زیپ لباس چیست | همه چیز درباره زیپ

زیپ ها، یکی از وسایل کاربردی و مهم در خیاطی هستند که کمک می کنند تا فرآیند باز و بسته کردن لباس، شلوار، دامن، دهانه کیف و غیره بسیار ساده تر شده و به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن دو قسمت را به یکدیگر متصل می کند. در واقع زیپ، یک شگفتی کوچک مکانیکی است که می تواند بسیاری از چیزهایی که در طول روز استفاده می کنید را در کنار هم نگه دارد و بدون آن، ممکن است مدیریت لباس، چمدان و حتی کفش بسیار دشوار باشد. برای اینکه اطلاعات دقیق تری در رابطه با این موضوع که زیپ لباس چیست کسب کند و همه چیز درباره زیپ را بدانید، در ادامه با ما همراه بمانید.

خرید زیپ خارجی | فروش انواع زیپ | قیمت انواع زیپ

زیپ لباس چیست

زیپ ها از دو مجموعه دندانه های به هم پیوسته ساخته شده اند که هر کدام به یک نوار پارچه ای متصل هستند. دندانه های زیپ معمولا از فلز، پلاستیک یا مواد مصنوعی تشکیل شده است. برای باز و بسته کردن زیپ از یک زبانه، که ممکن است صرفا کاربردی باشد یا عملکرد تزئینی نیز داشته باشد، استفاده می شود و انتهای زیپ نیز دارای یک قفل است که مانع از باز شدن قسمت انتهایی زیپ می شود. همچنین ممکن است زیپ ها از نظر جنس دندانه، روش دوخت و سایز نیز دسته بندی شوند.

همه چیز درباره زیپ

در ابتدا، در طول دهه 1930، زیپ‌ها عناصری در لباس کودکان بودند که به آنها کمک می‌کرد راحت‌تر لباس بپوشند. زیپ ها در سال 1937 از طریق طراحان مد در فرانسه که از آن برای شلوار مردانه استفاده می کردند، مورد توجه عموم قرار گرفت و در حال حاضر، بیشترین استفاده را در بین تمام اتصالات دارد.

امروزه، زیپ ها دارای طول ها، انواع و مواد مختلفی هستند و این امکان وجود دارد تا بتوانید بهترین نوع و جنس زیپ را برای بهبود ظاهر و دوام پروژه خیاطی خود انتخاب کنید.

به طور کلی، دندانه های زیپ از سه نوع ماده فلزی، زنجیره پلاستیکی قالبی و کویل (نایلون) ساخته می شوند و در سه دسته بندی زیپ دندانه ای، زیپ کویل و زیپ مخفی قرار می گیرند. همچنین می توانند در یک یا هر دو انتها باز، در هر دو انتها بسته یا مخفی باشند.

علاوه بر این، انواع بسیار زیادی از زیپ در طول های مختلف، رنگ ها و مواد موجود است، اما همه آنها به دسته های زیر تقسیم می شوند: زیپ های کویل یا فنری، زیپ های فلزی، زیپ های دامن یا شلوار، زیپ های فلزی مخصوص شلوار جین، زیپ های مخفی، زیپ های باز و غیره.

اگرچه زیپ های آماده در سایزها و طول های مختلف در دسترس هستند و می توانید متناسب با نیاز خود یک سایز و اندازه مناسب از زیپ را خریداری کنید، اما نمونه ای از زیپ نیز وجود دارد که با نام زیپ طاقه ای یا متری شناخته می شود. این مدل از زیپ، همانطورکه از نام آن پیداست، به شکل پیوسته طراحی و تولید شده است و خیاط می توانند با توجه به نیاز خود، مقدار مشخصی از این زیپ را جدا کرده و در پروژه خیاطی خود مورد استفاده قرار دهد. این مدل زیپ متری، یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین انتخاب ها برای واحدهای تولیدی است که در تولیدات خود از مقدار زیادی زیپ استفاده می کنند.

خرید زیپ خارجی | فروش انواع زیپ | قیمت انواع زیپ

بهترین فروشگاه برای خرید انواع زیپ و وسایل خیاطی و خرازی

اگر در زمینه خیاطی فعال هستید و می خواهید بدون دردسر و در کوتاه ترین زمان ممکن، وسایل مورد نیاز برای خیاطی از جمله انواع زیپ، انواع دکمه، نخ و سوزن و سایر ابزارها و وسایل خیاطی و خرازی را به صورت یکجا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید، همین حالا به وب سایت دنیای نخ مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی دنیای نخ، یکی از بزرگترین و معتبرترین سایت های فروش محصولات خرازی و لوازم خیاطی است که تمام وسایل مورد نیاز شما در این زمینه را در اختیارتان قرار داده تا در هر ساعت از شبانه روز بتوانید به راحتی خرید خود را انجام داده و درب منزل تحویل بگیرید.