فرهنگ و هنرکسب و کار جدید

با هنرنوین بهترین کیفیت چاپ روی چرم مصنوعی را تجربه کنید

چاپ دیجیتال بر روی چرم

چرم یکی از قدیمی ترین مدیاهایی است که از زمان های خیلی دور تا به امروز به طور گسترده برای دوخت لباس، کیف، کفش و … استفاده می شود و در بین مردم محبوبیت فراوانی دارد. در سال ۲۰۱۲ تحولاتی در تکنولوژی چاپ دیجیتال رخ داد، از طرفی پیشرفت روز افزون صنعت مد و پوشاک و تقاضای تنوع از سوی مردم جامعه باعث شد این مدیای بادوام و انعطاف پذیر و پرطرفدار به سرعت وارد عرصه چاپ دیجیتال شود و با وارد شدن چرم به عرصه چاپ دیجیتال کارگاه هایی با عنوان چاپ دیجیتال بر روی مدیای چرم شکل گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه چاپ چرم مصنوعی بیشتر آشنا شوید.

تاثیر چاپ دیجیتال روی چرم بر کسب و کار :

چاپ دیجیتال روی چرم باعث ایجاد کسب و کار جدید و بازارهای تخصصی و سفارشی شده، در حال حاضر در صنعت چاپ دیجیتال شاهد سفارشی سازی بازار هستیم به این شکل که در بسیاری از کشورها به ویژه ایران کارگاه ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگی شکل گرفته که به سفارش روی چرم ، چاپ می کنند مانند دستبند ، دفترچه یادداشت ، لوازم جانبی موبایل و تبلت ، کیف ، کفش ، سررسید و … در صنعت تبلیغات بالا رفتن تقاضا برای محصولات سفارشی در بسیاری از برنامه های کاربردی به ویژه چرم از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشرفت چاپ دیجیتال روی چرم در کشورهای اروپایی و آمریکایی:

در ایالات متحده آمریکا با توجه به تقاضای بازار، روز به روز چاپ دیجیتال روی چرم پیشرفت کرده و به گفته مک گاورن کارشناس مطالعه بازار هنوز جا برای پیشرفت مدیای چرم در عرصه چاپ دیجیتال وجود دارد. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا که در عرصه چرم از گذشته تاکنون پیشرفت بسیار چشم گیری داشته و بازار داغی برای چاپ دیجیتال بر روی چرم محسوب می شود، صنعت مد و پوشاک در اروپا و آمریکا به طور کامل نمایانگر مفهوم چاپ دیجیتال است.

از گذشته تا به امروز :

از گذشته تا به امروز چاپ روی چرم به این صورت بود که با استفاده از یک قالب و تصعید رنگ جوهر افشان بر روی چرم انجام میشد، اما در حال حاضر فن آوری مقرون به صرفه تری برای چاپ روی چرم بوجود آمده به نام دستگاه چاپ فلت بد.

دستگاه چاپ فلت بد:

دستگاه چاپ فلت بد مدت زیادی است که به یک رهبر در صنعت چرم تبدیل شده و با داشتن به روز ترین تکنولوژی دنیا قادر به چاپ جوهر سفید و هر رنگ دیگری با استفاده از ترکیب شش رنگ اصلی می باشد و این قابلیت باعث شده که بتوان چرم سیاه و سفید را به رنگ های قرمز ، قهوه ای و …. تبدیل کرد که باعث توسعه محصولات جدید و کاهش هزینه ها شده و این امکان رابوجود آورده تا کارگاه های چاپ روی چرم به چاپ طرح های سفارشی با هزینه کم بپردازند. این دستگاه پیشرفته چاپ لوگو روی شیشه هم انجام میشود که در سایر مقالات بدان پرداخته ایم.

چاپ روی چرم

سرخپوستان امریکای شمالی برای ساخت سرپناه از چوب چرم استفاده می بردند. شامل تیرهای چوبی که به صورت مخروطی در کنار هم قرار می گیرند و در رأس به هم میرسند، و پرده ای ضخیم از تکه های بزرگ چرمِ گاومیش که روی آن چوبها را می پوشاند. این مردمان برای جذاب کردن محیط زندگی خود مانند دیگر انسانها از هنر بهره می بردند نقش رویِ چادر سرخپوستان، از اولین و بکرترین تجربه های بشر در نقاش روی چرم است.حرفه ای که هنوز در خیلی از جاهای دنیا به صورت سنتی رایج است و در صنعت چاپ نیز، روشی تکنیکی برای انجام آن ابداع شده است بیشترین زمینه ی کاربردی در چاپ روی چرم ( چه طبیعی و چه مصنوعی) در بخش هدایای تبلیغاتی است.

همچنین کیف، کفش، ابزار و یراق، دکوراسیون، صنایع ساختمانی و …بسته های مناسب دیگری هستند برای اجرای چاپ رویِ چرم. شرکت ما با در اختیار داشتن دستگاه 5 رنگِ یوویِ فلت بد و رول، توانایی چاپ روی هرگونه چرمی حتی سفید و رنگی را در اختیار شما قرار می دهد.

