آیا خرید زمین سود دارد؟

به نظر شما آیا خرید زمین سود دارد یا نه؟! در کجا باید زمین بخریم که بتوانیم به بیشترین سود ممکن برسیم؟ همه این سوالات، جزو سوالات اساسی هر شخصی است که برای اولین بار قصد دارد تا وارد دنیای سرمایه گذاری در املاک شود. البته کاملا هم به شما حق میدهیم که سوالاتی از قبیل ایا خرید زمین خوب است یا نه در ذهن شما به وجود بیاید؛ قطعا با وارد شدن به دنیای سرمایه گذاری املاک، باید هزینه های میلیاردی را در این حوزه وارد کنید که باعث میشود تا استرس های زیادی به شما وارد شود.

زمین محمودآباد | فروش خانه روستایی در محمودآباد | قیمت زمین در تشبندان محمودآباد

بهترین جواب برای ایا خرید زمین سود دارد چیست؟

اینکه خرید زمین سود دارد که بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه میدانند که خرید و فروش زمین، دارای سودهای زیادی است؛ ولی یکسری نکاتی وجود دارد که شما حتما باید در زمان خرید و فروش زمین، به آنها دقت کنید. برای مثال خرید و فروش زمین در شمال ایران میتواند سود بیشتر و سریعتری را برای شما در مقایسه با خرید و فروش زمین در شیراز به همراه داشته باشید.

پس مهمترین گزینه، مربوط به انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه گذاری میشود؛ در ادامه، این مورد را با هم بررسی میکنیم.

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، موقعیت زمین میتوانید تاثیر زیادی را در روند مراحل سرمایه گذاری املاک داشته باشد. به همین جهت، باید حتما در زمان خرید، موقعیت زمین را بررسی کنید که مبادا به جای سود، ضرر داشته باشید.

ولی بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین، میتوان به شمال کشور اشاره کرد. اگر نگاهی به نمودارهای رشد قیمت بیندازید، متوجه میشوید که هیچ منطقه ای به مانند شمال کشور نمیتواند شما را به سود برساند. چون زمین و ملک های این منطقه، دارای رشد قیمت های زیادی هستند که حتی برخی از مناطق شمال نیز به صورت روزانه، قیمت آنها تغییر میکند.

پس در اولین مرحله از اینکه میخواهید بدانید که ایا خرید زمین سود دارد، باید موقعیت زمین را بررسی کنید. البته در ادامه هم توضیحات بیشتری را درباره این موضوع، به شما ارائه میدهیم.

بهترین منطقه شمال برای خرید زمین

 در بین سه استان شمالی ایران، استان های گیلان و مازندران را میتوان گزینه های بهترین برای سرمایه گذاری اسم برد؛ چون مناطق برند و معروف بیشتری را در مقایسه با استان های دیگر دارند. در ادامه، دو شهر از استان های گیلان و مازندران را به شما معرفی میکنیم که برای سرمایه گذاری زمین، فوق العاده هستند.

1. خرید زمین در محمودآباد در مازندران

محمودآباد یک شهرستان ساحلی در استان مازندران به شمار میرود؛ ویژگی های فوق العاده زیادی در این شهرستان و برای سرمایه گذاری وجود دارد که همین ویژگی ها باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه گذاران به سمت خرید زمین در محمودآباد بروند.

پیشنهاد میکنم که اگر قصد سرمایه گذاری در حوزه املاک را دارید، حتما فایل های شهرستان محمودآباد را نیز یک نگاهی بیندازید.

2. خرید زمین در چالوس در مازندران

چالوس به دلیل چسبیده بودن به کمربندی، باعث شده تا یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری به شمار برود. همچنین مجتمع های تفریحی و مراکز خرید زیادی نیز در سالهای اخیر، در این شهر احداث شده که همگی این موارد نیز بر روی قیمت زمین های چالوس، تاثیرگذار بوده. همچنین این مورد را هم بدانید که تقاضاها برای خرید زمین در چالوس، از خرید زمین در شهرستان محمودآباد بیشتر است!

3. خرید زمین در لاهیجان در گیلان

استان گیلان در مقایسه با مازندران، موقعیت بهتری را برای سرمایه گذاری دارد؛ ولی این مورد را هم بدانید که قیمت زمین های گیلان نیز بیشتر از زمین های مازندران است.

یکی از بهترین شهرهای گیلان برای سرمایه گذاری، شهر لاهیجان است که آوازه این شهر در کل ایران هم پیچیده.

