علمی و پزشکیکسب و کار جدید

ثبت نام آزمون ielts در تهران با موسسه دیاکو

همه چیز درباره آزمون آیلتس!

با یک جستجوی ساده در گوگل می توان فهمید که بسیاری کاربران هنوز درمورد آزمون آیلتس و اطلاعات آن سردرگم هستند! در این مقاله از دیاکو می خواهیم همه چیز را درباره آزمون آیلتس یاد بگیریم. از مدت اعتبار، محل برگزاری، نمرات، ثبت نام و قیمت، نحوه برگزاری، منابع و بهترین روش یادگیری آیلتس. این اطلاعات را از منابع کاملا معتبر و بروزترین تغییرات آیلتس برای شما تدوین کرده ایم.

آیا آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟ | ایلتس تهران | تاریخ آزمون آیلتس ۱۴۰۱

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی است که برای مقاصد تحصیل، مهاجرت و کار در کشورهای دیگر، توسط ۹۰۰۰ موسسه در ۱۳۰ کشور جهان پذیرفته شده و بطور مشترک توسط شورای British council و  University of Cambridge ESOL استرالیا سازماندهی و برگزار می شود. مدرک آیلتس برای زندگی، تحصیل و کار در ۱۳۵ کشور جهان به کار می آید. بیش از ۸۰۰۰ سازمان، شامل موسسات دولتی، آموزشی و شغلی – از جمله بیش از ۳۰۰۰ موسسه و دوره آموزشی در ایالات متحده آمریکا – پذیرای مدرک آیلتس هستند. همچنین مدرک آیلتس در کشورهایی که در امور مهاجرین از آن استفاده می کنند، تنها مدرک مورد قبول برای مهاجرت به حساب می آید. در زمانی کمتر از سه ساعت، این آزمون مهارت‌های شما را در گوش دادن، خواندن، نوشتن و مکالمه می سنجد.

بطور کلی دو آزمون آیلتس وجود دارد. آکادمیک (دانشگاهی) و جنرال (عمومی).

آزمون IELTS آکادمیک برای کسانی مناسب است که قصد دارند در یک دانشگاه مقطع کارشناسی یا مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدهند یا در یک سازمان یا شرکت حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان مشغول به کار شوند. IELTS General برای افرادی است که قرار است در مقاطع تحصیلی پایین تر به تحصیل بپردازند و یا در یک کشور انگلیسی زبان کار کنند یا به آن مهاجرت کنند.

آیلتس بهتر است یا تافل؟

اگر شما هم مثل خود من یک بومی انگلیسی زبان نیستید، پس حتما در مورد آزمون های زبان انگلیسی برای دانشجویانی که قصد تحصیل دارند، یا افرادی که برای کار به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت می کنند، شنیده اید.  داشتن مدرک یکی از آزمون های تافل و آیلتس برای شما بعنوان بخشی از application (درخواست) این موارد ضروری است.

دو آزمونی که در حال حاضر در دنیا بعنوان معیار پذیرفته شده اند:

  • آزمون تافل (TOEFL: Test Of English as a Foreign Language)
  • آزمون آیلتس (International English Language Test System)

هر دو این آزمون ها، بطور دقیق مهارت شما در زبان انگلیسی را امتحان می کنند و به همین دلیل هم هزاران موسسه در سراسر دنیا مدرک تافل و آیلتس را معتبر می دانند. اما این دو آزمون و مدرک، در روش، ساختار و معیار تدریس متفاوت هستند و بنابراین شما باید با دقت انتخاب کنید که مدرک تافل به درد شما می خورد یا مدرک آیلتس؟ اما بطور کلی مدرک آیلتس بسیار معتبرتر از مدرک تافل است.

نحوه ثبت نام، قیمت  و محل برگزاری آزمون؟

آزمون آیلتس توانایی شما را در چهار بخش ارزیابی می کند: listening, reading, writing, speaking ، آزمونی که کمتر از ۳ ساعت به طول می انجامد. در ایران در حال حاضر پنج موسسه به طور رسمی متوالی برگزاری آزمون آیلتس هستند. برای ثبت نام در هر یک از آنها باید به وب سایت های رسمی آنها مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. این ۵ موسسه عبارتند از:

    آیلتس تهران

    دانشگاه آزاد اسلامی

    موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

    موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام

    موسسه شکوه سمنان

    موسسه شکوه تهران

    موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین

    موسسه پارسیان

دفتر مرکزی این موسسات در تهران می باشند ولی با تماس با هر موسسه می توانید شعب و محل برگزاری آنها در شهرستان ها را هم مشاهده کنید.

نحوه برگزاری و نمره دهی در آزمون آیلتس چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه برگزاری آزمون آیلتس روی لینک ielts کلیک کنید.

مدت اعتبار آیلتس چقدر است

آزمون آیلتس تا دو سال اعتبار دارد و به همین دلیل اگر شما نیاز به ارائه آن به دانشگاه ها و یا موسسات آمورشی و یا مهاجرتی دارید می توانید در این دو سال آن را به کسانی که تقاضای آیلتس از شما دارند ارائه دهید. دلیل اینکه اعتبار مدرک آیلتس دو سال است این است که سازمان های برگزار کننده این آزمون معتقدند که بعد از این دو سال ممکن است شخص دچار فراموشی شود و از آنجا که ماهیت زبان فرار است نیاز به اثبات سطح زبان آموز وجود دارد.

