نمونه سوال ریاضی دهم تجربی نوبت اول با جواب

ریاضی یکی از دروس مهم و کمی چالش برانگیز سال دهم رشته ریاضی و تجربی و کنکور ریاضی ۱۴۰۲ می باشد. به این منظور نمونه سوالاتی از درس ریاضی دهم برای امتحانات نوبت اول (دی ماه) گردآوری کرده ایم که می توانید در انتها همین مطلب از وبسایت نمره یار بصورت مستقیم دریافت کنید. همانطور که می دانید ریاضی از جمله دروس سخت و پیچیده است، و ما نیز طبق نیاز سنجی که از شما کاربران کردیم، تصمیم گرفتیم نمونه سوالات ریاضی دهم نوبت اول به همراه پاسخنامه تشریحی را منتشر کنیم تا بتوانید برای امتحان نوبت اول ریاضی دهم آماده شوید.

این نمونه سوالات از درس ریاضی دهم به شما کمک می کتا با چارچوب امتحان نوبت اول این درش بهتر آشنا شده و آمادگی بهتری کسب نمایید. دانش آموزان دهم رشته ریاضی و تجربی در این درس با هم مشترک هستند و نمونه سوالاتی که در ادامه منتشر کرده ایم مناسب هر دو رشته می باشد. ما در کنار این آزمون ها برای گام به گام ریاضی دهم را نیز گردآوری کرده ایم که لینک دانلود آن را در انتهای همین مطلب برای شما منتشر کرده ایم.

همانطور که می دانید ممکن است نمونه سوالاتی عینا از خود کتاب ریاضی دهم در امتحانات تکرار شود پس پبشنهاد می کنیم حتما حل تمرین ریاضی دهم را از انتهای همین مطلب دریافت کنید. همچنین در کنار این نمونه سوالات برای شما کاربران گرامی، نمونه سوال شیمی یازدهم نوبت دوم و نمونه سوال زیست یازدهم نوبت دوم با جواب را نیز گردآوری کرده ایم که در ادامه ی همین مطلب لینک های آن را قرار داده ایم و با مراجعه به مطلب مورد نظر می توانید به امتحانات بیشتری دسترسی داشته باشید و برای امتحانات آمادگی لازم را کسب کنید.

بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۲ | پاسخ تشریحی کنکور ریاضی ۱۴۰۲ | تحلیل کنکور ریاضی ۱۴۰۲

سوالات نوبت اول ریاضی 1 دهم متوسطه دوم رشته تجربی دی ماه

دانش آموزان پایه  برای آماده سازی بیشتر خود برای ، باید با مراجعه به نمونه سوالات سال های گذشته این درس علاوه بر آشنایی با نوع سوالات و تنوع آن ها با انواع راه حل های قابل قبول برای هریک از سوالات این درس نیز آشنا شوند. مطالعه انواع باعث آشنایی با میزان سختی و آسانی سوالات این دوره آشنا شده و از اضطراب و نگرانی های دانش آموزان نیز کاسته شود. با توجه به موارد عنوان شده ، دراین قسمت چند سری از برای دانش آموزان این پایه تحصیلی ، به صورت رایگان قابل دریافت می باشد.

از جمله سوالات عنوان شده در  عبارتند از :

مقادیر X , Y را بیابید.

درستی تساوی زیر را ثابت کنید.

مخرج کسر زیر را گویا کنید.

عبارات مقابل را تجزیه کنید.

دنباله فیبوناتچی را با ذکر چند جمله اول و رابطه بازگشتی آن  بیان کنید.

اتحاد مثلثاتی زیر را اثبات کنید.

همچنین برای دسترسی به نمونه سوالات سایر دروس و حتی پایه های تحصیلی دیگر می توانید به مقاله ارائه شده در این قسمت مراجعه نمایید .

تمرینات فصل به فصل ریاضی 1 نوبت اول پایه دهم متوسطه دوم رشته تجربی

برای یادگیری مباحث درسی مربوط به هر فصل  بهتر است در انتهای همان فصل سوالات درس خوانده شده را بررسی مطالعه کرده و حل نمایید . حل تمرین و نمونه سوالات هر فصل از  ، علاوه بر این که درک مطالب درسی و یادگیری دانش آموزان پایه را افزایش می دهد بلکه باعث آماده سازی بیشتر دانش آموزان برای  می شود. منظور از آمادگی برای امتحانات این است که وقتی به محض اتمام درس دانش آموزان سوالات مربوط به آن را تمرین کرده و پاسخ می دهند باعث می شود که این جواب ها در ذهن آن ها باقی بماند و اگر در زمان شروع امتحانات فرصت کافی نداشتند بتوانند با مرور این تمرین ها خود را برای   آماده سازند.

سوالات ارائه شده در  عبارتند از :

مجموعه جواب نامعدلات زیر را به صورت بازه نمایش دهید.

حاصل عبارات زیر را بدست آورید.

با استفاده از اتحاد مربع دو جمله ای اتحاد های مثلثاتی زیر را نشان دهید.

هر عدد را در قالب یک رادیکال بنویسید.

جواب نامعادله را تعیین کنید.

