اجتماعیکسب و کار جدید

نکات طلایی برای افزایش طول عمر زیورآلات و بدلیجات دخترانه! – آویز گالری

بررسی روشهای ساده و مهم نگهداری از زیورآلات

بدلیجات و زیورآلات خود را خشک و تمیز نگه دارید

به نقل از آویز گالری، اغلب یک سری زیورآلات بدلی هستند که به طور مرتب و مستمر استفاده می‌شوند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان خرید انگشتر دخترانه، دستبند و گوشواره را نام برد. در مواقعی که با برخی از مواد شیمیایی مانند عط و ادکلن، کرم‌های مرطوب کننده و حتی عرق شما برخورد دارند، سبب شده تا بدلیجات در واکنش به آنها اکسیده شده و بعد از مدتی تغییر رنگ بدهد. پیشنهاد ما در این مواقع این است که همیشه زیورآلات خود را خشک کنید. همینطور توصیه می‌شود که زیورآلات خود را در مرحلهٔ آخر آماده شدن، استفاده کنید. به طور کلی بعد از هر بار استفاده بدلیجات را با یک پارچهٔ نرم خشک کنید.

حدالامکان به صورت مناسبتی استفاده کنید

همیشه میگوییم سعی کنید تا جایی که امکان دارد زیورآلات مختلف را با لباسهای مختلف بپوشید. این امر باعث می‌شود تا زیورآلات شما کمتر با عناصر شیمیایی تماش داشته و در نهایت یکی از بهترین روش‌های افزایش طول عمر بدلیجات محسوب می‌شود.

در صورت عدم نیاز آن‌ها را از بدن جدا کنید

یکی دیگر از روش‌های نگهداری از بدلیجات ، جدا کردن آنهاست. از مهم‌ترین عاملی که می‌تواند باعث زنده ماندن زیورآلات شما شود، آن است که آن را جدا کرده و همیشنور در جای مناسبی نگهداری کنید که در موارد بعدی نیز به آن اشاره خواهیم کرد. قبل از اینکه بخواهید به رختخواب بروید، حتماً گردنبند، دستبند و گوشوارهٔ خود را جدا کنید تا از شکسته شدن و آسیب دیدن آن جلوگیری شود. در بیشتر مواقع نیز توصیه می‌شود هنگام استحمام نیز همین روال را پیش بگیرید.

محل نگهداری از بدلیجات و زیورآلات

بهترین محل نگهداری از بدلیجات و زیورآلات ، همان جعبهٔ جواهرات مخصوص برای این کار است. شاید به ظاهر کم اهمیت باشد، اما بسیار مهم است که زیورآلات خود را در شرایط صحیحی نگهداری کنید. استفاده از جعبه جواهرات سبب می‌شود تا زیورآلات به روی هم انباشته نشود که همین امر سبب بالا بردن طول عمر بدلیجات خواهد شد. به عنوان مثال بهترین حالت نگهداری از گردنبند، به صورت عمودی است که از جایی آویزان شود. به عنوان توصیهٔ آخر این مطلب باید بگوییم که زیورآلات طلا و گرانقیمت خود را با بدلیجات در یک جعبه نگهداری نکنید.

در این مقاله از سایت خرید بدلیجات فلای مد با نحوه نگهداری صحیح از بدلیجات و زیورآلات خاص و بخصوص خرید زنجیر مردانه اصلی را در خدمت شما بودیم. در ادامه با روش‌های نگهداری و افزایش طول عمر بدلیجات آشنا شدیم. در مجموع این مقاله یاد گرفتیم که:

1- بدلیجات و زیورآلات را به طور مرتب خشک و تمیز نگه داریم.

2- از بدلیجات و زیورآلات به صورت مناسبتی استفاده کنیم.

3- در صورت عدم نیاز آنها را از بدن جدا کنیم.

4- محلی مناسب و استاندارد را برای نگهداری از بدلیجات و زیورآلات انتخاب کنیم.

امیدواریم با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، بتوانید در امر بالا بردن طول عمر بدلیجات خود موفق بوده تا زیورآلات مورد علاقه، خاص و کمیاب خود را در طولانی مدت استفاده کنید. در بخش نظرات نیز تجربهٔ استفادهٔ خود از انواع بدلیجات و زیورآلات و نحوه نگهداری از آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

چگونه بدلیجات خود را مثل روز اول نگهداریم؟

نگهداری و شستشوی زیورالات و بدلیجات این روزها تب خاصی را در میان شیفتگان مد براه انداخته است زیرا اصل جامعی که در پوشش و خاص بنظر رسیدن در هر سبک و حوزه‌ای مهم است داشتن لباس و اکسسوری‌های تمیز و سالم است بدون اهمیت داشتن برند و نوع آنها. در این مقاله به بررسی روش های سالم و تمیز نگهداشتن و جلوگیری از تغییر رنگ بدلیجات، بعد از خرید بدلیجات میپردازیم.

دنیای امروز دنیای ترندها،مد و سبک های خاص پوشش است و مهمترین اصل شیکپوش و خاص بودن داشتن استایل خاص خود است.یکی از فاکتورهای استایل شخصی شما استفاده از اکسسوری و زیورالات(مانند دستبند، گوشواره، انگشترمردانه، گردنبند زنانه) شماست که هم نشانه ای از حالات روحی و شخصیت شماست هم وجه تمایز شما از بقیه…

بدلیجات ارزان جایگزین زیورالات و جواهرات گران قیمت هستند که به حق وظیفه ی خود را بخوبی انجام داده و کم نگذاشته‌اند، حتی با وجود اینکه چندین برابر ارزان‌تر از انواع طلا و نقره هستند مثل یک بدلکار درجه یک، نقش بازیگر اصلی یعنی طلا را بجا آورده و گاها تشخیص این دو حتی برای کسانی که سالها در این حوزه فعالیت دارند بدون استفاده از تجهیزات این کار غیرممکن است.

حال تصور کنید در یک مهمانی حضور دارید با یک لباس شیک، کفش تمیز و ارایشی زیبا بنظر همه چیز آماده است اما یک لحظه صبر کنید!!! مطمعنا همه مهمانها این نکات را رعایت کرده اند، چیزی که شما را بین بقیه افراد خاص میکند دو چیز است:

اول:سبک لباس های شما

دوم:اکسسوری هایی که مورد استفاده قرار داده‌اید

حالا زمانی است که شما باید با استفاده از جواهرات و زیورالات همه را محو سلیقه خود کنید و همه متوجه تمایز شما با بقیه شوند.

ولی برای این کار شما به بدلیجاتی نیاز دارید که کاملا نو بنظر برسند چون هیچکس به زیورالاتی که درخشندگی خود را از دست دادند علاقه ندارد.

هنگامی که اقدام به خرید بدلیجات میکنید باید به یاد داشته باشید که از او به عنوان یک دوست یاد کنید، او شما را خاص میکند و از هزینه های زیاد برای خرید جواهرات و زیورالات اصل منع میکند، در عوض از شما انتظار مراقبت و نگهداری دارد زیرا او از همتایان اصل خود ظریف تر و حساس تر است.

بطور کلی رنگ جواهرات بسته به جنس فلزات میتواند ثابت باشد(مانند استیل) یا غیرثابت(مثل تیتانیوم) که میتوان آنها را با آبکاری مجدد ظاهری مانند روز اول به آنها داد اما توصیه ما رعایت “اصل مراقبت بهتر از تعمیر” است.

ما در این مقاله به طور کامل راه های نگهداری و مراقبت و شستشو بدلیجات را بازگو میکنیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

نکات تکمیلی نگهداری و مراقبت از بدلیجات:

قانون اول: بدلیجات خود را خشک و در نتیجه بدون لکه حفظ کنید.

یک راه عالی برای جلوگیری از لکه دار شدن زیورالات شما، خشک نگه داشتن انهاست.

