عمومیکسب و کار جدید

خانه خود را با این المان ها مجلل کنید! | معرفی 2 تا از برترین المان های دکوراسیون داخلی

گلدان فایبر گلاس و آبنما، 2 تا از محبوب ترین و جذاب ترین المان های محوطه سازی و دکوراسیون خانه هستند. امروزه و با پیشرفت و توسعه شهر ها، زندگی شهری جایگزین زندگی طبیعی شده و سرسبزی و طراوت طبیعت از خانه ها کنار رفته است. اما با پیشرفت معماری منظر و هنر این امکان برای افراد ایجاد شده تا بتوانند با استفاده از المان های محوطه سازی، کم کم حس و طراوت طبیعت را وارد خانه های خود کنند. محوطه سازی یا لند اسکیپ یک معماری جذاب به همراه المان های متفاوت و مختلف است که در جهت زیبا سازی فضای شما اجرا می شود.

در اجرای محوطه سازی می توانید از عناصر متفاوتی ماننده آبنما، فلاور باکس، گلدان، آتشدان، قلوه سنگ، آلاچیق و… استفاده کنید و فضای داخلی یا خارجی ساختمان خود را به طبیعت نزدیک تر کنید. محوطه سازی در سبک های متفاتی اجرا می شود که معروف ترین سبک های آن را می توان به سبک انگلیسی، فرانسوی، رسمی، غیر رسمی، شرقی یا ژاپنی، بیابانی، مدرن، مدیترانه ای و… اشاره کرد.

آبنما حیاط | تولیدی گلدان فایبرگلاس | فروش عمده گلدان فایبر گلاس

گلدان فایبر گلاس

گلدان های فایبر گلاس که در سالهای اخیر جزو پر طرفدار ترین و محبوب ترین سبک های گلدان است. اکثر افراد گلدان های فایبر گلاس را با گلدان های پلاستیکی اشتباه می گیرند. در اصل گلدان های فایبر گلاس از ترکیب 2 موارد رزین و الیاف شیشه ساخته می شوند. البته برخی از تولید کنندگان گلدان های فایبر گلاس از مقداری سنگ آهک و خاک رس به ترکیبی رزین اضافه ی کنند. یکی از نکاتی که در ساخت گلدان های فایبر گلاسی رعایت کنید، در طراحی آن حتما با نهایت دقت و ظرافت عمل کنید و در ساخت از موارد کامپوزیت پلیمری مقاوم استفاده کنید.

شما می توانید گلدان های فایبر گلاسی را با مشخصات و ظرافت های کامل در شرکت سورن بام با کمترین قیمت هم مشاهده کنید. یکی از مزیت های گلدان فایبر گلاس را می توان به استفاده از آنها در فضای داخل و خارج ساختمان اشاره کرد که این نکته نشان دهنده آن است که شما می توانید در تمامی شرایط آب و هوایی از این المان جذاب استفاده کنید.

این گلدان ها را می توانید تا 80 درجه بالای صفر و 50 درجه زیر صفر نگهداری کنید. علاوه بر آن گلدان های فایبر گلاس ضد آب هستند و در برابر نور خورشید مقاوم هستند. این سازه از تمام مزایا و معایب گلدان های پلاستیکی بهره می برند اما تنها تفاوتی که میان این سازه با گلدان های پلاستیکی وجود دارد، گلدان های فایبر گلاس از مقاومت بالاتری دارند و در اشکال و ابعاد و رنگ های متفاوتی بهره می برند.

مزایای استفاده از گلدان های فایبر گلاس

  • تنوع در طرح و رنگ
  • ابعاد متفاوت
  • مقاوم در برابر آسیب پذیری
  • وزن کم و سبک
  • مقاوم در برابر نور آفتاب و باران
  • مناسب جهت نماسازی باغ، تالار و منزل

معایب استفاده از گلدان های فایبر گلاس

  1. طی گذر زمان الیاف های استفاده شده در این گلدان ها دچار فسردگی و تغییر شکل می شوند و شکل و ظاهر گلدان حالت سابیدگی می گیرند.
  2. شست و شوی بیش از اندازه سبب از بین رفتن الیاف داخل گلدان ها می شود.
  3. عایق مناسبی در برابر سرما و گرما نیستند.
  4. ممکن است که کمی شکننده باشند و پس از افتادن بر روی زمین دچار ترک خوردگی شوند.

