عمومیکسب و کار جدید

چه عواملی در قیمت کرکره برقی تاثیر دارد؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کرکره برقی چه مواردی هستند؟

با توجه به پیشرفت انرژی و به روز شدن سیستم‌های برقی و اتوماتیک، اکثر افراد برای درب منزل، پارکینگ و مغازه خود از کرکره برقی و درب‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند. این محصول جدید با طراحی خاص و جلوه زیبایی که به محیط می‌بخشد، بیش از پیش مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 به طور کلی مشتریان برای تهیه یک محصول ابتدا قیمت و کیفیت آن را مدنظر قرار می‌دهند. پس از سنجش و ارزیابی قیمت‌ها با توجه به بودجه خود، نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. قیمت کرکره برقی نیز با توجه به عواملی که در افزایش یا کاهش آن دخیل هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آخر محصولی باکیفیت و متناسب با بودجه مصرف‌کننده روانه بازار می‌شود.

 البته به یاد داشته باشید که هرچه کیفیت قطعات به کار رفته در کرکره برقی بهتر باشد و در ابعاد و اندازه بزرگتری ساخته شود، به طبع قیمت آن نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار بیشتر خواهد بود. اکنون ما در شرکت «ایمن صنعت» برای شفاف‌تر شدن این موضوع به بیان عوامل تأثیرگذار در قیمت کرکره برقی و درب کرکره ای برقی می‌پردازیم.

نحوه قیمت‌گذاری کرکره برقی به چه صورت است؟

در ابتدا برای تعیین قیمت کرکره برقی می‌بایست نوع کاریی و محل نصب آن را مشخص کرد. به عبارتی قیمت خرید و نصب کرکره برقی برای یک منزل به نسبت از کرکره های برقی مصرفی برای سوله‌ها، انبارها و مجتمع‌های تجاری متفاوت است. به همین دلیل محل نصب کرکره برقی می‌بایست توسط یک کارشناس بازدید شود و طول و عرض محل قرارگیری کرکره به‌صورت دقیق اندازه‌گیری گردد. پس‌ازآن با توجه به‌اندازه های بدست آمده، طرح‌های پیشنهادی بر اساس طرح درب و جنس تیغه، نوع و اندازه موتور الکتریکی و رنگ به مشتری ارائه می‌گردد. مشتری نیز با توجه به سلیقه و میزان هزینه مدنظر از بین تیغه‌های پلی کربنات، تیغه‌ کرکره فولادی و آلومینیومی یکی را انتخاب می‌نماید.

 اکثر مشتریان به دلیل ظاهر شیشه‌ای و زیبای تیغه‌های پلی کربنات از آن برای مکان‌های تجاری و بانک‌ها استفاده می‌کنند. رنگ خاص و ضخامت بیشتر تیغه‌های پلی کربنات سبب شده تا هزینه خرید و نصب آن نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر باشد. به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خرید تیغه کرکره برقی باقیمت مناسب هستید، تیغه‌های فولادی یا آلومینیومی را انتخاب کنید. این مدل از تیغه‌ها به نسبت ارزان‌تر از تیغه پلی کربنات هستند و برای نصب و اجرا مقرون به‌صرفه‌تر خواهند بود.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت کرکره‌های برقی

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم در صورت عدم آشنایی مشتری (مصرف کنندگان) تنها با ارسال درخواست از طریق وب سایت «ایمن صنعت» یا برقراری تماس تلفنی، کارشناسان ما در محل موردنظر حضور یافته و پس از اندازه گیری دقیق ابعاد درب کرکره برقی و سایر ملزومات، قیمت دقیقی از کرکره برقی موردنیاز شما ارائه می‌کنند. اما به‌طورکلی عوامل تأثیرگذار بر قیمت کرکره برقی عبارت‌اند از:

– موتور کرکره برقی

یکی از موارد مهم و تأثیرگذار بر قیمت کرکره برقی نوع و اندازه موتور آن است. به‌طورکلی نوع و قیمت الکتریکی مصرفی بر اساس اندازه و وزن تیغه، ابعاد درب و میزان تردد متغیر است. ازآنجایی‌که سه نوع موتور توبلار، ساید و سانترال برای حرکت کرکره برقی استفاده می‌شود؛ قبل از خرید این تجهیزات می‌بایست به صورت دقیق ابعاد درب و وزن دیگر تجهیزات مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن برحسب نحوه کاربرد و میزان استفاده نسبت به انتخاب و خرید یک موتور مناسب اقدام کرد. به ذکر چند مورد به بیان موارد کاربرد هر یک از این موتورهای فوق می‌پردازیم.

اگر هدف شما از نصب و اجرای کرکره برقی برای فروشگاه یا پارکینگ است؛ با توجه به اینکه اندازه دهانه (عرض دهانه در ارتفاع) آن بیش از 12 مترمربع نیست و تردد بسیار کمی صورت می‌گیرد، می‌توانید با خیال راحت از موتورهای توبلار استفاده کنید. این گونه از موتورها با توجه به اندازه کوچک خود به نسبت قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل‌ها دارند.

در حالت دیگر ممکن است سه عامل فوق (وزن، اندازه و تردد) زیاد باشد؛ در این‌گونه موارد می‌بایست از موتورهای ساید که اندازه بزرگ‌تری نسبت به موتور توبلار دارد، استفاده کنید. موتور ساید به لحاظ اینکه با قدرت های مختلف 300، 500، 600، 800، 1000 و حتی 1500 کیلوگرمی تولید می‌گردد؛ برای اماکن پرتردد گزینه بسیار مناسبی است. زیرا این موتورها با کارکرد طولانی‌مدت به هیچ وجه دچار مشکل نمی‌شوند و به نسبت گرمای کمتری تولید می‌کنند. (البته به یاد داشته باشید که موتور ساید خریداری شده متناسب با اندازه و وزن درب مورد استفاده باشد.) علاوه بر این برای بهبود کیفیت و کارای موتور ساید می‌توانید از موتورهای با سیم پیچ مس که دارای توان و قدرت بالاتری هستند، استفاده کنید.

    کمترین میزان استفاده از موتورهای الکتریکی برای به حرکت درآوردن کرکره برقی، شامل موتور سانترال می‌شود. بعضی از مصرف‌کنندگان به‌طور دلخواه و یا در صورت نبود موتورهای ساید و توبلار از این موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.

– کرکره سنتی با موتور کرکره برقی

بعضی از فروشگاه‌ها و پاساژها از کرکره‌های سنتی (دستی) استفاده می‌کنند. در این خصوص می‌توان برای به حداقل رساندن هزینه‌ها، کرکره را از جای خود خارج کرده، سپس با تعویض شافت و اضافه کردن موتور ساید آن را به یک کرکره سنتی برقی تبدیل می‌کنیم. البته نحوه عملکرد و کارایی آن هرگز مثل کرکره‌های برقی جدید نمی‌شود؛ ولی نسبت به حالت اولیه راحت‌تر و بهتر است.

– تیغه کرکره برقی

بیشترین قیمت خرید کرکره مربوط به تیغه‌ها می‌شود؛ حال تیغه کرکره اتوماتیک می‌خواهد از هر جنسی باشد. البته به یاد داشته باشید که ابعاد و اندازه دهانه و شرایط آب و هوایی تأثیر مستقیمی در افزایش یا کاهش قیمت تیغه ها دارد. بدین صورت که هرچه ارتفاع و عرض (دهانه) کرکره بیشتر باشد، به نسبت طول و تعداد تیغه‌ها افزایش می‌یابد.

علاوه بر این اگر در مناطق پر باران و مرطوب یا شهرهای گرمسیر و شرجی هستید، باید از تیغه‌های ضدزنگ و متناسب با شرایط آب و هوایی آن محیط استفاده کنید. تا علاوه برافزایش کیفیت و کارایی، طول عمر دستگاه نیز بیشتر شود. درنتیجه هر چه تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد و از نظر آلیاژی دارای کیفیت بالاتری باشند، به طبع قیمت آن‌ها بیشتر است و سبب افزایش قیمت کرکره برقی می‌گردد.

    نکته قابل توجه اینکه: «در صورت استفاده از تیغه های ضعیف و نامناسب برای کرکره‌های بزرگ با عرض دهانه حداقل 5 متر، با یک فشار در هنگام باز و بسته کردن درب، تیغه‌ها به داخل رفته و سبب خروج آن‌ها از ریل می‌شود. علاوه بر این سارقین به‌راحتی می‌توانند وارد این‌گونه اماکن شوند. در حالت دیگر نیز ممکن است بر اثر گذشت زمان قسمت عصایی تیغه ها باز شود و فرو بریزند.»

– اندازه کرکره برقی

عامل دیگری که بر قیمت کرکره برقی تأثیر می گذارد اندازه آن است. متخصص بسته به نوع استفاده از درب های کرکره ای برای مکان مورد نظر (مسکونی، تجاری، اداری و …) پس از بازدید و اندازه گیری های لازم قیمت نهایی را اعلام می کند. .

– مساحت فضا بر قیمت موتور کرکره برقی تاثیر می گذارد

مهمترین اجزای کرکره موتور برقی در بین انواع موتور کرکره ای می باشد که دو نوع توبولار (لوله ای) و ساید کاربرد و کاربرد بیشتری دارند. اما برای فضاها و صنایع بزرگ موتور ساید مناسبتر است زیرا قدرت بیشتری دارد و وزن درب سنگین را تحمل می کند.

