خواص انگشتر عقیق برای زنان

سنگ عقیق چیست؟

روایات بسیاری از اهمیت انگشتر نقره زنانه با سنگ عقیق سخن گفته اند که سرشار از برکت و خاصیت است. زرد، سفید، قرمز و خاکستری مایل به آبی از رنگ های است. عقیق سلیمانی (چشمی یا باباقوری)، شجری و خزه ای از جمله سنگ های مشابه عقیق هستند که در زمره خانواده عقیق به حساب می آیند. در کشورهای هندوستان، ایران، یمن و چین عقیق به رنگ سفید، زرد و قرمز وجود دارد. جهت خرید انگشتر از آسمون با ما تماس بگیرید.

انگشتر نقره دخترانه ظریف | انگشتر نقره زنانه‬‎ | انگشتر نقره زنانه بدون نگین‬‎

چگونه بدانیم انگشتر عقیق اصل است یا بدل؟

▪ آتش اثری بر انگشتر عقیق ندارد و آن را نمی سوزاند.

▪ با استفاده از سنگ عقیق می توان شیشه را خط انداخت.

▪ در اثر برخورد نور با انگشتر عقیق شکل هایی مانند حباب و کندوی زنبور پدیدار می شود.

▪ هیچ شیء تیزی نمی تواند بر انگشتر عقیق تأثیری بگذارد و آن را خط خطی کند.

خاصیت های موجود در انگشتر عقیق

همانطور که قبلاً اشاره شد، انگشتر عقیق بسیاری دارد که از جمله این خاصیت ها می توان به خاصیت سری و درمانی آن اشاره کرد.

با خواص انگشتر عقیق آشنا شوید

انگشتر عقیق مردانه یکی از انواع انگشترهایی است که در کتب و روایات مختلف دینی توصیه شده است. به همین دلیل اگر از این نوع انگشتر مردانه استفاده می کنید بهتر است با خواص آن آشنا شوید، استفاده از عقیق نر این فرصت را به شما می دهد تا تمام انرژی های منفی را از خود دور کنید.

اگر این انگشتر را در دست داشته باشید، می توانید از چیزی به نام فقر فرار کنید. اگر می خواهید جای زخم را از بین ببرید و انرژی آن را جذب نکنید، استفاده از انگشتر عقیق مردانه توصیه می شود.همچنین برای داشتن سفری امن می توانید از انگشتر مردانه بهره مند شوید. دعا بخش مهمی از زندگی هر فردی است و برای دریافت پاسخ آن انگشتر عقیق مردانه می تواند کمک بزرگی به شما کند.

خاصیت سری انگشتر عقیق

کسانی که انگشتر عقیق در دست می کنند، موجبات افزایش رزق و روزی  در زندگی شان پدید می آید. انگشتر فرد را از اتفاقات ناگوار مصون می دارد و بلا را از او دور می کند. در دفع چشم زخم کاربرد دارد و ترس را از صاحب خود دور کرده و شجاعتی در دلش آشکار می کند. عقیق شانس را افزایش داده و نیک بختی را به همراه دارد.

انگشتر عقیق و خاصیت درمانی

از می توان به بهبود بیماری های گوارشی اشاره کرد. در درمان درد کمر و استخوان سودمند است و از خونریزی شدید در خانم ها پیشگیری می کند. انرژی زیادی از عقیق در اطراف پخش می شود و به همین جهت در درمان بیماری های روحی روانی و افسردگی های زنان فایده دارد. انگشتر عقیق همچنین آرامش را برای صاحبش به ارمغان می آورد.

قیمت انگشتر عقیق مردانه

معروف است که انگشتر عقیق مردانه بسیار ارزشمند است و دلیل آن استفاده از سنگ های نسبتاً گران قیمت در آن است. این سنگ ها انواع مختلفی دارند که به دلیل رنگ های زیادی که دارند انواع مختلفی از این انگشتر ایجاد و ساخته می شود. سپس الگوی آنها را بر اساس سلیقه خاص خود برای دستان خود انتخاب می کنید.

از انگشتر عقیق مردانه برای هدیه استفاده کنید

در ایران مناسبت های مختلفی وجود دارد که هر فردی ساعت ها وقت خود را صرف انتخاب هدیه مورد نظر خود می کند، اما به نتیجه خاصی در مورد آن نمی رسد و حتی اگر هدیه ای را انتخاب کند، خوب یا ارزشمند بودن آن مشکوک است.

به همین منظور برای پایان دادن به تردیدها و ساعت ها جستجوی شما پیشنهادی بی نظیر برای شما آماده کرده ایم انگشتر عقیق مردانه گزینه ای ویژه است که برای شما در نظر گرفته ایم.این انگشتر به دلیل طرح ها و رنگ های خاصی که دارد

آنها می توانند هر گروه سنی را جذب کنند و بسیاری از مردان سعی می کنند آن را به دست آورند. به همین دلیل اگر فرد مورد نظر برای شما بسیار مهم است، با انتخاب این انگشتر می توانید درخشش شادی را در چشمان او ببینید و مطمئنا کار شما برای او بسیار ارزشمند خواهد بود.

مناسبت هایی مانند روز پدر، تولد، سالگرد ازدواج و در نهایت ولنتاین بهترین فرصت برای شماست تا با این هدیه ناب عشق و احساس خود را ابراز کنید. پس هدیه انگشتر مردانه عقیق را در اولویت همه پیشنهادات خود قرار دهید و مطمئن باشید از تلاش خود پشیمان نخواهید شد.

انواع سنگ عقیق:

۱- عقیق خزه ای:

از نظر علمی این سنگ عقیق محسوب نمی شود.به این علت که نوعی کالسدونی بی رنگ و شفاف می باشد و حضور ناخالصی های سبز و قرمز در آن شبیه به گیاهان و تداعی کننده طبیعت است. همچنین این کانی به شکل قلوه سنگ یافت می شود. بهترین نوع سنگ عقیق خزه ای در هندوستان وجود دارد.

۲- عقیق چشمی:

این گوهر از دایره های متحد المرکز برخوردار بوده که دایره های داخلی آن رنگ تیره دارند.

۳- عقیق آبدار:

درون یا مرکز این سنگ کمی از آب مایعات اولیه باقی می ماند که قابل مشاهده و بسیار زیبا است.

۴- عقیق مجوف:

این نوع سنگ حفره ای است و قسمت های از آن تو خالی می باشد.

۵- عقیق لایه ای:

این نوع سنگ با نوار های روشن و تیره به طور منظم دیده می شود.

۶- عقیق منظره ای:

در این نوع سنگ نا خالصی های قهوه ای و قرمز به چشم میخورد و و همچنین مناظر زیبا مثل رودخانه و درختان را نمایان می کند و زیبایی منحصر به فردی نسبت به بقیه سنگ های عقیق  را دارا می باشد.

خواص عقیق برای جسم و سلامتی

روش های مختلفی وجود دارد که می ‌توانید از خواص عقیق برای سلامتی استفاده کنید. خواص انگشتر عقیق تنها به مسائل روحی و معنوی مربوط نمی‌شود. سنگ عقیق و انگشتر آن برای جسم و سلامتی نیز فواید خاص و ویژه‌ای دارد. طبق تحقیقات انجام شده، ارتباط سنگ عقیق با بدن می‌تواند تاثیرات مثبتی روی عصب ها و حتی گردش خون داشته باشد. بنابراین سیستم عصبی و سیستم قلب و عروق تقویت می شود و بدن در یک حالت فعال و سالم به سر خواهد بردخواص به صورت کلی و دسته بندی شده عقیق برای سلامت جسمی ، به شرح زیر است:

انگشتر عقیق یمنی

به دلیل روایت‌هایی که در مورد این سنگ وجود داشته و تأثیری که این سنگ می‌تواند بر حالات روانی و افکار فرد بگذارد جالب‌توجه است. سنگ عقیق یکی از اسرارآمیزترین و متنوع‌ترین انواع سنگ قیمتی است که با فرهنگ مذهبی نیز پیوندی قوی پیدا کرده است. عقیق از جمله سنگ‌های جواهر نیمه قیمتی است که در ایران از ارزش معنوی بسیاری برخوردار است. در این مقاله به طور مفصل در مورد و نحوه‌ی شناسایی میزان تأثیر و انرژی آن صحبت خواهیم کرد.

عقیق از جمله سنگ‌های جواهر نیمه قیمتی است که در ایران از ارزش معنوی بسیاری برخوردار است. خواص انگشتر عقیق از نظر سلامتی جسمانی و روانی و تأکید بسیار روایات مذهبی بر استفاده از  و همچنین  سبب شده است که یکی از گزینه‌های علاقه‌مندان به سنگ‌های جواهر باشد.

 بخش عمده‌ای از محصولات ویژه‌ی به کمک انواع زینت داده شده‌اند. طی تمام سال‌هایی که در این حرفه فعالیت داشته‌ام افراد متعددی در مورد انواع این سنگ افسانه‌ای و نحوه‌ی انتخاب یک نمونه‌ی خاص و ویژه از آن پرس‌وجو می‌کنند.

به طور مثال: اطلاع دارید که چطور میشه یک مناسب برای افزایش حس قدرت و امنیت مالی رو انتخاب کرد؟ یا بهترین نمونه‌ی با تونالیته‌ی سرخ چیست؟ بهترین نوع تراش یا رنگ‌بندی چی هست؟ حالا فرصت بسیار مناسبی برای جواب دادن به این سؤال‌هاست.

هستم ، کارشناس و در این مقاله می خواهم  به خواص مذهبی و جسمانی سنگ عقیق و خصوصا استفاده آن به عنوان نگین انگشتری بپردازیم و به علل محبوبیت آن در بین مسلمانان خصوصا ایرانیان بپردازیم و ببینیم چرا از دیرباز انگشتر عقیق اصل جز محبوبترین زیورآلات ایرانیان بوده است، تا انتهای مقاله همراه من باشید. شما در پایان مقاله متوجه می شوید که:

ابتدا در مورد تاریخچه‌ سنگ عقیق بدانید

عموماً به‌صورت غیرشفاف یا نیمه شفاف در دسترس است و پس از تراش‌کاری، جلوه‌ای بسیار صاف و خیره‌کننده را از خود به نمایش خواهد گذاشت و پتانسیل خوبی در مورد انواع حکاکی و نوشتن ادعیه و جملات مذهبی را در خود دارد.

این سنگ اولین بار در حدود قرن ۴ قبل از میلاد و در رودخانه‌های سیسیل کشف شد و رسماً پای خود را به دنیای جواهرسازی باز کرد. اما علت کاربرد بالای آن، بیشتر به‌وفور بالا و در دسترس بودن آن بازمی‌گردد. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم، انواع متعددی از را خریداری کنید. اما باید بدانید که انرژی سنگ‌های عقیق بسیار متفاوت است و شما با یک تست ساده می‌توانید بفهمید که یک سنگ برای شما مناسب است یا خیر.

بررسی انرژی سنگ عقیق با دست

سنگ‌ها به دلیل ساختار خاص خود قادر به ذخیره یا به ارتعاش درآوردن انرژی شدیدی هستند. این موضوع را در ابتدا با مثالی ساده توضیح می‌دهم. زمانی که یک موسیقی در محیط منتشر می‌شود، این موسیقی علاوه بر ارتعاشی که در گوش و بافت فیزیکی ایجاد می‌کند، بسته به محتوای خود می‌تواند تا حدی افکار و احساسات شما را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد. نیز به همین شکل وارد عمل می‌شود.

یا به طور مثال با خواندن این مقاله، شما احساس و انرژی افکار نویسنده را دریافت می‌کنید و ممکن است در ذهن خود ویژگی‌ها و رفتارهای خاصی را متصور شوید که انرژی این کلمات یا نویسنده را برای شما تداعی می‌کند. رفتاری که هر یک از عناصر اطراف ما قادر به انتقال ذهنی و انتزاعی هستند، تعریف‌کننده‌ی انرژی خاص آن‌هاست و در بازخوانی ارتعاش سنگ‌ها نیز می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. برای تست انرژی و به شیوه‌ی زیر عمل کنید. زمانی که به لحاظ ذهنی و روانی آماده‌ باشید می‌توانید انواع را در دست گرفته و بررسی کنید. اگر احساس کردید تمرکز کافی ندارید، مدتی مراقبه انجام دهید تا حساسیت شما نسبت به آنچه در اطراف شما در حال رخ دادن است افزایش پیدا کند.

حال را در دست چپ خود گرفته و کوچک‌ترین تغییرات حسی و دمایی را بررسی کنید. احساس گرفتگی، سرما، تجسم بافت‌های آلوده و نامنظم یا هجوم احساسات منفی می‌تواند به این معنی باشد که سنگ، بافت و انرژی نامناسبی دارد. همچنین ارتعاش پایین یا خنثی به معنی ضعیف بودن با بی‌ارزش بودن سنگ است. یک خوب باید بتواند تا احساسی قدرتمند و البته مثبت را درون شما ایجاد کند. در صورت افزایش حساسیت می‌توانید کمابیش با نگاه کردن به تصویر یک سنگ نیز حس خاصی را از آن دریافت کنید، اما بهترین روش در دست گرفتن سنگ است.