عمومیکسب و کار جدید

معرفی بی متال هیوندای و کاربرد های آن

بی متال هیوندای یکی از محصولات بسیار پرفروش و محبوب این برند در بازار ایران و جهان می‌باشد که در درجه اول، از متریال استاندارد تولید شده و همین‌طور کیفیت فراوری آن نیز درجه یک و A++ بر اساس استاندارد جهانی است.

یک بی متال هیوندای از لایه‌های پیوندی تشکیل شده است که با مخلوط دو فلز (مختلف) مانند آلیاژ یا فلز پوشش داده شده متفاوت است. ماده دوجزئی به‌دست‌آمده (دوفلزی) به‌صورت مکانیکی و الکتریکی به‌عنوان یک واحد عمل می‌کند، اما همچنان ویژگی‌های دو فلز اصلی را حفظ می‌کند. بی‌متال‌ها کاملاً مانند یک آلیاژ غیرفعال می‌شوند تا از خوردگی گالوانیکی از داخل فلز جلوگیری کنند، بی‌متال‌ها بر خلاف یک آلیاژ با دو ناحیه فلزی متمایز از فلزات اصلی مشخص می‌شوند. مزیت آن قابلیت استفاده کامل از بهترین کیفیت هر فلز در یک محصول واحد است.

کاربردهای بی متال از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است، اما فهرست کوتاهی از آنها از هادی‌های الکتریکی گرفته تا تقویت هادی، تماس‌های الکتریکی با کارایی بالا، صفحات رسانا مقاوم در برابر خوردگی، اینله ای بهداشتی، قطعات قطع‌کننده مدار تا خودرو را شامل می‌شود. کابل‌ها و به طیف وسیعی از هادی‌های داده رایج. چنین کاربردهایی صرفاً طرحی از پتانسیل راه‌حل‌هایی است که بی‌متال‌ها می‌توانند برای صنعت و جامعه به ارمغان بیاورند.

انواع بی متال | تنظیم بیمتال هیوندای | قیمت بی متال اشنایدر

کاربردهای بی متال برند هیوندای

می‌توان از بی‌متال‌ها در بخش های مختلف صنعت و برق استفاده کرد. مسئله مهم در مورد خرید آن ها نیز توجه به همین دامنه کاربرد است. اگر مایل به خرید بی متال برند هیوندای در ایران هستید، بهتر است که پیش از هر چیزی، آشنایی نسبی با مدل های مختلف بر اساس دامنه کاربرد پیدا کنید و عوامل مهم بر تغییر قیمت بی متال هیوندای را بدانید. در این صورت امکان خرید آسان تر برای شما وجود دارد. بی متال کاربردهای زیادی دارد. بعضی از این ها در پایین لیست شده اند

ترموستات بی متال

بی متال هیوندای برای ساخت ترموستات برای کلیدزنی خودکار مدار برای کنترل معتدل وسایل خاصی مانند بخاری برقی، اتوهای برقی، یخچال و فریزر، اجاق برقی و غیره بسیار مفید هستند. در برخی مدارها، جریان عبوری از خود ترموستات باعث تولید گرما برای عملکرد ترموستات یک ترموستات بی متال معمولی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ساعت بی متال

سیستم ساعت مکانیکی به دما بسیار حساس است که منجر به خطا در عملکرد ساعت می‌شود. با استفاده از نوار بی متال هیوندای می‌توان خطا را تا حد قابل‌توجهی جبران کرد. این بی‌متال‌ها دقت ساخت فوق‌العاده بالایی دارند.

دماسنج بی متال

بی متال هیوندای را می‌توان در دماسنج‌های نوع نشان‌دهنده مستقیم استفاده کرد. در دماسنج از بی متال به شکل سیم‌پیچ استفاده می‌شود. نوع معمولی دماسنج با استفاده از بی متال به شکل سیم‌پیچ در شکل زیر نشان‌داده‌شده است.

یک سر این سیم‌پیچ به محفظه ابزار و سر دیگر آن به اشاره‌گر متصل است. با گرم‌کردن سیم‌پیچ بی متال، انتهای آزاد سیم‌پیچ حرکت می‌کند که منجر به کاهش تورم نشانگر در مقیاس می‌شود. مقیاس بر حسب دما کالیبره می‌شود. به طوری که انحراف نشانگر به طور مستقیم دما را در مقیاس نشان می‌دهد. البته مدل‌های مختلفی در برند هیوندای به‌عنوان بی متال دماسنج یا ترمومتر عرضه می‌شوند.

دستگاه‌های حفاظت الکتریکی – بی‌متال‌ها

رله‌های مبتنی بر بی متال هیوندای برای تشخیص جریان بیش از حد در دستگاه‌های الکتریکی برای محافظت از آنها در برابر جریان بیش از حد استفاده می‌شود. جریانی که از مدار یا دستگاه عبور می‌کند از یک سیم‌پیچ گرمایشی عبور می‌کند که بی متال را گرم می‌کند. به دلیل گرم‌شدن خم شدن بی متال، مدار قطع را برای محافظت از مدار الکتریکی یا دستگاه در برابر جریان بیش از حد کار کنید.

انواع بی متال | تنظیم بیمتال هیوندای | قیمت بی متال اشنایدر

نکات مهم هنگام خرید بی متال اصل هیوندای

از ترکیبات زیادی از فلزات با ضریب انبساط حرارتی خطی مختلف می‌توان برای تشکیل یک دستگاه بی متال هیوندای استفاده کرد. برخی از ترکیبات رایج برای ساخت نوارهای دوفلزی در زیر ذکر شده است.

  1. آهن، نیکل، کنستانتان (ضریب انبساط حرارتی خطی بالا)
  2. آلیاژ آهن و نیکل (ضریب انبساط حرارتی خطی پایین)

البته که قطعه مورداستفاده در ساخت بی متال برای تعیین کیفیت و قیمت آن اهمیت زیادی دارد.

هیوندای یک برند محبوب و پرفروش در بازار جهانی می‌باشد که محصولات خود را در دسته‌بندی‌های مختلف صنعتی و خانگی عرضه می‌کند. به جهت تشخیص اصالت و کیفیت هرکدام از این محصولات می‌توانید گارانتی و همین‌طور ضمانت‌نامه دستگاه‌ها را بررسی کنید. علاوه‌برآن، برند هیوندای برای هرکدام از دستگاه‌ها کاتالوگ فنی نیز در نظر گرفته است. در کاتالوگ فنی شما می‌توانید ویژگی‌ها و مشخصات فنی را کنترل کرده و سپس مدل مدنظر را انتخاب کنید.

منبع : آرک هیوندای