مادر به آنها توجه کنید، خانه بازی کودکتان رویایی تر خواهد شد و یک حس واقعی و لذت بخش به او القا میکنید.ضمن اینکه اگر فرزند شما در دوره نوجوانی به سر میبرد،میتوانید حتی امکاناتی مانند آشپزخانه را برای او در نظر بگیرید.

تجهیزات مهد کودک دست دوم | تولیدی وسایل بازی مهدکودک | فروش اقساطی وسایل خانه بازی

قبل از اینکه کودک خود یک خانه بازی رویایی شگفت زده کنید، باید چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  1. کودک شما معمولاً به کدام نوع بازیها علاقه بیشتری نشان میدهد؟
  2. خانه های بازی معمولاً در سازه هایی یک طبقه یا دو طبقه ساخته و به بازار عرضه میشوند.
  3. خانه های بازی چوبی در مقایسه با خانه هایی که با پلاستیک ساخته میشوند، با دوام تر هستند اما به مراقبت بیشتری نیاز دارند.
  4. خانه های بازی به رشد فکری کودکان کمک میکنند.
  5. خانه های چوبی را میتوانید بارها و بارها رنگ کنید تا کودک از آن دلزده و خسته نشود.
  6. پیش از خرید، فضایی را برای نصب و قرار دادن خانه بازی انتخاب کنید.

ماهیت خانه های بازی

خانه های فانتزی بازی که به آنها خانه وندی(Wendy house) نیز گفته میشود، سازه هایی هستند که معمولاً با چوب یا پلاستیک ساخته میشوند و سازه ای یک طبقه ای و حداکثر دو طبقه ای دارند. حتی اگر این خانه ها در فضای کاملاً باز نصب و تجهیز شوند،کودکان با خیال آسوده میتوانند مدت زمان زیادی را در خانه اختصاصی خود سپری کنند، چرا که معمولا این خانه ها نسبت به هرگونه تغییرات آب‌وهوایی مقاوم هستند.

خانه های بازی چوبی

چوب، هنوز هم یک متریال مناسب و پرطرفدار در صنعت اسباب بازی هاست. و خانه های چوبی کوچک نیز به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، بسیار محبوب هستند؛ این خانه ها بسیار بادوام و مقاوم هستند و با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار میشوند. طراحی آنها بسیار نوستالژیک و جذاب است و در صورتی که باغچه و حیاط اختصاصی داشته باشید، تجهیز و نصب یک خانه چوبی، زیبایی را به کمال می رساند. یکی از مهمترین شاخصه های خانه چوبی، انعطاف پذیری آن است؛ به خوبی و در زمان دلخواه میتوانید تغییراتی در آن به وجود بیاورید.

اگر بخواهیم یکی از نقاط ضعف خانه‌های بازی چوبی را نام ببریم، باید به سنگین بودن آن اشاره کنیم که در مقایسه با خانه های فانتزی پلاستیکی، بسیار سنگین تر هستند و قابلیت جابه‌جایی ندارند. البته اگر از زاویه ای دیگر به این مسأله توجه کنیم، مقاومت خانه های چوبی در برابرِ باد و طوفان های شدید، میتواند یک نقطه قوت تلقی شود. با همه این تفاسیر در نهایت این سلیقه شماست که تعیین کننده است؛

خانه های بازی پلاستیکی

جنس این خانه ها در اصل پلی اتیلن با چگالی بسیار بالاست(HDPE). این خانه های فانتزی زیبا، بسیار محبوب هستند؛ ظاهر شیک و درخشانی دارند و از خانه های بازی چوبی ارزان تر هستند؛ به صرفه بودن به لحاظ اقتصادی شاید بسیاری از خانواده ها را مجاب کند تا خانه بازی پلاستیکی را به خانه های چوبی ترجیح دهند. این خانه ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید، مقاوم هستند و فرآیند نصب و تجهیز آنها بسیار سریع و ساده است. بزرگترین مزیت خانه های بازی پلاستیکی، قابلیت جابه‌جا شدن آنهاست. کودکان در این خانه ها احساس امنیت میکنند و میتوانند به راحتی در فضای اختصاصی خود رویا پردازی کنند.

با وجود اینکه خانه های بازی پلاستیکی، کیفیت و مقاومت نسبتاً خوبی دارند اما با مرور زمان شفافیت خود را از دست میدهند و شاید کمی رنگ و رو رفته به نظر برسند. این خانه‌ها نسبت به گرما واکنش نشان میدهند و مرمت و تعمیر آنها تقریباً غیر ممکن است. این در حالی است که خانه های بازی چوبی را میتوانید بارها و بارها رنگ آمیزی و مرمت کنید. ضمن اینکه ظاهر خانه های چوبی و پلاستیکی کاملا متفاوت هستند و در صورتی که بخواهید از میان این دو گزینه یکی را انتخاب کنید، باید عوامل دیگری مانند قالب طراحی و دیزاین، میزان فضا و بودجه ای که در اختیار دارید نیز بسیار مهم و موثر هستند.