علمی و پزشکیکسب و کار جدید

دستگاه لیزر تمیزکننده؛ یک دستگاه مدرن برای از بین بردن مواد آلاینده

تمیز کردن با لیزر یک روش پاک‌سازی است که در آن از لیزر برای از بین بردن کثیفی، گردوغبار و مواد آلاینده از سطوح استفاده می‌‌‌شود. هر دستگاه لیزر تمیزکننده دارای یک آینه و یک عدسی است که پرتو لیزر را روی سطوح متمرکز می‌‌‌کند. به این ترتیب، سطح جسم گرم می‌‌‌شود و گرد و غبار و مواد آلاینده از بین می‌‌‌روند.

از این دستگاه‌ها می‌‌‌توان برای تمیز کردن سطوحی مانند کاشی‌های ‌کف، جواهرات و اشیایی مانند دندان مصنوعی یا ایمپلنت‌های ‌دندان که باید از قبل استریل شوند، استفاده کرد. این دستگاه‌ها اغلب در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند و نسبت به ابزارهای سنتی کارآمدتر هستند. در این مطلب با مزایا و کاربردهای زنگ زدایی با لیزر آشنا می‌‌‌شویم.

دستگاه لیزر تمیزکننده چگونه کار می‌‌‌کند؟

یک دستگاه لیزر تمیزکننده از یک پرتو لیزر پرقدرت برای جرم‌زدایی از سطوح استفاده می‌‌‌کند. لیزرها در طول موج‌های ‌بین 10 تا 15 میکرون (1 میکرون برابر با 1 میلیونیم متر) کار می‌‌‌کنند که نسبت به انواع دیگر لیزرها قدرتمندتر هستند. چراکه در دمای بالاتری نسبت به فناوری لیزر CO2 مورد استفاده در صنعت و پزشکی (تقریبا 30 درجه سانتی‌گراد بالاتر) عمل می‌‌‌کنند. همان‌طور که پرتو از بالای سطح عبور می‌‌‌کند، جرم‌هایی که با آن‌ها تماس پیدا می‌‌‌کند گرم می‌‌‌کند تا زمانی که به بخار تبدیل شوند و در هوای اطراف پخش شوند.

برای اطلاع از قیمت لیزر تمیز کننده روی لینک کلیک کنید.

استفاده از دستگاه لیزر تمیزکننده چه مزایایی دارد؟

دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده سریع و کارآمد هستند و کار پاک‌سازی را با بالاترین کیفیت انجام می‌‌‌دهند. دستگاه‌های ‌تمیزکننده لیزر با توجه به مزایای فراوانی که دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. برخی از مزایای دستگاه‌های ‌لیزر تمیز‌کننده به شرح زیر است:

برای تمیز کردن نیازی به مواد شیمیایی نیست

در این فرایند از محصولات مضری که ممکن است به محیط زیست آسیب برسانند، مانند حلال‌ها، اسیدها یا مواد شیمیایی سمی استفاده نمی‌شود. این امر خطر آلودگی یا قرار گرفتن کارگران و اپراتورها در معرض مواد خطرناک را کاهش می‌‌‌دهد. همچنین در فرایند پاک‌سازی تمام مواد باقیمانده بازیافت می‌‌‌شوند و دستگاه صدای کمی نیز تولید می‌‌‌کند.

دستگاه‌های تمیزکننده لیزری از ترکیبی از لیزرهای پرقدرت و ایرجت‌ها (air jets) برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که شما مجبور نخواهید بود، هیچ ماده شیمیایی گران‌قیمتی را خریداری کنید. تنها چیزی که نیاز دارید برق و آب است که در اکثر مکان‌ها به‌راحتی در دسترس هستند.

https://rotecgroup.com/product/cleaning/rt300cp

صرفه‌جویی در زمان

تمیز کردن با لیزر مانند روش‌های دیگر به آموزش یا مهارت خاصی نیاز ندارد و در مقایسه با روش‌های ‌سنتی، کار با دستگاه لیزر تمیزکننده به زمان کمتری نیاز دارد. با استفاده از این دستگاه می‌‌‌توانید سطوح را به‌صورت کامل تمیز کنید و از شر انواع لکه‌ها، گردوغبار و مواد آلاینده خلاص شوید.

فرایند پاک‌سازی بدون سایش با سطوح

تمیز کردن با دستگاه لیزر، ناخالصی‌ها را از سطح یک جسم بدون تماس با مواد زیرین پاک می‌کند. زیرا در این فرایند از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و هیچ‌گونه فشار مکانیکی یا حرارتی روی سطح وارد نمی‌شود؛ بنابراین، دستگاه با سطح سایش غیرضروری ندارد.

