اقتصادیکسب و کار جدید

چگونه در اوج تورم از بازار فارکس کسب درآمد کنیم ؟

چرا معامله‌گران در فارکس ضرر می‌کنند؟

یک حقیقت عموما شناخته شده این است که بیشتر معامله‌گران در شکست می‌خورند. در واقع تخمین زده می‌شود که 96 درصد از معامله‌گران فارکس ضرر کرده و در انتها بازار را ترک می‌کنند. ما در مطلب مقایسه بورس تهران و فارکس  مطرح کردیم که برای سود در فارکس باید توانایی شکست‌دادن ماهرترین معامله‌گران دنیا را داشته باشید و عاقلانه‌تر این است که بورس تهران را برای معامله‌گری انتخاب کنید. اما اگر واقعا مایلید در آن 4 درصد برنده بازار فارکس باشید، شاید این لیست از دلایل زیان به شما کمک کند، بنابراین با این مطلب از سایت اسپازیو همراه ما باشید.

تجربه درآمد از فارکس | چگونه در فارکس سود کنیم | درآمد فارکس حلال است

سعی نکنید بر بازار غلبه کنید

فارکس بازاری نیست که بخواهید آنرا شکست داد، بلکه باید آنرا درک کنید و زمانی که روندی شروع می‌شود به آن ملحق شوید. ضمنا اگر سعی کنید با سرمایه خیلی کوچک، بیش از حد از بازار سود بدست آورید شما را بیرون می‌اندازند. ذهنیت شکست دادن بازار اغلب باعث می‌شود معامله‌گران برخلاف روندها دست به معامله بزنند، اینکار برای شروع یک فاجعه کافی است.

1 – سرمایه اولیه پایین

بیشتر معامله‌گران ارزها به دنبال راهی هستند تا بدهی خود را تسویه کنند یا اینکه به راحتی پول دربیاورند. معمول است بازاریاب‌ها در فارکس شما را تشویق می‌کنند تا با سایز ‌های بالا و بالا معامله کنید تا بتوانید با یک سرمایه اولیه کوچک، بازدهی بزرگی بدست آورید. برای کسب سود، شما باید مقدار مناسبی سرمایه اولیه داشته باشید. کسب سود عالی با داشتن سرمایه محدود در کوتاه‌مدت مقدور است اما با داشتن مقدار کمی سرمایه و ریسک بیش از حد، شما با هر چرخش بازار دست به اقدامات احساسی خواهید زد و در بدترین زمان‌های ممکن به معامله وارد و خارج می‌شوید.

راه‌حل: افرادی که در معاملات فارکس هستند هرگز نباید با مقدار کمی سرمایه اولیه شروع به کار کنند. برای کسی که قصد دارد با مبلغی اندک معامله کند، این مشکلی بزرگ است. اگر قصد داشته باشید لا‌ت‌های کوچک معامله کنید، مبلغ 1000 دلار یک سرمایه معقول برای است. در غیراینصورت، باید خودتان را برای یک فاجعه آماده کنید.

2 – عدم مدیریت ریسک

مدیریت ریسک کلید نجات یافتن شماست. می‌توانید یک معامله‌گر بسیار حرفه‌ای باشید ولی به دلیل مدیریت ریسک ضعیف، از بازار محو شوید. اولین وظیفه شما کسب سود نیست، بلکه محافظت از سرمایه‌ای است که الان در اختیار دارید، زیرا وقتی سرمایه شما در حال زوال باشد، توانایی کسب سود شما نیز از بین می‌رود.

راه‌حل: در معامله‌ از توقف‌ها (Stops) استفاده کنید و زمانیکه یک سود معقول بدست آورید آنها را برهمان اساس جابجا کنید. از لا‌ت‌سایزهای معقول که با سرمایه‌تان همخوانی دارد استفاده نمایید و گذشته از همه اینها، وقتی در پشت معامله‌ هیچ منطقی وجود ندارد از آن خارج شوید.

3 – حرص در فارکس

برخی معامله‌گران فکر می‌کنند باید تا آخرین قطره از یک حرکت قیمت بهره بگیرند. هر روز در بازار فارکس پتانسیل کسب سود وجود دارد. تلاش برای گرفتن آخرین قبل از چرخش جفت‌ارز، می‌تواند همان سودی که بدست آورده‌اید را نیز نابود کند.

