عمومیکسب و کار جدید

چرا کفپوش گرانولی از کفپوش PVC بهتر است؟

اهمیت انتخاب بهترین کفپوش بر اساس کاربرد هر فضا

به طور کلی، هر یک از فضاها و مکان ها باید با کفپوش های اختصاصی خودشان ساخته شوند. نمی توان یک کفپوش ساختمانی را برای یک مکان تفریحی مورد استفاده قرار داد. میزان رفت و آمد، فشارهای وارد شده به کفپوش و حتی نوع فعالیت هایی که روی کفپوش ها انجام می شوند، روی طول عمر آن ها اثر می گذارد.

پس اگر می خواهید اقدام به خرید کفپوش کنید، ابتدا باید بدانید که هدف شما برای نصب کفپوش چیست و قرار است کفپوش را در چه مکانی نصب کنید؟ در این صورت می توانید متوجه شوید که چه کفپوشی برای مکان مورد نظر شما مناسب است. این مقدمه را ذکر کردیم تا به شما بگوییم که کفپوش گرانولی که یکی از انواع کفپوش های خاص موجود در بازار، می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد و برای مکان های خاصی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت کفپوش گرانولی | قیمت کفپوش گرانولی اصفهان | قیمت کفپوش گرانولی باشگاهی

چگونه کیفیت کفپوش گرانولی را تشخیص دهیم؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد کفپوش گرانولی و قیمت کفپوش گرانولی صحبت کنیم، اجازه دهید تا در مورد اهمیت کیفیت این کفپوش ها مواردی را برای شما توضیح دهیم. این کفپوش ها دارای ساختار خاصی هستند و از ترکیب دانه های ریز و چسب تشکیل شده اند. اگر بتوانید اقدام به خرید کفپوش های گرانولی با دانه های ریز و ریزتر کنید، سود کرده اید. چون هر چقدر سایز دانه های کفپوش گرانولی بزرگ تر باشد، کیفیت کفپوش پایین تر می آید.

در هنگام خرید کفپوش گرانولی به ساختار این کفپوش توجه داشت باشید. اگر روی این کفپوش ها دست بکشید و دانه های ریز و درشتی را زیر دستان خود احساس کنید، احتمالا کیفیت این کفپوش پایین است. چون به هر حال چسب های به کار رفته در این کفپوش ها باید یک ساختار صاف را روی آن ها ایجاد کنند. آیا تاکنون توجه کرده اید که در اغلب سالن های بدنسازی، باشگاه ها، پارک و فضای باز مهد کودک ها از نوعی کفپوش خاص استفاده شده است؟ این پوشش های لاستیکی به کفپوش گرانولی معروف هستند و کاربرد بسیار وسیعی دارند. خرید کفپوش گرانولی به دلیل قیمت ارزان با استقبال زیادی روبرو شده اما این تنها مزیت کفپوش های گرانولی در مقایسه با سایر کف پوش ها نیست.

ساختار نرم و انعطاف پذیر سطح کفپوش موجب شده تا ایمنی کف چند برابر شود. پوشش های گرانول لاستیکی ضد ضربه هستند و به این زودی ها هم دچار آسیب و فرسودگی نمی شوند. اگر به دنبال بهترین کفپوش گرانولی برای باشگاه یا مهد کودک هستید حتما به ضخامت کفپوش توجه کنید. از نظر هزینه و قیمت کفپوش گرانول هیچ مشکلی وجود ندارد و با هر بودجه ای که دارید، امکان خرید محصولی با طول عمر بالا وجود دارد.

کفپوش گرانولی چیست؟

دانه های گرانول لاستیکی به همراه رزین پلی اورتان از مواد اصلی در تولید کفپوش های گرانول هستند. این مواد با نسبت مناسب در هم ترکیب شده و با نوعی چسب مخصوص، مخلوط می شوند. مواد اولیه گرانولی به صورت قالب زده وارد کوره می شوند. نتیجه اینکه مواد اولیه به شکل قالب در آمده و کاملا همگن و منسجم می شود. گرمای کوره موجب سفت شدن و شکل گیری گرانول ها و رزین شده و نوعی متریال لاستیکی به دست می آید.

کفپوش گرانولی همه ویژگی های لاستیک را دارد و از کشسانی و الاستیسیته خیلی زیادی برخوردار است. از همه مهم تر خاصیت نرمی و ضد ضربه بودن آن است که به وضوح در کفپوش گرانولی قابل مشاهده است. قالب های آماده قابل برش زدن هستند و در رنگ های متنوعی نیز تولید می شوند. تنوع رنگ و خاصیت برش و شکل گیری موجب شده تا هر روز کاربری این نوع کفپوش ها بیشتر شود. برخی از مهم ترین ویژگی های کفپوش گرانول این ها هستند:

  • خاصیت ارتجاعی و کشسانی فوق العاده زیاد
  • قدرت ضربه گیری و ضد ضربه بودن
  • عایق صوتی و حرارتی ارزان
  • شستشو و نگهداری آسان
  • استحکام و دوام بسیار بالا
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه
  • نصب کفپوش گرانولی ساده و سریع

کفپوش گرانولی برای چه فضایی مناسب است؟

ساختار نرم و ضربه گیر بودن کفپوش باعث شده تا برای مکان های ورزشی، تفریحی، محل بازی کودکان و … انتخاب مناسبی باشد. کفپوش گرانولی ضد ضربه است و همین امر بر محبوبیت آن افزوده است. وقتی صحبت از ایمنی باشد قطعا کف ساختمان در اولویت قرار دارد. این کفپوش یک ضربه گیر عالی است و ایمنی صد در صدی را به همراه دارد. از این رو کفپوش مهد کودک، کفپوش باشگاه ورزشی و سالن های ورزشی را می توان از این متریال انتخاب کرد.

بهترین کفپوش گرانولی می تواند جلوی کوفتگی و آسیب دیدگی بدن در اثر افتادن و سقوط را بگیرد. گرانول ها از جنس لاستیکی هستند و دوام خیلی زیادی هم دارند. بنابراین در هر مکانی که بخواهید یک کفپوش ارزان و با دوام را نصب کنید، قطعا کفپوش گرانولی در رتبه بالاتری قرار دارد. برخی از مکان های نصب کفپوش های گرانول عبارتند از :

  • کفپوش گرانول باشگاهی
  • سالن های ورزشی سر پوشیده
  • کفپوش گرانولی مهد کودک
  • زمین بازی کودکان و فضای باز
  • کفپوش حیاط مدارس
  • پوشش کف فضای تجاری
  • کفپوش ارزان کارگاه های صنعتی
  • نصب کفپوش گرانول در ساختمان های پر تردد

کفپوش لاستیکی گرانولی پایه دار

این نوع کفپوش ها را با نام کفپوش شانه تخم مرغی هم می شناسند. جنس این محصول از گرانول های ریز لاستیکی است و در تنوع رنگی بالایی تولید می شود. رنگبندی جذاب کفپوش گرانولی امکان طراحی های شاد و پر انرژی را می دهد. بنابراین هنگام طراحی پارک کودک و محوطه بازی بچه ها، به خوبی می توان از این کفپوش و تنوع رنگی آن استفاده کرد.

برجستگی های زیر کفپوش بر مزایای آن افزوده است به طوری که میزان ضربه گیری کفپوش گرانولی به مراتب بالاتر رفته است. از کفپوش لاستیکی گرانولی پایه دار برای فضای باز استفاده می شود. از ویژگی های این محصول می توان به قابلیت شستشو و تمیزکاری آسان اشاره کرد.از لحاظ استانداردهای بهداشتی، این کفپوش نمره قبولی را دریافت کرده و در گروه کفپوش های کاملا بهداشتی قرار دارد.  متریال به کار رفته در تولید کفپوش گرانولی پایه دار به هیچ وجه آلرژی و حساسیت ایجاد نمی کند. به خصوص در فضاهای عمومی و زمین بازی کودکان، استفاده از کفپوش های ایمن و بدون ایجاد حساسیت در اولویت است.  ویژگی های کفپوش گرانولی پایه دار عبارت است از:

نصب آسان و سریع: این کفپوش به صورت ورقه ای و در ابعاد یک متری یا 50 سانتیمتری تولید می شود. از چیدن تایل ها کنار هم می توان محوطه بازی را طراحی کرد. حتی در برخی از موارد نیازی به استفاده از چسب نیز وجود ندارد.

مقاومت بالا: با یک بار هزینه می توانید یک کفپوش عمری را نصب کنید. ماندگاری و دوام این کفپوش ها خیلی زیاد ست. بنابراین نیازی نیست در فواصل کوتاه، کفپوش را تعویض و یا تعمیر کنید.

سازگاری با محیط زیست: کفپوش گرانولی از لاستیک خورد شده، تولید می شود. این لاستیک ها بازیافتی هستند و به جای رها شدن در طبیعت و ایجاد آلودگی، در ساخت کفپوش استفاده شده اند. کفپوش های گرانولی پایه دار و ساده به نوعی از تخریب بیشتر محیط زیست جلوگیری می کنند.

قابلیت استفاده در همه فصول: حتی بارش باران نیز موجب نمی شود تا زمین بازی، تعطیل شود. تنها به فاصله خیلی کوتاهی پس از بارندگی سطح کفپوش لاستیکی گرانولی پایه دار کاملا خشک است.

کفپوش گرانولی مهد کودکی

تا همین چند دهه پیش، تاتامی تنها کفپوش مناسب برای مهد کودک و محل نگهداری کودکان به حساب می آمد اما این روزها کفپوش گرانولی رقیب سر سخت تاتامی شده است. این کفپوش های لاستیکی نرمی و انعطاف فوق العاده ای دارند و از آسیب دیدن کودکان در حین بازی و دویدن جلوگیری می کنند. حفظ امنیت و سلامت کودکان مهم ترین اصل برای والدین است. اگر کف ساختمان مهد کودک دارای ایمنی لازم باشد، درصد زیادی از سوانح ناگوار کم خواهد شد. همین موضوع در مورد حیاط مهد کودک و محل بازی کودکان نیز صدق می کند. کفپوش گرانولی حیاط مهد کودک، مدرسه و فضای نگهداری کودک، همه استانداردهای ضروری را داراست و ایمنی کامل را ایجاد می کند.