روش نگهداری و تکثیر گل داوودی در گلدان و آپارتمان

گل داوودی را به دو طریق می توان در هوای آزاد و گلخانه کاشت که هرکدام از آنها را به صورت گلدانی و با هوای آزاد می‌توان پرورش داد. داودی معمولا دوره های کوتاه خشکی را تحمل می کند، اما به آبیاری در آب و هوای خشک واکنش نشان میدهد طی هر مرحله آبیاری، خاک یا بستررشد گیاه بایستی تا عمق سانتیمتری کاملا خیس شود. اصولا از آبیاری سطحی که موجب تشكيل سيستم ریشه سطحی می شود، بایستی پرهیز نمود داودیهای مانند گل سانسوریا به مقدار زیادی آب نیاز دارند.

داوودی گلی زیبا و پُر پَر و رنگارنگ که در فصل پاییز و زمستان در پارک ها و فضای سبز خود نمایی می کند و عطر دل انگیزش هوش از سر دوستدارانش می برد. آبهایی که حاوی مقادیر زیادی پون بی کربنات می باشند، با تغليظ محلول خاک باعث رسوب یون های کلسیم و منیزیم به صورت کربنات می شوند و در نتیجه غلظت نسبی سدیم در خاک افزایش می یابد.

همچنین یون بی کربنات می تواند موجب افزایش پ هاش شیره سلولی گیاه و غیر فعال شدن برخی از عناصر کم مصرف بویژه آهن گردد. از اینرو به منظورافزایش کیفیت کل تولیدی و تغذیه بهتر آن، زمانیکه غلظت آن از1.25 میلی اکی والان در لیتر بیشتر است ، نیاز به خنثی سازی یون بی کربنات بوسيله کاربرد اسید در آب آبیاری می باشد.

آپارتمان | گلدان

تاریخچه و مشخصات گل داوودی

گل داوودی و گل بامبو برای رشد بهینه نیاز به کود شیمیایی کامل (ازت + فسفر + پتاس) به ویژه انواع کود ازته دارد و بهتر است هفته‌ای یکبار گیاه را کوددهی کنید. همچنین می‌توانید با کود مایع نتیرات پتاسیم و نیترات آمونیوم هر دو هفته یکبار تغذیه گیاه را انجام دهید. توجه داشته باشید گل داوودی به کودپاشی بیش از انداره حساسیت دارد و باعث مسمومیت و مرگ بوته‌های گیاه می شود. اگر در فکر خرید گل برای مراسمات خاص هستید می تونید با خیال راحت از سایت خانم گل خرید کنید.

علت حمله ی این قارچ دمای بسیار پایین محیط و رطوبت بیش از اندازه می باشد. ضمن متعادل سازی شرایط محیطی، از سموم مناسب برای از بین بردن قارچ ها استفاده نمایید. دقت داشته باشید که در هنگام معالجه گیاه، آن را غبارپاشی نکنید. حتما توجه داشته باشید، زمانی که بذر های گل داوودی جوانه زد و سبز شد آن ها را به فضای باز انتقال دهید، زیرا ساقه های آن بلند شده و جوانه زدن گیاه متوقف خواهد شد.

آپارتمان | گلدان

در کلاس SAR کم ، مشکل خاصی وجود ندارد ، در کلاس SAR متوسط در خاکهای سبک با ظرفیت تبادل کاتیونی کم و نفوذ پذیری بالا، مشکلی جدی وجود ندارد. در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد این گیاه آنرا در انتها همین مقاله برای ما بنویسید تا کارشناسان جایاگرین در کوتاه ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان باشند. به احتمال خیلی زیاد شپشک های آرد آلود به گیاه شما حمله کرده اند و برای رفع آن باید با استفاده از قارچ کش های مخصوص شپشک آردآلود گیاه خود را سم پاشی نمایید.

ویژگی های گل داودی

نحوه دیگر تقسیم بندی گلهای داوودی بر اساس شکل و فرم گلهای آن است که بر اساس آن در 13 گروه قرار میگیرند. توجه داشته باشید که اصولا گل داوودی از دو نوع گلچه تشکیل شده است گلچه های زبانه ای که در قسمت بیرونی گل قرار دارند و گلچه های لوله ای که در قسمت درونی گل قرار دارند. بعد از چند روز میتوانید جوانه های گل داوودی را به گلدان اصلی انتقال دهید. براي كسب موفقيت بيشتر دراستفاده از اين پوشش ها بايد دقت كردكه كوچكترين روزنه روشنائي وجود نداشته باشد.