  • هنگامی که درحال استفاده از بدلیجاتتان هستید از ششستن ظروف ولباس خودداری کنید.بسیاری ازمحصولات شوینده در صورتی که با زیورالات شما در تماس باشند به دلیل مواد شیمیایی قوی موجود در آنها باعث از بین رفتن روکش و درخشندگی آنها میشوند.
  • درحمام، استخر یا چشمه از بدلیجات استفاده نکنید.کلر موجود در این آبها باعث تغییر رنگ النگو یا گردنبد و انگشتر شما میشود.و اگر اتفاقا آنها خیس یا مرطوب شدند سریعا با دستمال نرمی خشکشان کنید.
  • از پاک کننده‌های جواهرات استفاده نکنید.استفاده از پاک کننده‌های نقره،طلا یا پلاتین برای بدلیجات بسیار مضر هستن حتی با وجود این که روکش انها از جنس طلا باشد.
  • در محلی که از بدلیجات استفاده میکنید از استعمال لوسیون و عطر خودداری کنید.بدلایلی مانند دلایلی که در بالا اوردیم، لوسیون ها و عطر و ادکلن هایی که طبیعی نیستند میتونند با بدلیجات واکنش شیمیایی انجام دهند.

بطور کلی از تماس بدلیجات با مواد زیر جلوگیری کنید:

  • آب
  • مواد شستشو دهنده
  • لوسیون
  • عطر و ادکلن
  • پاک کننده نقره
  • سایر مواد شیمیایی

قانون دوم: بعد از همه بپوشید، قبل از همه دربیاورید:

  • زمانی که قصد بیرون رفتن یا تعویض لباس به هر دلیلی داشتید بدلیجات خود را بعد از پوشیدن تمام لباس ها بپوشید و قبل از درآوردن بقیه لباس ها دربیاورید. با این کار میتونید مطمئن شید که جواهرات شما به لباس های شما هنگام درآوردن انها گیر نمیکنند تا اتفاقی شکسته شوند.
  • زیورالات خود را هنگام کارهای روزانه یا تفریح و سرگرمی کنار بگذارید.این کار باعث میشود تا هنگام آشپزی یا ظرفشویی یا حتی باغبانی آسیب فیزیکی یا آسیب از برخورد با مواد شیمیایی و عرق بدن جلوگیری کنید.
  • بعداز آرایش و میکاپ آنهارا بپوشید. این گزینه برمیگردد به نکته خشک نگهداشتن و محافظت از آنها زیرا عطرها و اسپری‌ها و لوسیون ها معمولا دارای مواد شیمیایی هستند که میتوانید به این شکل از این خرابی‌ها جلوگیری کنید.
  • هرروز از آنها استفاده نکنید.استفاده کردن هرروزه از یک زیور بدلی باعث از بین رفتن آن میشود، بهتر است چند مدل در دسترس داشته باشید که با لباس های مختلفتان بصورت موردی استفاده کنید تا عمر آنها افزایش پیدا کند.

از زیورالات بدلی خود درست مراقبت کنید تا سالها عالی بنظر برسند:

  • اکسسوری های فلزی خود را ایمن کنید. با قرار دادن در جعبه جواهرات (روی هم قرار ندهید تا از خش برداری انها جلوگیری شود) میتونین آنهارا ثابت نگهدارید و از تکان خوردنشان جلوگیری کنید، حتی میتونید آنهارو در کیسه ابریشم یا مخمل قرار بدید و در یک جعبه معمولی بزارید.
  • از دستمال ضدلک استفاده کنید.هنگامی که از دستمال ضدلک برای پوشاندن بدلیجات و زیورالات استفاده میکنید هر قطعه را تک تک بپوشانید. اگر شما دستمال ضدلک ندارید میتوانید از دستمال عینک هم استفاده کنید.همچنین شما میتونید از ژل های سیلیکا نیز استفاده کنید تا رطوبت را جذب کنند و مانع تماس رطوبت با بدلیجات شما شوند.
  • بدلیجات را درمعرض هوا قرار ندهید. هوایی ک در اطراف ماست چیزیست ک باعث میشود فلزات کدر شوند.توصیه میکنیم که از کیسه های زیپلاک استفاده کنید و هوای انرا تخلیه کنید تا از اکسید شدن انها جلوگیری کنید.
  • سعی کنید بدلیجات استیل را با بدلیجات برنزی در یک مکان قرار ندهید زیرا این فلزات پتانسیل انجام واکنش با یکدیگر را دارند.

