بهترین برندهای تولید کننده سرامیک کف کدامند؟

بهترین برندهای کاشی و سرامیک ایران

اکثر ما زمانی که به دنبال خرید کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک کف هستیم در جستجوی عبارت هایی همچون بهترین برند سرامیک، بهترین قیمت سرامیک کف، بهترین برند کاشی و سرامیک و بهترین مارک کاشی و سرامیک هستیم. جستجوهای اینترنتی نشان می‌دهد برندهای معتبر بسیاری در ایران وجود دارد که مردم به آنها علاقمند هستند و ترجیح می‌دهند انتخاب خود را از میان این برندها انتخاب نمایند. در پایان بخش به معرفی ده برند برتر ایرانی که فروش محصولات آنها نسبت به سایر برندها بیشتر است معرفی می‌نماییم.

کاشی تبریز

یکی از بهترین  تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایرانی است که دفتر مرکزی آن در شهر تبریز قرار دارد. استارت شروع کار کاشی تبریز از سال 1362 بود اما صنایع کاشی و سرامیک تبریز در سال 1374 با زیربنایی 50 هزارمتری در زمینی به وسعت 15 هکتار با ظرفیت تولید  1.5 میلیون مترمربع تولید کاشی و سرامیک که عمده تولید آن کاشی دیوار بوده به بهره برداری رسید.

این شرکت از سال در همان سالهای اولیه با مطالعه دقیق فنی ماشین آلات  و شناسایی بازار هدف سعی نمود پلن متفاوتی را پیاده نمود و با شناسایی طرح‌ها و ابعاد مورد نیاز مشتریان توانست تولیدات خود را مطابق با نیاز جامعه ارتقا دهد. پس از آن کاشی تبریز توانست علاوه بر کاشی کف به ساخت کاشی و سرامیک دیوار نیز بپردازد. امروزه کاشی تبریز به عنوان یکی از بهترین مارک‌های سرامیک کف و دیوار شناخته می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی برخی از محصولات درجه یک خود را صادر می‌نماید.

سرامیک | سرامیک کف

کاشی تکسرام

کاشی تکسرام  یکی از نام‌های شناخته شده در صنعت کاشی و سرامیک ایران است که کارخانه آن در استان اصفهان قرار دارد. این برند کاشی و سرامیک یکی از معروفترین برندهای کاشی و سرامیک ایران است که توانسته است جایگاه مناسبی در بازار کاشی جهان به دست آورد. تکسرام در سال 1374 با استفاده از بروزترین ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک کار خود را با تولید سالانه سه میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک آغاز نمود.  تکسرام در زمینه تولید انواع کاشی گرانیتی و کاشی‌های پرسلانی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع فعالیت می‌کند و تا کنون توانسته است چندین استاندارد برای تولیدات خود کسب نماید.  مشاهده کالکشن سرامیک های خارجی.

کاشی مهسرام

یکی دیگر ار برندهای معتبر کاشی و سرامیک در ایران است این برند زیر نظر شرکت کاشی الماس کویر یزد با نام تجاری مهسرام در سال 1376 در مهریز استان یزد آغاز به کار نمود. کارخانه آن در قطعه زمینی به مساحت 17 هکتار واقع در شهرک صنعتی هرفته مهریز احداث گردید و محتوای تولیدی آن انواع کاشی گرانیتی  مانند سرامیکی‌های فلفل نمکی، سرامیک سلوبل سالت، سرامیک وین و …بوده است.این شرکت با بهره گیری از یک کادر مجرب و دستگاه‌های روز جهان توانسته است محصولاتی با بهترین طرح و کیفیت را به بازار ارائه نماید.

این شرکت  با به کار گیری آخرین فناوری‌های روز صنعت سرامیک جهان، محصولات پرسلانی را در طرح ، رنگ و ابعاد بسیار متنوع و با قابلیت تولید سرامیک با ضخامت بالا جهت مصارف خاص با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت تولید نماید.

کاشی پارس

نام آشنای دیگری که بسیاری آن را شنیده اید کاشی پارس است. شرکت کاشی پارس در دهه ۵۰ شمسی تأسیس شد و امروزه به عنوان یکی از شناخته شده ترین برندهای ایرانی در تولید انواع پوشش‌های سرامیکی و پرسلانی لعاب‌دار در ایران به‌شمار می‌رود.

 محصولات شرکت با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری روز دنیا در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین تولید می‌گردد. کیفیت، نوآوری، تجربه و خدمت به مشتری چهار رکن اصلی کاشی پارس بوده است. امروزه، شرکت کاشی پارس با حدود نیم‌قرن تجربه انواع کاشی و سرامیک را در ابعاد، طرح‌های و رنگ‌های مختلف مناسب برای هر سطحی تولید می‌کند.