از جمله درس هایی است که دانش آموزان نسبت به مطالب و مباحث ارائه شده در آن دچار نگرانی و اضطراب می شوند و یادگیری را سخت و دشوار می دانند . این مسئله به این دلیل در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود که آن ها آشنایی کافی با  وهای گوناگون آن ها نداشته و در برخی مواقع متوجه منظور کلی  نمی شوند.

دانش آموزان در صورتی که با انواع آشنا شده و با امتحان کردن راه حل های گوناگون به آن ها پاسخ دهند ، علاوه بر آشنایی با میزان سختی سوالات ، اشکلات و ضعف های آموزشی خود را نیز در  برطرف می سازند. به همین منظور در ادامه این مقاله چند سری از ، به صورت رایگان برای دانلود دانش آموزان پایه ارائه شده است. همچنین به منظور دسترسی سریع تر به مطالب درسی عنوان شده در نسخه الکترونیکی و رایگان این کتاب نیز در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار گرفته است.

دانلود نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی نوبت اول ( دی ۱۴۰۱ )

همراه برای دانش آموزان و حتی والدین آن ها نگران کننده بوده است . دلیل این نگرانی و اضطراب این است که دانش آموزان برای اولین بار با  نیمی از کتاب مواجه می شوند و آشنایی قبلی از نوع سوالات این درس و میزان سختی آن ها ندارند.

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی ، دانش آموزان،  سال های قبل را مطالعه نمایند تا با نوع  و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند. به همین دلیل در این قسمت چند سری از برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار گرفته است.

چند سری از سوالات عنوان شده در  عبارتند از :

در شکل روبرو مقدار X  را بیابید.

حاصل عبارت مقابل را بنویسید.

حاصل را به ساده ترین شکل بنویسید.

درستی تساوی زیر را ثابت کنید.

عبارات مقابل را تجزیه کنید.

مختصات راس سهمی را بنویسید.

در صورتی که مایل به دریافت بیشتری باشید می توانید به مقاله قرار گرفته شده در انتهای این قسمت مراجعه نمایید .

دانلود نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی نوبت دوم ( خرداد )

 یا با توجه به این که محسوب شده و تمامی مطالب کتاب های درسی را شامل می شود ، علاوه بر اهمیت بسیار بالایی که دارند باعث نگرانی و استرس دانش آموزان نیز می شوند.

با توجه به این کهتمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود ، لذا نیاز به مطالعه بیشتر و متنوع تری نیز دارد ، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با نوع و رفع نگرانی والدین و دانش آموزان از بابت تنوع  این درس ، در این قسمت چند سری از قرار گرفته است.

چند سری از سوالات عنوان شده در  عبارتند از :

بین 7 و 44 دو واسطه حسابی درج کتید.

درستی اتحاد مثلثاتی زیر را بررسی کنید.

در سهمی زیر ابتدا مختصات راس سهمی را بدست اورید و سپس نمودار ان را رسم کنید.

عبارت های زیر را تجزیه کنید.

معادله مقابل را به روش مربع کامل حل کنید.

مجموعه جواب  را به شکل بازه نشان دهید.

بین 7 و 44 دو واسطه حسابی درج کنید.

درستی اتحاد مثلثاتی زیر را بررسی کنید.

در صورت نیاز به دریافت و مطالعه بیشتر می توانید به مقاله مربوطه در این بخش مراجعه فرمایید .

دانلود کتاب درس ریاضی 1 دهم رشته تجربی

برای یادگیری بهتر مطالببهتر است بیشتر مواقع این درس را به همراه داشته باشید تا در صورت ایجاد سوال و یا هر گونه اشکال در یادگیری ، به کتاب درسی آن مراجعه کرده و ایرادات خود را برطرف سازید. اما در بسیاری از مواقع نمی توان کتاب درسی را همراه خود داشت و یا به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد . راه حل در نظر گرفته شده برای این مشکل ارائه نسخه الکترونیکی می باشد. دانش آموزان با دریافت نسخه الکترونیکیاز طریق مراجعه به مقاله زیر ، می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای ،  خود را ذخیره کرده و همواره به آن دسترسی داشته باشند .

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به دروس و نمونه سوالات مربوط به پایه می توانید عضو کانال تلگرامی هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام هیوا را دنبال نمایید . همچنین برای مشاوره نحوه برنامه ریزی دروس پایه دوم می تواند با مشاورین مرکز خدمات مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از ان کمک بگیرید .

سوالات متداول

1- یکی از بهترین روش های بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای امتحانات چیست ؟

حل کردن نمونه سوالات مدارس مختلف و آشنایی با انواع سوالات امتحانی یکی از مهم ترین راه های آمادگی برای امتحانات می باشد که در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی را دریافت کنید .

2- چگونه می توانیم نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی را دانلود کنیم ؟

شما می توانید با مراجعه به مقاله نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی در نوبت اول و دوم را مشاهده و دانلود نمایید .

3- آیا درجه سختی نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی متفاوت است ؟

بله . در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی با درجه سختی متفاوت را مشاهده کرده و نمونه سوالات متناسب را دانلود نمایید .