گل های تری چنین ویژگی ای ندارند، اما می توانند گلبرگ های طول و پیکربندی های مختلف را جذب کنند. در زمان گلدهی، موارد اولیه، متوسط دیرچه کاهش می یابد. این طبقه بندی مهم است اگر شما همچنین می خواهید دانه ها را برای رنگ های بیشتر در حال رشد جمع آوری کنید. در ارقام اواخر ترک، آنها معمولا زمان برای رسیدن ندارند، بنابراین برای فرود مناسب نیست.

آپارتمان | گلدان

کود دهی:

شما همچنین می توانید از یک ذغال سنگ کود استفاده کنید. در پایین گلدان شما باید چند سوراخ برای زهکشی را تمرین کنید. زمین در حال خوابیدن در آن باغ است، با برخی از کود آلی مخلوط شده است. گل داودی – فرهنگ هایی که روز نور کمی کوتاه برای گلدهی فراوان دارند. اما این بدان معنا نیست که آنها با مکان های پیش از آن راضی هستند.

گل داوودی را هم در فضای آزاد و هم در محیط منزل میتوان پرورش داد. به دلیل حساسیت این گل به نور، بسیاری از باغبانان با تغییر طول دوره روشنایی زمان برداشت گل داوودی را برحسب نیاز بازار تغیر میدهند، از این رو کاشت گل داوودی و پرورش آن بسیار به صرفه و اقتصادی است.

گل داوودی خاکی با زهکش خوب نیاز دارد بنابراین وجود خاک برگ و یا پیت موس به رشد آن کمک می‌کند. پس از تقريبأ سه چهار هفته قلمه ها ريشه دار خواهند شد و پس از آن میتوانید گیاه را به گلدان جدید و یا باغچه منتقل کنید. پس از گل دهی، گیاه باید برای مدت زمان استراحت باشد. تمام ساقه هایی که از بین رفته اند باید بریده شوند.

گل داودی به ماهیت گیاهان علفی سالانه و چند ساله اشاره دارد که شامل 29 گونه است. در طبیعت، گل در منطقه متوسط وب سایت خانم گل و شمالی آسیا رشد می کند. این مقاله در مورد “گل سامورایی” – گل داودی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آپارتمان | گلدان

شرایط مطلوب رشد

برای رشد فشرده آنها گل فروشان با تجربهتوصیه می شود هوموس، کمپوست پوسیده و مقدار کمی نیتروفوسکا را به خاک اضافه کنید. گیاهان همچنین به خاک مغذی نیاز دارند که در فروشگاه برای نهال های معمولی خریداری می شود.

برای سستی بهتر است پرلیت و ورمیکولیت را از باغچه به زمین اضافه کنید. برای ریشه زایی سریع قلمه های داوودی می توانید آنها را با ذغال سنگ نارس مخلوط کنید. تنوع بسیار زیادی در انواع و رنگ های گل داوودی وجود دارد. جوانه های سرسبز این گیاهان به عنوان بخشی از درخشان به نظر می رسند گل آرایی، و به صورت دسته گل های جداگانه.

از بین بردن حشرات گیاهان با صابون حشره کش

جالب اینجاست که اعضای نر و ماده هر گل در یک زمان قابلیت باروری ندارند. بدین جهت این گل ها هیچوقت خود به خود به تنهایی بارور نمی شوند. خصوصا گلبرگ های محیطی آنها که مستقلا هر کدام یک گل محسوب میشوند که زودتر از گل های داخل دایره قابلیت باروری پیدا می کنند.

در میان گل ها، داوودی جزء گل هایی است که تغییر تاریخ برداشت به راحتی توسط باغبان ممکن است. ولی بهترین زمان برای قلمه زنی از اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین است. این نوشته در خدمات کشاورزی، مرکز آموزش، مطالب روز، مقالات گیاه شناسی تخصصی ارسال شده است.

آپارتمان | گلدان

خاصیت درمانی چای گل داوودی

گل های داوودی که در باغ و باغچه پرورش می یابند، دارای شکوفه های فراوانی هستند. برای زیباتر کردن باغچه خود، می توانید اطراف گل داوودی، درخچه های توت، گیاهان زینتی و گیاهان سوزنی برگ بکارید. گل های داوودی به عنوان گل های تزئینی، پاییز را چشم نوازتر از همیشه می کنند و رنگ و بویی تازه به فضای داخلی و خارجی خانه می دهند.