کاشی الوند

صنایع کاشی الوند یکی دیگر از شناخته شده ترین برندهای کاشی و سرامیک در ایران است. که بیشتر از بیست سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1370 در شهرک صنعتی قزوین آغاز به کار نمود.این شرکت با طراحی و تولید محصولات سرامیکی با استفاده از به روز ترین ماشین آلات صنعت کاشی جهان در زمینه تولید انواع کاشی‌های دیوار، سرامیک‌های کف و محصولات گرانیتی خود را به بازارهای ایران و جهان معرفی نمود. کاشی الوند دارای طرح‌های بسیاری است و در سایزهای مختلفی ارائه می‌شود. این شرکت توانایی تولید سالانه 12 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک را دارد.

سرامیک البرز

یکی دیگر از شناخته شده ترین سرامیک‌های ایرانی سرامیک البرز است که با تکیه بر نیروی مجرب و تکنولوژی روز جهان اقدام به ساخت محصولات سرامیک البرز، کاشی، سرامیک مینیاتوری و همچنین موزاییک نموده است.  این شرکت مبادرت به تولید انواع کاشی و سرامیک به خصوص کاشی و سرامیک سایز بزرگ و کاشی‌های سایز کوچ مینیاتوری نموده است. برند سرامیک البرز با ارائه محصولات خود در سال 93 توانست در طول یک سال بازده مناسبی به دست آورد به گونه ای که در سال 94 تبدیل به یکی برند شناخته شده در بازار کاشی ایران شده بود.

کاشی سعدی

و بالاخر ه کاشی سعدی که یکی از قدیمی ترین آشنایان صنعتی کاشی و سرامیک برای مردم ایران بوده است. کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی با بیش از 50 سال سابقه تولید کاشی و سرامیک در صنعت کاشی کشور است این شرکت در سال ۱۳۳۹ در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در توابع شهر ری تاسیس گردید.

همانگونه که گفتیم کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی  جزیی از میراث صنعت کاشی و سرامیک است که توانست با تولید کاشی دیوار و سرامیک کف نام خود را به عنوان یک تولید کننده برتر در بازار کاشی و سرامیک ایران ثبت نماید.

پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از صنعت روز کاشی جهان باعث گردید این کارخانه بتواند در چاپ طرح‌های جدید با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال HD  بر روی کاشی و سرامیک موفق عمل نماید و نام خود را  به عنوان یکی از کارخانجات توسعه یافته صنعت کاشی و سرامیک ایران ثبت کند.

کاشی مرجان

یکی دیگر از پرفروشترین برندهای ایرانی محصولات شرکت کارخانجات است که این شرکت به عنوان یک واحد مستقل تولید انواع کاشی‌های بدنه قرمز در نوع کاشی‌های  پرسلانی لعاب دار، کاشی‌های ضد اسید، کاشی نما و کاشی و سرامیک ویژه پارکینگ شناخته می‌شود. کاشی مرجان از سال 1371 در منطقه نجف آباد اصفهان با بهره گیری از به روزترین ماشین آلات خط تولید کاشی و مجرب ترین متخصصین صنعت کاشی آغاز به کار نمود.

کاشی مرجان توانسته است در راستای نوآوری در زمینه تولید و عرضه به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان کاشی و سرامیک ضد اسید صنعتی، اولین تولیدکننده کاشی نما مجهز به حفره‌‎های نصب اسکوپ و اولین تولید کننده کاشی اسلیم در ایران شناخته شود. این شرکت موفق به کسب عنوان دو دوره صادرکننده نمونه ملی و چندین عنوان صادرکننده نمونه استانی گردیده است.

کاشی سمنان

شرکت کاشی سمنان در سال 1361 تاسیس و در فروردین 1374 به بهره‌برداری رسید. این شرکت یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه تولید کاشی دیوار، کاشی کف و سرامیک پخت سوم است که توانسته است جایگاه مناسبی در بازار کاشیی ایران به دست آورد. کاشی سمنان جزو اولین شرکت هایی است که از تکنولوژی چاپ دیجیتال در ایران استفاده نموده است. شرکت کاشی سمنان از ابتدای تاسیس،کیفیت را سرلوحه تولیدات خود قرار داده و با استفاده از بهترین مواد اولیه ایرانی و تهیه رنگ ولعاب  از شرکت‌های  Colorobbia ایتالیا و Vidres اسپانیا  همواره جزو بهترین‌ها بوده است.

راک سرامیک

یکی از بهترین برندهای کاشی و سرامیک خارجی برند است، این شرکت تولید کننده انواع کاشی و سرامیک بین المللی است که مرکز آن در امارات متحده عربی است و به عنوان سومین برند برتر در زمینه تولیدات سرامیکی در جهان معرفی می‌شود. این شرکت شعبه‌های زیادی در سراسر جهان مانند امارات متحده عربی، هندوستان، بنگلادش و ایران دارد که با تولید انواع کاشی و سرامیک به این جایگاه رسیده است.