بهترین منابع و روش یادگیری آزمون آیلتس چیست؟

منابع آزمون آیلتس بطور مشخص تعیین شده نیستند و شما باید از هر منبع باکیفیتی که می توانید استفاده کنید تا سطح زبان انگلیسی خود را بالا ببرید.

آزمون آیلتس چه مهارت‌هایی را می‌سنجد؟

آزمون آیلتس توانایی داوطلب در خواندن، صحبت کردن، درک مکالمات صوتی و نوشتن به زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. برای قبولی در آزمون حداقل نمره‌ای وجود ندارد. هر داوطلب، نتایج خود را از طریق یک فرم گزارش آزمون (TRF) دریافت می‌کند که به آن‌ها نمره‌ای از ۱ تا ۹ داده شده است. (امتیاز ۰ برای افرادی است که در آزمون شرکت نکرده‌اند) هر موسسه و دانشگاهی استانداردهای خاص خود را در حداقل و حداکثر نمره قبولی آزمون آیلتس دارد.

سطح مهارت زبان انگلیسی بر اساس نمره آیلتس

نمره آیلتس سطح مهارت
۱ فاقد مهارت
۲ ابتدایی
۳ بسیار محدود
۴ محدود
۵ متوسط
۶ دارای صلاحیت
۷ خوب
۸ خیلی خوب
۹ متخصص

مدت زمان و بخش‌های آزمون آیلتس

آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد و به ۴ بخش تقسیم می‌شود.

بخش شنیداری یا IELTS Listening

بخش شنیداری نیم ساعت طول می‌کشد. داوطلب در این بخش باید به ۴۰ سوال پاسخ دهد. در این بخش صدای ضبط‌شده‌ای از چهار متن، مونولوگ و مکالمه در موضوعات مختلف و با طیف وسیعی از لهجه‌های انگلیسی را خواهید شنید. این محتواهای صوتی با ادامه آزمون سخت‌تر می‌شوند. سپس باید سوالات را پاسخ دهید. بخش شنیداری سوالات آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال با هم تفاوتی ندارند.

درک متن یا IELTS Reading

درک متن آزمون آیلتس ۱ ساعت است. داوطلب در بخش درک متن، باید به ۴۰ سوال در مورد ۳ متن مختلف پاسخ دهد.

در این بخش سه متن طولانی به شما داده می‌شود که از مطالب توصیفی و واقعی تا گفتمانی و تحلیلی را شامل می‌شود. متون معتبر هستند و برگرفته از کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها هستند. سپس به ۴۰ سوال پاسخ می‌دهید تا درک خود را از هر قسمت آزمایش کنید.

بخش نوشتاری یا IELTS Writing

رایتینگ آزمون آیلتس، ۱ ساعت طول می‌کشد.در این بخش‌ها داوطلب باید ۲ متن ۱۵۰ و ۲۵۰ کلمه‌ای بنویسد.

بخش نوشتاری آیلتس شامل دو قسمت است. در تسک اول رایتینگ، ابتدا داده‌هایی به شکل نمودار، چارت یا جدول به شما داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود که یک خلاصه ۱۵۰ کلمه‌ای درباره آن‌ها بنویسید. این کار توانایی شما در درک اطلاعات و توصیف ویژگی‌های اصلی را نشان می‌دهد. هم‌چنین ممکن است از شما بخواهند که درباره داده‌ها توضیح دهید یا مراحل یک فرآیند یا نحوه عملکرد یک شی یا رویداد را توصیف کنید.

در تسک دوم رایتینگ آیلتس، شما در پاسخ به یک بیانیه یا سوال، مقاله‌ای کوتاه با حدود ۲۵۰ کلمه می‌نویسید. با این کار توانایی خود را در نگارش و بیان استدلال‌های کوتاه نشان می‌دهید.

سوالات رایتینگ آزمون آیلتس آکادمیک علمی‌تر و بیشتر مربوط به مباحث دانشگاهی است. سوالات آزمون آیلتس جنرال، بیشتر پیرامون موضوعات روزمره است.

شبیه‌سازی آژمون آیلتس در خانهسعی کنید که در خانه چندین بار شریط آزمون آیلتس را برای خود شبیه‌سازی کنید تا سر جلسه، خونسرد بمانید

صحبت کردن یا IELTS Speaking

اسپیکینگ آیلتس حدود ۱۴ تا ۱۱ دقیقه زمان دارد.

شما مصاحبه‌ای حضوری با ممتحن خواهید داشت که در طی آن توانایی شما در پاسخ به سوالات، تعامل با ممتحن و صحبت طولانی در مورد موضوعات مختلف ارزیابی می‌شود.

در اولین بخش، ممتحن از شما سوالات کلی در مورد خودتان و طیف وسیعی از موضوعات، مانند خانه، خانواده، کار، مطالعات و علایق می‌پرسد.

در تسک دوم اسپیکینگ آیلتس، با دادن کارتی، از شما می‌خواهند که در مورد موضوعی خاص صحبت کنید. قبل از صحبت کردن برای آماده‌شدن تا دو دقیقه فرصت دارید. ممتحن آیلتس برای اتمام این بخش از آزمون، یک یا دو سوال در مورد همان موضوع از شما می‌پرسد.

در بخش پایانی با رویکردی انتزاعی‌تر، سوالات بیشتری از شما در رابطه با موضوع قسمت دوم پرسیده می‌شود.

هر قسمت بخش گفتاری آزمون آیلتس، بین چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشد.