راهنمای انتخاب بهترین کیف مدرسه

گاهی انتخاب یک محصول از میان هزاران محصول دیگر کار دشواری است و ما در راه انتخاب بهترین محصول نیاز به راهنمایی داریم. انتخاب کوله پشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در راه انتخاب بهترین کیف مدرسه ، نیاز به یک راهنما حس می‌شود. ما در تولیدی کیف مدرسه در بازار بزرگ تهران بهترین ها و باکیفیت ترین ها در تولید داخلی را برای شما عرضه خواهیم کرد.

برای خرید عمده کیف مدرسه می توانید به سایت بازار کیف ایران مراجعه نمایید. در نهایت پای سلامتی و راحتی فرزند شما در میان است و بدون ارزیابی و سنجش تمامی گزینه‌های موجود در بازار، نباید سریعاً تصمیم بگیرید. برای این که بتوانید با بهترین کوله پشتی‌ها برای دانش‌آموزان آشنا شوید ما به شما کمک می‌کنیم. قبل از خرید کوله پشتی باید به نکات اساسی توجه کنید و با آشنایی با مقایسه کوله پشتی مدرسه، بهترین تصمیم را برای خرید بگیرید.

بازار کیف مدرسه در مشهد | عمده فروشی کیف مدرسه | کیف مدرسه از کجا بخرم

نکات کلیدی و اساسی در انتخاب بهترین کوله پشتی

نکات کلیدی و اساسی در انتخاب بهترین کوله پشتی مدرسه عبارت‌اند از:

1. مدل کوله پشتی مدرسه

اولین نکته‌ای که در خرید کیف مدرسه، باید به آن دقت داشته باشید، مدل کوله پشتی است. کوله پشتی مدرسه در سه مدل به بازار عرضه شده است.

کوله پشتی مدرسه با مدل بند کج یا در اصطلاح یک طرفه

کوله پشتی بند کج، یکی از مدل‌های شیک کوله پشتی مدرسه است. این کوله پشتی جذابیت خاصی برای بسیاری از دانش‌آموزان دارد. این محصول، فقط یک بند دارد و به صورت یک طرفه استفاده می‌شود. داشتن یک بند و مدل این کوله پشتی هرچند ظاهری جذاب به آن داده و توانسته طرف‌داران زیادی در بین دانش‌آموزان به دست آورد؛ ولی در به دست آوردن دل والدین بسیار موفق نبوده است. والدین بسیار نگران فرزندان خود هستند و با شنیدن این مسئله که این کوله برای وضعیت اسکلت فرزندان خوب نیست، به هیچ عنوان چنین کیفی را مناسب مدرسه نمی‌دانند.

وقتی کوله پشتی، تنها یک بند داشته باشد، روی یک شانه قرار می‌گیرد و همه سنگینی وسایل داخل آن به همان شانه وارد می‌شود و چنین وضعیتی اصلاً خوشایند نیست. البته لازم به ذکر است که این کیف برای حمل وسایل سنگین مثل کتاب و دفتر، مناسب سلامت نیست و در خارج از مدرسه کیف مناسبی است.

کوله پشتی مدرسه استاندارد

کوله پشتی استاندارد از جمله مدل‌های کوله پشتی است که همیشه مد است و نباید نگران از مد افتادن آن بود. مهم‌ترین نکته در مورد این مدل از کوله پشتی این است که کاملاً مناسب مدرسه است و دو بند دارد.

کوله پشتی مدرسه چمدانی

شاید در یک دوره‌ای کوتاه شاهد رفت و آمد بیش از حد کوله‌پشتی‌های چمدانی در خیابان‌ها بودیم. بعضی از این کوله‌پشتی‌ها توسط دانش‌آموزان بسیار کوچک حمل می‌شدند و تصویر دلسوزانه‌ای ایجاد می‌کردند. بعضی از این کوله‌پشتی‌ها وزن سنگینی دارند و برای دانش‌آموزان کوچک چندان مناسب نیستند. ویژگی ظاهری جذاب این کیف‌ها باعث مد شدن آن شده بود و هنوز هم عده‌ای از دانش‌آموزان به این مدل کوله پشتی علاقه‌مند هستند. این کوله‌پشتی‌ها با دو چرخ و یک دسته، دقیقاً ساختار یک چمدان را دارند.

2. سایز و اندازه کوله پشتی مدرسه

برای انتخاب بهترین کوله پشتی مدرسه، باید به سایز و اندازه کوله پشتی دقت کنید. اندازه کوله پشتی باید با قد و هیکل دانش‌آموز تناسب داشته باشد. کوله‌پشتی‌های دانش‌آموزان دبیرستانی نباید برای دانش‌آموزان ابتدائی خریداری شوند و بلعکس. در حالت کلی اندازه استاندارد یک کوله پشتی برای دانش‌آموز، یک کوله پشتی است که از خط شانه تا کمر را پوشش دهد. تعدادی از منابع با مطرح کردن یک فرمول به اندازه مناسب کوله پشتی رسیده‌اند. در این فرمول اندازه فاصله خط شانه تا کمر باید محاسبه شود و در نهایت ۵ سانتی متر به آن عدد افزوده شود.