سرامیک راک ایران در سال 1382 در کارخانه ای در شهرضای اصفهان با استفاده از ماشین آلان روز ایتالیایی صنعت کاشی و سرامیک زیر نظر شرکت اصلی آن به تولید محصولاتی تحت لیسانس راک آغاز به کار نمود و در سال 1384 به بهره برداری رسید.  کیفیت محصولات تولیدی راک سرامیک ایران در ردیف محصولات خارجی آن است و عمدتا در تولید سرامیک‌های پرسلانی، پرسلان لعابدار و … فعالیت دارد.

کاشی و سرامیک پوششی برای کف و دیوارها است که در ایران طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که در ایران منابع اولیه برای تولید کاشی یعنی معادن خاک و فلزات فراوان است، در نتیجه صنایع مختلف در زمینه تولید سرامیک، کاشی، آجر و به طور کلی مصالح ساختمانی غیر فلزی شکوفا شده‌اند. برای پیدا کردن بهترین مارک کاشی و سرامیک و با کارگشا همراه بمانید.

کاشی و سرامیک ایرانی یا خارجی؟

انتخاب بین مارک کاشی و سرامیک ایرانی و یا خارجی همیشه مشکل بوده است. از آنجایی که کیفیت کاشی و سرامیک ایرانی با توجه به منابع اولیه خوب و ماشین آلات مجهز و پیشرفته بالاست و معمولاً نود درصد خریداران از کاشی و سرامیک با برند ایرانی استفاده می‌کنند. در این بین کاشی و سرامیک با برند ایتالیایی نیز از کیفیت خوب در کنار طرح و رنگ زیبا و فوق العاده برخوردار است.

به دلیلی تجهیزات بهتر کشور ایتالیا در زمینه صنعت ساختمان، کاشی‌ها با برند ایتالیایی در ابعاد بزرگ و با طرح‌های شبیه سنگ گرانیت، مرمر، هورنفلس و … به بازار عرضه می‌کند که طرفداران زیادی در ایران دارد. البته از آنجایی که خرید سنگ در ایران آنچنان گران‌تر از کاشی و سرامیک با طرح سنگ نیست بنابراین از این قبیل طرح‌ها استقبال نمی‌شود.

بهترین مارک کاشی و سرامیک ایرانی

از بین برندهای معتبر و شناخته شده کاشی و سرامیک در ایران هم می‌توان از کاشی لیا، مهسرام، پاسارگاد، کاشی البرز، یاس، لوتوس، آسا، پارس سرام، تک سرام، پلازا، آسماری، ارغوان، کاشی مرجان، آسیا، کاشی نائین، آنتیک و … نام برد. برندهای کاشی معتبر مانند الوند، مرجان، آسیا، نائین، ارغوان، مهسرام و … که دارای طرح و کیفیت خوبی هستند از نظر قیمتی کمی گران‌تر از برند کاشی لوتوس، آسا، پار سرام، تک سرام، آسماری، پاسارگاد و … هستند.

بهترین مارک کاشی و سرامیک خارجی

از بین برندهای کاشی و سرامیک خارجی می‌توان به پالرمو، میکل آنجلو، بست تایل، کرنلین، ونیز، ولوت، اونیکس، کریستال وایت، آرتینو، سرو کوارنتا، اسپیرال، یونیورسال، زامیک، آرژنا، فاپکو، بیوتی اسپرینگ، بارسا، فاوانیا، کارناوال، آلوارز، ریونیز و … اشاره کرد. این برندها همگی برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی هستند که در ایران عرضه می‌شوند. البته سرامیک‌هایی با برند خارجی به دلیل عوارض گمرکی که برای واردات آن‌ها به کشور پرداخت می‌شوند قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های ایرانی داشته باشند ولی از نظر کیفیت برابر هستند.در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال کاشی و سرامیک برای خانه جدید یا بازسازی خانه قدیمی خود هستید. پیشنهاد می‌شود در کنار انتخاب طرح و رنگ، به ویژگی‌های فیزیکی کاشی و سرامیک نیز توجه کنید. روی بسته بندی کاشی و سرامیک‌ها و پشت هر عدد کاشی و سرامیک همیشه اعدادی نوشته شده‌اند که بیانگر ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها هستند. در ادامه به مفاهیم این اعداد پرداخته شده است.