4. خرید زمین در انزلی در گیلان

خرید زمین در انزلی هم دقیقا به مانند لاهیجان، یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری زمین در گیلان به شمار میرود. البته انزلی دارای تقاضا بیشتری در مقایسه با لاهیجان است؛ چون انزلی منطقه آزاد به شمار میرود!

بهترین جا برای سرمایه گذاری با پول کم

در ادامه بحث مربوط به آیا خرید زمین سود دارد، میرسیم به سوال و چالش های رایج در این زمینه که یعنی بهترین جا برای سرمایه گذاری با پول کم در حوزه املاک، کجاست؟!

قطعا روستاها میتوانند یک گزینه فوق العاده برای افرادی باشند که سرمایه کمتری در اختیار دارند؛ البته این موضوع را هم به شما بگویم که برای بعضی ها 3 میلیارد یک سرمایه کم است و بعضی ها هم 1 میلیارد. بهتر است اینطور بگویم که اگر سرمایه شما زیر 1 میلیارد تومان است، بهتر است که به سراغ سرمایه گذاری در حوزه املاک نروید.

در ادامه یکسری روستاهایی را به شما معرفی میکنیم که برای سرمایه گذاری با پول کم، فوق العاده هستنند.

1. خرید زمین در روستای چهارمحل آهی محمودآباد

چهار محل آهی یکی از روستاهای شهرستان محمودآباد به شمار میرود که ساحلی و جنگلی نیست؛ ولی فاصله کمی را با ساحل و جنگل دارد که یعنی در کمتر از 15 دقیقه، میتوانید هم به جنگل برسید و هم به دریا؛ قیمت در این روستا هم دقیقا به همین دلیل که با دریا و جنگل فاصله دارد، باعث شده تا قیمت کمی به خودش بگیرد.

از سمت دیگر هم تقاضا در این روستا، بسیار بالاست که باعث میشود تا یک گزینه فوق العاده برای سرمایه گذاری به شمار برود.

2. خرید زمین در روستای کلوده محمودآباد

کلوده هم مانند روستای چهارمحل، نه ساحلی است و نه جنگلی؛ ولی فاصله کمی با این دو دارد؛ البته این مورد را هم بگویم که فاصله کلوده با دریا، بیشتر از فاصله چهارمحل با دریاست؛ ولی باز در کمتر از 20 دقیقه میتوانید به دریا برسید.

قیمت زمین در کلوده محمودآباد در مقایسه با قیمت زمین در روستای چهارمحل، کمتر است و این در صورتی است که تقاضاهای تقریبا یکسانی دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این روستا، میتوانید به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

بهترین جای گیلان برای خرید زمین

خرید زمین در گیلان هم همیشه یکی از گزینه های سرمایه گذاری بوده که البته همیشه در ادامه سوالهایی به مانند آیا خرید زمین سود دارد، پرسیده میشود.

درواقع ما از آنجایی که در استان گیلان فعالیتی نداریم، نمیتوانیم اطلاعاتی را هم درباره وضعیت سرمایه گذاری در این استان اعلام کنیم؛ ولی اگر بخواهیم بر اساس آمار صحبت کنیم، قطعا گیلان هم یک جای مناسب برای سرمایه گذاری است.

زمین ارزان برای سرمایه گذاری

بحث زمین ارزان برای سرمایه گذاری در ادامه مبحث آیا خرید زمین سود دارد، دقیقا همان چیزی است که در بالاتر و در معرفی روستاها گفتیم؛ زمین های داخل شهر، قطعا به دلیل اینکه تقاضاهای بیشتری دارند، قیمت های بیشتری هم به خودشان گرفتند که البته این مورد فقط یکی از دلایل افزایش قیمت زمین است.

دسترسی آسان تر، جاده های بهتر، موقعیت بهتر و … همگی بر روی قیمت زمین های داخل شهر تاثیر میگذارد. در کل همیشه پیشنهاد میشود که اگر هدف شما فقط خرید و فروش زمین است و یا اینکه قصد ساخت یک ویلا معمولی را دارید، به سراغ خرید زمین در روستا بروید.

جمع بندی درباره آیا خرید زمین سود دارد

قطعا خرید زمین میتواند سودهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد؛ شما تا حالا شخصی را دیدید که یک زمینی خریده باشید و ضرر کرده باشد؟

البته اگر شما مراحل خرید زمین را به درستی انجام ندهید، مثلا به سراغ خرید زمین های مشکل دار بروید، قطعا ضرر میکنید.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را درباره آیا خرید زمین سود دارد را شما توضیح دهیم؛ اگر هر سوالی درباره این مقاله داشتید، میتوانید از قسمت کامنتها برای ما ارسال کنید.