سئو، فرآیند بهینه سازی استراتژیک سایت برای کمک به کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل است. وقتی استراتژی SEO سایت به درستی اجرا و مدیریت شود، میتواند به کسب و کار شما کمک کند که در معرض دید روزانه بیش از 16 میلیون کاربر فعال قرار بگیرید و بدون دردسر، فروش و درآمدزایی خود را افزایش دهید! البته این فقط بخشی از ضرورت نیاز سایتها به سئو است. اگر هنوز روی اجرای سئو سایت کسب و کارتان مردد هستید، پیشنهاد میکنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله با هم 7 دلیل اهمیت اضافه کردن سئو به برنامه بازاریابی کسب و کارها را بررسی میکنیم.

دلیل اول؛ کسب و کارتان بهتر و بیشتر دیده میشود
اگر میخواهید مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کنید، اول باید مطمئن باشید که آنها میتوانند راحت شما را پیدا کنند. بیش از 90 درصد مصرف کنندگان قبل از خرید، برای تحقیق در مورد محصولات یا خدمات مورد نظرشان در اینترنت سرچ میکنند که حدود 70 درصد آنها از گوشیهای تلفن همراه هوشمند خود برای خرید از فروشگاههای اینترنتی استفاده میکنند. بنابراین، اگر هدف نهایی شما افزایش ترافیک سایت و خرید از فروشگاه باشد، حضور در صفحه اول گوگل برای رسیدن به این هدف، حیاتی است.
اینجاست که سئو میتواند به بهتر دیده شدن شما و جذب مشتریان بالقوه کمک کند. شما میخواهید کسب و کارتان تا جایی که ممکن است در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی بگیرد یا حداقل بالاتر از رقبا رتبه بندی شود، خدمات سئو سایت این هدف را محقق میکند. وقتی در صفحه اول گوگل رتبه خوبی کسب میکنید، شانس دسترسی مشتریان احتمالی به سایت شما بیشتر میشود.
دلیل دوم؛ ترافیک ارگانیک و باکیفیت سایت بالا میرود
هدف اصلی سئو، بهتر و بیشتر دیده شدن سایت شما در نتایج جستجو است. چون هر چقدر بیشتر در معرض دید کاربران هدف باشید، ترافیک هدفمند بیشتری دریافت میکنید و به دنبال آن احتمال جذب مشتریان جدید هم بالاتر میرود. اجرای اصولی یک استراتژی سئو مناسب به شما کمک میکند که رتبه خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا ببخشید و مشتریان را مشتاق به کلیک کردن و بازدید از سایت کنید.
با تمرکز روی کلمات کلیدی قدرتمند و مرتبط با حوزه کسب و کارتان و سایر عناصر استراتژی سئو، رتبه بهتری کسب میکنید و افراد بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد. هر بازدید کننده جدید، یک فرصت جدید برای به دست آوردن مشتری است. به این ترتیب دلیل بعدی نیاز کسب و کارها به سئو، افزایش ترافیک ارگانیک سایت است.
دلیل سوم؛ باعث ارتقا اعتبار و توسعه برندینگ سایت میشود
تحقیقات نشان میدهد که 75 درصد کاربران هیچ وقت از صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل دیدن نمیکنند و نتیجه دلخواه را از همان سایتهای صفحه اول پیدا میکنند. به نظر میرسد، کاربران به سایتهایی که در نتایج صفحه اول گوگل هستند، راحتتر و سریعتر اعتماد میکنند. در واقع خدمات و محصولات سایتهای صفحه اول نتایج برای کاربران باورپذیرتر است.
خدمتی که سئو برای شما انجام میدهد، قرار گرفتن در موقعیتی است که به ارتقا اعتبار سایت شما کمک کند. شرکتهای خدمات سئو حرفهای مانند تیک سئو به نحوی سایت شما را بهینه سازی میکنند که از ارزیابی الگوریتمها و خزندههای گوگل نمره قبولی بگیرید و در جایگاه متمایزی برای کاربران نمایش داده شوید. به این ترتیب به طور قابل توجهی رتبه شما بهتر شده و به اعتبار برندتان افزوده میشود.