مفاهیم اعداد نوشته شده روی هر کاشی

درجه کیفی کاشی و سرامیک

برندهای مختلف کاشی و سرامیک درجات کیفی مختلفی از طرح‌های مختلف کاشی تولید و عرضه می‌کنند. مسلماً کاشی و سرامیک درجه پایین قیمت کمتری نسبت به کاشی و سرامیک درجه بالا دارند؛ اما در کل توصیه می‌شود از کاشی و سرامیک درجه یک برای پوشش کف و دیوارها استفاده کنید تا از دوام و زیبایی آن‌ها استفاده کنید. کاشی‌های درجه پایین به زودی ترک برداشته، خرد می‌شوند، لعاب رویی آن‌ها از بدنه جدا می‌شود، در برابر ضربه مقاومت کمی دارند و نصب و برش آن‌ها سختی زیادی دارد؛ بنابراین سعی کنید از کاشی و سرامیک‌های درجه بالا استفاده کنید.

ضریب اصطکاک

ضریب اصطکاک کاشی و سرامیک (Coefficient Of Friction) به مقاومت کاشی و سرامیک در برابر لیز خوردن گفته می‌شود. هرچه میزان این ضریب بیش‌تر باشد سطحی که با این کاشی فرش شده باشد، ضریب اطمینان بالاتری نسبت به لیز خوردن دارد و احتمال سرخوردن افراد روی سرامیک کاهش پیدا می‌کند.

اگر قصد خرید کاشی برای کفپوش حمام و سرویس بهداشتی یا فضای اطراف استخر را دارید، توصیه می‌شود کاشی با ضریب اصطکاک بالا تهیه کنید. در این بین ضریب اصطکاک بالاتر از ۵۰ برای پوشش کف سرویس بهداشتی و حمام مناسب است و سرامیک با ضریب اصطکاک بیشتر از ۶۰ برای مصارفی مانند حیاط منزل و مشاعات مناسب خواهد بود.

درجه ساییدگی

عدد دیگری که روی بسته بندی‌های کاشی و سرامیک نوشته می‌شود، درجه ساییدگی کاشی و سرامیک (PEI) (PEI Porcelain and Enamel Institute) است. توجه داشته باشید که هر چقدر این عدد بالاتر باشد، کاشی و سرامیک درجه کیفی بالاتری دارند و کاشی دارای مقاومت بیشتری در برابر سائیدگی هستند. البته لازم به یادآوری است که اگر قصد خرید کاشی غیر براق یا غیر شیشه‌ای را دارید، چنین عددی روی این دسته از کاشی‌ها درج نمی‌شود. همچنین ذکر این عدد برای کاشی و سرامیک دیوار پوش نیز ضرورتی ندارد چون در معرض ساییدگی قرار نمی‌گیرد.

کاشی و سرامیک با درجه ساییدگی بالای ۵ برای پوشش کف مکان‌هایی پر رفت و آمد مانند پاساژهای تجاری، ادارات، مشاعات برج‌های مسکونی و … مناسب هستند و کاشی و سرامیک با درجه ساییدگی ۴ نیز برای پوشش کف منازل مسکونی و مکان‌هایی که رفت آمد در آن‌ها کم است، مناسب هستند.

درجه جذب آب

میزان جذب آب کاشی (Water Absorption) نیز ویژگی دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. این اطلاعات درج شده روی کاشی در خصوص انتخاب کاشی و سرامیک با توجه به میزان رطوبت محیط نصب آن می‌دهد. عددی که روی بسته بندی کاشی‌ها درج می‌شود میزان جذب آب توسط کاشی را نشان می‌دهد، هر چه عدد درج شده کمتر باشد، نشانگر جذب کمتر آب توسط کاشی است.

کاشی و سرامیک در سه دسته غیر شیشه‌ای، نیمه شیشه‌ای، شیشه‌ای و تمام شیشه‌ای قرار می‌گیرند که به ترتیب نام برده کمترین نفوذ رطوبت در آن‌ها اتفاق میافتد. کاشی‌های شیشه‌ای و تمام شیشه‌ای برای استفاده در مناطقی مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی مناسب هستند.

مقاومت در برابر برودت هوا

از آنجایی که کاشی و سرامیک در فرآیند تولید پخته می‌شوند، طبیعتاً مقاومت بالایی در برابر گرما دارند ولی مقاومت کاشی در برابر برودت هوا یا سرما یکی از ویژگی‌های فیزیکی مهم برای پوشش کف مکان‌های روباز مانند حیاط، بالکن، تراس، مشاعات، پشت بام و … است.

چطور و از کجا کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و خدمات آن را تهیه کنیم؟ بهترین مارک کاشی و سرامیک، مراحل کاشی کاری و سرامیک کاری سرویس بهداشتی، نکات خرید کاشی و سرامیک

مشاوره در خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی یکی از مواردی است که علاوه بر انجام خدمات کاشی کاری، بازسازی سرویس بهداشتی و سرامیک کاری کف آن، شرکت کارگشا به آن می‌پردازد، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در این مقاله  قصد داریم با سرفصل‌هایی همچون نکات مهم در خرید، بهترین مارک کاشی و سرامیک، معرفی محل‌های خرید و اجرای آن با شما همراه باشیم.