تحقیق درباره پودر کلسیم کربنات و پلاستیک

کاربرد پودر کربنات کلسیم در پلاستیک در لوله‌های پی وی سی، کابل‌ها، چرم، کفپوش و ..است. کربنات کلسیم که به عنوان پرکننده استفاده می‌شود، استحکام پلاستیک در برابر ضربه را افزایش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از کلسیم کربنات در تولید لوله‌‌های پی وی سی عمر مفید این کالا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

دیگر نقش کلسیم کربنات در پلاستیک سازی افزایش براقیت پلاستیک است. کلسیم کربنات ماده‌ای شفاف است و به کار بردن آن در ساخت پلاستیک علاوه بر افزایش کیفیت، کاربرد زیبایی شناختی دارد. استفاده از کلسیم کربنات به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاستیک سازی بهای تمام شده محصولات را کاهش می‌دهد.

کاربرد این ماده معدنی در ساخت پلیمرها نیز موجب افزایش انعطاف پذیری و افزایش مقاومت حرارتی می‌شود. خرد کردن یا کاهش اندازه ذرات کلسیم کربنات به اندازه دلخواه آسان است. به همین دلیل به کار بردن کربنات کلسیم در صنایع مختلف امکان پذیر است. همچنین این ماده معدنی با طیف مختلف رزین‌های پلی آمید سازگاری دارد.

Research on calcium carbonate powder and plastic

خرید کربنات کلسیم پلاستیک سازی

کربنات کلسیم و پودر میکرونیزه آریا پودر یک ترکیب شیمیایی است که در طبیعت یافت می‌شود. این ماده معدنی در مواد تشکیل دهنده بسیاری از حیوانات زنده (پوسته سخت جانوران دریایی مانند صدف، حلزون، مروارید یا پوسته تخم مرغ) و همچنین در پوسته زمین وجود دارد. از این رو کربنات کلسیم به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس است.

فراوانی ماده معدنی کربنات کلسیم باعث شده تا قیمت آن بسیار مناسب باشد و با بودجه‌های کم سازگار باشد. خرید کلسیم کربنات پلاستیک سازی از کارخانجات تولید کلسیم کربنات به صورت عمده انجام می‌شود. در برای صنعت پلاستیک سازی باید موارد زیر مورد توجه قرار گیرد :

  • خلوص بالای کلسیم کربنات
    ● عدم جذب رطوبت
    ● دانه بندی ریز کلسیم کربنات
    ● قیمت مناسب

فروش عمده کلسیم کربنات پلاستیک سازی

پرکننده کربنات کلسیم ریز با خرد کردن سنگ آهک درشت به صورت دانه‌های ریز، عمدتاً به صورت پودر، تولید می‌شود. سپس این گرانول‌ها بر اساس اندازه‌شان طبقه‌بندی می‌شوند. فروش عمده کلسیم کربنات پلاستیک سازی به صورت فله‌ای و بسته بندی شده انجام می‌شود. کلسیم کربنات مخصوص صنعت پلاستیک سازی در قیمت‌های مختلف وجود دارد.

کربنات کلسیم مخصوص پلاستیک سازی

پودر سنگ آهک به صورت طبیعی و بدون هیچ گونه دستکاری دارای رنگی از شیری تا خاکستری است. کربنات کلسیم بی بو است و دارای 3 پلی مورف (شکل مورفولوژیکی) کلسیت، آراگونیت و واتریت است که در آن کلسیت پایدارترین چند شکلی است.

