اجتماعیکسب و کار جدید

علت گرم نشدن آب مصرفی توسط پکیج

در یک روز گرم تابستانی یا در یک روز سرد زمستان فرقی ندارد که چه موقع از سال است ،همیشه برای شادابی و طراوت روزانه به یک حمام آب گرم نیاز داریم تا خستگی های یک روز پر استرس کاری را از تن خود دور کنیم.به این شرایط وجود کرونا و آلودگی هوا را نیز را اضافه کنید، واقعا نیز امروزه به آب گرم را نمیتوان به هیچ وجه انکار کرد.

حال با این شرایط وقتی آب گرم حمام خود را باز میکنید، با این مشکل مواجه می شوید که آب سرد توسط پکیج شما گرم نمیشود. اینجاست که توصیه های ما درباره سرویس پکیج خود را باید جدی تر بگیرید. از آنجایی که پکیج جزء وسایل برقی پرمصرف در منزل است، باید نسبت به رسیدگی و سرویس سالانه ی آن حساس بود.

گرم نشدن آب مصرفی توسط پکیج یکی از این مشکلات که بسیاری از ما در هنگام استفاده از پکیج با این مشکل روبرو شده ایم.در این مقاله قصد داریم علت گرم نشدن آب مصرفی توسط پکیج را به شما توضیح دهیم با تهران سرویس آنلاین همراه شوید.در صورت نیاز به حضور تکنیسین جهت تعمیر پکیج خود کافیست با یکی از شعب تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید ،و یا مشخصات خود را از طریق فرم درخواست خدمات ارسال کنید تا تعمیرکار پکیج در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شود.

بررسی 10 علت گرم نشدن آب مصرفی توسط پکیج:

10 علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج 

در ادامه به بررسی 10 علت گرم نشدن آب مصرفی توسط پکیج پرداخته ایم ، با ما همراه شوید و در صورت بروز مشکل و یا نیاز به حضور تکنیسین در محل کافیست با نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین به خود تماس حتصل نمایید.

1.      خرابی فلوسوئیچ و یا فلومتر پکیج

در پکیج های تک مبدله اصلی ترین دلیل گرم نشدن آب مصرفی در خرابی فلوسوئیچ و یا فلومتر دستگاه است. فلوسوئیچ یا فلومتر یکی از قطعات مهم در پکیج است که جریان آب در مدار را تشخیص داده و این پیغام را به برد پکیج ارسال می کند؛ در ادامه برد پکیج دستور تشکیل شعله به دلیل باز شدن جریان آب در سیستم پکیج را صادر می کند.

پس اگر فلوسوئیچ و یا فلومتر خراب باشند، این قطعه قادر به تشخیص جریان آب مصرفی در ساختمان نبوده و با باز شدن آب گرم پکیج روشن نمی شود تا آب را گرم کند.

به طور کلی می توان گفت اگر با باز کردن شیر آب گرم مصرفی در ساختمان هیچ تغییر و عکس العملی در پکیج مشاهده نکردید، مشکل از فلوسوئیچ و یا فلومتر است که باز بودن شیر آب را به برد گزارش نمی دهد.

2.      پایین بودن فشار بار پکیج

گاهی فلوسوئیچ سالم است، اما فشار بار یا مقدار فشار آب موجود در پکیج  به قدری پایین است که دستور تشکیل شعله برای گرم کردن آب مصرفی صادر نمی شود. یعنی فشار بار پکیج که در حالت عادی باید بین 1.5 تا 2 بار باشد، زیر یک بار قرار گرفته است.

معمولاً در چنین شرایطی علاوه بر اینکه آب مصرفی دستگاه سرد است، رادیاتورهای شوفاژ نیز گرمای پایینی دارند، چون به دلیل افت فشار بار پکیج اصلاً شعله تشکیل نمی شود که آب داخل مبدل پکیج را گرم کند و در ادامه به منظور استفاده در مسیر مصرفی و یا گرمایش مصرف شود.