آشنایی با چاپ روی چرم

امروزه چرم کاربرد فراوانی پیدا کرده است از جمله در صنایع کیف و کفش و همچنین در لباس و مدیای تبلیغاتی. از چرم در چاپ دیجیتال نیز بسیار استفاده می شود. شما می توانید توسط چاپ روی چرم (چرم طبیعی و چرم مصنوعی)، طرح مورد نظر خود را با رنگ های متنوع  چاپ نمایید که جلوه بیشتری به چرم شما خواهد داد.چاپ روی چرم در اصفهان

آشنایی با دستگاه چاپ چرم

دستگاه چاپ بر روی چرم، دستگاه فلت بد یووی (UV) می باشد که طرح شما را بر روی انواع چرم چاپ می نماید. روش کار این دستگاه اینطور می باشد که جوهر به طور مستقیم بر روی چرم اعمال شده و خشک شدن جوهر توسط تابش نور UV (یووی) انجام می شود.که باعث جلوگیری از حرکت جوهر می شود. طیف رنگ قابل چاپ توسط این دستگاه 8 رنگ است که دست شما را در طراحی طرح های رنگین و چند لایه باز می گذارد.

آشنایی با انواع چرم

در صنعت چرم، سه نوع چرم کاربرد دارد که در ادامه معرفی شده اند:

چرم سبک:

این نوع چرم از پوست بز،بزغاله و گوسفند گرفته شده و بدلیل ظرافتی که دارد در ساخت انواع پوشاک، دست کش و … مورد استفاده قرار می گیرد.

چرم نیمه سنگین:

این نوع چرم از پوست حیواناتی مانند شترمرغ و کروکدیل بدست می آید و به دلیل کمیاب و گران بودن تنها در ساخت وسایل لوکس و تزئینی استفاده می شود.

چرم سنگین:

این نوع چرم از پوست گاو و گاومیش و شتر گرفته شده و بدلیل مقاومت بالا و همچنین زیبایی در ساخت روی کفش و کیف و … کاربرد دارد.

کاربردهای چاپ روی چرم

  • چاپ روی چرم طبیعی
  • چاپ روی چرم مصنوعی
  • چاپ روی کیف چرمی
  • چاپ روی سررسید چرمی
  • چاپ روی تابلو چرم
  • چاپ برجسته روی چرم
  • چاپ روی قاب گوشی چرمی
  • چاپ برند روی چرم
  • چاپ لوگو روی چرم
  • چاپ داغی روی چرم
  • چاپ حرارتی روی چرم
  • چاپ لیزری روی چرم

چاپ چرم اکوسالونت

چاپ چرم کاربردهای چاپ چرم  :به لطف ویژگی های متعدد چاپ اکوسالونت در زمینه سفارش در متراژ محدود این قابلیت وجود دارد تا هرمقدار سفارش چاپ چرم توسط تولید کننده محترم قابل ارائه میباشد.بیشترین این متریال چاپی بیشتر در صنایع چرم در تولید مصنوعات چرمی نظیر کیف و کفش و… ؛ نصب روی انواع تخته شاسی ، استفاده بر روی بوم ؛ نصب روی دیوار بعنوان کاغذ دیواری (پوستر دیواری) و همچنین چرم چاپدار مبل و صندلی درصنعت دکوراسیون داخلی صندلی و… می باشد.

تنوع و کاربرد جوهرهای اکوسالونت:

این جوهرها با تبخیر فوق العاده سریع و گاها نفوذ به عمق سطوح (پلاستیک، پلی اورتان، سنگ و…) تا ۳ میکرون، امکان خشک شدن جوهر روی هر سطحی را ممکن و حرکت قطره جوهر روی سطوح را به حداقل می رساند تا تصویری با کیفیت وشفاف تشکیل شود. سطوح چاپ شده با جوهرهای اکوسالونت مقاومت بالایی نسبت به آب، خراش و ساییدگی از خود نشان میدهند. لذا از مواد شیمیایی (حلال مخصوص)می توان برای پاک نمودن جوهر از روی سطح استفاده نمود.

وجه تمایز اکوسالونت با جوهرهای سالونت علاوه بر بی خطر بودن، کیفیت بالای تصاویر چاپی وماندگاری بالای رنگ در مقابل رنگ پریدگی آفتاب و ساییدگی است. دلیل آنرا میتوان در ریز بودن قطرات جوهر افشان شده ( در مقیاس پیکو لیتر) دانست که همین امر موجب شده که کاربردهای چاپ سالونت صرفا برای نمایش از فواصل بیش از یک متر (بنر و فلکسی) مناسب باشد درحالیکه کاربرد چاپ اکوسالونت حتی قابلیت چاپ ریزترین فونت ها را دارد.

چاپ روی چرم و انواع آن

یکی از زیباترین تولیدات چاپ فلتبد که در صنعت تولید کیف و کفش بشدت مورد توجه قرار گرفته، چاپ روی چرم است. چاپ چرم هم روی چرم مصنوعی و هم روی چرم طبیعی انجام می‌گیرد. قطعات چرمی چاپ شده محبوبیت و کاربرد زیادی برای بکارگیری در صنعت پوشاک، مبلمان و همچنین مدیاها و هدایای تبلیغاتی دارند.

