عمومیکسب و کار جدید

نگهداری از گوشی موبایل، راهنمایی‌ها و ترفندها برای طولانی‌تر کردن عمر دستگاه

در دنیای امروزه، گوشی موبایل برای اکثر ما یک نیاز ضروری شده است. برای اطمینان از عملکرد بهینه و طولانی‌تر کردن عمر دستگاه، نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح از آن داریم. در این پست، بهترین روش‌ها و ترفندها برای نگهداری از گوشی موبایل خود را معرفی خواهیم کرد.

باتری موبایل سامسونگ | ترفند برای نگهداری گوشی | ساختار باتری موبایل

نگهداری از باتری

برای نگهداری از باتری موبایل و استفاده طولانی مدت تر از آن میبایست حتما از شارژهای اصلی و معتبر استفاده کنید. همچنین شارژ باتری خود را بین 30 تا 90 درصد نگهدارید. در کنار این موارد از حالت های مدیریت مصرف باتری نیز برای بهبود وضعیت مصرف باتری در گوشی خود بهره ببرید.

نگهداری از صفحه نمایش

برای نگهداری از ال سی دی گوشی خود می بایست حتما از گلس ضد ضربه برای محافظت از آن استفاده کنید. همچنین قاب های محافظ برای گوشی موبایل میتواند از بروز شکستگی در ال سی دی موبایلتان جلوگیری نماید. همچنین مراقبت از ال سی دی موبایل از اینکه مایعات به آن برخورد نکنند نیز میتواند از آسیب های بعدی به ال سی دی گوشی موبایل شما جلوگیری نماید.

نگهداری از حافظه داخلی

برای آنکه حافظه داخلی گوشی موبایل شما از آسیب در امان باشد می بایست به برنامه هایی که بر روی گوشی تان نصب میکنید دقت کنید. حتما برنامه را از منابع مشخص و قانونی دانلود کنید و همچنین برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید را نیز پاک کنید، در کنار این امر از حافظه خارجی نیز استفاده کنید و سهم حداکثری نگهداری اطلاعات را بر عهده حافظه خارجی قرار دهید.

آپدیت نرم‌افزار

آپدیت نرم افزارهای گوشی میتواند از بروز بسیاری از اتفاقات امنیتی برای گوشی جلوگیری به عمل آورد. در صورتی که برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما آپدیت جدیدی ارائه دادند در کمترین زمان نسخه موجود بر روی گوشی را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید. همچنین سیستم عامل گوشی را نیز به طور مرتب بروز نمایید.

جلوگیری از برنامه‌های مخرب و ویروس‌ها

هر گوشی موبایل به یک آنتی ویروس مطمئن و قوی نیاز خواهد داشت. سعی کنید بلافاصله بعد از اینکه گوشی موبایل خود را خریداری میکنید حتما یک آنتی ویروس قوی و مطمئن را بر روی آن نصب کنید تا این دست نرم افزارها بتوانند قبل از اینکه ویروسها اقدام مخربی بر روی گوشی شما انجام دهند آنها را نابود کنند.

نگهداری از سخت‌افزار

یکی از اصلی ترین مسائلی که گوشی های موبایل با آن درگیر هستند ایرادات سخت افزاری آنهاست. این ایرادات معمولا در پس آسیب های فیزیکی ناشی از افتادن گوشی بر روی زمین رخ می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق در کنار قاب محافظ با کیفیت و قوی، میتوانید از بند موبایل یا هلدر گوشی که بر پشت آن سوار می شود نیز استفاده نمایید تا بتوانید با کمک آنها از بروز اتفاق برای بسیاری از قطعات موبایل خود جلوگیری نمایید.