علمی و پزشکیکسب و کار جدید

علت خاموش و روشن شدن سریع یخچال

علت روشن و خاموش شدن سریع یخچال چیست؟

پیش از صحبت درباره مشکل روشن و خاموش شدن سریع یخچال ابتدا باید با مفهوم اتومات کردن آشنا شده و بدانیم یخچال در چه زمانی اتومات میکند. اتومات کردن یا خاموش و روشن شدن دستگاه یخچال، متناسب با دمای تنظیم شده انجام می گیرد. در فرآیند طبیعی اتومات کردن یخچال، به منظور رسیدن به دمای موردنظر، موتور فعال و به محض رسیدن به بازه دمای مشخص شده، کارکرد موتور متوقف می شود.

زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال | علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل | علت خاموش شدن یخچال سامسونگ

وظیفه ی تشخیص این دما به عهده ی ترموستات یخچال است.چنانچه یخچال شما بیش از حد معمول اتومات کند، باید به دنبال علت آن باشیم. به خاطر داشته باشید ،زمانبندی مشخصی برای تمامی یخچال ها وجود ندارد ،اما در حالت عادی زمان اتومات کردن یخچال به ازای هر 45 دقیقه عملکرد 15 دقیقه استراحت است. جهت مواجه شدن با مشکلات روشن و خاموش شدن سریع یخچال، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شماره تلفن تعمیرکار یخچال فریزر اصفهان

1-وجود نوسان در برق رسانی:

در هنگام خرید یخچال و سایر وسایل برقی نسبت به خرید محافظ هایی مناسب با ولتاژ برقیه آنها اقدام کنید، چرا که یکی از اساسی ترین دلایل خاموش و روشن شدن یخچال اشکال در سیستم برق رسانی می باشد. از وصل کردن مستقیم یخچال به پریز برق نیز به شدت بپرهیزید ، چرا که با وجود نوسانات برقی درکشور ممکن است ، به قطعات الکتریکی یخچال شما آسیب جدی وارد شود.

2-مشکل ترموستات:

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ،ترموستات نقش اصلی در اتومات کردن یخچال ایفا می کند. در صورت بروز مشکل در ترموستات ما شاهد اختلال در عملکرد یخچال خود خواهیم بود، چرا که این قطعه با تنظیم دما، زمان اتومات دستگاه را مشخص کرده و در یک زمانبندی معین عملکرد یخچال را تنظیم می کند. از مهمترین نشانه های خرابی در ترموستات می توان به خاموش شدن یخچال، تنظیم نبودن دمای یخچال و سرد شدن دما اشاره کرد.

3-اختلال در کمپرسور:

در صورتی که کمپرسور معیوب شده باشد، باعث میشود که دستگاه به سرعت خاموش روشن شود باید با تعمیرکار تهران سرویس تماس گرفته شود تا در صورت امکان کمپرسور تعمیر و در صورت امکان پذیر نبودن تعویض گردد.

4- آسیب در برد یخچال:

برد در تمامی وسایل الکتریکی نقش مغز متفکر  سیستم را دارد، به طوری که عملکرد تمامی قطعات الکتریکی از جمله کمپرسور، ترموستات توسط برد یخچال تنظیم میشود. در صورت بروز مشکل در برد عملکرد تمامی قطعات الکتریکی دچار مشکل شده و ما شاهد بروز مشکلاتی از جمله برفک زدن یخچال، خاموش شدن، ایجاد صدای زیادو از کار افتادن فن و…. خواهیم بوداین قطعه به طور معمول بر روی درب یخچال نصب می‌شود و به کاربر اجازه کم و زیاد کردن دمای دستگاه را می‌دهد.وجود نوسانات برقی از مهم‌ترین دلایل خرابی یا سوختگی برد یخچال است.

5-نشت گاز و کم بودن سرما:

کمبود گاز مبرد در یخچال یکی از عوامل مهم در بروز روشن و خاموش شدن سریع دستگاه است ، چرا که در صورت کمبود گاز یخچال مجبور است برای رسیدن به دمای مورد نظر مد زمان بیشتری به عملکرد خود ادامه داده و زمان کمتری را استراحت کند. این تغییر در تنظیم زمان اتومات کردن یخچال میتواند باعث ایجاد خسارت زیادی به کمپرسور یخچال شما شود.

6-داغ شدن کمپرسور یخچال:

 یکی از عمده دلایل بروز مشکل در یخچال فریز  در مکان نامناسب است،مکانی که یخچال در آن نصب می شود، باید از تابش مستقیم نور آفتاب و وسایل گرمایشی آشپزخانه دور بوده و فاصله مناسب اطراف آن رعایت شود. از جمله اقداماتی که باعث فشار آمدن به کمپرسور یخچال و داغ شدن آن میشود، باز نگه داشتن درب یخچال برای مدت زمان طولانی است. توصیه می شود در هر بار باز شدن درب یخچال تمامی وسایل لازم را از آن خارج کرده و زمان باز ماندن درب را تا حد ممکن کاهش دهید. در صورتی که متوجه داغ شدن کمپرسور یخچال خود شده‌اید، یخچال را از برق خارج کرده و برای چندین ساعت آن را به برق وصل نکنید. در صورت وصل کردن یخچال به برق و بروز مجدد این مشکل با تعمیرکار یخچال خود تماس حاصل نمایید.

7-دیفراست  نکردن یخچال :

بروز مشکل در دیفراست به راحتی برای شما قابل تشخیص نخواهد بود، اما خرابی این قطعه یکی از عوامل روشن و خاموش شدن یخچال می باشد، یکی از نشانه های تشخیص خرابی در دیفراست یخچال برفک زدن قسمت های مختلف می باشد .در هنگام بروز خرابی در دیفراست یخچال عملکرد یخ زدایی به درستی صورت نخواهد گرفت و این کار مانع فعالیت درست کمپرسور یخچال خواهد شد.در صورت مشاهده ی برفک باید با تعمیرکار یخچال خود تماس حاصل نمایید.

در صورت نیاز به حضور تکنسین برای برطرف کردن این مشکل در یخچال خود تنها کافیست به نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین به خود تماس حاصل نمایید.تعمیرات تمامی برندهای پکیج در این مجموعه با کمترین قیمت وبا ضمانت انجام خواهد گرفت. یخچال، یکی از مهم ترین لوازمیست که در آشپزخانه وجود دارد. دنیای بدون یخچال را تصور کنید.

جایی نیست مواد غذایی را در آن نگهداری کنید. به زودی مواد غذایی شما فاسد شده و بوی فاسد شدگی تمام محیط را پر می‌کند. بنابراین همیشه باید مراقب باشید که یخچال شما با مشکلی رو به رو نشود. از عملکرد صحیح یخچال خود با بهره مندی از سرویس دوره ای یخچال آگاه شوید. یکی از مشکلاتی که در یخچال ممکن است رخ دهد خاموش و روشن شدن سریع یخچال است. کمپرسور یخچال مهم ترین قطعه در این وسیله است.

سایر علت های روشن و خاموش شدن سریع یخچال

·         نشتی گاز و کمبود سرما

علت قطع و وصل شدن موتور یخچال و یا روشن و خاموش شدن سریع یخچال ، در اولین وهله مربوط به نشتی گاز و در نتیجه کمبود سرما در یخچال است. علت خاموش شدن یخچال قدیمی و یا روشن و خاموش شدن سریع آن، معمولا برفک زدن و در نتیجه جلوگیری از تبادل هوای صحیح در یخچال است. برای رفع این مشکل بهتر است یخچال را از برق خارج کرده و منتظر شوید برفک‌ها آب شوند. پس از آب شدن برفک‌ها آن را به طور کامل تمیز کرده و سپس مجددا به برق متصل کنید. اینکار را به طور مرتب تکرار نمائید.

در صورتی که یخچال شما بدون برفک است و با این مسئله رو به رو شده اید، احتمال گاز یخچال از جایی دچار نشتی شده است. ممکن است لاستیک درب یخچال فرسوده شده باشد، مواد غذایی را داغ وارد یخچال کرده باشید، به طور ناصحیح آن را تمیز کرده باشید و سبب آسیب به بدنه شده باشید و… تمامی این مسائل می‌تواند سبب نشتی گاز شود. بنابراین می‌بایست یخچال را شارژ کنید تا این مشکل رفع شود. در غیر اینصورت کمپرسور مجبور است به منظور خنک کردن یخچال دائما کار کند. در اینصورت یا یکسره شدن کمپرسور رخ می‌دهد و یا یخچال روشن و خاموش می‌شود.

·         فیوز و کنتور برق را بررسی نمائید

دومین علت روشن و خاموش شدن سریع یخچال در ساده ترین حالت ممکن مربوط به پریدن و از جا در آمدن فیوز است. بنابراین می‌بایست کنتور برق را بررسی کنید. بهتر است برای محافظت از یخچال در این مواقع از محافظ برق نیز استفاده نمائید.

·         پریز برق را بررسی کنید.

سومین علت روشن و خاموش شدن سریع یخچال مربوط به خراب بودن فیوز برق است. به همین علت لازم است فیوز برق، دو شاخه یخچال، کابل یخچال را به طور کامل بررسی نمائید. مطمئن شوید این بخش‌ها دچار اتصال کوتاه نشده باشند.

·         خراب شدن برد یخچال

دیگر علت روشن و خاموش شدن سریع یخچال خراب شدن برد یخچال است. در اینصورت یخچال پس از چند ثانیه خاموش و روشن می‌شود. علت خاموش شدن یخچال پس از چند ثانیه می‌تواند مربوط به خراب شدن برد باشد. خراب شدن و یا آسیب به برد ممکن است سبب شود یخچال شما دائما روشن و خاموش شده و یا روشن نشود.

معمولا برد یخچال قابل تعمیر است. در اینصورت می‌بایست از یک تعمیرکار بخواهید برد را بررسی نماید . همه تلاش تعمیرکار بر تعمیر برد است. اما در صورتی که برد تعمیر نشود، می‌بایست آن را تعویض نمائید تا مشکل خاموش و روشن شدن یخچال رفع شود. چرا که در غیر اینصورت فرمان صحیح به دیگر بخش‌ها صادر نمی‌شود.

·         سوختن موتور یخچال

خاموش شدن ناگهانی یخچال و یا روشن و خاموش شدن سریع یخچال می‌تواند مربوط به خراب شدن برد نیز باشد. در صورتی که تمامی موارد فوق را مطالعه نمودید اما همچنان یخچال شما این مشکل را دارد، مسئله مربوط به موتور یخچال است. در صورتی که یخچال فریزر و یا ساید شما خاموش است و صدایی تولید نمی‌کند اما صفحه نمایش روشن بوده و کار می‌کند، موتور یخچال آسیب دیده است. اما در صورتی که یخچال خاموش است و صفحه نمایش نیز مشکلی ندارد، می‌بایست با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا یخچال شما را بررسی نماید.

·         عدم تنظیم دما و خراب بودن ترموستات

در صورتی که یخچال تشخیص دهد دمای یخچال با دمای تنظیم شده مطابق نیست و گرم است، بنابراین مجبور است دائما روشن و خاموش شود تا دما را به حد نرمال برساند. در اینصورت دمای یخچال را بررسی کنید ومطمئن شوید روی عددی صحیح است. می‌بایست ترموستات یخچال نیز بررسی شده و در صورت نیاز تعویض گردد.