معرفی بهترین فرمان دوچرخه در بازار ایران

فرمان دوچرخه ساده ترین قسمت دوچرخه است که نقش مهمی در دوچرخه سواری دارد زیرا در صورت آسیب دیدن یا ناکافی بودن فرمان دوچرخه سواری غیرممکن است. فرمان دوچرخه در انواع و مدل های مختلف در بازار وجود دارد مواردی وجود دارد که هنگام خرید یک فرمان خوب برای دوچرخه شما را سردرگم می کند. در این مقاله شما را با انواع فرمان دوچرخه آشنا می کنیم، با انواع فرمان دوچرخه آشنا می شویم که می تواند انتخاب و خرید شما را آسان کند.

برای خرید فرمان دوچرخه کافیه به فروشگاه اینترنتی دوچرخستان سر بزنید.

در ساده ترین حالت، فرمان وسیله ای برای راندن دوچرخه است، اما اگر بیشتر به آن توجه کنید، متوجه خواهید شد که محل نصب ترمز، شیفتر، بوق و چراغ دوچرخه و همچنین محل نصب آن است. چراغ دوچرخه . . در ارتباط مستقیم با سایر قسمت های دوچرخه. این جمله ناشیانه ای است، بنابراین هنگام خرید فرمان دوچرخه باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید و در صورت لزوم با فروشنده مشورت کنید.

فروشگاه روبایک انواع دسته دوچرخه و لوازم مربوطه را با قیمت مناسب به صورت تکه ای و عمده عرضه می کند که برای مشاهده می توانید روی دسته دوچرخه و لوازم جانبی آن کلیک کنید.

فرمان دوچرخه | فرمان دوچرخه ۸۰ سانتی | قیمت فرمان دوچرخه کورسی

انواع دسته دوچرخه

اگرچه دسته دوچرخه شبیه یک میله ساده به نظر می رسد، اما انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و برای سبک ها و اندازه های مختلف دوچرخه استفاده می شوند.

دسته دوچرخه در اندازه ها، طول ها، شکل ها و اندازه های دسته های مختلف وجود دارد. در زیر همه آنها را بررسی می کنیم.

انواع دسته با توجه به طول دسته دوچرخه

دسته دوچرخه در طول های مختلفی موجود است که میانگین طول یک فرمان دوچرخه بسته به سبک سواری و ساختار بدن دوچرخه سوار بین 50 تا 70 سانتی متر است.

آنچه در انتخاب طول فرمان باید مورد توجه قرار گیرد این است که بهتر است یک دسته کمی بزرگتر خریداری کنید و در صورت لزوم در آینده آن را کوتاه کنید.

یک قانون نانوشته برای انتخاب طول مناسب دسته وجود دارد که طبق آن طول دسته باید 10-15 سانتی متر بیشتر از عرض شانه ها باشد.

مانند سایر ماشین های مکانیکی، از دسته دوچرخه برای کنترل حرکت دوچرخه استفاده می شود. ایمنی دوچرخه اولویت اول دوچرخه سوار است، یکی از مهم ترین قسمت های دوچرخه که باید همیشه سالم باشد فرمان است، اگر درست کار نکند قطعا در جاده با مشکل مواجه خواهید شد. دستورات می توانند اشکال مختلفی داشته باشند.

تیم های کلاسیک کورسی گاهی در یک خط مستقیم هستند، گاهی اوقات کمی خم می شوند و گاهی اوقات به آنها سقوط می گویند. طول فرمان افزایش می‌یابد و کنترل بیشتری می‌دهد، اما توانایی چرخش سریع پیچ‌ها و عبور از فضاهای تنگ را کاهش می‌دهد.

فرمان کوتاه و باریک باعث افزایش کارایی آیرودینامیکی و ارگونومی دوچرخه سوار در هنگام رکاب زدن طولانی مدت می شود. حداکثر کارایی از نظر راحتی، هندلینگ، کنترل پذیری و اطمینان زمانی حاصل می شود که عرض دسته 10-15 سانتی متر بیشتر از عرض شانه های شما باشد.

به دلیل نیاز به استحکام و دوام فوق العاده، اکثر دسته دوچرخه های کوهستان از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند. فرمان های آلومینیومی همچنین دارای گزینه چرخش از داخل به بیرون برای ایجاد استحکام در نقاط خاص و استحکام در نقاط مختلف در برابر فشارهای مختلف و انعطاف پذیری فرمان هستند.

با توجه به طول بازوها، دست ها و سایر قسمت های مربوط به راحتی، ظاهر خودرو نیز مانند طول مسیر تاثیر زیادی در راحتی و کارایی دارد. برخی از سوارکاران ممکن است وضعیت پایین تر یا بلندتر را ترجیح دهند.

دوچرخه های کوهستانی دارای فرمان صاف یا کمی خمیده هستند که به دوچرخه سوار کمک می کند راحت تر روی زین بنشیند. عرض فرمان در دوچرخه‌های جاده‌ای برای کاهش مقاومت هوا کوتاه‌تر است و در دوچرخه‌های کوهستانی برای تعادل بهتر در سرعت‌های پایین پهن‌تر است.