بیماری های داخلی گل داودی

در سفرهای زیبا، ممکن است دو یا سه نفر در رنگ های بزرگ رشد یافته در سه فرار (DE-Corative)، یکی، و در میان کسانی که در یک فرار (و همان جوانه) رشد کرده اند – یک یا سه. این بستگی به دوره رنگ و دوره شیلینگ دارد، و همچنین آنچه که ساقه بهترین گل آذین تشکیل شده است و از آن بخشی از گیاه قلمه ها را می گیرد. برای اين كار از تاريک يا روشن نگهداشتن محل رشد و نمو بوته های گل داودی می توان به نتيجه خيلی خوبی رسيد.

آنها پس از پایان تهدید یخبندان در زمین کاشته می شوند. اگر متوسط ​​باشد و انواع دیررسو هوا کاملا گرم است، ظروف را به خیابان، در هوای تازه، اما برای محافظت از باران و وزش باد در زیر یک سایبان قرار می گیرد. برای مشاهده سایر مقالات ما درمورد گل داوودی و سایر گل ها میتوانید از طریق لینک زیر وارد صفحه ما در شبکه اجتماعی لینک دین شوید. معمولا به سه طریق نشاء گل داوودی را می توان تهیه کرد. مجموعه گلها بر روی دمگلی طویل قرار گرفته و خوشه ای را ایجاد می کنند.

این دما به همراه سایه بودن محل، باعث ایجاد شاخه های طویل شده و گلدهی به تأخیر می افتد. گیاه خیلی تشنه است،گلدان ها را به داخل سطح و یا تشت پر از اب منتقل نموده سپس ان را خارج کنید،سطح خاک را در تابستان همیشه مرطوب نگه دارید،ابیاری را تنظیم کنید. پس از تشکیل جوانه گل و ظهور رنگ گلبرگ ها، تاریک کردن مصنوعی باید متوقف شود. در شرایط عادی در تابستان رشد رویشی و در زمستان رشد زایشی دارد.

برای جلوگیری از به گل رفتن در زمستان از لامپ های تنگستن جهت شب شکنی استفاده می شود. با توجه به ارقام زودرس و دیرس آن گلدهی این گیاه از اواخر فصل بهار تا شروع زمستان و یخبندان می‌باشد. داوودی ها می توانند از طریق شته ها ، تریپس ها و کنه های عنکبوتی آسیب ببینند.

آپارتمان | گلدان

رنگدانه بالای لب بالا

علاوه بر زیبایی این گل برای درمان بیماری ها هم از آن استفاده می کنند. بعضی از تهیه کنندگان گلهای داودی در سه ماهة اواخر پائیز و زمستان از پوشش نایلونی استفاده می کنند که البته این موضوع به عوامل طبیعی و شرایط اقلیمی مکان بستگی دارد. یک تیک پاپ و تحمل می تواند از سطح گیاهان یک جت قوی آب در طول آبیاری حذف شود.

این بیماری به شکل نقاط بر روی برگ ها ظاهر می شود، که ابتدا رنگ زرد داشته، و سپس به تدریج تبدیل به قهوه ای تیره و سیاه می شود (و می تواند در اندازه افزایش یابد). به منظور تغییر رنگ در معرض خطر، لازم است به دقت شرایط خود را نظارت کنید و اقدامات پیشگیرانه را به موقع انجام دهید. و اگر بیماری نتواند اجتناب شود، مهم است بدانید که روش های مبارزه موثر هستند.

مشتریان می توانند با مراجعه به سایت در کمترین زمان سفارش خود را ثبت کرده و محصول را درب منزل تحویل بگیرند. امروزه خرید اینترنتی به دلیل کم هزینه بودن و سرعت عمل بالا مورد توجه بیشتر مشتریان است و گرما میشود که عمل جوانه زنی به راحتی صورت میگیرد. اما بهترين زمان که قلمه زني به عمل می آید، از اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردين ماه است. گل های خشک شده را دور بریزید روند روت کردن آنقدر سریع نیست.

آپارتمان | گلدان

باید به این نکته توجه داشت در کشت غیر مستقیم درصد موفقیت کمتر است و پیشنهاد می شود کشت به صورت مستقیم انجام شود. تماس بیش از اندازه با این مواد شیمیایی می تواند باعث مسمومیت، آسیب به چشم و حتی التهاب دستگاه عصبی مرکزی شود. بین بوته ها فاصله مناسب را رعایت کنید زیرا باید فضای مناسب برای تهویه هوا وجود داشته باشد.