برخلاف روش‌های سنتی، در کار با دستگاه‌های تمیزکننده لیزر برای پاک کردن کثیفی‌ها از روی فرش یا اثاثیه یا لوازم منزل نیازی به استفاده از مواد شیمیایی و برس نیست. در عوض، آن‌ها از لیزرهای پرقدرت برای سوزاندن هرگونه جرم و کثیفی از روی سطوح، استفاده می‌‌‌کنند بدون اینکه به آن‌ها آسیبی وارد کنند.

اتوماتیک بودن عملیات جرم‌زدایی

در عملیات پاک‌سازی با دستگاه لیزر تمیزکننده نیازی به استفاده از تعداد بالایی از کارگران نیست و اپراتور دستگاه نیز دخالت چندانی در فرایند کلی کار ندارد. به این ترتیب، ایمنی کارگران نیز حفظ می‌‌‌شود. به دلیل اتوماتیک بودن فرایند، عملیات را می‌‌‌توان به‌سرعت و با دقت بالایی اجرا کرد که در مقایسه با سایر روش‌ها، هزینه‌های ‌کمتری را نیز به دنبال دارد.

دستگاه لیزر تمیزکننده RT200HC

زنگ‌زدگی و پوسیدگی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای انواع سطوح از جمله سطوح فلزی رخ می‌‌‌دهد. از این رو، جرم‌زدایی و تمیز کردن آلودگی‌ها امری ضروری در نگهداری از ماشین‌آلات صنعتی و افزایش طول عمر آن‌ها است. یکی از کارآمدترین دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده، دستگاه RT200HC است. راه‌اندازی آسان و اتوماتیک بودن این دستگاه، آن را به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های ‌لیزر در بازار تبدیل کرده است. از جمله کاربردهای این دستگاه می‌‌‌توان به از بین بردن لایه‌های ‌زنگ‌زده، پوسیدگی‌ها و چربی‌ها از روی سطوح اشاره کرد. از جمله ویژگی‌های ‌دستگاه لیزر تمیزکننده RT200C می‌‌‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • در فرایند جرم‌زدایی با این دستگاه هیچ ماده شیمیایی به کار نمی‌رود و در نتیجه آسیبی نیز به محیط زیست وارد نمی‌شود
  • اتوماتیک بودن دستگاه و عملکرد پایدار آن
  • رابط کاربری دستگاه بسیار ساده است و اپراتور می‌‌‌تواند به‌راحتی تنظیمات دستی و مکانیکی موردنظر را اعمال کند
  • هزینه اجرایی پایین و طول عمر بالای دستگاه؛ بدون نیاز به صرف هزینه‌های ‌تعمیر و نگهداری
  • سازگاری دستگاه لیزر با سورس‌های ‌مختلف لیزر که آن را به یک دستگاه پرکاربرد تبدیل می‌‌‌کند
  • اپراتور دستگاه می‌‌‌تواند با به‌کارگیری سیستم تمیزکننده دورانی، طول و عرض اسکن را تنظیم کند
  • دستگاه حین تمیز کردن هیچ تماسی با سطوح ندارد و در نتیجه به آن‌ها هیچ آسیبی وارد نمی‌کند

خرید جدیدترین دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده از روتک

دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده سازگار با محیط زیست هستند و درعین‌حال مصرف انرژی پایینی دارند. در فرایند تمیز کردن با این دستگاه‌ها، نیازی به استفاده از مواد شیمیایی یا گازهای سمی نیست؛ بنابراین، علاوه بر اینکه سلامت کارگران حفظ می‌‌‌شود، آسیبی نیز به سطوح وارد نخواهد شد. همچنین، هزینه‌های ‌پایین کار با این دستگاه‌ها و عدم لزوم نگهداری از آن‌ها، دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده را به یک ابزار جایگزین مناسب برای ابزارهای ‌سنتی شست‌و‌شو تبدیل می‌‌‌کند.

اگر شما هم به دنبال خریداری جدیدترین مدل‌های ‌دستگاه لیزر تمیزکننده هستید، می‌‌‌توانید سری به وب‌سایت روتک بزنید. کارشناسان این مجموعه معتبر صنعتی این آمادگی را دارند تا اطلاعات لازم را درباره مشخصات انواع مدل‌های ‌دستگاه لیزر در اختیار شما بگذارند تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید.