عمومیکسب و کار جدید

بررسی انواع فلش مموری سن دیسک

موقع خرید بهترین فلش مموری به چه نکاتی توجه کنیم؟

معیارهای مختلفی می‌تواند در تاثیرگذار باشد که به صورت خلاصه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اگر قیمت تنها عامل مهم برای خرید شماست، بهتر است به سراغ فلش مموری‌های با ظرفیت کمتر بروید. فلش مموری‌های 8 گیگابایتی ظرفیت مناسبی را در کنار قیمت اقتصادی به شما ارائه می‌دهند؛ اما برای ذخیره‌سازی فایل‌های حجم بالا مثل فیلم و … مناسب نیستند.

اگر ظرفیت‌های بالا برای ذخیره‌سازی حجم بالایی از فیلم، آهنگ و… مدنظر شماست، بهتر است با صرف هزینه بیشتر، ظرفیت‌های 64 یا 128 گیگابایت را انتخاب کنید تا با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی رو‌به‌‌رو نشوید. برای ذخیره‌سازی و انتقال فایل‌های حجیم مثل فایل بازی‌ها و …، فلش مموری‌های 256 گیگابایتی انتخابی ایده‌آل هستند. همچنین برای ذخیره آهنگ، فلش مموری‌های 8 و  16 گیگابایتی بسیار مناسب هستند و حجم بالایی از فایل‌های موزیک را برای شما ذخیره می‌کنند.

اگر به دنبال فلش مموری سن دیسک از نظر سرعت انتقال داده هستید، باید به نوع رابط ارتباطی توجه کنید. فلش مموری‌های دارای پورت USB 3.0 و USB 3.1 و همینطور Type C،‌ دارای بالاترین سرعت انتقال داده هستند. در مقابل سرعت انتقال اطلاعات در فلش مموری‌های دارای پورت USB 2.0 و Micro USB (OTG) سرعت انتقال کمتری دارند و در عوض، قیمت مناسب تری را ارائه می‌دهند.

بهترین بهترین فلش مموری در بازار

در ادامه لیستی از بهترین فلش مموری‌های بازار را بررسی می‌کنیم.

فلش مموری Vicco man 8GB VC125

اگر به دنبال بهترین فلش و  مناسبترین قیمت انواع فلش مموری برای ذخیره‌سازی و انتقال فایل‌های کم حجم مانند اسناد و فایل‌های PDF، WORD و … هستید، فلش مموری Vicco man 8GB VC125 OTG USB 2.0 یکی از بهترین انتخاب‌های شماست.

این فلش مموری با دارا بودن ظرفیت 8 گیگابایتی،‌ با قیمتی اقتصادی عرضه شده است. فلش مموری Vicco man 8GB VC125 OTG از رابط USB 2.0 برخوردار است که سرعت خواندن اطلاعات 40 مگابایت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین فلش مموری Vicco man دارای پورت Micro USB است که امکان اتصال مستقیم این فلش مموری به گوشی‌های اندرویدی را نیز می‌دهد. خرید فلش مموری Vicco man 8GB VC125 OTG USB 2.0 با ضمانت سلامت کالا از فروشگاه نورنگار امکان پذیر است.

ویژگیهای بهترین فلش مموری Vicco man 8GB VC125:

  • ظرفیت 8 گیگابایتی
  • قیمت مناسب
  • برخورداری از دو پورت USB 2.0 و Micro USB
  • قابلیت اتصال به گوشی اندروید بدون نیاز به مبدل

فلش مموری 16 گیگابایتی سیلیکون پاور مدل T01

فلش مموری 16 گیگابایتی سیلیکون پاور مدل T01 یکی از محبوب‌ترین فلش مموری‌های بازار است که با بدنه فلزی،‌ استحکام بالا و مقاومتی عالی در برابر ضربه و شوک از خود نشان می‌دهد. رابط این فلش مموری USB 2.0 است که نسبت به نسل‌های جدیدتر پورت USB سرعت انتقال کمتری را ارائه می‌دهد. فلش مموری 16 گیگابایتی سیلیکون پاور مدل T01 ابعاد بسیار کوچکی دارد و فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کند؛ برای جلوگیری از گم شدن این فلش مموری می‌توانید از حلقه نگه دارنده ارائه شده در جعبه استفاده کنید.

ظرفیت 16 گیگابایتی فلش مموری سیلیکون پاور مدل T01 برای کاربری‌های عمومی مناسب است و برای کسانی که قصد ذخیره‌سازی و انتقال اسناد و داده‌های کم حجم را دارند، ایده‌آل است. اگر چه این فلش مموری برای انتقال حجم بالای دیتا انتخاب مناسبی نیست،‌ اما قیمت مناسب و استحکام بدنه از ویژگی‌هایی است که ممکن است شما را ترغیب به خرید این فلش مموری کند. اگر به فضای ذخیره‌سازی بالاتری برای انتقال و ذخیره‌سازی فیلم و داده‌های با حجم بالا نیاز دارید،‌ بهتر است ادامه فلش مموری‌های این لیست را بررسی کنید.

ویژگیهای فلش مموری 16 گیگابایتی سیلیکون پاور مدل T01:

  • ظرفیت 16 گیگابایتی
  • قیمت مناسب
  • بدنه مستحکم
  • برخورداری از USB 2.0

فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade

یکی از محبوب‌ترین فلش مموری‌های بازار، فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade است که در ابعاد نسبتا کوچک به بازار عرضه شده است. فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade با بدنه‌‌ای پلاستیکی، گزینه‌‌ای اقتصادی به شمار می‌رود.

در فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade با استفاده از نرم افزار SanDisk SecureAccess می‌توانید اطلاعات این فلش مموری را رمزگذاری کنید و با انتخاب رمز عبور، امنیت بالایی را برای اطلاعات خود ایجاد کنید. یکی دیگر از عواملی که سبب شده است فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade از قیمت مناسبی برخوردار باشد، استفاده از رابط USB 2.0 است. استفاده از رابط USB 2.0 سرعت بالایی را برای انتقال اطلاعات در این فلش مموری فراهم نمی سازد و انتقال اطلاعات را با سرعت حداکثر 40 MB/s انجام می‌دهد.

پس اگر به دنبال خرید یک فلش مموری ارزان قیمت هستید و فقط قیمت برای شما مهم است، فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. درایو فلش USB 16 گیگابایتی Cruzer Blade طراحی جمع و جور و زیبایی دارد و به راحتی در یک جیب یا کیف لپ تاپی شما قرار می‌گیرد. برای خرید فلش مموری 16 گیگابایتی سن دیسک مدل Cruzer Blade  به صفحه این محصول در نورنگار مراجعه کنید.

ویژگیهای فلش مموری سن دیسک مدل Cruzer Blade:

  • ظرفیت 16 گیگابایتی
  • پورت USB 2.0 با سرعت انتقال40 مگابایت بر ثانیه
  • قیمت مناسب

فلش مموری 32 گیگابایتی سن‌دیسک SanDisk Flair SDCZ73 USB 3.0

ظرفیت 32 گیگابایتی فلش مموری سن‌دیسک SanDisk Flair SDCZ73 32GB USB 3.0، برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فیلم و عکس انتخابی مناسب است. از مهم‌ترین ویژگی‌های فلش مموری سن‌دیسک SanDisk Flair SDCZ73 32GB  می‌توان به پورت USB 3.0 اشاره کرد که سرعت انتقال بالای دیتا را برای این فلش مموری به ارمغان می‌آورد.

سرعت انتقال اطلاعات تا 150 مگابایت بر ثانیه، از نقاط قوت این فلش مموری است. فلش مموری سندیسک SanDisk Flair SDCZ73 32GB USB 3.0 دارای بدنه‌‌ای پلاستیکی است و تنها 5 گرم وزن دارد. بنابراین نباید انتظار استحکام و مقاومت خیلی زیادی را از این فلش مموری داشته باشید. خرید فلش مموری سندیسک SanDisk Flair SDCZ73 USB 3.0 با گارانتی 12 ماهه و ضمانت سلامت کالا از نورنگار امکان پذیر است.

ویژگیهای فلش مموری SanDisk Flair SDCZ73:

  • ظرفیت 32 گیگابایت
  • پورت USB 3.0
  • سرعت انتقال داده تا 150 مگابایت بر ثانیه

فلش مموری 32 گیگابایتی سن دیسک Ultra Luxe USB 3.1

سرعت بالای انتقال اطلاعات را با فلش مموری 32 گیگابایتی سن‌دیسک مدل Ultra Luxe USB 3.1 تجربه کنید! پورت USB 3.1 جدیدترین نسل پورت USB است که با سرعت 150 مگابایت در ثانیه در این پورت، نیازی نیست برای انتقال داده‌ها با حجم بالا مدت زیادی را منتظر بمانید.

قابلیت رمزگذاری از نوع AES – 128Bit امنیت اطلاعات شما را در این فلش مموری تضمین می‌کند. برای استفاده از قابلیت‌های رمزگذاری فلش مموری 32 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Luxe USB 3.1 می‌توانید از نرم افزار اختصاصی SanDisk Secure Access استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای برخورداری از حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در فلش مموری 32 گیگابایتی سن‌دیسک مدل Ultra Luxe USB 3.1 لازم است دستگاه شما، به پورت USB 3.1 مجهز باشد. در صورت اتصال این فلش مموری به USB 2.0 سرعت انتقال کمتر از حداکثر سرعت 150 مگابایت در ثانیه خواهد بود. بدنه فلش مموری 32 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Luxe USB 3.1 از جنس فلز ساخته شده است و مقاومت در برابر گرد و غبار و ضربه از ویژگی‌های آن است.

ویژگیهای فلش مموری سن دیسک Ultra Luxe:

  • ظرفیت 32 گیگابایت
  • حداکثر سرعت انتقال داده با پورت USB 3.1
  • قابلیت رمزگذاری AES – 128Bit
  • بدنه فلزی و مقاومت بالا

فلش مموری 64 گیگابایتی یسیدو YESIDO FL10 64GB

فلش مموری یسیدو ظرفیت 64 گیگابایت YESIDO FL10 64GB یکی از محبوب‌ترین فلش مموری‌های موجود در بازار است که با طراحی خاص خود و هماهنگی با پورت‌های همه دستگاه ها، انتخابی مناسب برای همه کاربران است. از نظر میزان فضای ذخیره‌سازی، حافظه 64 گیگابایتی این فلش، فضای موردنیاز همه کاربران را فراهم می‌کند.

اما طراحی خاص فلش مموری یسیدو ظرفیت 64 گیگابایت YESIDO FL10 64GB به پورت‌های آن مربوط می‌شود. این فلش مموری با طراحی چهارطرفه خود،‌ دارای چهار پورت micro USB، USB 2.0،USB Type C  و  LIGHTNINGدر چهار طرف است که سبب هماهنگی این فلش مموری با همه دستگاه‌ها می‌شود.

شما می‌توانید فلش مموری یسیدو ظرفیت 64 گیگابایت  YESIDO FL10 64GB را بدون نیاز به هیچ مبدل یا OTG، به گوشی‌های آیفون و اندروید خود متصل کنید. بدنه فلزی این فلش مموری استحکامی نسبی را در برابر ضربه برای این فلش مموری فراهم می‌سازد. اگر به یک فلش مموری همه کاره نیاز دارید، می‌توانید همین الان اقدام به خرید فلش مموری 64 گیگابایتی یسیدو YESIDO FL10 64GB کنید.

ویژگیهای فلش مموری یسیدو YESIDO FL10

  • ظرفیت 64 گیگابایت
  • برخورداری از 4 پورت USB 2.0، Type C، Lighthning و USB 2.0
  • امکان اتصال به گوشی‌های اندروید و آیفون بدون مبدل
  • بدنه فلزی

فلش مموری 64 گیگابایتی ‌‌ای دیتا مدل DashDrive UV150

برند ‌‌ای‌دیتا یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده لوازم ذخیره‌سازی است که در زمینه تولید فلش مموری هم با ارائه انواع مختلفی از فلش مموری‌های محبوب،‌ توانسته است بخشی از بازار جهانی فلش مموری را نیز بدست آورد. فلش مموری ‌‌ای‌دیتا مدل DashDrive UV150 یکی از بهترین فلش مموری‌های ‌‌ای‌دیتا است که در ظرفیت‌های مختلف و به ویژه ظرفیت 64 گیگابایتی عرضه شده است.

فلش مموری 64 گیگابایتی‌‌ای دیتا مدل DashDrive UV150 با برخورداری از پورت USB 2.0 دارای سرعت انتقال اطلاعات 90 مگابیت بر ثانیه است. ظرفیت بالای فلش مموری 64 گیگابایتی‌‌ای دیتا مدل DashDrive UV150 برای ذخیره فایل‌های حجم بالا بسیار مناسب است. بدنه این فلش مموری پلاستیکی است و از مقاومت مناسبی برخوردار است.

ویژگیهای فلش مموری ‌‌ای دیتا DashDrive UV150:

  • ظرفیت 64 گیگابایت
  • پورت USB 2.0
  • سرعت انتقال داده 90 مگابیت بر ثانیه

فلش مموری 128 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Fit

فلش مموری 128 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Fit دارای پورت USB 3.1 است که سرعت انتقال را تا حداکثر 130 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌سازد. به این ترتیب، قادر خواهید بود با بالاترین سرعت انتقال اطلاعات فایل‌های خود را منتقل کنید. البته لازم است توجه داشته باشید که کامپیوتر شما هم از پورت USB نسل سوم را پشتیبانی کند. این فلش مموری دارای بدنه‌‌ای پلاستیکی است که نمی‌توان از آن انتظار استحکام بدنه‌های فلزی را داشت، اما ظرفیت بالای 128 گیگابایت را با قیمت مناسب‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی زیبا و قرارگیری گیره اتصال بند آویز در انتهای بدنه از دیگر ویژگی‌های فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Fit است.

ویژگیهای فلش مموری سن دیسک Ultra Fit

  • ظرفیت 128 گیگابایت
  • پورت پرسرعت USB 3.1
  • انتقال داده با سرعت 130 مگابایت

فلش موری 128 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Dual Type C USB 3.1

فضای ذخیره‌سازی قابل توجه و سرعت انتقال بالای اطلاعات، خرید فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Type C USB 3.0 را در لیست اولویت‌های بسیاری از کاربران قرار داده است. برند سن دیسک، این فلش مموری را با ظرفیت 128 گیگابایت عرضه کرده است که آن را برای ذخیره‌سازی انواع مختلف دیتاها با حجم‌های گوناگون مناسب می‌سازد و با خرید این فلش مموری، محدودیت زیادی درباره حجم داده‌ها نخواهید داشت.

فلش موری 128 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Dual با برخورداری از دو پورت USB Type C و USB 3.1، با همه کامپیوترها و بخش زیادی از گوشی‌های هوشمند (که از رابط Type C برخوردارند) هماهنگی کامل دارد. سرعت انتقال بالا از دیگر ویژگی‌های فلش موری 128 گیگابایتی سن دیسک مدلUltra Dual  است. هر دو پورت تایپ سی و USB 3.1 در این فلش مموری،‌ جدیدترین نسل پورت‌های USB هستند که سرعت انتقال داده تا 150 مگابایت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

بدنه فلش موری 128 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Dual Type C USB 3.1 در نهایت ظرافت طراحی شده است و از ترکیب فلز و پلاستیک برای ساخت بنده استفاده شده است. اگرچه این فلش مموری در برابر نفوذ رطوبت مقاوم نیست، اما استحکام مناسبی را در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد و در برابر نفوذ گرد و غبار هم مقاوم است.

ویژگیهای فلش موری سن دیسک مدل Ultra Dual:

  • ظرفیت 128 گیگابایت
  • برخورداری از دو پورت USB 3.1 و Type C
  • سرعت انتقال تا 150 مگابایت
  • مقاومت در برابر گرد و غبار

فلش مموری 256 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0

اگر قصد را دارید که خیال شما را از بابت ظرفیت راحت کند و بدون محدویت همه انواع فایل‌ها را ذخیره‌سازی و منتقل کند، فلش مموری 256 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 بهترین انتخاب شماست. البته باید به قیمت بالاتر این فلش مموری هم توجه داشته باشید. دو پورت USB 3.0 و Micro USB، امکان اتصال این فلش مموری به انواع گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید و کامپیوترها را با سرعت مناسب فراهم می‌سازد.

سرعت خواندن اطلاعات تا 150 مگابایت بر ثانیه، سرعت بالایی را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌سازد. دو درپوش محافظ برای پورت‌های فلش مموری 256 گیگابایتی سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 در نظر گرفته شده است و بدنه نیز از استحکام مناسبی برخوردار است.

ویژگیهای فلش مموری سن دیسک Ultra Dual Drive M3.0:

  • ظرفیت 256 گیگابایتی
  • برخورداری از دو پورت USB 3.0 و Micro USB
  • سرعت بالای انتقال داده تا 150 مگابایت بر ثانیه

تاریخچه برند سن دیسک

سن دیسک از معروف ترین برندهای تولیدکننده فلش مموری است که برای اولین بار فعالیت خود را در سال ۱۹۸۸ آغازکرده‌ است. این برند چند سالی است که در بین رقبا جایگاه بسیار خوبی را کسب کرده‌ است و همواره در تلاش است تا با عرضه محصولات باکیفیت خود مشتریان بیشتری جذب کند. دقت داشته باشید کیفیت محصولات این برند آنقدر بالاست که امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ تولیدکننده قطعات الکترونیکی نیز ازمحصولات سن دیسک در تولیدات خود استفاده می‌کنند. لازم است بدانید امروزه این کمپانی زیر شاخه وسترن دیجیتال می باشد که خود یکی از غول های تولید کننده هارد و فلش مموری می باشد.

فلش مموری از عمده تولیدات این برند محسوب می‌شود که شما می‌توانید آنها را در ظرفیت های متنوع خریداری کنید. سرعت فلش مموری سن دیسک بسیار بالاست و همین نیز باعث شده است تا این برند حتی استانداردهای جهانی را نیز تعیین کند. سن دیسک از برندهای با سابقه در تولید فلش مموری است که می‌توانید با خیال راحت محصولات آن را خریداری کنید.

بررسی ویژگی های بهترین فلش مموری سن دیسک

۱- بهترین فلش مموری سن دیسک با ظرفیت های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود هر یک را خریداری کنید. البته لازم است بدانید با بالارفتن ظرفیت و حافظه فلش مسلما قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

۲- بهترین فلش مموری سن دیسک سرعت بسیار بالایی دارند یعنی می‌توانند در کمترین زمان ممکن اطلاعات را به رایانه شما منتقل کنند. پس اگر جز آن دسته از افرادی هستید که سرعت انتقال داده فلش برای شما اهمیت دارد، برند سن دیسک انتخاب خوبی برای شما خواهدبود.

۳- فلش مموری های این برند از درگاه های متفاوتی پشتیبانی می‌کنند که می توانید بسته به نیاز خود از آنها استفاده کنید. برای مثال یکی از درگاه ها مخصوص اتصال فلش به رایانه و برخی دیگر نیز برای اتصال فلش به موبایل استفاده می‌شود.

۴- طراحی بدنه بهترین فلش مموری سن دیسک به صورتی است که به راحتی می‌توانید زیپی را به آن متصل کنید. بدین ترتیب احتمال گم شدن محصول را به حداقل خواهید رساند.

۵- برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل فلش ، برای آن نوعی درب طراحی می‌شود. این درب از ورود هرگونه غبار به داخل فلش جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب عمر آن را بالاتر می‌برد.

۶- بهترین فلش مموری سن دیسک عمر زیادی دارند و شما می‌توانید با خرید یکی از آنها سالیان سال از آن استفاده کنید.

۷- بیشتر مدل فلش مموری سن دیسک از پلاستیک با کیفیت ساخته شده‌ اند از این رو مقاومت خوبی را در برابر ضربات خارجی از خود نشان می‌دهند.

۸- در برخی از فلش های این برند می‌توان نوعی نرم افزار امنیتی نصب کرد. این نرم افزار کمک می‌کند تا کاربر برای اطلاعات مهم خود در این فلش رمز بگذارد و با این روش از آنها محافظت کند.

۹- با استفاده از بهترین فلش مموری سن دیسک می‌توانید به راحتی از اطلاعات خود نظیر مخاطبین، عکس، فیلم و.. نسخه پشتیبان تهیه کرد.

۱۰- اکثر مدل های فلش مموری سن دیسک دارای مقاومت کافی در برابر ضربه و شوک هستند از این رو دیگر نگران آسیب دیدن این محصول و از بین رفتن اطلاعات خود نخواهید بود.

۱۱- برند سن دیسک برای اطمینان بیشتر کاربران از خرید این محصول به آنها گارانتی سه ساله اعطا می‌کند. شما می‌توانید با خرید این محصول در صورت بروز هرگونه مشکل از خدمات پس ازفروش محصول استفاده کنید.

۱۲- فلش مموری سن دیسک به هیچ عنوان در هنگام استفاده داغ نمی‌کند ، به همین دلیل نیز جز بهترین محصولات این برند محسوب می‌شوند.

۱۳- برند سن دیسک در برابر محصولات باکیفیتی که ارائه می‌کند، هزینه معقولی برای خرید آنها در نظر گرفته است. از این رو تمامی اقشارجامعه به راحتی می‌توانند محصولات این برند را خریداری کنند.