کم صداترین پمپ های آب خانگی کدامند؟

بهترین پمپ آب خانگی بی صدا

در هنگام خرید پمپ آب خانگی باید به برخی نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید مانند: تعداد طبقات ساختمان، متراژ ساختمان، تعداد شیر موجود و میزان مصرف. همچنین یکی از نکات مهم در هنگام خرید پمپ آب خانگی، توجه به صدای پمپ آب و نوع سیم پیچی موتور پمپ آب است.

یکی از موضوعاتی که همواره مشتریان پمپ آب خانگی را آزار می داده صدای نه چندان مطلوب آن بوده که گاهاً حتی در دل شب به دلیل صدای زیاد باعث ناراحتی اعصاب و بی خوابی می شود. از این رو بسیاری از مردم به دنبال خرید پمپ آب خانگی بی صدا هستند. در این مقاله قصد داریم به عبارت پمپ آب خانگی بی صدا بپردازیم و ببینیم اصولاً استفاده از این واژه درست است یا خیر. منظور اینکه آیا واقعا پمپی وجود دارد که صدا نداشته باشد و اگر نیست کدام گزینه بهتر است؟

پمپ آب بی صدا برای داخل واحد | پمپ آب خانگی بی صدا کوچک | قیمت پمپ آب بیصدا خانگی ایتالیایی

پمپ آب بی صدا، حقیقت یا اغراق؟!

قبلا در مقاله ای توضیح دادیم که برای انتخاب پمپ آب خانگی باید چه مواردی را در نظر داشت تا بتوانیم با احتساب تعداد طبقات و میزان مصرف آب در خانه از آبی با فشار مناسب در خانه بهره مند شویم. دوستانی که این مقاله را مشاهده نکرده اند بهتر است اگر قصد خرید پمپ بر اساس مشخصات خاصی را دارند مقاله انواع پمپ آبی در بازار ایران و نکات تعمیر پمپ شناور را مطالعه فرمایند. در بازار ایران اساسا پمپ آب بی صدا وجود ندارد و کلیه پمپ های آب خانگی دارای صدا هستند که پس از نصب و مدتی کار کردن صدای آن بیشتر هم می شود و این که می گویند پمپ آبی کاملا بی صدا است، یک اشتباه مرسوم و یا برای عوام فریبی است.

بنابراین تمام پمپهای آب دارای صدا هستند فقط در مدل های مختلف، میزان صدا کمی متفاوت است. به عنوان مثال پمپ خطی سیرکولاتور گراندفوس که در موتورخانه های ساختمان های پر جمعیت بسیار کاربرد دارد از جمله پمپ هایی است که بسیار کم صدا است و باعث مزاحمت برای ساکنین نمی شود. در بازار ایران پمپ های با کیفیت مناسبی وجود دارد که میتوان به پمپ های آب داب و پنتاکس اشاره کرد که صدای کمی نیز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین مارک پمپ آب کم صدا و داخل آپارتمانی، مطالعه مطلب  می تواند مفید باشد.

پمپ های ساخت ایران نیز خوب هستند. همچنین پمپ های بشقابی با پروانه برنجی نیز از نوع پمپهای کم صدا می باشند و البته در هنگام خرید پمپ ها به تقلبی و اصل بودن آن نیز توجه نمایید.  اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نحوه ی نصب پمپ آب خانگی نیز در افزایش یا کاهش صدای آن بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر فونداسیون مستحکم نباشد یا روتور بالانس نباشد باعث سر و صدا و لرزش زیادی خواهد شد، دیگر عوامل موثر در کاهش صدای پمپ آب در مقاله ی و به طور کامل شرح داده شده است.

اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب ساختمان و یا تعمیر پمپ وکیوم دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید.

پمپ آب خانگی کم صدا

در واقع پمپ های آب خانگی و یا صنعتی به دلیل ساختاری که دارند در هر صورت ایجاد صدا می کنند و همانگونه که در بالا توضیح داده شد، استفاده از عبارت بی صدا اغراقی بیش نیست و البته می توان به جای این عبارت از عبارت پمپ آب خانگی کم صدا استفاده کرد. کم صدا بودن پمپ ها هم البته به عوامل زیادی بستگی دارد. پمپ هایی که در ابعاد خانگی بتوان از آنها استفاده کرد در نوع نیم اسب، یک اسب، یک و نیم اسب و دو اسب می باشند که البته نوع 2.5 اسب و 3 اسب هم در متمع های مسکونی و آپارتمان ها و در بوستر های پمپ استفاده می شوند.

به عنوان مثال پمپ آب خانگی نیم اسب را می توان برای یک طبقه ساختمان و حداکثر با متراژ متر مورد استفاده قرار داد و این درحالی است که مفهوم پمپ آب بی صدا و یا کم صدا عموما به پمپ های نیم اسب اطلاق می شود. بیشترین مصرف را  در ساختمان های از یک تا 3 طبقه پمپ آب یک اسب دارد که اگر از نوع انتخاب شود برای نهایتا تا سه طبقه و اگر از نوع انتخاب شود برای 4 طبقه مورد استفاده می باشد. در این راستای پمپ های 2 اسب دو پروانه برای طبقات بالاتر از 4 طبقه استفاده می شوند. البته انتخاب پمپ آب خانگی به عوامل متعددی بستگی دارد.