راه‌حل: واضح است، طمعکار نباشید. هدف گرفتن سودهای معقولانه خوب است اما در نظر بگیرید سودهای زیادی در سایر موقعیت‌ها وجود دارد. ارزها روزانه حرکت می‌کنند و نیازی به دریافت آخرین پیپ نیست. فرصت بعدی همین نزدیکی‌هاست.

4 – معامله با تردید

گاهی اوقات درگیر پشیمانی بعد از معامله می‌شوید. این پشیمانی معمولا زمانی رخ می‌دهد که وارد معامله‌ای شده‌اید و آن معامله فورا وارد سود نمی‌شود و به خودتان می‌گویید که در جهت نادرستی وارد شده‌اید. سپس معامله را می‌بندید و در خلاف جهت وارد معامله می‌شوید ولی در کمال ناباوری می‌بینید بازار در همان جهت که ابتدا وارد آن شده بودید حرکت می‌کند.

راه‌حل: یک جهت معامله را انتخاب کنید و به آن بچسبید. تغییر معاملات در جهات مختلف فقط باعث می‌شود رفته‌رفته ضرر کنید.

5 – تلاش برای معامله در سقف یا کف

بسیاری از معامله‌گران تازه‌وارد، تلاش می‌کنند در نقاط بازگشتی جفت‌ارزها معامله کنند. آنها روی یک جفت‌ارز معامله خود را قرار می‌دهند و وقتی روند در مسیر مخالف ادامه می‌یابد، به پوزیشن خود می‌افزایند زیرا مطمئن هستند که قیمت برمی‌گردد. اگر به این شیوه معامله کنید، در انتها بیش از حد در معرض ریسک قرار می‌گیرید

راه‌حل: با روند همراه شوید. اگر فکر می‌کنید روند در حال تغییر است و می‌خواهید در روند احتمالی پیش‌رو دست به معامله بزنید، برای تایید تغییر روند منتظر بمانید. اگر قصد دارید در کف معامله کنید، کف یک موج کوچک در روند صعودی را برای معامله برگزینید و نه کف در روند نزولی.

6 – امتناع از قبول اشتباهات

برخی معامله‌گران با توجه به ذات انسان همیشه می‌خواهند تصمیم صحیح را بگیرند ولی گاهی اوقات این امر شدنی نیست. به عنوان یک معامله‌گر، به جای اینکه روی تصمیم خود تعصب داشته باشید و آنرا درست بپندارید، باید وجود اشتباهات را بپذیرید و مسیر را ادامه دهید تا عاقبت به یک حساب خالی ختم نشود.

راه‌حل: مشکل است اما گاهی اوقات باید اقرار کنید که اشتباه کرده‌اید، چه معامله را به دلایل اشتباه انجام داده باشید و چه معامله براساس برنامه شما پیش نرفته باشد. در هر حال، بهترین راه اعتراف به اشتباه، رها کردن معامله و ادامه مسیر برای یافتن موقعیت‌های سودآوری دیگر است.

7 – خرید سیستم معامله فارکس

سیستم‌های معاملاتی زیادی برای فارکس در اینترنت وجود دارد. برخی معامله‌گران به دنبال سیستمی کامل و بدون اشتباه هستند که معاملات را 100 درصد به درستی انجام دهد. آنها به خرید سیستم‌های مختلف ادامه می‌دهند ولی در نهایت به این نتیجه می‌رسند که هیچ راهی برای برد به این طریق وجود ندارد.

راه‌حل: قبول کنید که هیچگاه نمی‌توان در ازای هیچ‌چیز، به چیز با ارزشی دست یافت. برنده شدن در معاملات فارکس همانند بسیاری از کارها نیاز به تلاش و زمان دارد. سیستم خودتان را بسازید و از خرید سیستم‌های بی‌ارزش که در اینترنت وجود دارد خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

درصد برندگان در فارکس بسیار پایین است و بسیاری از معامله‌گران در انتها با حساب خالی، بازار فارکس را ترک می‌کنند. به همین دلیل است که سایت اسپازیو  فعالیت در فارکس را پیشنهاد و توصیه نمی‌کند. در این مطلب 7 دلیل زیان افراد در فارکس را با هم بررسی کردیم، قطعا دلایل دیگری نیز باعث زیان در بازار خرید و فروش جفت‌ارزها می‌شود، اگر در این زمینه تجربه دارید برای ما و خوانندگان سایت در بخش دیدگاه بنویسید. شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید