علمی و پزشکیکسب و کار جدید

پارچه مورد استفاده برای دوخت کاپشن چیست ؟

معرفی بهترین پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های زمستانی زنانه و مردانه

از آنجایی که پاییز رو به اتمام است و زمان زیادی تا شروع زمستان نداریم، زمان مناسبی برای صحبت درباره پارچه‌های پاییزی و زمستانی و نکات خرید عمده کاپشن است. احتمالا اصول تئوری رنگ و تکنیک‌های لایه لایه لباس پوشیدن را بلد باشید اما در این مقاله قصد داریم بدون هیچ مقدمه‌ای، راهنمای جامعی از بهترین پارچه‌های زمستانی برای لباس‌های مردانه و زنانه ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا انواع پارچه‌های گرم و ست کردن آن‌ها با استایل‌های پاییزی و زمستانی را بررسی کنیم.

مهمترین فاکتورهای انتخاب پارچه برای دوخت لباس‌های زمستانی زنانه و مردانه در یک تولیدی کاپشن دوام، حفظ گرما و قابلیت تنفس آن است تا در هوای سرد بدن فرد را گرم و راحت نگه دارد. پشم قرن‌ها است که به عنوان اصلی‌ترین پارچه لباس‌های زمستانی در نظر گرفته می‌شود و با گذشت زمان همچنان محبوبیت زیادی برای دوخت لباس‌های زمستانی دارد.

بازار عمده کاپشن تهران | تولیدی پافر مردانه | تولیدی کاپشن بچه گانه تهران

انواع پارچه زمستانی

با پایان پائیز و شروع فصل سرما همه ما لباس‌های گرم و ضخیم خود را از انتهای کمد یا چمدان مخصوص لباس‌های زمستانی بیرون می‌وریم تا در فصل سرما با پوشیدن آن‌ها از خودمان در برابر سردی هوا محافظت کنیم. پارچه‌های پشمی در ابتدای لیست پارچه‌های پاییزی و زمستانی هستند. این پارچه‌ها عایق خوبی برای گرم نگه داشتن ما در هوای سرد سال هستند. پارچه ‌های پشمی با به دام انداختن ملکول‌های هوا و رطوبت در بین الیاف کراتینی خود موجب گرم ماندن بدن در هوای سرد زمستان می‌شوند.

مزیت استفاده از پارچه‌های پشمی در زمستان

پارچه‌های پشمی بادوام، شیک و ضد حساسیت هستند که نگهداری و شستشوی آن ‌ها بسیار آسان است. از طرفی این پارچه‌ها برای لباس‌های روزانه و رسمی هوای سرد، مانند پیراهن، ژاکت بافتنی، کت و شلوار، کت تک مردانه و مانتو زنانه عالی هستند. همچنین چون پارچه ‌های پشمی چروک نمی ‌شوند گزینه ایده آلی برای خانم ‌ها و آقایان شاغل است.

پارچه‌های زمستانی برای دوخت بلوز

گوسفند مرینو نرم‌ترین پشم را دارد، بنابراین پارچه‌هایی از پشم مرینوس نیز بسیار نرم است. اغلب بلوزهای یقه اسکی زمستانی از جنس پشم مرینو هستند. جوراب‌های پشمی مرینو نیز فوق العاده گرم و راحت هستند. نکته منفی مرینو این است که ممکن است در اطراف گردن خارش ایجاد کند بنابراین بهتر است زیر این بلوزها عرقگیر نخی بپوشید. هودی‌ها و ژاکت‌های زمستانی پشمی برندهای معروف نیز از جنس پشم مورینو هستند که ما را در فصل زمستان به خوبی گرم نگه می‌دارند.

پیراهن فلانل مردانه

اکثر مردان با مدل پیراهن فلانل آشنا هستند. فلانل چهارخانه یا فلانل پیچازی دو الگوی بسیار رایجی هستند که در پیراهن‌های فلانل مردانه و زنانه یافت می‌شوند. چند سالی است که طرح این پارچه‌های زمستانی برای لباس‌های زنانه و مردانه مثل بلوز و مانتو دوباره ترند شده و اکثر افراد حتما در کمد لباس خود یک بلوز فلانل دارند. بلوز فلانل گرما را به خوبی نگه می ‌دارد و عایق فوق العاده ای است. از طرفی پارچه‌های فلانل به دلیل بافت نرم برس خورده‌ای که دارند برخلاف بلوزهای پشمی مرینو بسیار راحت‌تر هستند.

پارچه مناسب برای دوخت کاپشن

در صنعت مد امروزی پارچه تدی برای دوخت کاپشن بسیار محبوب است. از گذشته اغلب یقه‌های کت‌های چرمی یا جین از جنس پارچه تدی هستند. اما امروز می‌بینیم که بسیاری از هودی‌ها یا کت‌های تک تدی نیز بسیار ترند هستند. پارچه‌های تدی از گرم ‌ترین پارچه ‌های زمستانی برای دوخت لباس‌های زنانه و مردانه هستند و با توجه به لطافتی که دارند برای دوخت لباس‌های کودکان نیز مناسب هستند.

پارچه موهر پشمی

موهر از پشم بز آنگورا تولید می‌شود. این پارچه فوق العاده نرم، بادوام و گرم است. ظاهری خاص و وز با موهای کوتاه محکم دارد. کت و شلوارهایی که از جنس موهر هستند به راحتی پیدا نمی‌شوند و معمولا باید به صورت سفارشی دوخته شوند. از طرفی بز آنگورا نیز به اندازه گوسفند زیاد نیست بنابراین لباس‌هایی که از جنس موهر هستند گرانقیمت اند.

پارچه فوتر

پارچه فوتر یکی از بهترین پارچه‌های زمستانی برای دوخت پالتو و کت است. یکی از ویژگی‌های بارز فوتر نرمی آن است اما چون الیاف ظریفی دارد باید به دقت از آن نگهداری شود تا آسیبی به بافت پارچه نرسد.

پارچه خز

مردم زیادی پوشیدن خز را در فصل زمستان دوست دارند. گرانترین پارچه خز چینچیلا است که خز مصنوعی نسخه کپی آن است. پارچه خز کرک ‌دار و گرم است که به دلیل ماهی‌اش نشانگر اشرافیت است. دوستداران محیط زیست مخالف استفاده از پارچه‌های خز برای لباس‌های زمستانی زنانه و مردانه هستند زیرا به گفته آن‌ها ترند شدن خز موجب کشتار حیوانات و آسیب به محیط زیست است. بنابراین اگر دوست دارید از پارچه‌های خز برای پوشش و استایل‌های زمستانی خود استفاده کنید حتما خز مصنوعی بپوشید تا محیط زیست آسیب نبیند.

کت چرم اسپرت

چرم یک پارچه عالی برای تمام سال خصوصا در فصل بهار یا پاییز است. البته در ایران که ما زمستان خیلی سردی نداریم پوشیدن کت چرم اسپرت یکی از محبوبترین لباس‌های زمستانی زنانه و مردانه است. چرم نه تنها بادوام و راحت است، بلکه یکی از شیک‌ترین اجناس برای دوخت لباس‌های زمستانی مردانه و زنانه است. از طرفی چرم این قابلیت را دارد که در طول زمان به شکل بدن فرد درآمده و قالب آن شود. در ترکیب با سایر پارچه‌های گرم نیز چرم یک گزینه عالی برای فصول پاییز و زمستان است.

پارچه کتان برای لباس‌های زمستانی

کتان یکی دیگر از پارچه‌های مناسب فصل زمستان است. جنس آن از  الیاف کتان است که اغلب برای دوخت لباس‌های زمستانی زنانه و مردانه با پنبه یا پارچه های دیگر مانند ابریشم مصنوعی و پشم ترکیب می‌شود. کتان به طور طبیعی قابلیت تنفس دارد و برای استفاده در آب و هوای گرم و سرد مناسب است. مانند پارچه‌های پنبه‌ای، مراقبت از لباس‌های جنس کتان نیز آسان است و می‌توان آن‌ها را در آب سرد به راحتی شست. پارچه کتان یک پارچه زمستانی همه کاره برای دوخت انواع لباس‌های مردانه و زنانه در زمستان است.

پارچه‌های زمستانی و پاییزی

در این مقاله پرکاربردترین پارچه‌های زمستانی و پاییزی را مانند پشمی، فوتر، موهر، خز، تدی و حتی چرم را بررسی کردیم. حال باتوجه به این مطالب شما چه پارچه‌ای برای دوخت لباس زمستانی خود انتخاب می‌کنید؟ یا معمولا در فصول سرد سال دوست دارید چه جنس لباسی بپوشید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کادر دیدگاه زیر برای ما ارسال کنیم تا با اشتراک گذاری بتوانیم از تجربه‌های همدیگر بهره ببریم.

شناخت انواع کاپشن، نکات طلایی هنگام خرید کاپشن

کاپشن، از انواع لباس های روپوش و گرم است که معمولا از اواسط فصل پاییز تا اوایل بهار مورد استفاده قرار می گیرد.کاپشن ها معمولا سبک تر و غیر رسمی تر از پالتو هستند و از همین نظر نیز کاربرد بسیار بیشتری از پالتوهای پاییزی و زمستانی دارند . اما اینکه یک کاپشن خوب چه کاپشنی است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، نکته ای است که باید به آن توجه ویژه ای داشت تا خریدی مناسب و کاربردی را در فصل های سرد سال داشته باشید . در این مطلب میخواهیم به شناخت انواع کاپشن بپردازیم.

·         انواع جنس کاپشن پاییزه و زمستانه

در مورد لباس های زمستانی یک حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد؛ لباس های زمستانی اکثرا گران هستند و همین موضوع دقت بیشتر برای انتخاب گزینه مناسب تر را برای مصرف کننده، چندین برابر می کند.کاپشن ها در انواع مختلف طراحی و دوخته می شوند؛ اما در تهیه تمامی آن ها معمولا از پارچه های ضخیم تر نظیر دورس یا کتان برای لایه رویی و پوششی از پشم یا پشم شیشه برای آستر استفاده می شود.

این موضوع در مورد کاپشن های شمعی و بارانی ضدآب نیز صادق است. تنها در این میان شاید بتوان کاپشن های چرم را از نظر نوع زیرآستر انتخابی مستثنی دانست.در مجموع جنس پشم ، پلی استر ، نخ ، نایلون ، پلی آمید ، مخمل ، فوتر و چرم طبیعی و مصنوعی از انواع اصلی متریال مورد استفاده در دوخت کاپشن ها هستند که به تناسب استفاده از هریک،‌ شاهد قیمت های متفاوتی در کاپشن ها خواهیم بود. به عنوان مثال کاپشن های پر که مخصوص کوهنوردی و استفاده در ارتفاعات است، تقریبا گرانترین نوع کاپشن بازار است که تنها با برندهای خاص عرضه می شود و صد البته که استفاده از آن هم کاملا محدود و اختصاصی است.

·         کاپشن آزاد بخرید؛ و نه گشاد بی قواره

پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید کاپشن، نمونه ای را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و آزادی بیشتری می کنید.دقت داشته باشید که یک کاپشن خوب باید برای حداقل برای پوشیدن 2 لباس ضخیم زیر کاپشن مناسب باشد و در عین حال نیز نباید آنقدر گشاد باشد که استایل ظاهری شما را به هم بریزد و شما را شلخته نشان دهد.

مدل کاپشن های اورسایز که طی دو سال گذشته توانسته اند جایگاهی برای خود در بازار بیابند شاید انتخاب خوبی برای استایل کژوال موردنظر شما باشد؛ اما توجه داشته باشید که عمر این مد ممکن است بسیار کوتاهتر از آنچه می پندارید باشد و شما در آینده ای نه چندان دور مجبور شوید بار دیگر برای خرید یک کاپشن مناسب، روانه بازار شوید.

·         جنس شمعی ضدآب، انتخابی همیشگی در کاپشن ها

کاپشن هایی که در پوشش ظاهری آن از جنس پارچه های شمعی استفاده شده است، به شرط استفاده از آستر پشم شیشه یا پشم ضخیم، می تواند بهترین انتخاب برای پاییز و زمستان باشد؛ چراکه می تواند شما را در روزهای بارانی و برفی، از استفاده از چتر بی نیاز کند. این کاپشن ها بسیار غیررسمی بوده و با هر نوع پوش کژوال دیگری از جمله شلوار جین و کفش کتانی یا بوت و نیم بوت به راحتی ست می شوند.اگر این کاپشن ها را به مجموع لباس های زمستانی خود اضافه می کنید، مراقب باشید که از کنار حرارت مستقیم رد نشوید؛ چرا که احتمال سوختن پارچه شمعی این کاپشن ها با کمترین حرارت وجود دارد.