چگونه می توانیم از میزان مهارت یک وکیل آگاه شویم؟

راه های انتخاب وکیل خوب برای طلاق – بهترین وکیل خانواده

پیدا کردن و انتخاب یک وکیل خوب، مجرب و ماهر برای طلاق و دعاوی خانواده به همان اندازه پیدا کردن یک مهدکودک یا مدرسه خوب برای فرزندتان یا یک پزشک خوب برای عزیزانتان، اهمیت دارد مطمئناً شما دنبال هر وکیلی نیستید! وکیلی می‌خواهید که بتوانید به او اعتماد کنید. مطمئناً برای انتخاب و مجرب و خوب طلاق ودعاوی خانواده، اول از بقیه پرس ‌و جو می‌کنید، دوستان و نزدیکانی که شرایط مشابه داشته‌اند و از وکیل ملکی در تهران استفاده کرده‌اند.

در این مطلب نکاتی آورده‌ایم که برای پیدا کردن وکیل مجرب و خوب برای طلاق بسیار برایتان مفید خواهد بود.انتخاب وکیل خوب طلاق تصمیم بسیار مهمی است چون وضعیت معیشتی و روانی و مالیتان در خطر است. وکیلی را انتخاب کنید که تخصص وی طلاق و دعاوی خانواده باشد. توجه داشته باشید که از یک بدهکار شکایت ندارید یا نمی‌خواهید برای جرمی از شما دفاع کنند. می‌خواهید طلاق بگیرید و به همین دلیل به کسی نیاز دارید که با همه چم ‌و خم و روند طلاق و دعاوی خانوادگی و دادگاه‌ های خانواده آشنا باشد.

ابتدا با چند  مشاوره کنید. با اینکه وکیلی ممکن است اعتبار خیلی خوبی داشته باشد اما ممکن است از رفتار او خوشتان نیاید. وکیل انتخاب شده توسط شما نباید کسی باشد که با او احساس راحتی نمی‌کنید چون قرار است ساعات زیادی را با هم بگذرانید. خود را برای پاسخگویی به تعداد زیادی از سوالات کلیدی وکیل آماده کنید. باید اطلاعات پایه و اساسی مثل طول مدت ازدواجتان، اسم و سن فرزندانتان، جدول زمانی زندگی‌ زناشویی تان، فعالیت‌ها، تغییرات و شغلی و از این قبیل را در اختیار وکیل دادگستری قرار دهید. برای اینکه وکیل بتواند با احاطه و اشراف شما را در بهترین مسیر حقوقی قرار دهد لازم است اطلاعات زیادی در مورد شما داشته باشد.

میزان بودجه‌ و درآمدتان را به اطلاع وکیل برسانید. وکیل باید تصویر درستی از امور مالی و هزینه ‌های زندگی شما داشته باشد. همچنین اسناد و مدارک کلیه دارایی‌ها بدهی ‌های زناشویی خود را نیز تهیه کنید. مطمئناً دوست دارید همه چیز در پروسه طلاق برایتان خوب پیش برود و به همه حق ‌و حقوقتان تمام و کمال دست پیدا کنید و انتخاب یک وکیل خوب و مجرب به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند. توجه داشته باشید دستمزد همه وکلا یکسان نیست اگر به دنبال خدمات حقوقی خوب و ویژه هستید طبیعتا مبلغ بیشتری باید هزینه کنید.

 صرف داشتن وکیل فارق از تجربه و تخصص، راهگشا نیست. اگر توانایی گرفتن وکیل را ندارید تحت نظر یک وکیل طلاق و دعاوی خانواده خوب و با تجربه و متخصص و با اخذ مشاوره به صورت مستمر، خودتان پروندتان را پیگیری کنید بجای اینکه به دلیل عدم توانایی مالی دنبال وکیل ارزان بروید !!! پس مشاوره با یک وکیل خوب و با تجربه و انجام کار توسط خودتان(در صورت عدم توانایی مالی) بهتر از داشتن یک وکیل ارزان و کم تجربه است.

درد و دلتان را برای یک غریبه ابراز کرده‌اید (اگر فرض کنیم که وکیل را از قبل نمی‌شناخته‌اید)! آیا وکیل مورد نظر واقعاً به حرف هایتان گوش می داد؟ یادداشت ‌برداری می‌کرد؟ به سوالاتتان پاسخ می‌داد؟ مهمتر اینکه آیا بعد از اینکه به او وکالت دادید و او را به عنوان وکیل خود انتخاب کردید و بعد از اینکه دفتر او را ترک کردید، پیگیر مسائلتان بود و در 24 ساعت اول تماس ‌هایتان را پاسخ می‌داد؟

اگر اینطور نبود، باید وکیل دیگری برای خودتان پیدا کنید. شما به کسی نیاز دارید که طرف شما باشد و کمترین کاری که یک وکیل می‌تواند بکند این است که تلفنتان را در یک مدت زمان معقول پاسخ دهد یا در صورت عدم امکان پاسخ به تلفن در آن زمان، در اولین فرصت به شما پیام داده یا تماس بگیرد. اقدام قانونی برای طلاق کاری دلهره‌ آور است اما با داشتن یک وکیل خوب و مجرب و توانا مصائب راه برایتان ساده‌تر و هموارتر خواهد شد.

