اقتصادیکسب و کار جدید

آیا ارز دیجیتال تتر قانونی است؟

تتر استیبل کوین سومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و اولین و بزرگترین استیبل کوین در بازار است. بسیاری از افراد قبلاً روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، اما بسیاری از معامله گران ممکن است تعجب کنند که آیا Tether یک سرمایه گذاری مطمئن است یا خیر. آیا شبکه تتر از شفافیت و قوانین لازم برای حفظ امنیت کاربران برخوردار است؟ در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و ایمنی تتر را در بازار ارز دیجیتال آزمایش کنیم.

اگر قصد خرید تتر را دارید می توانید از صرافی بیت ارز استفاده کنید. همچنین می توانید با تماس با بیت ارز میتوانید سوالات خود را بپرسید.

ارز دیجیتال تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز رمزپایه تتر یک استیبل کوین پرکاربرد است که برای سال‌ها توسط معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال برای معاملات استفاده می‌شود. استیبل کوین ها توسط دارایی های فیزیکی مانند ارزهای فیات یا فلزات گرانبها پشتیبانی می شوند. بنابراین، اکثر آنها در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه پایدارتر و نوسان کمتری دارند.

تتر با هدف ارائه یک دارایی دیجیتال امن ایجاد شد که ارزش آن بدون توجه به شرایط بازار تقریباً ثابت می ماند. معامله گران از Tether برای به دست آوردن نقدینگی پایدار و قابل اعتماد برای معاملات ارزهای دیجیتال و جلوگیری از ضررهای غیرمنتظره به دلیل نوسانات شدید قیمت استفاده می کنند. Dai، Tera و Dollar Pex رقبای اصلی Tether هستند.

تتر از نظر حجم بازار سرمایه رتبه اول را دارد و اولین استیبل کوینی است که در صنعت ارزهای دیجیتال معرفی شده است. بسیاری از معامله گران نگران این هستند که آیا امنیت Tether به اندازه کافی توسط توسعه دهنده ارائه شده است یا خیر. آیا تتر قابل اعتماد است یا یک رقیب می تواند گزینه سرمایه گذاری بهتری باشد؟

کاربرد تتر چیست؟

تتر که در سال 2014 توسعه یافت، در ابتدا برای فعال کردن تراکنش‌های ناشناس بدون دخالت شخص ثالث و پرداخت‌های بین‌المللی سریع‌تر و با کارمزد کمتر در نظر گرفته شد. دانستن مزایا و معایب تتر می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا از تتر برای تراکنش های ارز دیجیتال استفاده کنید یا نه.

مزایای تتر عبارتند از:

اکثر کاربران تتر را یک ارز دیجیتال پایدار و قابل اعتماد می دانند و از ابتدای پیدایش آن، می توان این سکه را با قیمت 1 دلار در هر واحد خریداری کرد.

خرید توکن های USDT به محافظت از ارزش دارایی با وجود نوسانات شدید ارز دیجیتال کمک می کند.

ارز دیجیتال، شرکت پشتیبان تتر، به طور کامل توسط ذخایر دلاری پشتیبانی می شود و در نتیجه پول نقد کافی برای تبدیل تمام دلارهای آمریکا به دلار وجود دارد.

Tether از نظر سرمایه گذاری در رتبه سوم قرار دارد. تتر در بسیاری از موقعیت‌های مختلف، از جمله خرید کالا، پرداخت وام، ثبت‌نام برای خدمات و موارد دیگر استفاده می‌شود.

علاوه بر مزایای ذکر شده، تتر دارای معایبی نیز می باشد:

تتر تلاش زیادی برای توضیح واضح عملیات خود برای عموم انجام نداده است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از خریداران توکن های USDT نگران امنیت Tether باشند.

گزارش هایی مبنی بر استفاده از تتر برای دستکاری قیمت بیت کوین یا پولشویی مجرمانه وجود دارد.

اگر کارآیی Tether را تجزیه و تحلیل کنید، خواهید دید که بیشتر سکه ها تنها در 104 کیف پول ذخیره می شوند. بنابراین افرادی که تتر زیادی دارند می توانند USDT را مبادله کنند.

