علمی و پزشکیکسب و کار جدید

مقاومت عالی کفپوش گرانولی در برابر فشار

بدون شک یکی از بهترین تجهیزاتی که می تواند ضربه ناشی از افتادن وسایل سنگین را بگیرد، کفپوش گرانولی لاستیکی است. این کفپوش کاربردهای فراوانی دارد که در این مطلب علاوه بر مواد تشکیل دهنده آن در مورد مقاومت عالی کفپوش گرانولی در برابر ضربه، باد و باران و … نیز صحبت خواهیم کرد.

قیمت کفپوش گرانولی دست دوم | قیمت کفپوش گرانولی رولی | قیمت کفپوش لاستیکی رولی

ماده گرانولی چیست؟

با توجه به توضیحاتی که در ویکی پدیا داده شده است،گرانول لاستیکی از لاستیک های بازیافت شده تشکیل می شود. تایرهای لاستیکی فرسوده در این فرایند خرد می شوند. این لاستیک ها قبل از آن کاملا از انواع اضافات مانند سیم و الیاف پاکسازی می شوند و وقتی آماده شدند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دانه های گرانول لاستیکی به دلیل دارا بودن خاصیت ارتجاعی گزینه مناسبی برای تولید کفپوش های گرانولی هستند. گرانول در واقع نوعی پلیمر خاص نیست. در پتروشیمی به نوعی از شکل پلیمر که به صورت دانه بدست می آیند، به این دانه ها که برای مصارف و کاربدهای مختلف ذوب و شکل دهی می شوند، گرانول می گویند.

وقتی پلیمر تولید می شود، این ها در دستگاه اکسترودر ذوب می شود. سپس در سر اکسترودر یک کاتر یا هر چیزی شبیه آن پلیمری که از دستگاه خارج شده و مدام قطع شده و گرانول تولید می شود.

مزایای کفپوش گرانولی لاستیکی

  1. قابلیت تعویض هر قطعه
  2. مقاومت در برابر آب و هوای شرایط سخت
  3. مناسب برای فضاهای باز و بسته
  4. ضد آب و قابل شستشو
  5. حمل و نقل آسان
  6. مقاومت عالی در برابر ضربه و فشار
  7. محکم و نشکن
  8. مقاومت در برابر نور خورشید
  9. مقاوم در برابر باد و باران و برف
  10. دارای گواهی استاندارد
  11. رنگ بندی متنوع
  12. ابعاد و ضخامت های مختلف
  13. نصب راحت
  14. امکان تولید سفارشی در ضخامت های مختلف از 15 تا 75 میلی متری

کاربرد کفپوش های گرانولی لاستیکی

  1. استفاده در پارک شهرها و فضاهای سبز و بازی کودکان
  2. استفاده در پارکینگ ها
  3. استفاده در ورودی متروها در زمان بارش
  4. استفاده در کارخانه ها
  5. استفاده در اصطبل ها
  6. استفاده در حیاط منازل
  7. استفاده در مدارس
  8. استفاده در بیمارستان ها
  9. استفاده در سالن های ایروبیک
  10. استفاده در سالن های ورزشی
  11. استفاده در پیاده روها

ضربه گیری کفپوش گرانولی

قیمت کفپوش گرانولی دست دوم | قیمت کفپوش گرانولی رولی | قیمت کفپوش لاستیکی رولی

کفپوش گرانولی و تاتامی دو نمونه از رایج ترین محصولاتی هستند که همانطور که در سایت https://foamiran.com/   برای پوشش دهی فضای کف در باشگاه ها به کار برده می شوند. در واقع، استفاده از یک کفپوش مناسب در باشگاه های ورزشی و بدنسازی نقش مهمی در حفظ سلامت و ایمنی ورزشکاران دارد. کفپوش گرانولی بدنسازی یک ضربه گیر عالی است. به این ترتیب، اگر وسایل ورزشی مانند وزنه و دمبل بر روی زمین بیفتد، آسیبی به کف سالن وارد نمی شود.

کفپوش گرانولی باشگاهی خاصیت کشسانی، نرمی و انعطاف پذیری بالایی دارد. بنابراین چنانچه ورزشکاران هنگام انجام تمرینات انفرادی و گروهی زمین بخورند، وجود این نوع کفپوش تا حد زیادی از آسیب های بدنی، کوفتگی ها و دردهای عضلانی جلوگیری می کند. همچنین سطح ضد لغزش در این کفپوش ها مانع سُر خوردن و لغزیدن ورزشکار هنگام دویدن می شود. به طور کلی، کفپوش های گرانولی ضخیم بهترین انتخاب برای باشگاه ها هستند و در برابر وارد آمدن ضربه های شدید و فشار وسایل سنگین بسیار مقاوم هستند.

روش نصب کفپوش گرانولی و لاستیکی

روش های نصب کفپوش گرانولی با توجه به مکان و شرایط محیطی متفاوت است. معمولاً این نوع کفپوش ها را می توان بدون چسب، استفاده از چسب دو طرفه و پیچ و رولپلاک نصب کرد. قیمت کفپوش با توجه به کیفیت مواد سازنده و نحوه ساخت متغیر است. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت کفپوش گرانولی می توان به تراکم مناسب و ضخامت لاستیک، نوع متریال، وزن و سطح مقطع گرانول اشاره کرد. هرچه تراکم در این نوع ک فپوش ها بالاتر باشد، دوام و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. به بیانی دیگر، تراکم پایین و نامناسب در گرانول کفپوش می تواند باعث ایجاد ترک خوردگی، پوسیدگی و کاهش عمر این محصول گردد. در آخر این که بهتر است برای شستشوی کفپوش گرانولی از شوینده های خانگی استفاده شود و سفیدکننده های شیمیایی به کار برده نشود.