۷ مهارت وکیل حرفه‌ای

آرزوی هر وکیلی است که مردم او را به‌عنوان وکیل حرفه‌ای بشناسند. برای وکیل خیلی خوشایند است که در موردش بگویند فلانی وکیل حرفه‌ای و کار درستی است. در این مواقع انگار آن وکیل مزد تمام زحمات اش را گرفته است. تمام شب‌بیداری‌ها. تمام استرس‌ها برای وکیل شدن. از آمادگی فرسایشی امتحان کانون وکلا تا انتظار بی‌پایان گرفتن پرونده درست‌وحسابی؛ اما یک وکیل حرفه‌ای، باید چه مهارت‌هایی داشته باشد تا این حس را تجربه کند.

 در اینجا هفت مهارت لازم و مشترک یک وکیل حرفه‌ای به شما معرفی می‌شود تا با شناخت آن‌ها خیلی سریع به سمت حرفه‌ای شدن گام بردارید. این مهارت‌ها را در خود تقویت کنید تا شمارا با دست‌نشان دهند و بگویند آن وکیلِ خیلی حرفه‌ای است.

اول: مهارت ارتباط مؤثر

اساس درآمدزایی وکلا پس از برقراری ارتباط مؤثر با مراجع و موکل است. چه بسیار وکلایی که به دلیل عدم مهارت در ارتباط‌گیری پرونده‌های خوبی را ازدست‌داده‌اند. شاید فقط با ندانستن این مهم که چگونه فعالانه حرف مراجع را بشنود. فقط با ندانستن زبان بدن. فقط با ندانستن اینکه حق‌الوکاله را کی و چگونه اعلام کند. منظور از ارتباط فقط ارتباط کلامی و شفاهی نیست. منظور همه‌ی انواع ارتباط اعم از شفاهی و کتبی است. وکیل حرفه‌ای هم خوب حرف می‌زند و هم خوب می‌نویسد. در هر دو حوزه تسلط نسبی دارد

 دوم: مهارت قضاوت

وکیل حرفه‌ای باید بتواند قبل از اینکه پرونده قضاوت شود خود قضاوت کند. باید بتواند مانند یک قاضی به پرونده نگاه کند. درست است عینک قاضی پس از سال‌ها تجربه به چشم می‌نشیند؛ اما باید این مهارت حاصل شود که مدارک و مستندات از نگاه قاضی موردبررسی قرار گیرد. ببیند پرونده چه چیزی کم دارد و کجای آن باید تقویت شود.

سوم: مهارت تحلیل

داشتن ذهن تحلیل‌گر از واجبات هر وکیل به‌خصوص وکیل حرفه‌ای است. نمی‌شود بدون قدرت تحلیل از شغل وکالت امرارمعاش کرد. این‌همانی است که بدان «شم حقوقی» می‌گویند. این مهارتی است که باعث می‌شود در کسری از ثانیه وکیل حرفه‌ای در مورد شانس پیروزی پرونده اظهارنظر کند. هر وکیل هم روش تحلیل منحصربه‌فرد خود را دارد.

چهارم: مهارت تحقیق و پژوهش

وکیل حرفه‌ای به‌راحتی می‌تواند با روش‌شناسی علمی از بین منابع بسیار، بهترین منابع قانونی را بیابد. او می‌تواند با مستمسک قرار دادن رویه‌های داخلی و خارجی لایحه خود را مستند جلوه کند. بهترین استفاده را از اینترنت می‌کند و می‌داند چگونه پاسخ سؤالات خود را پیدا کند.

پنجم: مهارت مردم‌شناسی

وکیل حرفه‌ای یک مردم‌شناس تمام‌عیار است. مردم را به‌خوبی می‌شناسد. انواع مردم را ازنظر خصوصیات رفتاری می‌شناسد. در حال حاضر دست بندی‌های خوبی از سوی روانشناسان در مورد انسان‌ها شده است. از طرح‌واره‌های یونگین ها گرفته تا اینیاگرام گرجیف. وکیل حرفه‌ای نه تئوریک بلکه تجربی و حسی این علوم را می‌داند. اگرچه که در صورت دانستن تئوری آن‌ها، نورعلی نور است.

ششم: مهارت تاب‌آوری

تاب‌آوری نه به معنای تحمل بی‌خوابی ممتد یا تحت‌فشار بودن نیست؛ بلکه به معنای داشتن قدرت استقامت در شرایط بحرانی و غیرعادی است. این مهارت فقط مختص وکیل حرفه‌ای است، زمانی که همه‌چیز علیه جریان پرونده پیش می‌رود و می‌تواند بازی باخته را به برد تبدیل کند.