با استفاده از چاپ فلتبد می‌توان عکس‌ها، طرح‌ها و نوشته‌های مختلف را برای ساخت مارک چرمی، پازل، جلد کتاب‌های چرمی، جا کارتی، سررسید و سالنامه، تابلوهای نفیس چرمی، قاب گوشی چرمی و ده‌ها متریال چرمی دیگر چاپ کرد. از ویژگی‌های چاپ چرم می‌توان به ارزان بودن نسبت به سایر متریال‌ها، ضدآب بودن، دوام بالا و وزن سبک آن اشاره کرد.

ویژگی‌های چاپ مستقیم چرم

جنس چرم طبیعی از پوست دباغی شده گاو، گوسفند و… و جنس چرم مصنوعی از پوشش پارچه با پایه پلاستیکی است. ابعادی از چرم که می‌توان روی آن چاپ انجام داد حداکثر 130 در 250 سانتی متر و حداکثر ضخامت 15سانتی متر است. چاپ روی چرم طبیعی یا چرم مصنوعی از ماندگاری بالایی برخوردار است، که می‌توان با استفاده از وارنیش مقاومت و ماندگاری آن را افزایش داد.

از ویژگی‌ها و مزایای چاپ چرم می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ حفظ تثبیت رنگ در هنگام چاپ چند لایه، منعطف و سبک بودن، چاپ با وضوح بالا بدون محدودیت در طرح و رنگ، مقاوم بودن در در برابر خط و خش‌ و انواع آسیب‌های احتمالی، پارگی و ترک خوردگی، مقاوم و ماندگار بودن در مقابل نور خورشید، باد و عوامل محیطی دیگر و چاپ با کیفیت و دقت زیاد در ریزترین جزئیات.

کاربردهای چاپ مستقیم چرم

از کاربردهای چاپ مستقیم چرم می‌توان به این موارد اشاره کرد: چاپ سالنامه چرمی، سررسید و دفترچه‌های چرم، چاپ روی جلد چرم، چاپ مارک چرمی؛ چاپ چرم در هدایای تبلیغاتی برای چاپ نام شرکت، چاپ لوگو روی چرم و هدیه به مشتریان و شرکای تجاری یا همکاران در همایش‌ها و سمینارها؛ چاپ روی چرم برای طراحی و دکوراسیون داخلی، ساخت تابلوهای نفیس چرمی.

چاپ روی چرم در صنایع پوشاک مانند کیف و کفش، شلوار، کراوات، دستکش، کت، کاپشن، پوتین، کمربند، بند ساعت چرمی؛ چاپ روی چرم برای چاپ روی جاکلیدی چرم، چاپ جا کارتی چرم، چاپ روی جعبه کادوی چرمی، چاپ عکس روی چرم جهت هدیه دادن، چاپ پازل چرمی؛ چاپ روی چرم برای قاب و کیف موبایل و تبلت چرمی و استفاده از چاپ روی چرم در صنعت مبلمان برای ساخت مبل و کوسن چرمی.

نکات آماده‌سازی فایل چاپی

پیش از آپلود فایل، حتما سایز فایل ارسالی را با سایز ثبت شده در سایت مقایسه و کنترل نمایید. رزولوشن فایل‌های طراحی شما با حفظ کیفیت باید حداکثر 300 dpi و حداقل 150-100 dpi باشد. مُد رنگی فایل چاپی حتما باید با فرمت CMYK ذخیره شده باشد؛ در غیر اینصورت امکان اختلاف رنگ بین فایل ارسالی و متریال چاپ شده وجود دارد.

فرمت‌های استاندارد ارسال فایل به ترتیب: PDF، TIFF و JPEG هستند. توصیه ما ارسال فایل با فرمت TIFF است، این فرمت مناسب‌ترین ساختار برای چاپخانه است و مانع از تغییرات ناخواسته در طراحی می‌شود.

نکات ثبت سفارش

چاپ مستقیم چرم محدودیتی در حداقل ابعاد و تیراژ چاپ ندارد، ولی حداکثر عرض، طول و ارتفاع چاپ در آن به ترتیب 130 سانتیمتر، 250 سانتیمتر و 15 سانتیمتر است. تامین متریال بستر چاپ (چرم خام یا هر محصول چرمی دیگری) بر عهده مشتری می‌باشد. در صورتی که رنگ چرم سفید یا روشن نباشد، ضروری است پیش از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی سطح متریال چاپ شود.

محاسبه قیمت چاپ فلتبد براساس مترمربع کل طرح و چاپ رنگ سفید پس‌زمینه انجام می‌شود. پیش از ثبت سفارش حتما سایز فایل خود را چک و کنترل نمایید. سفارش‌های عادی براساس زمان تحویل اعلام شده در سایت و سفارش‌های فوری طی هماهنگی با کارشناسان ما، تایید و وارد پروسه چاپ می‌شوند. با توجه به نوسانات قیمت در بازار، حتما پیش از ثبت سفارش جهت استعلام قیمت چاپ روی چوب با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.