دلیل چهارم؛ از رقبای خود سبقت میگیرید
شما یکی از دهها کسب و کاری هستید که برای جلب توجه مخاطبان هدف خود رقابت میکنند. رقبای شما امیدوارند که مشتریان بیشتری را جذب کرده و از شما موفقتر باشند. احتمالاً در حال حاضر همه آنهایی که در صفحه اول گوگل هستند از SEO برای حضور فعال در وب استفاده میکنند. اگر شما این کار را انجام ندهید، کسب و کارتان را خیلی راحت به رقبای خود باختهاید.
به خاطر بسپارید، حتی زمانی که به رتبههای بالای نتایج جستجو رسیدید، کار شما همچنان ادامه دارد. برای حفظ رتبه خود و حضور دائم در صفحه اول، سایت شما همیشه باید بهینه باشد. حتی اگر کسب و کار کوچک و رقبای بزرگی دارید، نگران نباشید. با داشتن یک استراتژی SEO مناسب، تلاش و مداومت در این مسیر، به زودی میتوانید به رقبای خود برسید. فقط کافی است که روی سئو سایت به عنوان یک مزیت رقابتی، سرمایه گذاری کنید.
دلیل پنجم؛ سئو به بهبود تعامل با مشتریان و افزایش نرخ تبدیل کمک میکند
سئو همیشه یک راه حل مؤثر برای تعامل آنلاین با مشتریان و مخاطبان هدف بوده، هست و خواهد بود. با بهینه سازی سایت خود روی کلمات کلیدی هدف، میتوانید رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید و مشتریان بالقوه بیشتری کسب و کار شما را پیدا کنند. اگر بتوانید مهمترین دغدغههای مخاطبان هدف خود شناسایی کنید و برای آنها محتوای مناسب تولید کنید، بدون شک علاوه بر تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان، نرخ تبدیل سایت را هم بالا خواهید برد.
مخاطبان همیشه به دنبال بهترین پاسخ برای نیاز خود هستند. این اقدام هوشمندانه باعث میشود تا کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کنند، مدت زمان بیشتری در سایت بمانند و در نتیجه تجربه کاربری بهتری داشته باشند. اگر در لینک سازی این صفحات کمی زیرکانه عمل کنید، به راحتی میتوانید مخاطبان را برای بازدید از سایر صفحات مهم سایت، کنجکاو کنید و سرنخهای جدیدی را برای گشت و گذار بیشتر در سایت به آنها بدهید.
دلیل ششم؛ سئو یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است
سئو یکی از بهصرفه ترین روشهای دیجیتال مارکتینگ است که در مقایسه با سایر کمپینهای تبلیغات و بازاریابی پولی، بازگشت سرمایه کاملاً رقابتی و موفقیت بلند مدت را به همراه دارد. برخلاف سایر اشکال تبلیغات و بازاریابی حضوری و دیجیتال، سئو بدون نیاز به صرف هزینه زیاد و برای مدت طولانی (و در صورت تداوم، همیشه) برای حضور پویای شما در بازار آنلاین تلاش میکند.
فراموش نکنید که رتبه بندی صفحه اول گوگل براساس شایستگی یک سایت و نتایج جستجوی ارگانیک به جای بودجه یا قدرت پیشنهاد، براساس ارتباط و اعتبار است. سئو با کمترین هزینه شما را به صدر نتایج رتبه بندی گوگل میرساند و کاربران از همان ابتدا شما را به عنوان یک سایت قابل اعتماد و معتبر میبینند. این همان ارزش و اعتمادی است که برای محقق کردن آن از طریق سایر روشهای بازاریابی باید میلیونها تومان سرمایه، هزینه کنید.
دلیل هفتم؛ با سئو به سمت موفقیت بلند مدت حرکت کنید
دستاورد اغلب استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، کوتاه مدت و فوری است، ولی سئو از این قاعده مستثنی است. سئو از طریق تدوین و اجرای یک استراتژی جامع، سایت شما را برای حضور مداوم در بازار آنلاین، موفقیت و پایداری طولانی مدت بهینه سازی میکند. هر چقدر مدت زمان بیشتری را صرف اجرای تکنیکهای سئو کنید، پاداش بیشتری را دریافت خواهید کرد.
اگر دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید و بدانید که چگونه یک استراتژی سئو اصولی میتواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند، پیشنهاد میکنیم همین حالا با کارشناسان حرفهای تیم تیک سئو https://tikseo.com/ صحبت کنید و از فرصت مشاوره رایگان استفاده کنید.