هفتم: مهارت خلاقیت

همه فکر می‌کنند کار وکالت کار خیلی خشک و بی‌روحی و عاری از خلاقیت است. جالب است که همیشه گفتن وکالت هم فن، هم علم و از همه مهم‌تر هنر است. آنجایی هنر است که پای خلاقیت وسط می‌آید. وکیل حرفه‌ای دارای مهارت بالای خلاقیت است. خبر خوب این است که این مهارت‌ها مانند هر مهارت دیگری اکتسابی است. می‌شود با تمرین آن را در زمان کم به دست آورد. تلاش من این است در این سایت به‌تدریج چگونگی استاد شدن در تمام این مهارت‌ها را آموزش دهم.

چگونه یک وکیل خوب برای طلاق و خانواده پیدا کنم؟

داشتن وکیل خوب و یک مشاور حقوقی باتجربه و ماهر برای طلاق در طول جریان یک پرونده حقوقی به خصوص دعاوی خانواده و طلاق با توجه به اینکه در حصول نتیجه به نفع شما قطعاً تاثیر مثبت خواهد گذاشت، از شدت آلام و اثرات سوء آن خواهد کاست. داشتن وکیل خوب طلاق به کمی توجه و دقت و آگاهی و شناخت و البته کمی هم شانس نیاز دارد.در ادامه تلاش شده تا نکات کلیدی و مهم انتخاب یک وکیل خوب و ماهر برای دعاوی خانواده و طلاق به اطلاع مخاطبان گرامی برسد.

در ادامه تلاش شده است به مهم ترین روش های پیدا کردن و شناخت وکیل خوب برای دعاوی خانواده و طلاق اشاره شود.به طور اجمالی علاوه بر پرس و جو از دوستان و کسانی که تجربه مشابه دادرند شاید بتواند گفت جستجو در گوگل و مطالعه یادداشت ها و مطالب و دستنوشته های یک وکیل راه خوب و قابل اطمینانی برای شناخت میزان تبحر ، نکته سنجی و مهارت آن وکیل برای طلاق و دعاوی خانواده باشد.

چگونه پی به آن ببریم که وکیلی که قرار است وکالت پرونده را به او بسپاریم شخصی حاذق و با مهارت بوده است؟

در اینجا مسلما همان گونه که بیان داشتیم باید تجربه وکیل را در رابطه با اینکه در چند پرونده ای که امر وکالت به او سپرده شده و او موفق بوده است در نظر بگیریم چرا که ممکن است وکلای زیادی ادعا داشته باشند که برخوردار از سواد حقوقی در رساندن پرونده شما به بهترین نتیجه مطلوب داشته اند اما وقتی به سابقه کاری آنها نگاه می کنیم ملاحظه می نماییم که این وکیل در رابطه با وکالت پرونده ملکی که موضوع آن مشابه با خواسته شما بوده است وکیل موفقی نبوده است. لذا این وکیل نمی تواند وکیل خوبی برای ما بوده باشد.

شما برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با مهارت و تجربه این وکیل صرفا نباید به بیوگرافی رزومه وکیل که در سایت های متعددی راجع به تجربیات آن وکیل ذکر گردیده شده استناد بنمایید و برحسب آن اقدام به انتخاب وکیل پرونده ملکی خویش بنمایید بلکه بهتر است که با مراجعه حضوری به دفتر وکالت آن وکیل و تحقیق راجع به موفقیت او در پرونده های ملکی از موکلین او این اطمینان خاطر را کسب کنید که این وکیل وکیلی قابل اعتماد بوده است و وکیلی کارآزموده در امر وکالت پرونده های ملکی بوده است.

برخی از سوالات متداول در حوزه چگونه می توانیم از میزان مهارت وکیل ملکی آگاه شویم؟

آیا وکلای وکیل پرس در رابطه با برعهده گرفتن وکالت پرونده های ملکی کارآزموده و حاذق بوده اند و می توانم به آنها اطمینان بنمایم ؟

از آنجایی که وکلای ملکی وکیل پرس سالیان متعددی در امر وکالت فعالیت داشته اند و وکالت پرونده های ملکی متعددی را بر عهده گرفته اند و دارای سابقه فعالیت بوده اند وکلای قابل اعتماد و زبده ای بوده اند و شما این امکان را داشته اید که با تحقیق نمودن در رابطه با این امر از طریق بررسی رزومه و پرسش نمودن از موکلینی که سابقا مراجعه به این وکلا داشته اند از این بابت اطمینان حاصل بنمایید

آگاهی یافتن از میزان مهارت یک وکیل و تجربه کاری او در امر وکالت در رابطه با پرونده های ملکی چه تاثیری داشته است؟

از آنجایی که میزان موفقیت و تجربه کاری یک وکیل بوده است که او را به یک وکیل کارآزموده تبدیل نموده است موجب می گردد که این اطمینان خاطر را برای ما به وجود بیاورد که او وکیلی موفق و حاذق بوده و می تواند به ما کمک شایانی در پیروزی روند پرونده بنماید.