چگونه پروتز مو را تمیز کنیم؟

شستشوی پروتز مو

پروتز مو چگونه ساخته می شود؟ آیا امکان شستشوی پروتز مو وجود دارد؟ چگونه باید شستشوی پروتز مو را انجام داد؟ ریزش مو و از دست دادن موهای طبیعی مشکلی است که عده بسیار زیادی در سراسر جهان با آن مواجه هستند و از آن رنج می برند. همان طور که می دانید با از دست رفتن موها زیبایی چهره افراد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

بسیاری از مردم به دلیل بروز این مشکل، اعتماد به نفس خود را برای حضور در مجامع عمومی از دست می دهند. به همین دلیل باید روش های جدید و مناسب برای ترمیم مو وجود داشته باشد که مشکلات این افراد بر طرف شود. امروزه نیز روش های جدیدی برای برطرف کردن این مشکل به وجود آمده اند که پروتز مو با روش بریدینگ یکی از آنها است.

آموزش بافت پروتز مو | بهترین روش ترمیم مو برای خانمها | پانچ مو

پروتز مو چگونه است؟

پروتز مو یکی از انواع روش های ترمیم مو است که در این روش از الیاف مصنوعی نانو برای ترمیم مو استفاده می شود و الیاف نانو در داخل یک تور مشبک قرار داده می شوند و سپس با استفاده از چسب های مخصوص بر روی سر قرار می گیرند. پروتز مو به صورت کلی یک روش غیر دائمی برای ترمیم مو محسوب می شود و افراد می توانند از این روش بر اساس میل و سلیقه خود استفاده کنند و تار موهای خود را به میزان بلندی و کوتاهی دلخواه خود تعیین نمایند.

آیا پروتز مو را می توان شُست؟

شستشوی پروتز مو خوشبختانه قابل انجام است و کسانی که از پروتز مو برای ترمیم موهای خود استفاده می کنند، می توانند به راحتی حمام بروند و یا به استخر و جکوزی بروند. علاوه بر آن این دسته از عزیزان می توانند به راحتی پروتز موی خود را در مواقع مورد نیاز شست و شو دهند و مجددا از آن استفاده نمایند. به عبارت دیگر پروتز مو را هم می توان بر روی سر تحت شستو شو قرار داد و هم می توان آن را از روی سر برداشت و تحت شست و شو قرار داد.

چگونه باید شستشوی پروتز مو را انجام داد؟

با توجه به اینکه امکان شست و شوی پروتز مو وجود دارد، باید این مساله را نیز مطرح کنیم که شست و شوی پروتز مو باید به شکل اصولی انجام شود تا از بروز مشکل جلوگیری به عمل آید. به عبارت دیگر پروتز مو ممکن است که در حین شست و شو دچار آسیب شود و مشکلاتی در آن پدیدار گردد.

پرهیز از چنگ زدن و کشیدن موها در پروتز مو

برای شستشوی پروتز مو باید ابتدا از چنگ زدن و کشیدن تار موهای پروتز مو بپرهیزید. برای جلوگیری از آسیب دیدن پروتز مو باید آن را با کف دست بشویید و با کف دست ماساژ دهید. با چنگ زدن موهای پروتز ممکن است که تار موهای آن بهم گره بخورند و یا حالت خود را از دست بدهند.

پرهیز از شُستشوی پروتز مو با آب بسیار داغ

علاوه بر آن پروتز مو را نباید با آب خیلی داغ شست و شو داد و لازم است که برای شست و شوی پروتز مو از آب ولرم استفاده کنید.

پرهیز از شستن پروتز مو با صابون

شستوشوی پروتز مو با صابون ایجاد شکنندگی در پروتز مو می شود و رنگ آن را نیز کدر می کند. علاوه بر آن سعی کنید که پروتز مو را با استفاده از مواد شوینده ای بشویید که میزان کمتری مواد شیمیایی در خود داشته باشد.

برای شُستشوی پروتز مو از نرم کننده استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از نرم کننده برای شسشوی پروتز مو باعث می شود که تار موهای موجود در پروتز مو از داخل تور خارج شوند و به پروتز مو آسیب می رسانند.

نکاتی در رابطه با شستن پروتز مو

علاوه بر مواردی که در بخش فوق در خصوص نحوه شستشوی پروتز مو مطرح شد، باید به مسائلی از قبیل زیر نیز توجه داشته باشید:

  • پروتز مو را باید از قسمت داخلی آن تحت شست و شو قرار دهید
  • از شامپو های مرطوب کننده برای شستن موها استفاده کنید
  • بهتر است که شست و شوی پروتز مو سه روز یک بار انجام شود
  • برای شستن پروتز مو از شامپوهای روغنی استفاده نکنید
  • پروتز مو را در داخل سینک نشویید

شُستن ترمیم موی بلند

همان طور که می دانید پروتز موی بلند در مقایسه با پروتز موی کوتاه از شرایط سخت تری برای شست و شو برخوردار است و هر چه تار موهای موجود در پروتز مو بلند تر باشد، شستن آن نیز سخت تر است. در نتیجه کسانی که از پروتز موی بلند استفاده می کنند باید نکاتی که مربوط به شست و شوی پروتز مو است را بیشتر رعایت کنند زیرا هر لحظه ممکن است که این نوع پروتز ها دچار آسیب شوند. به عنوان مثال: ممکن است که تار موهای موجود در پروتز مو بهم گره بخورند و زیبایی خود را از دست دهند.

عوامل موثر در طول عمر ترمیم مو

به صورت کلی مسائل بسیار زیادی در طول عمر پروتز مو موثر هستند که این مسائل به شرح زیر می باشند:

  • نحوه شست و شوی پروتز مو
  • نحوه شانه زدن پروتز مو
  • مواد شوینده ای که برای شست و شو استفاده می شوند
  • مواد آرایشی که برای پروتز مو استفاده می شود
  • کیفیت تار موها و مواد استفاده شده در پروتز مو

بهترین روش شستن و مراقبت از پروتز مو

پروتز مو اگر در یک موسسه باکیفیت و همگام با استانداردهای جهانی انجام شود می‎تواند مشکل کم مویی و بی مویی را حل کند. اما هر چقدر هم پروتز مو با کیفیت باشد و از موی طبیعی و بهترین مواد نانو درست شده باشد، به مراقبت نیاز دارد. درست مثل موهای طبیعی که اگر خوب مراقبت نشوند خیلی زود، زیبایی و درخشش خودشان را از دست می دهند و از بین می روند. پس اگر می خواهید با بهترین روش شستن و مراقبت از پروتز مو آشنا شوید حتما ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

پروتز مو چقدر دوام دارد ؟

برای ساخت پروتز مو از جنس موی طبیعی انسان استفاده می شود که روی یک پوسته بسیار نازک به ضخامت یک الی دو میلی متر از جنس نانو به سر می چسبد. در پروتز مو موها تار به تار با مهارت خاصی روی پایه توری بسته می شوند و طوری گره می‎خورد که در امتداد جهت رشد موهای طبیعی قرار بگیرند پس همان قدر که موی انسان آسیب پذیر و شکننده است این موها هم می توانند در معرض آسیب و خرابی قرار بگیرند. کارشناسان موسسه ترمیم مو وان معتقدند عمر و ماندگاری پروتز مو با نگهداری و مراقبت از آنها ارتباط مستقیمی دارد و اگر پروتز مو از موی طبیعی باشد بین ۱ تا ۲ سال بسته به شرایط نگهداری از آنها عمر می‎کنند. البته باید درست مثل موهای طبیعی واقعی از آنها نگهداری کنید.

بهترین روش مراقبت از موهای پروتز :

به غیر از نکات مهمی که در شستن موی پروتز رعایت می‎کنید باید به نکات دیگری هم توجه کنید مثلا :

– درست است پروتز مو هیچ محدودیتی ندارد اما موهای طبیعی واقعی را هم اگر زیاد سشوار بکشید و زیاد با اتوی مو صاف کنید ، حتما آسیب می بیند و شکننده و کدر می‎شود پس بهتر است در استفاده از این وسایل کمی دقت و مراعات کنید. البته اگر استفاده شما به طور متوسط و عادی است هیچ مشکلی وجود ندارد ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که حرارت بیش از حد ممکن است به موهای پروتز آسیب برساند.

–  با اینکه رنگ کردن پروتز مو هیچ مشکلی ندارد اما باید به دفعات کافی در سال انجام شود چون همانطور که گفته شد مواد شیمیایی به مو آسیب میزند حالا فرقی هم ندارد مو طبیعی باشد یا پروتز

– بهتر است برای دکلره کردن موی پروتز شده حتما با کارشناسان مشورت کنید چون مواد دکلره و رنگ به این موها آسیب جدی وارد می کند.

– رعایت بهداشت یکی از اصول مهم در مراقبت از پروتز مو است لذا باید به طور مرتب موهای خود را شسته و آنها را تمیز نگه دارید چون با انجام این کار می توانید عمر پروتز مو خود را براحتی افزایش دهید.

– بهتر است از چسب مو و تافت و ژل کمتر استفاده کنید. موادی که در چسب مو و تافت به کار رفته باعث آسیب شدید به موها می شود.  این محصولات حاوی مقادیر زیاد الکل هستند و باعث خشکی مو و گره خوردگی موها می شوند.

– پروتز مو را بهتر است با شانه‌ای که دندانه های درشت و فاصله دار دارد شانه کنید چون این شانه ها هر گونه گره خوردگی را از بین می برد.

 – همیشه پس از شنا و یا هر فعالیت بدنی دیگری که باعث تعریق می‌شود باید پروتز مو را به خوبی بشویید.

– زمان شنا کردن ترجیحا از کلاه شنا مناسب استفاده کنید تا کلر به موهای پروتز شده آسیب نزند چون آب کلردار به شدت قلیایی است و برای مو مادرزادی افراد هم ، آب کلردار واقعا مضره در نتیجه بهتر است که همه افراد از کلاه شنا در استخر استفاده کنند چون آب کلردار نه تنها رنگ موها را از بین می برد بلکه لایه پوست مو را باز کرده که این مورد باعث افزایش احتمال گره خوردگی موها می شود.

– هیچ وقت موی خشک را شانه نکنید و مو را با اسپری مرطوب کننده کمی نمدار و خیس کنید و بعد با شانه دانه درشت به آرامی شانه بزنید.

– یادتان باشد روی موهای خیس خود نخوابید. موها باید قبل از خواب کاملا خشک باشند. خوابیدن با موهای خیس باعث وز شدن و گره خوردن شدید آنها می شود.

– برای جلوگیری از خشکی مو قبل از حمام کردن دو تا سه بار در هفته آنها را با روغن طبیعی مثل آرگون و زیتون چرب کنید.

– مراقب ساییدگی موها باشید. بهتر است از یک بالش نرم استفاده کنید. بهتر است از پارچه هایی که الکتریسته تولید نمی کنند استفاده شود.

– بعد از شستشوی موها بهتر است بگذارید موها با دمای طبیعی خشک شود. از سشوار هم اگر استفاده می کنید با دمای معمولی استفاده کنید.

– یادتان باشد پروتز فاقد پیاز موی طبیعی است و سبیوم لازم برای آب رسانی، لطافت و حفاظت از مو را دریافت نمی‎کند پس بهتر است برای ایجاد کمی تعادل و حفاظت بهتر، به طور منظم از روغن استفاده کنید. البته همیشه به خاطر داشته باشید از ناحیه بیس و زمینه پروتز دوری کنید.