  1. میزان رطوبت تا 0.3%
    2. چگالی تا 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب
    3. جذب روغن 9-21 گرم بر 100 گرم پودر
    4. سختی 3 موهز
    5. سطح مخصوص 1تا 15 m2/g
    6. تخریب در اثر اشتعال %43.3 تا 43.8%

علت استفاده کربنات کلسیم در پلاستیک سازی

CaCO3 یک منبع معدنی با ذخایر فراوان در طبیعت است. بهره برداری و پردازش آن آسان است، بنابراین قیمت آن‌ها بسیار ارزان است. تولیدکنندگان می‌توانند از کربنات کلسیم در مقادیر زیاد و بدون نگرانی در مورد هزینه استفاده کنند. مخلوط کردن پرکننده کربنات کلسیم با پلاستیک اولیه، ویژگی پلاستیک اولیه را تغییر نمی‌دهد. اما استفاده از آن‌ برای جایگزینی بخشی از مواد ورودی در تولید محصولات پلاستیکی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا مقاومت حرارتی بهتری را بدست بیاورند.

دیگر علت استفاده از کلسیم کربنات در پلاستیک سازی افزایش انعطاف پذیری است. زیرا انعطاف پذیری ساختار انحنا و اندازه در بسیاری از انواع پلاستیک اهمیت زیادی دارد. کلسیم کربنات همچنین سازگار با محیط زیست است. می‌تواند از تبخیر جلوگیری کند و دما را در کارخانه کاهش دهد. کلسیم کربنات در صنعت پلاستیک سازی به افزایش سختی و درخشندگی سطح محصول کمک می‌کند. تولید کنندگان با استفاده از کربنات کلسیم می‌توانند بسته بندی‌های زیباتر را با طرح‌های متنوع تولید کنند.

کاربرد کربنات کلسیم در صنعت پلاستیک:

کربنات کلسیم در تولیدات گوناگون شاخه مختلف پلاستیک کاربرد دارد.

صنایع pvc: کابل کف پوش فیلم ورق دیوارپوش پروفایل پنجره چرم مصنوعی لوله و اتصالات

pp مبلمان و میز و صندلی فیلم Bopp ورق ظروف یکبارمصرف گونی و لوله فاضلاب

ورق و ظروف یکبارمصرف : انواع مخازن تولیدات بادی ورق فیلم و

کاربرد کربنات کلسیم در صنعت رنگ:

کربنات کلسیم به علت قیمت مناسب، خصوصیات نوری و مکانیکی در صنعت رنگ از مصرف بالائی برخوردار است. کربنات کلسیم هر چه نرمتر باشد پوشش بهتربه رنگ می دهد.

کربنات کلسیم در داروسازی:

کربنات کلسیم در آب معمولی تقریبا نامحلول و در آبی که مقداری دی اکسید کربن داشته و یا نمک های آمونیومی آن زیاد باشد به آرامی حل می شود. در الکل تقریبا نامحلول بوده و در اسید استیک و اسید کلریدریک و اسید نیتریک می جوشد.

کربنات کلسیم خاصیت آنتی اسیدی دارد و در نواقص کلیوی و درمان استئوپروزیس به کار رفته و مکمل کلسیم است. کربنات کلسیم در بیماران مبتلا به هیپرفسفاتمی همراه با نقص کلیوی توصیه می شود زیرا با پیوستن به فسفات مانع جذب بیشتر فسفات از طریق معده و روده می‌شود.

کربنات کلسیم با اسید معده به صورت کلرید کلسیم درآمده و گاز دی اکسید کربن حاصل در برخی از بیماران ممکن است باعث نفخ معده شود. مقداری از کلسیم در لوله گوارشی جذب می شود ولی در حدود 85 درصد آن مجددا به صورت نمک های کلسیم نظیر کربنات کلسیم دفع می‌شود.

به طور معمول در هر بار، یک گرم کربنات کلسیم به عنوان آنتی اسید خورده می شود و غالباً همراه با آنتی اسیدهای دیگر به ویژه آنتی اسیدهای منیزیم دار تجویز می شود.

از ترکیبات دارویی کلرید کلسیم در درمان عوارض حساسیت هایی مانند کهیر، تنگی نفس، خارش و سایر التهابات ناشی از حساسیت استفاده می‌شود.

