عمومیکسب و کار جدید

با این 8 مرحله چادر خودرو خود را برق بندازید

چادر خودرو یکی از مهمترین تجهیزات مراقبت و نگهداری خودرو است. چادر به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند و از برخورد اجسام غیر ضروری به خودرو جلوگیری می کند. در واقع عدم استفاده باعث تغییر رنگ، فرسودگی و پارگی سریع خودرو می شود. بنابراین مراقبت از چادر ماشین به اندازه استفاده از آن اهمیت دارد. تمیز نکردن چادر به مرور زمان منجر به آسیب و تخریب چادر می شود. بنابراین شستشوی هر چند وقت یکبار چادر ماشین بسیار مهم است. چادر ماشین را می توان با دست یا ماشین شستشو داد. شما می توانید از این آموزش برای شستشوی انواع چادر خودرو مانند چادر چادر ساینا و … استفاده کنید.

اگر قصد خرید چادر از فروشگاه های معتبر دارید  و میخواهید از کیفیت چادر مطمئن باشید. فروشگاه بهنیکان را به شما تقدیم می کنیم.

روش شستشوی دستی چادر خودرو چیست؟

اگر می خواهید چادر  ماشین خود را به صورت دستی تمیز کنید، این 8 مرحله را دنبال کنید:

مرحله 1: گرد و غبار را از روی سطح پاک کنید

ابتدا دو طرف چادر را بگیرید و تا جایی که می توانید تکان دهید تا گرد و غبار و کثیفی از بین برود. این کار باید در یک منطقه بزرگ و تمیز انجام شود. تا بتوانید بعداً به راحتی محل را تمیز کنید. سپس با یک دست کابین ماشین را بگیرید و با دست دیگر به قسمت های دیگر ضربه بزنید.

مرحله 2: کاپوت را ببندید

سقف ماشین را درست کنید و آن را سفت کنید تا گوش ها کم شود. اطمینان حاصل کنید که گنبد به درستی بسته شده است و در هنگام شستشو سقوط نمی کند.

مرحله 3: تمام ماسه های سخت را با جاروبرقی از چادر خارج کنید

برای این منظور از جاروبرقی روی سایبان خودرو استفاده کنید و شن های سرسخت باقی مانده را بردارید. این مرحله را با دقت انجام دهید تا خاک به چادر نچسبد. به دلیل ورود این ذرات ریز، سطح چادر هنگام خشک شدن چادر خودرو، بی جهت ساییده می شود.

مرحله 4: از محلول پاک کننده مناسب برای شستن ناخن ها استفاده کنید

به اندازه کافی آب داغ را در یک سطل متوسط ​​بریزید. حالا یک شوینده با ترکیب مناسب انتخاب کنید. حالا آن را در یک سطل پر از آب بریزید و به آرامی مخلوط کنید تا حباب بزند. سپس آن را کنار بگذارید. از یک شلنگ (یا یک سطل بزرگ آب) برای خیس کردن چادر استفاده کنید و هرگونه آلودگی را از روی آب شلنگ پاک کنید. توجه داشته باشید که همه مواد شوینده برای این منظور مناسب نیستند. بنابراین، قبل از استفاده از مواد شوینده، برچسب را به دقت بخوانید. هنگام شستن هود، هرگز مواد شوینده را مستقیماً روی هود نریزید.

مرحله 5: شاخک ها را با یک پارچه یا حوله میکروفیبر پاک کنید

حالا از محلول پاک کننده استفاده کنید. یک پارچه میکروفیبر نرم یا حوله را در سطل آغشته کنید و از آن برای تمیز کردن چادر استفاده کنید. بالا و پایین یا جلو انجام دهید. از حرکت خودداری کنید. آنها می گویند بهترین راه برای خشک کردن چادر ماشین، گذاشتن حوله روی آن است. به این ترتیب، هیچ آلودگی بدون توجه نمی ماند. برخی از لکه ها قوی و ماندگار هستند، بنابراین به یک محلول تمیز کننده قوی نیاز است.

اگر پس از چندین بار تمیز کردن لکه پاک نشد، مواد شوینده خانگی یا صنعتی را روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. در حالی که منتظر هستید تا لکه سرسخت از بین برود، کل در را تمیز کنید. بعد از پنج دقیقه می توانید به محل خود برگردید و کار دیگری انجام دهید.

مرحله ششم: چادر را با شلنگ کاملاً بشویید

در این مرحله از نظافت فرش لازم است مواد شوینده و کفپوش ها کاملا شسته شوند. برای این کار بهتر است از آب گرم استفاده کنید. مواد تمیز کننده نباید روی صفحه نمایش دیده شوند. این مرحله را 2 تا 3 بار تکرار کنید تا مطمئن شوید که پرده تراز است. قبل از انجام مرحله بعدی صبر کنید تا آب چادر به اندازه کافی خشک شود.

مرحله 7: پارچه را عوض کنید و فرآیند تمیز کردن را تکرار کنید.

برای این مرحله از نظافت گاراژ، ابتدا باید خانه را به سمت بیرون برگردانید و تمام مراحل را از یک تا شش تکرار کنید.

مرحله 8: بگذارید چادر خشک شود

پس از اتمام مرحله 7، نوبت به خشک شدن چادر می رسد. در صورت تمایل می توانید آن را به بند رخت آویزان کنید تا خشک شود. (قبل از انجام این کار از تمیز بودن بند رخت اطمینان حاصل کنید.) در غیر این صورت، همزمان چادر را بالای ماشین قرار دهید. و زمانی برای نفس کشیدن در پایین و بالای چادر وجود خواهد داشت. در این زمان چادر را خشک کنید مطمئن شوید که ماشین شما در مکانی امن با نور شدید خورشید قرار دارد. البته، شستن چادر در ماشین لباسشویی در یک روز آفتابی، آن را سریعتر خشک می کند، با این حال، باد شدید همچنان می تواند زباله ها و گرد و غبار را به چادر جدید وارد کند.