وب سایت تتر ادعا می کند که این توکن توسط 100٪ ذخایر فیات پشتیبانی می شود. اما کمیسیون معاملات آتی ایالات متحده از این کشور به دلیل داده های مشکوک شکایت کرد. در پی این شکایت، سایت تتر از 100 درصد به 74 درصد کاهش یافت، اما صحت این اعداد هنوز مشخص نیست.

تتر چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه در مورد امنیت تتر صحبت کنیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که تتر چگونه کار می کند، وقتی کاربر پول کودک را به صورت تتر پس انداز می کند، پول کودک را می فروشد و USDT می خرد، پول دیجیتال می دهد و می دهد. . مثل این. . این توکن می تواند برای ارسال، ذخیره یا مبادله USDT استفاده شود. اگر کاربری 100 دلار بفروشد و تتر را بخرد، 100 توکن بر اساس نسبت 1:1 تتر به دلار دریافت خواهد کرد.

همانطور که مصرف کنندگان برق را به پول تبدیل می کنند، سکه ها کاهش می یابد و از چرخه خارج می شوند. مانند بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده، بر روی پلتفرم بیت کوین اجرا می شود. توکن های همگرایی در بلاک چین های مختلفی مانند Omni، Liquid، Ethereum و Tron استفاده می شوند.

امنیت Tether چگونه تضمین می شود؟

تتر بلاک چین خود را ندارد و روی بلاک چین های دیگر اجرا می شود. تتر در حال حاضر روی شبکه های بیت کوین، اتریوم، ترون، الگوریتم، EOS و OMG کار می کند. امنیت تتر توسط الگوریتم های هش شبکه تضمین می شود.

امنیت کلید نیز توسط ماینرها و گره‌هایی مدیریت می‌شود که این شبکه‌ها را با استفاده از الگوریتم‌های اجماع اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW) ایمن می‌کنند. همه این شبکه‌های بلاک چین با قراردادهای هوشمند و توکن‌های USDT بسیار امن هستند و بنابراین می‌توان گفت که Tether نیز امن است.

چه چیزی ارز دیجیتال تتر را تهدید می کند؟

وب سایت تتر در سال 2019 اعلام کرد که این استیبل کوین توسط پول و پول نقد (و گاهی دارایی های سایر سرمایه گذاران نهادی) پشتیبانی می شود. اما در حال حاضر، وب سایت فقط می گوید که همه توکن های Tether به صورت 1:1 به همتایان فیات خود پیوند دارند و 100٪ توسط Tether Reserve پشتیبانی می شوند.

آدام کارلتون، مدیرعامل Pink Panda Wallet، معتقد است که هرگز در تاریخ تتر اینقدر شفافیت در مورد پشتیبانی از این سکه وجود نداشته است. وی گفت: این پیشینه از نظر قانونی مشکل دارد و هنوز مشخص نیست مبنای واقعی چیست. در نتیجه، اعتقاد بر این است که این ذخایر عمدتاً از منابع ناشناخته کاغذ تجاری به دست می آیند.

دیگر کارشناسان ارزهای دیجیتال معتقدند که کاربران و معامله‌گران رمزارز توافق کرده‌اند که تتر در بازار رمزنگاری «به‌طور کامل پشتیبانی نمی‌شود» و امنیت تتر در خطر است. جیمز پوترا، معاون استراتژی محصول شرکت، گفت: تمرکز بازار بر سهولت استفاده است. واضح است که تتر توسط دلار پشتیبانی نمی شود.

شکست تتر کل صنعت کریپتو را تحت تاثیر قرار خواهد داد

فدرال رزرو به طور کلی به استیبل کوین ها علاقه مند بوده و این بار بیشتر بر ایمنی تتر تمرکز کرده است. رئیس فدرال رزرو اظهار داشت که تتر می تواند ثبات مالی را به چالش بکشد.او به Yahoo Finance گفت که اگر به پرتفوی Tether و Asiblecoin نگاه کنید، آنها اساسا صندوق های بازار پول هستند. اما خطرات بیشتری وجود دارد.

