علمی و پزشکیکسب و کار جدید

هزینه ایمپلنت و کاشت دندان در تهران چقدر است؟

هزینه ایمپلنت در تهران با بیمه

به صورت کلی می توان گفت دو نوع بیمه می تواند هزینه ایمپلنت دندان را تا حدی تحت پوشش قرار دهد. اولین مورد بیمه تکمیلی می باشد که وابسته به سقف تعهدات خود تا حدی هزینه ایمپلنت را به شما پرداخت می کند. البته به یاد داشته باشید برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی باید به مراکز طرف قرار داد آن مراجعه کنید یا هزینه درمان را به صورت کامل پرداخت نمائید و بعد از آن با تحویل مدارک مربوط به بیمه، هزینه این درمان را تا حدی دریافت کنید.

دومین مورد بیمه حوادث می باشد. اگر شما تحت حادثه ی خاص دندان های خود را از دست بدهید و دارای بیمه حوادث باشید بیمه حوادث هزینه ایمپلنت دندان را به شما پرداخت می کند. به صورت کلی می توان گفت قیمت ایمپلنت با بیمه مقداری کمتر از حالت عادی و بدون استفاده از بیمه می باشد.

قیمت انواع ایمپلنت سوئیسی | قیمت ایمپلنت دندان تهران | قیمت ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان قسطی در تهران چگونه است؟ (ایمپلنت اقساطی)

به دلیل بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان ۱۴۰۲، برخی از کلینیک‌ها و یا دندانپزشکان شرایطی را با عنوان پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت برای بیماران خود در نظر گرفته‌اند تا بتوانند بدون دغدغه مالی برای انجام این جراحی اقدام نمایند. پرداخت اقساطی هزینه ایمپلنت به این صورت است که در ابتدا مبلغی به عنوان پیش پرداخت از بیمار دریافت می‌شود و مابقی آن به صورت قسطی و در چندین ماه پرداخت می‌گردد.

آیا ایمپلنت دندان در تهران با بیمه امکان پذیر است؟

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟ بیمه تنها هزینه‌هایی را برعهده می‌گیرد که هدف از انجام آن درمان باشد و از آنجایی که ایمپلنت دندان به عنوان یک روش زیبایی شناخته می‌شود معمولا بیمه هزینه پرداخت آن را برعهده نمی‌گیرد. اما می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های جانبی آن مانند کشیدن دندان، پیوند استخوان فک و …. از بیمه برای پرداخت بخشی از هزینه‌های آن کمک بگیرید. هزینه ایمپلنت دندان با بیمه در تهران به طور کامل انجام نمی‌شود ولی از هزینه‌های جانبی آن مبلغی کسر می‌شود.

چرا قیمت ایمپلنت دندان تهران زیاد است؟

به منظور کاشت دندان در تهران با ایمپلنت از پایه‌های فلزی که به لثه متصل شده استفاده می‌شود. جنس این پایه باید با بدن انسان سازگار باشد و برای آن از روکش مستحکمی استفاده شود. به دلیل حساسیت جراحی قیمت آن بالا می‌باشد.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت در تهران

فاکتورهای بسیاری هستند که بر روی قیمت ایمپلنت دندان تهران تاثیرگذار می‌باشند و بر اساس آن‌ها می‌توان قیمت نهایی جراحی ایمپلنت را به دست آورد. در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است:

میزان تخصص و مهارت دندانپزشک

هر چه مهارت و تخصص یک پزشک در این زمینه بالاتر باشد به طور قطع می‌تواند نتیجه بهتری را نسبت به یک دندانپزشک تازه کار برای بیمار خود رقم بزند. از این رو دندانپزشک با مهارت بالاتر هزینه بیشتری را برای انجام جراحی ایمپلنت خود دریافت می‌کند. بهتر است برای کاشت دندان به مراجعه کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

برند ایمپلنت

شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت ایمپلنت دندان مشغول به فعالیت هستند که هر کدام از آن‌ها ایمپلنت‌هایی با کیفیت‌های مختلفی را وارد بازار کرده‌اند. در واقع هرچه کیفیت مواد استفاده شده در ایمپلنت‌ها بالاتر باشد می‌تواند نتیجه بهتری را برای بیمار به دست آورد و در نهایت هزینه بالاتری را نیز دریافت می‌کند.

کیفیت روکش ایمپلنت

کیفیت روکش‌های ایمپلنت و موادی که برای ساخت آن استفاده می‌شود تاثیر مستقیمی بر روی هزینه کاشت ایمپلنت در تهران خواهد داشت. به طور قطع هر چه کیفیت روکش ایمپلنت بیشتر باشد می‌تواند از مقاومت و استحکام بالاتری در برابر آسیب و یا ضربه برخوردار باشد. از این رو هزینه بالاتری نیز برای ایملنت دندان با کیفیت دریافت می‌شود.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران با پروتز کامل و متحرک

زمانی که قصد انجام پروتز کامل دندان‌های خود (کاشت دندان در تهران) را با کمک ایمپلنت دارید هزینه‌های متفاوتی ممکن است برای شما پیشنهاد شود. تفاوت این قیمت‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در بخش قبلی به توضیح آن پرداخته شده است. در واقع نمی‌توان یک قیمت دقیق و واحدی را برای تمامی افراد در نظر گرفت اما به صورت کلی می‌توان گفت هزینه کاشت ایمپلنت دندان در تهران با پروتز کامل در حدود ۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد.

قیمت ایمپلنت دندان جلو در تهران چقدر است؟

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟ از آنجایی که دندان‌های جلویی تاثیر به سزایی در زیبایی شما خواهند داشت از این رو سرعت در انجام کاشت ایمپلنت و استفاده از روکش‌های مرغوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا برای انجام اینکار توصیه می‌شود تا از روکش‌های سرامیکی استفاده گردد. قیمت ایمپلنت دندان جلو فک بالا به تعداد واحدهای مورد نیاز برای انجام اینکار و همچنین تعداد پایه‌های ایمپلنت بستگی دارد. علاوه بر این موارد سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر روی هزینه کاشت ایمپلنت دندان در تهران نیز می‌توانند باعث افزایش و یا کاهش قیمت آن گردند.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در تهران چقدر است؟

معمولا برای انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین نیاز به ۱۱ الی ۱۶ پایه ایمپلنت می‌باشد که هزینه آن در حدود ۶۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان می‌شود. در واقع قیمت ایمپلنت دندان در تهران برای فک بالا و پایین به صورت کامل به فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت این جراحی نیز بستگی دارد که با توجه به آن این هزینه می‌تواند افزایش و یا کاهش پیدا کند.

قیمت روکش ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟

هزینه کاشت دندان چقدر است؟ روکش ایمپلنت یک بخش مهم زیبایی دندان به حساب می‌آید. انواع روکش ایمپلنت دندان متفاوت است که از نظر زیبایی و استحکام متفاوت هستند. قیمت روکش ایمپلنت به طور تقریبی از ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان شروع شد و تا ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان ادامه دارد که بر اساس کیفیت ساخت لابراتور و سرامیک بودن یا نبودن آن متفاوت است.

راهنمای کامل انتخاب برند ایمپلنت در تهران

عوامل موثر بر انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان تهران در ادامه آورده شده است:

  • تجربه دیگر افراد
  • ضمانت و گارانتی برند ایمپلنت
  • پاسپورت ایمپلنت
  • تحقیقات در مورد شرکت سازنده ایمپلنت
  • راهنمایی و مشورت کردن با دندانپزشک
  • کشور سازنده

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت

بنابر نکاتی که در بالا ذکر کردیم، پس زمانی که صحبت قیمت ایمپلنت، قیمت ایمپلنت ارزان و قیمت ایمپلنت اقساطی به میان می آید منظور افت کیفیت ایمپلنت دندان نیست.با همه این ها، عوامل دیگری د ر تعیین قیمت ایمپلنت دندان وجود دارند مثلا  تعداد ایمپلنت های مورد نیاز شما قطعا در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود یا در برخی موارد که استخوان بیمار کم شده است و اصطلاحا تحلیل رفته است یا بیمار دارای پوکی استخوان باشد، نیاز به روش پیوند استخوان می باشد  که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

  • جنس ایمپلنت دندان
  • کشور سازنده ایمپلنت دندان
  • نوع متریال ایمپلنت دندان
  • زمان کاشت ایمپلنت
  • پزشک متخصص کاشت دندان

محاسبه هزینه ایمپلنت

همانطور که گفته شد عوامل متفاوتی بر روی قیمت ایمپلنت دندان موثر هستند و فقط یک پزشک پس از انجام معاینه و بررسی عکس های ایمپلنت می تواند به طور دقیق برای شما محاسبه هزینه ایمپلنت انجام دهد. همچنین ممکن است شما برای انجام ایمپلنت دندان ، ممکن است نیاز به درمان های مکملی مانند پیوند استخوان ، سینوس لیفت و کشیدن دندان داشته باشید.

هزینه ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود ؟

برای محاسبه هزینه ایمپلنت ابتدا باید به کمک دندانپزشک محاسبه کنید که چند عدد پایه ایمپلنت و چند عدد روکش نیاز دارید. پس از محاسبه دقیق تعداد پایه ها باید برند فیکسچر یا پایه خود را مشخص کنید. برند های ایمپلنت در انواع کیفیت و قیمت ها موجود می باشند. همچنین روکش های ایمپلنت نیز دارای انواع مختلفی مانند زیرکنیا ، پی اف ام و ایمکس موجود می باشند که دارای کیفیت و هزینه های متفاوتی می باشند که وابسته به نیاز خود به استحکام و زیبایی می توانید آن ها را با مشورت پزشک انتخاب کنید.به طور کلی می توان گفت هزینه ایمپلنت بدون محاسبه هزینه های درمان های مکمل شامل ضرب تعداد پایه در قیمت فیکسچر ایمپلنت و جمع با هزینه های روکش ایمپلنت می باشد.

همچنین باید بررسی کنید ببینید در ناحیه ای که قرار است ایمپلنت برای شما کاشته شما نیاز به پیوند استخوان یا سینوس لیفت دارید یا خیر ؟ هزینه درمان پیوند استخوان بستگی که به میزان تحلیل و پیوند استخوان شما دارد که هزینه ی آن در هر فرد متغیر است و در صورتی که شما دچار تحلیل استخوان نباشید ، نیازی به انجام پیوند استخوان نخواهید داشت.لازم به ذکر است هزینه انجام جراحی ایمپلنت توسط متخصص و دندانپزشک عمومی تفاوت دارد و ممکن است در محاسبه هزینه ایمپلنت شما موثر باشد که این هزینه ارزشش را خواهد داشت و کیفیت ، طول عمر و درصد موفقیت ایمپلنت شما را بالا می برد.