3.      کم بودن فشار گاز ورودی به پکیج

فشار گاز ورودی به پکیج نیز همانند فشار آب دستگاه باید مقدار مشخصی داشته باشد که مقدار آن از طریق شیر گاز برقی پکیج قابل تنظیم است. اگر فشار گاز ورودی به پکیج پایین باشد، ارتفاع شعله کم می شود.

در این شرایط ممکن است دو حالت ایجاد شود؛ شعله تشکیل می شود، اما به دلیل کم بودن فشار گاز ورودی ارتفاع شعله بلند دستگاه پایین است و به همین دلیل آب مصرفی و رادیاتورها سرد هستند.

در حالت بعدی فشار گاز ورودی به قدری پایین است که با وجود فعال شدن جرقه زن اصلاً شعله در پکیج تشکیل نمی شود، در نتیجه باز هم با سرد بودن آب مصرفی و رادیاتورهای پکیج مواجه خواهیم شد.

4.      خرابی سنسور حرارتی یا سنسور NTC آب مصرفی

پکیج  همانند دیگر پکیج ها دارای دو عدد سنسور NTC یکی در مسیر آب مصرفی و دیگری در مسیر گرمایش دستگاه است که این دو سنسور میزان حرارت آب گرم در این دو مسیر را اندازه می گیرد و هر زمان دمای آب گرم به اندازه ای که بر روی تنظیمات پکیج قرار دادیم، برسد پیغام قطع کردن شعله را به برد صادر می کند.

با این توضیحات مشخص می شود که اگر NTC آب گرم مصرفی خراب شود و یا حساسیت خود را از دست بدهد، دیگر قادر نخواهد بود دمای آب مصرفی را به درستی اندازه گیری کند و به احتمال زیاد پایین آمدن دمای آب گرم مصرفی را تشخیص نداده و در نتیجه برد متوجه سرد بودن آب مصرفی نمی شود تا فرمان تشکیل شعله بلند و گرم کردن آب را صادر کند.

5.      گیرپاژ بودن پمپ پکیج

پمپ پکیج مسئول سیرکوله کردن یا چرخش آب در مدار دستگاه را به عهده دارد. برخی افراد فکر می کنند این قطعه فقط آب گرم را در مسیر گرمایش یا همان رادیاتورهای متصل به پکیج به چرخش در می آورد و به همین دلیل خرابی پمپ نمی تواند دلیل گرم نشدن آب مصرفی در پکیج  باشد.

در حالی که در پکیج های دو مبدله پمپ پکیج چه در حالت تابستانه و چه در حالت تابستانه فعال و روشن است و اگر با مشکلاتی همچون قفل شدن یا گیرپاژ شدن مواجه شود، دیگر نمی تواند آب گرم مصرفی را نیز به چرخش درآورد، در نتیجه چون آب گرم مصرفی گردش نمی کند، به سرعت سرد می شود.

برخی از مدل های پکیج  نیز دو مبدله هستند، بنابراین گیرپاژ کردن پمپ پکیج می تواند عامل مهمی در گرم نشدن آب مصرفی این وسیله باشد.

6.      رسوب داشتن مبدل حرارتی پکیج

یکی از نشانه های بارز گرم نشدن آب مصرفی پکیج  این است که مبدل حرارتی دستگاه رسوب گرفته است، در این حالت پکیج  روشن می شود، اما چون مبدل رسوب گرفته است، به سرعت دما بالا می رود، تا حدی که سنسور حد پکیج فعال شده و شعله خاموش می شود.

در نتیجه تا وقتی که مجدداً شعله تشکیل شود، آب مصرفی سرد می ماند. پس با این حساب مشخص می شود که رسوب داشتن مبدل حرارتی پکیج  اغلب با نشانه سرد و گرم شدن حرارت آب گرم مصرفی خود را نشان می دهد.

7.      خرابی شیر سه راهی

در سیستم تمام پکیج ها قانون به این صورت است که اولویت اول دستگاه تامین آب گرم مصرفی می باشد، یعنی حتی اگر پکیج در حالت زمستانه مشغول به کار باشد، باید بعد از باز شدن هر کدام از شیرهای آب گرم مصرفی، سیستم گرمایش را قطع کرده و به تامین آب گرم مصرفی بپردازد.

این مهم توسط شیر سه راهی انجام می شود و در پکیج دو مبدله  خرابی شیر سه راهی باعث نداشتن حرارت مطلوب در آب گرم مصرفی می شود. وقتی می گویم شیر سه راهی خراب است در واقع اورینگ شیر و فنر سوپاپ آن معیوب شده و رسوب گرفته است. در این حالت آب گرم در مسیر مصرفی قرار نمی گیرد.

8.      روشن ماندن فن پکیج

اگر پکیج در حالت زمستانه روشن است و فن دستگاه روشن مانده معمولاً ایرادی در دستگاه وجود ندارد، مگر اینکه آب پکیج گرم نشود و یا دستگاه کد خطا بدهد. در این صورت روشن ماندن یا گیر کردن فن پکیج دلیل گرم نشدن آب گرم مصرفی دستگاه می باشد.

9.      خرابی پرشر سوئیچ هوا

خرابی پرشر سوئیچ هوا در پکیج به این صورت خود را نشان می دهد که بعد از باز کردن آب گرم مصرفی فن پکیج برای چند ثانیه روشن می شود، اما دستگاه ارور داده و شعله خاموش می شود. در اکثر مواقع اگر پرشر سوئیچ هوا خراب باشد، سلامت فن پکیج را به برد صادر نمی کند و در نتیجه دستگاه روشن نمی شود که آب گرم شود.

10.  خرابی برد الکترونیک دستگاه

آخرین دلیلی که می توانیم برای گرم نشدن آب مصرفی در پکیج  در نظر بگیریم، خرابی برد پکیج است. همانطور که از توضیحات داده شده تا این قسمت از متن دریافتید، تمام اجزای پکیج از طریق فرمانی که از برد الکترونیکی پکیج می گیرند، کار خود را انجام می دهند. پس اگر خود برد خراب باشد، این احتمال وجود دارد که با وجود سلامتی دیگر قطعات باز هم پکیج نتواند آب مصرفی را گرم کند.

عامل خارجی علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج هست.

  • فشار آب ورودی به پکیج کاهش پیداکرده است. چون معمولاً در سیستم پکیج شعله با به جریان افتادن آب روشن می‌شود. جریان آب‌لوله‌کشی را چک کنید. و سپس پمپ آب پکیج را چک کنید. همچنین ممکن است ایراد در سیستم کنترل‌کننده فشار آب پکیج باشد.
  • ممکن است ایراد از برق پکیج باشد. چون نوسانات برق نیز می‌تواند باعث خاموش شدن شعله گردد.
  • شاید سنسور (حسگر) شعله مشعل ایراد داشته باشد. که در این صورت شعله خاموش می‌گردد. باید فاصله استاندارد آن تنظیم باشد.
  • احتمالاً فشار گاز در سیستم پکیج کاهش‌یافته باشد. (شیر گاز آن را چک کنید.)
  • اختلال در فشار هوا در سیستم احتراق نیز باعث خاموش شدن شعله می‌گردد. سیستم کنترل‌کننده فشار هوا را چک کنید.

نتیجه‌گیری

برای اینکه سیستم پکیج همواره درست کار کند چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • شرایط مناسب طبق دفترچه راهنمای پکیج برای آن فراهم کنید. تا همواره بدون مشکل کار کند.
  • اگر اطلاعات تخصصی و فنی ندارید، هیچ گاه پکیج را دست‌کاری نکنید. و کار را به سرویس‌کار وارد و مجرب بسپارید.
  • سرویس منظم و دوره‌ای را در ابتدای فصل سرما فراموش نکنید.
  • عیب یابی پکیج نیازمند حوصله و دقت فراوان است. اگر وقت و حوصله ندارید، کار را به سرویس‌کار پکیج بسپارید. چون دستکاری ناشیانه ممکن است باعث خرابی قطعه‌ای شود. و هزینه‌ای را به شما تحمیل کند.

تعمیر تمامی برند پکیج:

در هنگام مواجه شدن با مشکلات پکیج خود کافیست با ما تماس حاصل نمایید , تا تعمیرکار تهران سرویس آنلاین برای رفع مشکل به محل اعزام شود.در تهران سرویس آنلاین تمامی برندهای پکیج مورد بازبینی و تعمیر قرار گرفته و تا جای ممکن از خرید مججد پکیج برای مشتریان جلوگیری به عمل می آوریم .

تعمیر پکیج در شمال تهران:

تهرانیان عزیز در مناطق شمالی شهردر صورت نیاز به خدمات پکیج کافیست با شماره تلفن 22669196 تماس حاصل نمایید، و در خواست خدمات خود را ثبت کنید.

تعمیرکاران تهران سرویس آنلاین در کمتر از 1 ساعت در محل حاضر و اقدام به رفع مشکل پکیج شما خواهند کرد.

ارائه خدمات در شعبه شمال به صورت شبانه روزی در 7 روز هفته بدون داشتن تعطیلی انجام میپذیرد.

ارائه فاکتور رسمی ، و ضمانت نامه برای تعمیرات و قطعات مصرفی جزء اصول اولیه کار ماست.

تعمیر پکیج در غرب تهران:

همشهریان عزیز ساکن غرب تهران برای ثبت سفارشات خود کافیست با شماره تماس 44284743 تماس بگیرند ،تا از تمامی خدمات تهران سرویس آنلاین بهرمند شوند.

ارائه خدمات در شعبه غرب از شنبه تا جمعه بدون داشتن تعطیلی به صورت شبانه روزی امکان پذیر است.

در صورت شلوغی خط ها کافیست از طریق فرم درخواست خدمات برای ثبت خدمت مورد نظر اقدام نمایید.پشتیبانی گروه فنی مهندسی تهران سرویس آنلاین در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس گرفته و اقدام به ثبت آدرس شما عزیزان مینمایند.

تعمیر پکیج در شرق تهران:

شعبه شرق تهران در 7 روز هفته به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مشتریان عزیز میباشند. شماره تماس شعبه شرق 77241505 است ، که با تماس با این شماره مشاوران ما نسبت به  ثبت آدرس شما اقدام خواهند کرد.

ضمانت نامه 6 ماه و فاکتور رسمی پس از ارائه خدمات به شما تحویل داده میشود.

تعمیر پکیج در مرکز تهران:

متخصصان تهران سرویس آنلاین در تمام مناطق مرکزی حتی مناطق دارای طرح ترافیک در کمتر از یک ساعت حاضر و اقدام به تعمیرات پکیج مشتریان عزیز مینمایند.

ضمانت نامه تهران سرویس آنلاین برای تمامی تعمیرات صادر و مشتریان عزیز با عضویت در باشگاه مشتریان ما از 10 درصد تخفیف برخودار میگردد.

شماره تماس شعبه مرکز تهران سرویس آنلاین 66593368 است ، تکنسین های ما به صورت شبانه روزی در تمام طول هفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

تعمیر پکیج در جنوب تهران:

تهران سرویس آنلاین برای رفاه حال مشتریان عزیز جنوب تهران شعب این منطقه را با شماره تماس 55795434 تاسیس و تمامی خدمات تعمیر سرویس و نصب پکیج را به مشتریان عزیز ارائه میدهد.

در تعمیرگاه جنوب تهران سرویس آنلاین امکان حضور مشتریان جهت تعمیرات حضوری و یا خرید قطعه به صورت مستقیم فراهم شده است ، کافیست جهت هماهنگی با این شعبه تماس حاصل نمایید.