3. وزن کوله پشتی مدرسه

وزن کوله پشتی مدرسه، نیز برای بهترین کوله پشتی مدرسه دارای اهمیت است. مقدار وزن کوله پشتی که برای فرزند خود خریداری می‌کنید، باید تنها ۵ الی ۲۰ درصد از وزن او باشد. از طرفی دیگر، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که یک کوله پشتی مدرسه در حالتی که پر از کتاب باشد، نباید بیشتر از ۲۰ درصد از وزن دانش‌آموز باشد.

عده‌ای از کارشناسان نیز والدین را به سمت سبک‌ترین کوله‌پشتی‌ها سوق می‌دهند و معتقدند یک کوله پشتی به همراه کتاب‌های دانش‌آموز، تنها باید ۵ تا ۱۰ درصد از وزن دانش‌آموز باشد. مسلم است که سنگین بودن کوله پشتی مدرسه آسیب‌های سنگینی به ستون فقرات دانش‌آموز وارد خواهد کرد و باید سعی شود تا کوله‌پشتی‌های دانش‌آموز بسیار سنگین نباشند.

4. جنس کوله پشتی مدرسه

جنس کوله پشتی نیز از جمله چیزهایی است که باید به آن توجه شود. اگر به دنبال یک کوله پشتی سبک هستید، باید به سراغ کوله‌پشتی‌هایی بروید که جنس آن‌ها پلی استر یا نایلون است. در تولیدی کلوه پشتی پارچه‌های نایلون و پلی استر نسبت به سایر پارچه‌هایی که در تولید کوله پشتی به کار می‌رود، سبک‌تر است. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، کوله‌پشتی‌های با جنس الیاف مصنوعی، یعنی همین پلی استر و نایلون، پرفروش‌ترین کوله پشتی مدرسه محسوب می‌شوند.

5. بند کوله پشتی مدرسه

در خرید کوله پشتی باید به بندهای آن توجه کنید. بعضی از کوله‌پشتی‌ها، بند قابل تنظیم ندارند و این یک ویژگی منفی برای کوله پشتی محسوب می‌شود. بند یک کوله پشتی مدرسه مناسب، باید قابلیت تنظیم داشته باشد. پهن بودن بندهای کوله پشتی نیز دارای اهمیت است. سعی کنید کوله پشتی مدرسه فرزند خود را با بندهایی پهن و قابل تنظیم خریداری کنید. در بعضی از کوله‌پشتی‌ها یک بند کمری نیز وجود دارد. این بند کمری، به قسمت کمر بسته شده و باعث کاهش فشار به اسکلت می‌شود.

6. دوخت کوله پشتی مدرسه

در هنگام خرید و انتخاب کوله پشتی مدرسه برای فرزند خود، باید برای کیفیت دوخت و چرخکاری آن نیز اهمیت قائل شوید و کیفیت آن را چک کنید. اگر چرخکاری و دوخت کوله پشتی مناسب نباشد، پس از گذشت یک الی سه ماه، کوله پشتی دیگر قابل استفاده نیست.

7. تعداد جیب‌ها و فضای کوله پشتی مدرسه

این مسئله که کوله پشتی فقط یک جیب داشته باشد، کمی مشکل ساز است. گاهی وجود حدود سه جیب وضعیت را برای دانش‌آموزان خوشایندتر می‌کند؛ زیرا وسایل کوچک در جیب‌های کوچک و وسایل بزرگ در جیب‌های بزرگ تفکیک می‌شوند.

8. نوع زیپ کوله پشتی مدرسه

بعضی از کیف‌ها، از زیپ‌های با کیفیتی دوخته نشده‌اند و پس از یکی دو بار باز و بسته شدن، خراب می‌شوند. در هنگام خرید حتماً باید زیپ‌ها را امتحان کنید. سعی کنید کوله پشتی دارای دو زیپ را به کوله پشتی تک زیپ ترجیح دهید تا در هنگام خرابی یک زیپ، زیپ دوم به کمک شما بیاید.

10. قیمت کوله پشتی مدرسه

زمانی که بازگشایی مدارس نزدیک است، تنوع کوله‌پشتی‌ها بسیار زیاد است و بازار این محصول بسیار گرم است. از طرفی این گرمی بازار باعث افزایش قیمت می‌شود و شما باید هزینه کنید تا یک کوله پشتی خوب بخرید. از طرف دیگر کوله پشتی اهمیت زیادی دارد و بهتر است از بعضی از هزینه‌های اضافی منصرف شوید و بر روی یک کوله پشتی با کیفیت، جذاب و استاندارد تمرکز کنید.

جمع بندی

اهمیت کوله پشتی مدارس غیر قابل انکار است و تلاش ما این بود که با ارائه یک سری نکات، بهترین کوله پشتی مدرسه را به شما پیشنهاد دهیم. شما باید به کیفیت و ساختار کیف توجه کنید. به یاد داشته باشید که سلامتی فرزند شما، دارای اهمیت است و خرید کوله پشتی یک خرید بسیار ساده نیست. با خرید یک کوله پشتی استاندارد و مناسب می‌توانید علاوه بر تضمین سلامت او، راحتی او را نیز فراهم کنید.