آبنما

آبنما دیگر المان محبوب و پر طرفدار که هم در داخل ساختمان و هم خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. آبنما ها حوضچه های کم عمقی هستند که در آنها فواره های متعددی به هماه چراغ هایی وجود دارد که نمایی بسیار جذاب را در فضا ایجاد می کند. بیشترترین عمق آب در یک آبنما حدود 60 سانتی متر است. آبنما ها در سبک ها و طراحی های متفاوتی ساخته و اجرا می شوند.

آبنما ها یکی از المان های اصلی و تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون کاخ ها و خانه های سیاستمداران بوده که این المان جذاب نمایی بسیار زیبا همراه با صدای دلنشین برای این افراد ایجاد می کرده و بسیار محبوب بوده است. یکی از مشکلات و معضلات اجرای آبنما، جایگیر بودن این سازه است. البته با پیشرفت معماری و هنر در چند سال اخیر این مشکل حل شد و با پدید آمدن آبنمای رومیزی و آبنمای دیواری این معضل بزرگ از بین رفت.

یکی از ویژگی های فوق العاده آبنما را میتوان به صدای دلنشین این سازه اشاره کرد. آبنما به سبب صدای جریان آب در خود بسیار فضایی دلچسب و طبیعی را در ساختمان تداعی می کند. در طول تاریخ و در سالهای ابتدایی از آبنما به عنوان یک منبع آب استفاده می شد. اما پس از گذر چند سال و با ترکیب شدن معماری و هنر و تاثیر گذاری بر روی این سازه، آبنما به یکی از المان های دکوراسیون تبدیل شد.

نکات ویژه در خصوص اجرای آبنما

  • آبنما ها نباید زیر درختان اجرا شوند.
  • آبنما نباید در مسیر باد قرار بگیرند.
  • استفاده از شبکه ها و کانال های آهنی در حفاظت از گودال هایی که در حین نصب حفر می شود.
  • در طراحی و ساخت این المان بسیار توجه داشته باشید.
  • این سازه نباید در کنار اتاق خواب ها و شومینه قرار بگیرد.

انواع آبنما ها

آبنما ها انواع بسیاری دارند که محبوب ترین و پر طرفدار ترین سبک آبنما را می توان به آبنمای شیشه ای، آبنمای باغی، آبنمای مدرن، آبنمای خانگی، آبنمای دیواری، آبنما رو میزی و… اشاره کرد.

نتیجه گیری

به صورت کلی استفاده از گلدان فایبر گلاس و آبنما می تواند تاثیر بسیای زیادی در نما و حال و هوای ساختمان شما بگذارد. این 2 المان جذاب جزو محبوب ترین و برترین عناصر در طراحی دکوراسیون خانه هستند. شما می توانید با استفاده از گلدان فایبر گلاس و آبنما در منزل یا محل کار خود، فضایی طبیعی و با طراوت در ساختمان ایجاد کنید و علاوه بر نما و جذابیت و طراوت فضا، می تواند سبب کاهش خشم و استرس و افزایش انرژی و تمرکز در افراد شود.

شرکت سورن بام

شرکت سورن بام، با بیش از 13 سال سابقه مفید و حرفه ای در حوزه فضای سبز و محوطه سازی به برترین و معتبر ترین شرکت اجرای محوطه سازی تبدیل شده است. این شرکت با بهره بری از برترین مهندسان و کارشناسان فضای سبز میکوشد تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این شرکت با استفاده از متریال درجه یک با کمترین قیمت آماده همکاری با شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان و ارتباط با کارشناسان سایت سورن بام می توانید با شماره (021)44277178 تماس بگیرید.