به عنوان مثال در ساختمان های 4 طبقه از پمپ 1.5 اسب و دو اسب استفاده می شود که این عامل بسته به تعداد نفرات ساختمان ، متراژ و ارتفاع ساختمان متغیر است. به همین دلیل نمی توان بدون انجام محاسبات اولیه در این خصوص اظهار نظر صریح کرد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی با معیارهای انتخاب و خرید پمپ آب در کلیپ زیر به توضیحات آقای مهندس اسماعیلی گوش کنید.

معرفی بهترین پمپ آب خانگی بی صدا

میزان اسب پمپ بر صدای پمپ تاثیر مستقیم دارد. هر چه پمپ با قدرت بیشتری کار کند و مکش قوی تری داشته باشد طبیعتا صدای بیشتری هم دارد. همانگونه که در مقاله   توضیح داده شد راه های زیادی وجود دارد که می توان برای کنترل صدای پمپ اقدام کرد. لذا در صورتیکه پمپی خریداری کرده اید که صدای زیادی دارد باید با استفاده از راه های ذکر شده سعی در کنترل صدای آن بکنید. برخی از برند های پمپ آب خانگی اما هم از نظر کیفیت و هم ساختار به شکلی عمل می کنند که نسبت به نمونه های مشابه کمتر صدا دارند.  همانگونه که گفته شد دو تا از بهترین این پمپ ها را می توان پمپ های پنتاکس و پمپ آب داب را نام برد.

پمپ آب پنتاکس

پمپ آب پنتاکس از انواع مختلف پمپ های ایتالیایی موجود در بازار ایران است که هم از نوع صنعتی و هم از نوع خانگی در ابعاد و اسب های مختلف پمپ ارائه می کند .البته پنتاکس تنها در ایران شهرت ندارد بلکه در همه کشورهای دنیا محبوبیت زیادی دارد و یکی از عمده دلایل آن کم صدا بودن این پمپ ها به دلیل تکنولوژی به کار گرفته شده در این پمپ ها می باشد.

مدل های مختلف این پمپ با نام های cm , pm , cb   و … شناخته می شوند. سری cm با به کار گیری یک سانتریفیوژ تک پروانه ای کار می کند و عمدتا برای مصارف خانگی طراحی شده است. این پمپ ها بدنه ای چدن و پروانه ای نوریل یا برنجی دارند .شافت آن از نوع استیل و جنس مکانیکال سیل آن از گرافیت سرامیکی است. کم لرزش بودن این پمپ، کم مصرف بودن و حجم کم و استاندارد سیم پیچی از قابلیت های این پمپ است که نوع چرخش و فاصله پروانه با دیواره چدن کمترین لرزش و صدا را ایجاد می کند.

سری pm پمپ خانکی پنتاکس بیشتر از نوع توربینی است و برای مصارف آبیاری و باغ مورد استفاده است هر چند در مصارف خانگی هم کاربرد دارد. سری cb از نوع پمپ های دو پروانه است که البته صدای زیادی مانند دارد. سیم پیچی آنها فشرده و برای مکان هایی که فشار آب زیاد نیاز دارند کاربرد دارد.

سری cb بریا به کار گیری در بوستر پمپ انتخاب مناسبی است. چون نسبت به سایر هم نوعان خود مصرف برق و صدای کمتری دارد و فشار آب را تا طبقات بالا به خوبی تامین می کند.

سری دیگر پمپ های پنتاکس  که کاربرد خانگی زیادی دارند و از آنها هم برای مصارف بوستر پمپ استفاده می شود. سری mb این نوع پمپ ها می باشد که البته امروزه کاربرد آن در ساختمان کمتر شده و سری های سه گانه قبلی بیشتر از این نوع سری کاربرد دارند.

در کل پمپ های پنتاکس به دلیل ساختار محکم و بدون لرزشی که دارند نسبت به پمپ های هم رده خود صدای کمتری تولید می کنند و البته طول عمر بیشتری هم دارند از میان پمپ های پنتاکس مدل PM45 مناسب داخل واحد مسکونی هست، فقط توجه داشته باشید که حتما آب باید به پشت پمپ برسد وگرنه کارایی ندارد. این پمپ نسبت به سایر پمپ ها صدای کمتری دارد و در دراز مدت کمتر دچار خرابی می شود.

پمپ آب داب

شرکت داب ( DAB) نیز از دیگر شرکت های ایتالیایی تولید کننده پمپ آب خانگی با کیفیت بالا و با صدای کم است. این پمپ که در ابعاد بین المللی مورد توجهات زیادی واقع شده عمدتا ارزش خود را از کیفیت بالا و طول عمر مفید خود دارد و صدای بسیار کمتری نسبت به هم نوعان خود دارد. پمپ های آب خانگی داب در مدل های PAB , K, KP,  و … تولید می شود و در بازار شناخته می شوند. پمپ آب خانگی KP از نوع پمپ های معروف به پمپ های محیطی یا توربینی هستند که در نیم و 1 اسب بخار تولید می شوند.

جالب است بدانید که پمپ های نیم بار داب می تواند تا 10 بار فشار را تولید کند و این در حالی است که  صدای بسیار کمی دارد. برخی از این پمپ در خود ساختمان و در زیر سینک و یا گوشه دستشویی استفاده می کنند. دلیل این صدای کم پروانه ظریف و کوچک به کار گرفته شده در این پمپ و قالب بدنی سخت و محکم آن است. شافتی استیل دارد و بسیار ثبات در چرخش دارد.