– برند موتور در قیمت کرکره تاثیرگذار است

برای تعیین قیمت کرکره پارکینگ باید قیمت موتورهای برندهای مختلف را بررسی کنید.  ابعاد و جنس تیغه برای تعیین نوع موتور بسیار مهم است. اگر موتوری انتخاب کنید که قدرت کمتری نسبت به وزن تیغه ها دارد، ممکن است قیمت موتور کرکره برقی شما ارزان تر باشد، اما هزینه تعمیر و تعویض آن بیشتر از هزینه اولیه شما خواهد بود. انواع مختلفی از موتورهای کرکره برقی در بازار وجود دارد و شما می توانید با توجه به بودجه و فضای مصرفی خود مدل موتور مناسب را انتخاب کنید.

قابلیت‌های اضافی کرکره برقی

در کرکره‌های برقی آپشن های اضافی وجود دارد؛ تنها در صورت درخواست و استفاده از آن در نهایت با یک اختلاف قیمت کم یا زیاد روبرو خواهیم شد. به عنوان مثال استفاده از قابلیت UPS یا برق اضطراری در موتورهای ساید سبب افزایش قیمت کرکره برقی می‌شود. در عوض هنگام برق رفتگی به وسیله این سیستم کرکره برقی باز و بسته می‌شود. البته به یاد داشته باشید هزینه استفاده از این آپشن زیاد است. به‌طوری‌که قیمت موتو را تا پنجاه درصد افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی عوامل زیادی در کم یا زیاد شدن قیمت کرکره برقی دخیل هستند از بین آن‌ها می‌توان به نوع و اندازه موتور، تیغه‌ها و دیگر اجزای کرکره برقی اشاره کرد. از همه مهم‌تر نوسانات بازار سبب شده تا امروزه قیمت معین و ثابتی برای ان محصول وجود نداشته باشد. برای اینکه یک خرید مطمئن و مناسب داشته باشید؛ می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت «ایمن صنعت» بر اساس قیمت‌های موجود نسبت به خرید کرکره برقی متناسب با ابعاد و اندازه محیط مدنظرتان اقدام کنید.

مزایای کرکره برقی

سرعت: کرکره برقی دارای سرعت بالایی در کار است که می توانید با فشار دادن دکمه کنترل از راه دور آن را باز یا بسته کنید و به راحتی از ساختمان خارج یا وارد ساختمان شوید. سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی را می توان با استفاده از کنترل از راه دور نیز تنظیم کرد.

امنیت: با استفاده از کرکره کنترل از راه دور می توانید از ایمنی ساختمان ها، پارکینگ ها، خانه ها و … اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که این کرکره ها از آلومینیوم و فلز ساخته شده اند، آسیب دیدن یا بازکردن آن ها بسیار مشکل خواهد بود.

دوام و طول عمر: تیغه های آلومینیومی مورد استفاده در ساخت کرکره های ریموت دار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از استحکام کافی برخوردار هستند. بنابراین این کرکره ها دوام و ماندگاری بالایی خواهند داشت.

مقاومت در برابر شرایط جوی: کرکره برقی به گونه ای تولید می شود که در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار می گیرد.

فضای کمی را اشغال می کند: وقتی باز می شود، کرکره کنترل از راه دور، دور شفت می چرخد و فضای کمی را اشغال می کند.

ظاهر زیبا: کرکره ریموت کنترل ظاهری زیبا و منظم برای نمای بیرونی ساختمان شما ایجاد می کند. همچنین می توانید آنها را در رنگ های مختلف سفارش دهید و با نمای بیرونی ساختمان هماهنگی داشته باشید.

کاهش اتلاف انرژی: کرکره های کنترل از راه دور می توانند تا حد زیادی از نویز و گرما محافظت کنند و همچنین از اتلاف گرما جلوگیری کنند.

کاهش نویز: کرکره ریموت کنترل علاوه بر مسدود کردن صدای بیرون به داخل ساختمان، صدای بسیار کمی هنگام باز و بسته شدن تولید می کند.

ضد گلوله و ضد حریق: کرکره های کنترل از راه دور به گونه ای ساخته می شوند که مقاومت لازم در برابر آتش و شعله را فراهم کنند. این کرکره ها خاصیت ضد گلوله نیز دارند و بنابراین برای استفاده در مکان هایی که سرقت های مسلحانه زیاد است مانند بانک ها و طلافروشی ها مناسب هستند.

چه زمانی می توانیم خودمان کرکره برقی را تعمیر کنیم؟

گاهی اوقات چند مشکل کوچک باعث می شود کرکره اتوماتیک کار نکند. حل این مشکل کار پیچیده ای نیست و می توانید خودتان آن را انجام دهید.این مسائل شامل موارد زیر است:

  • باتری ریموت کنترل از راه دور کرکره اتوماتیک
  • خرابی سنسور چشمی درب اتوماتیک کرکره ای
  • فرستنده کرکره مشکل دارد
  • مسدود کردن خودکار مسیر کرکره
  • فنر کرکره اتوماتیک شکسته شده باشد
  • تنظیم نشدن محدودیت پایین آمدن خودکار
  • قفل درب کرکره برقی به صورت دستی
  • قطع برق و پرش خودکار فیوز کرکره.

منبع : کرکره برقی ایمن سازی