کلرید کلسیم باعث سرعت در انعقاد خون شده و برای جلوگیری از خونریزی های شدید استفاده می شود. به علاوه این ماده در درمان بی نظمی های ضربان قلب به عنوان مکمل به داروهای مربوط به نارسایی های قلبی افزوده می شود.

از کلرید کلسیم برای درمان عوارض اسهال، استفراغ و در عرق کردن مسلولین نیز استفاده می‌شود. ترکیبات کلسیم فوق الذکر در تهیه داروهای دامپزشکی نیز مصارف گسترده ای دارد.

کربنات کلسیم به صورت پودر ترکیبی کربنات کلسیم، پودر ترکیبی کربنات منیزیم و قرص ترکیبی کربنات منیزیم است. همچنین سوسپانسیون آلومینا، منیزیا و کربنات کلسیم، قرص آلومینا، منیزیا و کربنات کلسیم و قرص کربنات کلسیم از نمونه های دیگر فرآورده های دارویی کربنات کلسیم است.

کربنات کلسیم بعنوان پركننده:

كاغذ از شبكة سلولزی تشكیل شده كه فیبرهای آن با ذرات كانی دانه‌ریز پر می‌شود، موادی پوششی برای افزایش كیفیت چاپ برروی كاغذ در كاغذسازی استفاده می‌شوند كه كربنات كلسیم می‌تواند50-5% آن را تشكیل دهند.

كربنات كلسیم می‌تواند به عنوان رنگ‌دانه و كاهنده‌ی نیاز به پلیمر عمل كند، لذا در ورقه‌ها، لوله‌ها و پنجره‌های ، 5 تا 35 درصد از تركیب را به خود اختصاص می‌دهد.

در رنگسازی 35-10 درصد از حجم را امولسیون‌های آبی یا حلال‌ها را می‌تواند كربنات كلسیم شامل شود تا از مقدار TiO2 مصرفی بكاهد.

کربنات کلسیم در پلاسیک سازی، کربنات کلسیم ریز دانه یا  فوق ریز نامیده می‌شود. نانو کربنات کلسیم می‌تواند عملکردهای بسیار خوبی در طول تولید پلیمر و پلاستیک داشته باشد. از جمله بهبود سختی، بهبود استحکام (کشش و ضربه) و افزایش سفیدی و براق شدن سطح. در عین حال می‌تواند هزینه تولید محصولات پلاستیکی و لاستیکی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. نانو کربنات کلسیم با عملکردهای برجسته خود به طور گسترده در محصولات پلاستیکی مانند کابل، لوله، مستربچ، فیلم، ورق و غیره استفاده می‌شود.

سخن آخرمصارف کربنات کلسیم:

کربنات کلسیم به عنوان () در صنایع مورد مصرف دارد. ها به موادی گفته می شود که به مایعات و جامدات اضافه می شوند تا یک یا چند تغییر بصورت افزایش مقاومت مکانیکی و خاصیت شکل پذریری، کاهش و یا افزایش وزن مخصوص، افزایش مقاومت حرارتی، تغییر در غلظت و کاهش قیمت تمام شده می شود.

کربنات کلسیم در صنایع رنگ و تولید چشب جوب، کربنات کلسیم در صنایع پلاستیک، کربنات کلسیم در صنایع لاستیک، کربنات کلسیم در صنایع کفپوش، کربنات کلسیم در صنایع ورق ، کربنات کلسیم در صنایع چسب و،سیم و کابل، کربنات کلسیم در صنایع لوله پلیکا، کربنات کلسیم در صنایع چرم مصنوعی، مرکب، کاغذ، داروئی، کربنات کلسیم در صنایع شوینده ها، کربنات کلسیم در صنایع ، کربنات کلسیم در صنایع لعاب، کربنات کلسیم در صنایع کنیتکس، کربنات کلسیم در صنایع پروفیل و کربنات کلسیم در صنایع لعاب سازی و کاشی سرامیک مصرف دارد.