آیا تتر نظارت دارد؟

از آنجایی که تتر روی بلاک چین اجرا می‌شود، می‌توان با داشتن کد رهگیری یا هش تراکنش‌های تتر به اطلاعات تراکنش دسترسی پیدا کرد، بنابراین می‌توان تتر را ردیابی کرد. یکی از راه‌های ردیابی Tether پس از تراکنش و نظارت بر وضعیت تراکنش، استفاده از Blockchain Explorer است. Blockchain Explorer یک ابزار آنلاین رایگان است که به کاربران امکان می دهد اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین را کشف کنند.

آیا خرید تتر امن است؟

وقتی صحبت از فناوری USDT می شود، Tether کاملاً ایمن است. تتر یک توکن متمرکز مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم، یکی از ایمن‌ترین فناوری‌های بلاک چین است که با پشتوانه ۱ دلار در ترازنامه Tether Ltd در قالب پول نقد و اوراق قرضه دولتی پشتیبانی می‌شود.

در حالی که احتمال هک شدن کیف پول یا صرافی اتریوم شما بسیار کم است، ممکن است Tether Ltd ورشکست شود یا دلارهای سرمایه گذاری شده در آنها را از دست بدهد. همچنین ممکن است دلار که پایه تتر است ارزش خود را از دست بدهد و در نتیجه قدرت خرید شما کاهش چشمگیری پیدا کند.

در حالی که امنیت تتر قابل قبول است و سکه USDT امن است، به نظر ما ارزش دلار آمریکا نه امن است و نه قابل اعتماد. مهمتر از همه، تتر دیگر پشتیبانی 1:1 در برابر دلار آمریکا ندارد و بر اساس یک سیستم ذخیره کسری، بنابر منابع متعدد، از جمله افرادی که ظاهراً برای شرکت کار می‌کنند و علامت داده‌اند، هیچ دارایی تتر تنها 74 درصد نیست، است. این تأیید می کند که این ارز دیجیتال ممکن است هنگام خواندن USD یا Tether آسیب ببیند: هر توکن Tether 74 سنت ارزش دارد!

اگرچه استیبل کوین یک انتخاب محبوب در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال است، اما بحث‌های زیادی در مورد امنیت تتر و اینکه آیا ذخایر آن برای پوشش تعداد توکن‌های USDT در حال استفاده کافی است وجود دارد.

آیا تتر قانونی است؟

علاوه بر امنیت تتر، نگرانی بسیاری از مردم این است که آیا تتر مشروع است یا نه. ایران هنوز قانونی برای صدور ارز دیجیتال وضع نکرده است. به همین دلیل استفاده از تتر و سایر ارزهای دیجیتال جرم محسوب نمی شود، در صورت تمایل می توانید از آن برای تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

اما باید به خاطر داشته باشید که همه طرح‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Tether قانونی نیستند و برخی کلاهبرداری‌ها یا طرح‌های Ponzi که از نام Tether سوء استفاده می‌کنند، تله خوبی برای قربانیان خود هستند. یکی از مهمترین ویژگی های طرح پونزی نتایج شگفت انگیز و سودآور آن است. بنابراین، اگر تصمیم به سرمایه گذاری در پروژه های سرمایه گذاری Tether دارید، حتما در مورد اعتبار و صحت آن تحقیق کنید. در غیر این صورت ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

آیا باید روی تتر سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

استیبل کوین ها یکی از مهم ترین بخش های معاملاتی بازار ارز دیجیتال هستند. این ارزهای دیجیتال به کاهش اثرات منفی تغییرات شدید در بازار مالی کمک می کنند. تتر یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین این استیبل کوین ها است. با این حال، این محبوبیت به این معنی نیست که Tether کاملاً ایمن است. بله، باید منتظر بمانید و تمام فراز و نشیب های بازار ارزهای دیجیتال را ببینید.

در این مقاله درباره امنیت ارز دیجیتال تتر و اینکه چه عواملی بر رشد یا سقوط آن تأثیر می گذارد صحبت خواهم کرد. آیا تجربه ای با تتر دارید؟ آیا فکر می کنید این استیبل کوین آنقدر که باید کارآمد است؟ به نظر شما کدام استیبل کوین برای معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال سودآورتر است؟