آیا استیل سیاه میشود؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که زیورآلات استیل سیاه میشود یا نه چرا رنگ  نیم ست استیلی که خریدم سیاه شد چرا انگشتر استیلتان پس از گذشت مدت کوتاهی سیاه شد  و از بین رفت ،آیا واقعا رنگ زیورآلات استیل  از بین میرود و سیاه میشود؟؟؟؟؟

نیم ست استیل یکی از زیور آلات گوناگون  مورد استفاده خانم ها می باشد که تنوع در طرح های این بدلیجات نسبط به طلا زیاد تربوده وبا توجه به گران بودن قیمت طلا مورد استفاده عامه مردم قرار دارد .چرا که اکثر مردم با توجه به قیمت طلا نمیتوانند زیورآلات از جنس طلا خریداری نمایند و رو به خرید بدلیجات و نقره  آورده اند.

اما جواب سوال آیا بدلیجات سیاه می شود جواب هم خیر است و هم بله  میدانید اگر بدلیجات مارک بخرید سالیان  سال برای شما کار میکند و رنگش سیاه نمی شود ولی اگر به دنبال ارزانی هستید و میخواهید یک مجلس راه بیاندازید و در یک مهمانی حضور داشته باشید و بدرخشید و قیمت و مارک کالا برایتان مهم نیست جواب این است امکان زود سیاه شدن بدلیجات وجود دارد.

اما بعضی افراد به دلیل حساسیت به بدلیجات نمیتوانند از آنها استفاده کنند که البته امروزه این مشکل نیز رفع شده است چون نیم ست های استیل روکش رادیوم خورده هستند و شما میتوانید دلایل حساسیت به بدلیجات را در مقاله ای  با همین نام در وب سایت شهر بدلیجات بخوانید. و یا اینکه اقدام به خرید نقره جات نمایید و زیورآلات نقره خریداری نماید .اما پس از خرید بدلیجات استیل جهت نگهداری از بدلیجات خود باید مواردی را رعایت نماید تا بدلیجات استیل شما دچار آسیب نشود.

حتما این مسئله برای شما مهم است و دوست دارید بدانیید که چه طور از بدلیجات شیک خود نگهداری نمایید و کلکسیون بدلییجات و زیور آلات خود را چطور نگهداری نمایید تا آسیب کمتری ببینند و همیشه نو و براق باشند. همه بدلیجاتی که خریداری میکنید نیازمند نگهداری صحیح هستند تا رنگشان تغییر نکند و آسیب نبینند.

البته این نکته حایز اهمیت است که شما  مبادرت به خرید بدلیجات نموده اید و نه طلا و خواه ناخواه رنگ بدلیجات کدر میشود و از نویی می افتد ما فقط در این مقاله راهنمای نگهداری از بدلیجات را به شما آموزش میدهیم تا بدلیجاتتان مدت زمان بیشتری رنگ ثابت بماند و درخشش بدلیجاتتان تا مدت ها ثابت بمانند البته باز هم باید بگویم که بدلیجات ،طلا نیست،البته اگر از طلا هم درست نگهداری نشود رنگش پس از مدت کوتاهی کدر میشود.

اما روش مناسب برای نگهداری از بدلیجات چیست ؟ خوب به عنوان اولین اقدام جهت نگهداری از بدلیجات قبل از  شستن دست ها با آب یا آب صابون و سایر مواد شوینده بدلیجاتتان را از دست تان در آورید تا مواد شوینده روی بدلیجاتتان تاثیر نگذارد قبل از رفتم به حمام و استخر حتما بدلیجات خود را  در جایی خشک قرار دهید چرا که رطوبت و آب اصلی ترین دشمن زیور آلات می باشد.

 پس همیشه بدلیجات خود را خشک نگه دارید و اگر بدلیجاتتان خیش سد سریعا بدلیجات خود را با پارچه ای نرم خشک نمایید و خشک کردن بدلیجاتتان را به تاخیر نیاندازید.از عوامل دیگری که موجب کدر شدن و رنگ رفتگی بدلیجات می شود تعریق بدن است حتما هنگامی که فعالت زیاد دارید و عرق میکنید عرق خود را با دستمال کاغذی خشک کنید و نگذارید عرق به بدلیجات برسد چون هم موجب کدر شدن بدلیجات میشود و هم باعث ایجاد حساسیت پوستی به بدلیجات شده واحتمال ایجاد حساسیت به بدلیجات را افزایش میدهد.